Adatok
Zsuzsa Lakatos
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A napokban egy fórumon fölvetődött, hogy kinek jó ez az adó. A kisvállalkozásoknak lényegében nem kell fizetni, csak fölös adminisztráció, a könyvelők se örülnek neki, és az államnak se hoz túl sokat.
Vagy mégis?
Mit szólnál, ha azt állítanám (nem állítom, csak…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Három dolgot emelnék ki:
1. ha FB/Google számlákat nem számoljuk el - de vállalkozóként vagyunk beregisztrálva és van közösségi adószámunk -, akkor 27%-os ÁFA fizetés terhel minket, mert a levonható részt nem tudjuk elszámolni (számla nincs benne a könyvelésben)
2. ha FB/Google-ben magánszemélyként hirdetünk, akkor szintén felszámításra kerül az ÁFA
3. nemcsak a FB/Google lehet problémás, hanem gyakorlatilag egy normál újsághirdetés, bannercsere, barterben egymás reklámozása, konferencián kiállítói részvétel, google display hirdetés engedélyezése, stb.
Gondoljunk bele:
A) Nekünk szükségünk van nyilatkozatra, de a partner nem ad: minket hoz kellemetlen helyzetbe (+10% tao)
B) Nekünk kellene nyilatkozatot adni, és nem adunk, a partnerünket hozzuk kellemetlen helyzetbe (+10% tao)
És ettől üzleti kapcsolatokat lehet befolyásolni negatív irányba.. Sajnos tényleg sokan azzal keresnek meg, hogy a partner nem érti, nem akarja, nem így gondolja, nem akar nyilatkozni, stb. Ezért fontos, hogy legalább alap szinten tisztában legyünk vállalkozóként a reklámadóval és ne menjünk el mellette legyintve, hogy "úgyis csak a nagyokat érinti" - nyilatkozatot a kicsiknek is adniuk-kapniuk kell..