Regisztráció Blogot indítok
Adatok
homoludens2014

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hogyan lehet gamifikálni egy billboardot? Állítsunk rá 8 embert, helyezzünk el néhány kamerát, tegyük ki őket a természet viszontagságainak és bízzuk a sorsukat a közönség szavazataira! 2015-ben az X-box bátor lépésre szánta rá magát, s akciója így bekerülhetett a kedvenc példáink közé...
homoludens2014 2017.04.25 07:39:21
homoludens2014 2017.04.26 13:15:16
@Pacsi Diána: az első definíciók elég tág határokat szabtak, de az idő előrehaladtával egyre jobban szűkítik/szűkitjük a területet, hogy mi tartozik a játékosításhoz, és mi nem. Az említett posztban jött is egy komment, ami felhívta a figyelmet, hogy nem csak információátadásról szól a játékosítás, hanem az elköteleződés kialakításáról és fenntartásáról(!), a kívánt cselekvés motiválásáról, az eddigi attitűd megváltoztatásáról, stb. Alapvető szakmai szemlélet, hogy a játékosítás nem egyenlő a játékkal. A reklámnál említett eszközök (meglepetés, versengés, Isten-funkció) a mostani éneklős tévéműsoroknál is megvannak, mégsem tartoznak a játékosításhoz. Szintén "alapigazság", hogy nem az eszközt kell játékosítani, hanem újra kell gondolni a folyamatot (játéktervezés), és ehhez a stratégiához/tervhez választunk eszközöket.
Néha nem könnyű eldönteni, hogy egy kampány/alkalmazás/termék a gamification-höz tartozik vagy sem, de az eddigi kiváló példák (lásd a korábban említett Nike+) jó támpontot adnak, és segítenek eldönteni a dilemmát. Ez a Tomb Raider-es ötlet inkább egy interaktív, digitális csatornát használó ambient-kampány, nem pedig gamification.
Kijöttek az Alien: Isolation krityók, és többek szerint elég fosatós játék (már amikor nem bugzik), de nekem ijesztgetésben akkor is a Silent Hill 2 marad a csúcs, és nem hiszem, hogy azt bármi überelni fogja. Pedig vannak annál félelmetesebb játékok, de ha egy megfelelő…..