Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kizartdologmertnemtudom

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Igazán vérpezsdítő téma, amit bármilyen társaságban érdemes betolni az éterbe, ha csökken az érdeklődés, kevésbé pezseg az a bizonyos "buborék". Hirtelen mindenki felpezsdült és a társaságban szinte azonnal megnyílik a front két oldala. A Piros sarokban a notórius…..
kizartdologmertnemtudom 2015.01.02 18:39:39
Pizza Forte budapest:

A futár cím alapján kap pénzt, fix pénz nincs, napi átlag 30-40 címet viszel ki, az őrültek többet, erre 7-8ezer forintot fizetnek, 12-13 órára. Átlag napi 100 kilómétert mész. Átlag fizetés jattal 10ezer forint üzemanyagod levonása után, kilehet számolni a jattot.

Konyhások, értsd szakácsok. Próbaidőn 350 forintos órabért kapnak, az hogy meddig tart a próbaidő, a vezetőség dönti el, hasracsapva, ahogy ők mondják, amíg nem vagy elhelyezve fixen adott étterembe, álltalában max pár hétig kapnak ennyit/vannak így. Fixre felvéve, 750 az órabér, aki hosszabb ideje van a cégnél annak 1000, maguktól nem emelik meg, könyörögni kell érte, esetek nagy részében instant kirúgnak a kérésért. Munkaidő 15 óra, van délutános műszak is, és gyakorlatilag bármikor behívnak ha úszás van.

Munkaviszonyről pár szót:

Futárok - értsd a munkavállalók nagy része - abszolút feketén vannak, csak egy ügynöki tevékenységről szóló fiktív szerződés íratnak alá velük. Nyilván emiatt semmilyen törvény által garantál munkavállalóknak járó juttatást nem adnak, értsd semmit. Fizetett szabadság, betegszabadság, pótlékok, végkielégítés,semmi. Fizetés minden műszak végén, "leszámoláskor".

A szakácsok/konyhások: 6 órában vannak belejelentve (13 órában dolgoznak), minimálbéren. Fizetés minden műszak végén. Fizetési papír, bérkimutatás, stb teljesen ismeretlen fogalom, év végén kapsz egy bérkimutatást, amin a minimálbéres 6 órás béred szerepel. Törvény által garantált juttatások semmi, de semmi.

Mint a rabszolgatartás, bárkit bármikor kénye kedvük szerint kirúgnak, különös tekintettel a futárokra, akiket bármilyen panasz esetén is elküldik, (arra is volt példa hogy 4 gyerekes 3 éve becsülettel panaszmentesen ott dolgozó embert) hogy kinek volt igaza őket nem érdekeli. Konyhán dolgozók helyzete sem jobb, bármi panaszra gond nélkül azonnal kirúgják, és a közös megeggyezést postázzák, köszönik szépen.
DE a leggusztustalanabb, a levonások "rendszere", bármi nekik nemtetszőt csinálsz, az 2ezer forint levonás, késtél, nem oda tetted, nem azt csináltad, lassú voltál, kimentél, nem ott álttál bármi.... napi szinten 5-10 levonás teljesen általános. Panasz nincs, ellehet menni.

Vezetőség: új porschék és BMW-k gyűjtésén túl, csak a pénzt gyűjti be esténként.

összegezve: rémesen gusztustalan, és a probléma nem a jatt, hanem a vendéglátás rendszere önmagában, és nem az hogy kifehéredve nem tudnának megélni, dehogynem, de miért tennék ha feketén, kizsákmányolva hülyére keresik magukat, és ez senkit sem zavar.

Számomra döbbenetes hogy mindezt teljesen büntetlenül , ráadásul nyíltan lehet csinálni.

ui: Rendeljetek a fortétól, legyen miből tankolni a porsékba.
Avagy öreg amerikai autó behozatala és forgalomba-helyezése Magyarországon: ez egy megaposzt lesz elsősorban azok számára, akik meg szoktak találni minket a fenti témában és mostantól ide tudjuk őket irányítani. Szóval mielőtt elkezdenél vadul licitálni az ebay-en, és már keresgélnéd a szállítási…..
kizartdologmertnemtudom 2014.11.30 20:35:03
pár javítás:

swájból van vám, hogy a viharba ne lenne... hiszen unión kívüli ország.

unión kivülről betudsz hozni kocsit, emisszio kontrol nélkül, DE olyan modellt ami megfelel a magyarországi kresz szabályainak (lámpák pl), és ami még fontosabb, magyarországi "nyilvántartás" szerint létező modell, és ez a rész tud trükkös lenni.

amikor a vw new beetle 2.0 USA modellemet nem engedték forgalomba helyezni, mert túl jó volt az emissziója és ilyen autó nincs. usa hozta az euró 4et, az europai pedig euro 3, átkelett raknom az europa vezetékkötegét vezérlőkkel mindennel, köszönöm.
Másik példám, mercedes benz 320 e-class w124 coupe, ilyen modell szerintük nincs, köszönik szépen... (ausztriában lett forgalomba helyezve, onnan pedig itthonra, remek)

OT-val nemérdemes lehet vesződni, de ha ara lett forgalomba helyezve akkor nehezíti az eladást, ha meg itthoni papirosra csinálod, egy előnyöd lehet hogy megérje. Saját véleményem, hogy bár azt állítják biztosítás kifizetésekor nem plusz előny a minősített jármü (biztosítóktól kértem
'szakvéleményt"), de a gyakorlat azt mutatja hogy minősített kocsira jobban fizetnek. pl ismerősi körben: nem OT w123 bal eleje törés, sárvédő lámpa géptető lökhárító diszléc kuka: 130ezer (aztmondták majdnem GTK). OT w108 bal eleje kis meghúzás de lámpa lökhárító diszléc kuka, felvették a sárvédőt is de simán javítható lett volna, 1,1millió... alig akartuk elhinni. Pedig a kettő kocsi körülbelül egyenértékű.

OT-ról még, tévedés hogy szög gyárinak és makulátlannak kell lennie, korhűnek kell lennie, és ez fontos külömbség! és bizonyos szintű patinával sincs baj, de pl a koszra allergiásak, és joggal. például korhű ködlámpát, tetőcsomagtartót stb rakhatsz rá. Akár építhetsz replika verseny/sport modellt is, ezek mind teljesen ok.
Autóépítés Varráspálca 2014.11.28 19:52:04
Varráspálca (ha élhetek ilyen szó-kép zavarral) kellene most nekem. Vagy varázsceruza. Gyerekkorom népszerű rajzfilmjében egyszerű dolga volt a gombafejű gyereknek, ha szüksége volt valamire, hiszen csak elővette a ceruzáját, és megrajzolta, majd ott volt a valós tárgy. Megint…..
Úgy tűnik rossz nyomon jártam eddig a hibakeresésben, hogy mi miatt nem indul az autó félmeleg állapotban, jelemzően rövid, 5-15 perces szünetek után. Ahogy azt egy előbbi bejegyzésemre kommentbe Skynet és Szabi is írta, ennyi idő alatt nem tud lehűlni a motor, tehát az autó…..
kizartdologmertnemtudom 2014.10.19 00:50:05
melegen nem indulásdi ennyire nem egyszerü dolog. K-jetnél pláne, KE-jetnél pláne pláne.

fuel akumlátor dolog van,de..

Az AC nyomoldalán a hollandiban van egy visszacsapó szelep ami nyomásoldalt csak egy irányban engedi folyni, ergó tartja a nyomást. Ha nem müködik sem nagyon ciki, mert ha ráadod gyujtást felnyomja a rendszert az AC, pl delorienben nemmindig... van hogy csak az ünindítás alatt indul be. Maximum kis plusz köszörülés. De lényeg ami lényeg ACt érdemes gyujtás állandóra kötni, és szebben megy a dolog.

Hidegindítás 35 fok hülyeség. Bemelegedés szabályzó teszi a dolgát, 35 fokon még bőven dúsít.

Elindulás segíti még egy hetedik un központi befecskendező vagy start valve is, ami önindító jelre müködik, MINDIG, bármilyen hömérsékleten. De ha ez nemmüködik hidegen is rosszabbul indulna. PRV-delon baloldalt a szivosor mellett fent, kékes "cucc" direkt benzinnel a k jet fej nyomás oldaláról,és elektromos csatival.

"kopott" innyektorok, és vagy túl nagy gyertyahézag/rossz hőérték, esetleg rosszkor induló AC amit feljebb irtam.

De egy k-jetnél, inkább mindenből egy kicsit...

csak jótanács, delo tank leszedéshez: üzemanyagpumpa kiszerelésnél-cserénél nagyon figyelj hogy rakod vissza, persze elöszöris ne probáld a helyén kicserélni, kikell venni. figyelj hogy a sok cső amit majd "visszagyürsz" tankba ne törjenek meg. valamint a legfontosabb: minden benzincsö bilincset amihez hozzányulsz ott, rituálisan dobj a kukába, és vegyél helyettük NORMA rozsdamentes metrikus menetes betétanyás bilincset. A hollandi réz alátéteit lágyítsd ki ugy rakd vissza. és ha minden kész többször ellenörizd le összerakás előtt hogy ereszt-e. Ja és kösd gyújtás direktre az ACt ha engem kérdezel.