Regisztráció Blogot indítok
Adatok
P4K

0 bejegyzést írt és 53 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Annak idején meginterjúvoltam Németh Laci gyűjtőkollégámat és azt terveztem, hogy ezt a sorozatot folytatni fogom, de aztán valahogy az egész a feledés homályába merült. Egészen mostanáig! Popovics Józseffel folytatom a sorozatot, aki szintén lenyűgöző gyűjteményt tudhat magáénak...
P4K 2024.03.18 20:41:43
@Mesterséges Geci: a szakértő lerántotta a leplet. Egy világ dőlt össze bennem ?
Nem terveztem ilyen hosszú kihagyást két bejegyzésem között, de sajnos így alakult. Viszont, kárpótlásul hoztam nektek pár egyedi képet a Senna-s modellautóimról, ahogy még nem láttátok őket. Na, de milyen képekről is van szó? Részletek a folytatásban!..
Elérkeztünk sorozatom végéhez, amiben Ayrton Senna Forma-1-es autóit veszem górcső alá. Nem maradt más hátra, mint a brazil géniusz két utolsó autója az 1993-as McLaren MP4/8 és a tragikus sorsú 1994-es Williams FW16. Senna a Honda kivonulása után még egy évet maradt a McLarennél, megrázta magát és…..
Már időtlen idők óta szerettem volna egy forgótálas vitrint, ám nem olyan könnyű 1:43-as autókhoz ilyet találni. Vagy túl kicsi, vagy túl nagy, túl zajos esetleg úgy rázza az autót miközben forog, hogy az ember rendesen fél attól, hogy szétesik. Úgy néz ki ez egy olyan piaci rés, amit kevés cég…..
Végre eljött a pillanat, amit már a sorozat indítása óta szerettem volna tető alá hozni. A két legismertebb és közkedveltebb 1:43-as pilótás modelleket gyártó cég autóit végre egymás mellé tehetem és összehasonlíthatom őket. Ez a bejegyzés leginkább azért váratott magára ilyen sokáig, mert nem…..
Innen indult az ipari forradalom, itt épült az első személyszállító vasút és itt dolgozott együtt Marx és Engels is. Manchester még ma is az Egyesült Királyság egyik legjelentősebb városa és nem csak futballcsapatai miatt. Manchester több szempontból is úttörő volt. A textilipar…..
P4K 2020.06.26 19:17:38
@ungabunga: konkrétan azt értem, hogy elég koszos és rengeteg lepusztult épület található itt. Más angol városokhoz képest értettem, nem Magyarországhoz képest. Egyébként sok angol nagyváros sajnos eléggé hasonló. A turista övezet még úgy ahogy kinéz valahogy jobb esetben, de az összkép nem a legszebb. A nagyvárosi nyüzsgés valóban megvan, mint fentebb írtam nem arra gondoltam.
A 2000-es évek közepén, már egyre ritkábban lehetett dohányreklámokkal futó versenyautókat látni a tiltások miatt, de azt kell mondanom, hogy ez az autó mégis csak akkor az igazi, ha Marlboro feliratok vannak rajta. Miután egyre több Ferrari-mat láttam el dohányreklámos matricákkal, nem volt kérdés,…..
Akárhogy is nézem Rothmans-es Williams-et felmatricázni még mindig egy katasztrófával ér fel. Hiába a sok gyakorlás és, hogy már korábban is matricáztam ehhez hasonló kocsikat, ezek a munkák mindig megizzasztanak engem. Ezúttal annyi szerencsém volt, hogy kettő is kéznél volt, így amikor az egyiket…..
Remélem nem csömörlött meg még senki a sok Ferrari-s sztoritól, mert van még jó néhány a tarsolyomban. Mai bejegyzésem főszereplője is egy piros olasz autó lesz 1983-ból. Bár korábban taglaltam, hogy nem nagyon tervezek 80-as évek közepétől visszafele haladni, de a kedvenc csapatommal azt hiszem…..
Sosem hittem volna, hogy valaha is felfogok matricázni egy Lotus 98T-t. Ez rajta volt a rémálom matricázásaim top listáján és nálam ügyesebb szakembereknek is beletört már a foga. Hogy végül miért is döntöttem úgy, hogy megpróbálkozok vele? Az Altaya/Eaglemoss dobott nekem mentőövet, amikor is…..
Mivel a Ferrari-s cikkem után úgy láttam, hogy utcahossznyi előnnyel vezet az F2007-es, ezért nem volt kérdés, hogy melyik Ferrari-s matricázós sztorimat vegyem előrébb. Egy pilótás 2007-es Ferrari modellt beszerezni amúgy sem egyszerű dolog, mert ahhoz képest, hogy mennyire közkedvelt autóról van…..
Vannak olyan projektek, amiket van, hogy egy nap alatt letudok. Ezek általában olyanok, hogy szimplán csak fel kell matricázni az autót. Azonban vannak olyan esetek is, amikor a munkafolyamat napokig, sőt hetekig is elhúzódhat. Nem beszélve arról, hogy ha beleszámolom a beszerzést is, akkor inkább…..
P4K 2020.05.08 13:59:49
Közeledünk sorozatom végéhez, amiben Ayrton Senna modellautóit veszem sorra. Ebben a bejegyzésben az 1991-es és 1992-es autóval lezárjuk a McLaren-Honda korszakot, ami sok sikert hozott a brazil számára, de végül csalódást keltően ért véget.  Ezúttal is mesélni fogok arról, hogy honnan és melyik…..
Bő nyolc évnyi gyűjtögetés után végre elértem az egyik fő célomat. Kigyűjtöttem az összes Forma 1-es Ferrari modellt 1985 és 2017 között. A többi sorozatos cikkemmel ellentétben most inkább a képeké lesz a főszerep, mivel ha mindegyik kisautó sztoriját elmesélném, akkor ez egy nagyon-nagyon hosszú…..
Elterveztem, hogy az összes Ferrarit ellátom dohányreklámos matricákkal legyen az bármilyen nehéz is. Ezúttal az 1997-es Ferrari matricázási munkálatait szeretném bemutatni nektek. Egy ilyen modellt felmatricázni nem könnyű, de nem is tragikus...
Régóta szerettem volna megkaparintani Mansell 1992-es Williams-ét, de ez nem olyan egyszerű feladat, mert az igényeim és a kínálat köszönőviszonyban sincs egymással. Sajnos modellautó téren eléggé sznob vagyok, mert fontos számomra, hogy legyen pilóta a kocsiban és legyenek visszapillantó tükrei…..
Normális esetben előbbinek semmi esélye se lenne utóbbival szemben, de most igyekeztem kicsit kiegyenlíteni az erőviszonyokat. Ezt úgy értem el, hogy két olyan modellt hasonlítottam össze, amik abból az időszakból származnak, amikor az Onyx a legjobb minőségű modellautóit adta ki, a Minichamps pedig…..
Most egy igencsak rendhagyó bejegyzéssel szeretnék előrukkolni. Bár nem éppen ez a blogom fő profilja és már nem is éppen egy frissen megjelent filmről van szó, de úgy éreztem mégsem mehetek el szó nélkül Az aszfalt királyai mellett. A régi szép emlékek kedvéért most egy filmkritikát hozok el…..
Korábban már említettem, hogy nem nyugszok addig, amíg az összes Ferrari meg nem lesz pilótásan 1986-tól 2017-ig. Ennek a hadjáratnak a része volt az 1987-es Ferrari, aminél kissé kockáztattam, hiszen a jól bevált Altaya helyett inkább az Atlas kiadásával próbálkoztam meg. A mostani bejegyzésemben…..
Örömmel jelenthetem be nektek, hogy a blog a mai nappal komoly profilváltáson esik át. Igen jól látjátok, ezúttal egy buszról fogok írni nektek, egy igencsak kimerítő és hosszú történetet. Jobb ha megbarátkoztok a gondolattal, mert ezentúl csakis erről az egy buszról lesz szó. Már kérvényeztem is az…..
Az internetes aukciók világa egy nagyon jó és izgalmas dolog, de aki belevág az jobb ha felkészül arra, hogy több csalódás fogja érni, mint sikerélmény. Amit leírok az nem a háború művészete, nincs tuti technika, hogy mindig te nyerj. Azért pár hasznos tanáccsal és néhány tanulságos történettel…..
Korábban már említettem, hogy annyira nem rajongok a showcar-okért, meg a különböző tesztautókért, mert én inkább a racecar-okat gyűjtöm elsősorban. Azonban előfordultak kivételes esetek is, amikor „bűnbe” estem és készítettem valami különlegeset, ami kicsit kilóg a sorból...
P4K 2020.03.29 16:59:12
@A Gyűjtő:
Én is sejtettem, hogy jobb, ha hagyom így, ahogy van.

Ebayen nézelődök egyébként és sajnos ma épp lemaradtam egy aukcióról.
3 McLaren volt ami 26 fontért ment el.
Häkkinen 1999es autója, Coulthard 2004ese és Berger '91es gépe.
Mindegyik Minichampses volt és elég szépek.
Most egy 97es Villeneuve féle Williamset figyelek épp ami 5 fonton áll és állítólag mint condition.

Amúgy az RB7esen kívül csak egy SF70H-m van Bburago kivitelben.

Az nagyon tetszik de nem nagy a Bburago kínálat vagy csak nem jó helyen nézelődök.
Talán épp a negatív tapasztalat miatt nézek inkább festett és nem matricázott modelleket, de nem azért zárkózom el a matricástól, csak talán jobban vigyázok majd rá.

Érdekelne egy up to date kép a gyűjteményedről, netalán közeli képek it ha lehet!
P4K 2020.03.29 21:39:31
@A Gyűjtő:
Értem, köszi a választ.
Én Angliában élek és itt régen a 2013-ban teljesen bezárt ModelZone foglalkozott ezzel.
Interneten nézelődök de nehezen találok olyan helyet ahol nem ömlesztve nyomják a gyengébb és jobb típusú modelleket.
Az gyorsan világossá vált, hogy az Onyx talán a leggyengébb, viszont legolcsóbb márka.
Nem szeretném elkapkodni a gyűjtést, lehetőleg olyan kocsikat szereznék be, amiket később sem szeretnék lecserélni.
Talán nem túl meglepő, hogy most nyert igazán teret az érdeklődésem a modellek iránt, mivel ugye mindenki kénytelen otthon ülni.

Van egyébként itt egy magazin is ami 2 hetente jelenik meg és minden számban van egy pár oldalas leírás valamint egy 1:43-as modell.
Még egyet sem láttam élőben, de elég olcsó, 10 font egy szám és a használt áruk sem túl magas. Mindez plusz a képek amiket látok kicsit arra enged következtetni, hogy azok sem a legjobbak, némelyiknél még mintha az arányok sem stimmelnének 100%-osan.
Belinkelem az oldalt, ha esetleg ránézel érdekelne a véleményed.
f1carcollection.com/magazine.php

Egyébként visszakanyarodva magához az F1-hez én '98 óta követem aktívan. Az első verseny amit láttam Berger sérülésből visszatérő versenye volt a Benettonnal amit meg is nyert.
Amég versenyzett Hakkinen
P4K 2020.03.29 21:43:02
@P4K: *neki szurkoltam, aztán Kiminek, majd Vettelnek.
A McLaren támogatás mélyen mindig is megmaradt, kivéve amikor Kimi a Ferrarihoz ment, akkor őt tamogattam, nálam valamiért a pilóta mindig előrébb volt a csapatnál.
Manapság Vettel a kedvenc, csapatként pedig talán még mindig a McLaren.
Ettől függetlenül én sem vagyok annyira függő mint régen, elég rossz irányba mozdul a sport sajnos.
Legelőször is hadd szögezzem le: Nem szándékom senkit megbántani, lebecsülni, vagy kritizálni. A következő sorok mind a személyes véleményem, személyes álláspontom.  Valamikor réges-régen az emberek egy parányi csoportja  megkopott magazinokból kivágott testépítők és kerek seggű csajok képével…..
P4K 2020.01.22 15:48:03
@Royaliver: Érdekes egyben természetesen pozitívum, hogy ezt így magadtól felfedezted. Szerintem kevés testépítő gondolkozik el azon, hogy van-e gyakorlati haszna a súlyok pakolásának. Nem mondom, hogy soha nem voltam kondi teremben, sőt. Ha úgy adódik, pl nyaralás vagy egyéb során, hogy csak arra van lehetőség én is benézek. Így, hogy kb évente max 1-2-szer járok oda még érdekes is, de képtelen lennék azt művelni "rendes" sport helyett.
A tornát viszont élvezem, talán elfogult is vagyok de szerintem a legjobb sport.
És nem azért járok el edzeni, hogy jól nézzek ki, hanem azért mert szeretem ezt csinálni. Az már csak bónusz, hogy egyúttal izmosít és át is mozgat rendesen.
Az, hogy mondjuk plusz 10 kilóval többet tudok kinyonmi mint pár héttel korábban, nekem a közelébe nem ér annak az érzésnek, amit egy új elem elsajátítása ad.
Egyébként pedig a torna mindenkinek való kortól, nemtől, edzettségi szinttől függetlenül.
Nile Wilson blogjai a youtubeon nagyon jók szerintem és nagyon inspirálóak, aki beszél angolul szerintem nézzen bele ha érdekli a torna
Minden évben tipródom, hogy menjek-e vagy ne menjek? Igazság szerint ez nekem inkább amolyan közönségtalálkozó. Vidéki kedves olvasóimmal, törzskommentelőimmel, barátaimmal tudok ilyenkor személyesen is összefutni. És igen, persze közben azért behallgatunk ide-oda, ahogy sikerül,…..