Adatok
Hobbipilóta
14 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Korábban már leírtam, hogy milyen dokumentumokra van szükség a fedélzeten, azonban ezzel kapcsolatban érkezett észrevétel...

A levegőben nincsenek utak. Legalábbis látható utak nincsenek. Ráadásul közlekedési táblák és lámpák sincsenek. Azonban ahhoz, hogy a látszólag össze-vissza repkedő repülők ne találkozzanak egymással, valamiféle rendre, a rendhez, meg alapszabályokra és irányításra van szükség. ..

Az ínséges időszakokban, amikor az embernek le kell mondania a repülésről (lásd előző írásomat a lemondásról), még sem kell teljesen elfelejteni azt. Van egy csomó lehetőség ilyenkor is a repülés mellett maradni.
Ha nem is gyakorlatban, de elméletben.A jó pilóta nem csak…..

Sok mindent tanítanak a "pilótasuliban", de a legfontosabb dolgok egyikét mindenképpen ki kell emelnem: tudni kell nemet mondani!
A repülésben olyan nincs, hogy "ez még határeset". Ha határeset, az azt jelenti, hogy NEM!!! Ez borzasztóan fontos. Ma de mik ezek a nem helyzetek?
Az egyik…..

Lássuk, hogy milyen dokumentumoknak kell egy repülőgépen lenniük repülés közben (a légcsavar indításától annak leállításáig!)..

Tegnap bejött a képzésre a képzőszervünk tulajdonosa és hozott egy jó hírt. Vége a bizonytalanságnak, és nem kell majd egy talán 2015. áprilisi dátumra várni.
Mostantól lehet LAPL hatósági gyakorlati vizsgát tenni.
Mondjuk a neten még erre vonatkozó bizonyítékot nem…..

A szoktató repülés után még kellett pár nap, hogy meghozzam a döntést. A szempontokat itt írtam le. Végül a Fly Team mellett döntöttem a Tököli reptéren.
Az első alkalommal beszélgettünk a reptér rendjéről. Hogyan lehet belépni? Mikor hol, hogyan lehet közlekedni autóval és repülőgéppel? Mik a…..

Ha már eldöntötted, hogy pilóta akarsz lenni, de még mindig nem vagy magadban biztos és ki akarod zárni annak a lehetőségét, hogy nem fogod bírni a repülést, ne hezitálj! Minden iskolánál kérhető egy úgynevezett szoktatórepülés. Gyakorlatilag csak annyit kell tenned, hogy felhívod az iskolát és…..

A szoktató repülés után még kicsit hezitáltam, hogy melyik képző szervet is válasszam. A döntés mögött a következő dolgok álltak...

Amikor rájöttem, hogy én márpedig pilóta leszek, még csak Cessnákban ültem és úgy képzeltem el, hogy ez a legkönnyebb, legolcsóbb út (ami borsosan drága). Sok-sok olvasgatás után viszont újabb távlatok nyíltak meg előttem...

Ez nem egy olcsó sport. Mindenkinek azt ajánlom, hogy járjon utána minden költségnek. Itt leírom az általam eddig látott lehetséges költségelemeket...

Mivel 40 éves vagyok, nem rohanok fejjel a falnak (legalábbis felveszek egy sisakot). Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy a képzés megkezdése előtt kizárok minden kizáró tényezőt. Az egyik ilyen az orvosi alkalmasság...

Amellett, hogy rátaláltam a MOVIT-ra (még mindig később! :) ), ami anyagilag is sokkal kedvezőbb, újabb könnyebbség találta szemben velem magát. Hiába, ha az ember akarja, bevonzza. Ez a könnyebség pedig nem más, mint a LAPL. Nem káromkodok.
Fontos! A teljesség igénye nélkül,…..

Igyekszem folyamatosan rövidre fogni, pedig ez nekem nagyon nem megy :)
Hogyan jutottam el a repülésig?..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A súlymárási jkv-et még sehol sem olvastam, illetve a tanfolyáson sem volt szó róla.
A repnapló valóban nincs a törvényben, de nehéz bemutatni bármikor, ha nincs nálad. Mondjuk, ha valahol kényszerleszállsz és jöna hatóság, akkor kérhetik (pl. az új LAPL-nál bizonyítandó, hogy meg van a 10 óra egyedül repülésed, mielőtt utast viszel...)
Mindenesetre minden hozzászólás segít az olvasónak és nekem is.
És ha végre lesz ismét időm folytatni, akkor köszönöm előre is, ha segítesz.