Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Fauchon (törölt)

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2014.11.16 09:47:24
Paszikaaaa Tehát: sportosan vezetek, pályán is, mindenhol, szeretem ha egy autó megy, megindul, a hegyekben nagyon jól fekszi a kanyarokat, és meg tud állni, ja és diesel-párti vagyok! Chevrolet Cruze, hmmmmm! Nem rossz, de nem is kimagasló, azért eltudnék képzelni egy jobbat…..
Fauchon (törölt) 2014.11.16 19:31:27
@nick papagiorgo: Szerencsére az nagyon ritka, hogy valaki két (hivatalos) olajcsere között olyan sokat megy, hogy megérje visszatekertetni (minden hivatalos olajcsere előtt szintén nem éri meg tekertetni). Inkább az szokott lenni, hogy a szerviztörténet 2-3 évvel ezelőtt megszakadt, és onnantól kezdve fogalmad nincs, hogy mi történt. Foghíjmentes elektronikus szerviztörténettel rendelkező autó a szabad piacon ritka, mert többnyire nem akarják megfizetni az emberek. Ilyeneket inkább a Weltauto-féle kereskedőknél találsz, akik magasabb áron tudják eladni, és garit is adnak rá.

A feljelentést felejtsd el, mert csak a tekerés tényét tudod bizonyítani, de azt nem, hogy ki volt az. A nepper szét fogja tárni a kezét, hogy ő nem tudja - bebizonyítani, hogy személy szerint ő volt az, esélytelen. A rendőrök sem véletlenül az erre berendezkedett sufnikra vadásznak inkább.
Fauchon (törölt) 2014.11.16 21:36:27
@nick papagiorgo: "mert hát ugye, mi az, hogy nem ő volt, valaki az éj leple alatt ellopta az autót, galádul visszatekerte, és reggelre visszahozta? ez nagyon hihető"

A bíróság nem az alapján ítél, hogy mi hihető, hanem hogy mi bizonyítható.
Konkrét példa, talán így megérted: ketten vagyunk egy kihalt utcán, tanúk nincsenek, én pedig fogom magam, és eltöröm az orrodat. Te elmész látleletet vetetni és feljelentést tenni, a rendőrség pedig megjelenik nálam. Én pedig azt hazudom nekik, hogy sajnos fogalmam sincs, ki törte el az orrodat - azaz hiába tudod látlelettel bizonyítani a sérülésed tényét, mert nem tudod bizonyítani, hogy én voltam az elkövető. Azzal, hogy nyilván nem te törted el magadnak, sajnos kitörölheted.
A tekerés dettó ugyanez, ha nincs tanúd, hogy konkrétan ki vitte el tekertetni az autót és kihez, akkor nem tehetsz semmit. Egy ember tudna a nepper ellen vallani, az óratekerő - ő pedig hülye lenne a megbízója ellen vallani, aki szintén tud róla egyet s mást.
Na ezért vadásznak a buherátorokra, mert ők a probléma gyökere, és mert a megbízókat elkapni esélytelen.
Fauchon (törölt) 2014.11.16 22:01:55
@nick papagiorgo: "oké, hát tulajdonképp ha vesszük azt a tényt, hogy te eladtad tegnap az autót 150 ezerrel (erről van adásvételi), ma meg fent van a hirdetés 80-al, akkor azt ugye bizonyítottnak vehetjük, hogy a kereskedő tekerte meg"

Nem, azt vehetjük bizonyítottnak, hogy az autó tekerve lett, ismeretlen tettes által. Ezt magyaráztam eddig.

"A Te példádban sem ilyen egyszerű ez az egész, mert ha én feljelentelek, akkor nem ártana némi alibit igazolnod vagy efféle."

Semmit nem kell igazolnom. Itthon voltam, tévét néztem, tanú nincs. A te vallomásod az én vallomásom ellen, és itt el is bukik az ügy, az eljárást bizonyítékok hiányában megszüntetik. A szembesítésen meg ugyanúgy hazudok neked, mint ahogy hazudtam a zsaruknak is. (A gyilkosságot felesleges idekeverni, mert az óratekerés pont ugyanolyan piszlicsáré ügy, mint az orrtörés. Nem fognak minden pofon mellé rendőrt állítani, mint ahogy minden használtautó mellé sem.)

Mindegy, én ezen nem vitatkozom tovább. Csak ne csodálkozz, ha általad evidensnek vélt dolgokat nem fogsz tudni bizonyítani a bíróságon. És ezt tudják a nepperek is.
Mit tehet a laikus, ha megbízott a szerelőben? Legyünk inkább pesszimisták? És mit mond erre a tuningpápa? Az Égéstér 145. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
Fauchon (törölt) 2014.11.14 21:20:51
@Nyiri: Eleve a tuninghoz kell egy stabilan üzembiztos, gyári állapotú alap. Szerencsétlen hülye a szarból próbált várat építeni.
Elég nagy port vert fel Zách Dani legutóbbi riportja, melyben egy látszólag naiv és jóhiszemű ügyfél kanosszáját dolgozza fel, melynek végén rengeteg kidobott pénz és egy működésképtelen autó állt. A cikk után temérdek levelet kaptunk, nem csak a konkrét szerelővel…..
Fauchon (törölt) 2014.11.12 20:33:50
@Hurri Kán: Valamelyik mekkmester beleszerkesztette utólag az első ködlámpát, de másik kapcsolóblokkot már nem vett az igénytelen állatja, rákötötte a hátsóra.
Fauchon (törölt) 2014.11.13 00:25:33
@Rónarider: Már a legelső A3-ban is külön kapcsolható volt az első és hátsó ködlámpa:
i.imgur.com/HYS1IaT.png
Vagy nem belevaló kapcsoló van az autódban, vagy nem tudod kezelni - melyik a kettő közül?
Fauchon (törölt) 2014.11.13 21:51:05
@tmotor: Amikor valakinek nincs normális felszerelése, akkor indul be a találgatás alapú autószerelés, az olcsóbb javításoktól haladva a drágábbak felé. Magas olajfogyasztásnál azzal kezdünk, hogy összes gyertya ki, endoszkóp be, és megnézzük a hengerfalat. Ha sérüléseket látsz, már adhatod is el az autót (hacsak nem valami hiperritka veteránod van, vagy apádtól örökölted az autót).
Nagy Gergő Zoltánnal alig pár hónapja ismerkedtem csak meg, aztán úgy alakult, hogy pár hétre szinte összenőttünk. Ő lett ugyanis a Brutális Kémia sorozat szakértője és ez - kombinálva meglehetős kíváncsiságával - azt eredményezte, hogy meglehetősen maró, hangos és…..
Fauchon (törölt) 2014.11.10 09:29:45
@finom szaftos oldalas: A papír türelmes, egy weboldalon én is tudok jól hangzó adatokat közölni, főleg különösebb sorozatgyártási tapasztalat nélkül. A Tata a fél karját odaadná, ha oda tudna pörkölni valamivel az európai gyártóknak - ha ezt nem tették meg, akkor gondolom magad is sejted, hogy mennyire lehet hatékony/gazdaságos/üzembiztos az adott technológia.

De ugye nem erre gondolsz? Mert ezt autóként emlegetni még viccnek is rossz.
www.youtube.com/watch?v=0RBl1LFUQ4c
Fauchon (törölt) 2014.11.10 19:59:35
@finom szaftos oldalas: Nézd, bármilyen hajtáslánc tud szupergazdaságos lenni, ha egy biciklikerekeken guruló plasztikbudiba teszem, és összesen nem nyom az egész 200 kilót. (Viszont egy ilyennel kacsázni a forgalomban kb. akkora életbiztosítás, mint egy elektromos golfcaddyvel tenni ugyanezt.)
Valszeg a Tata első dolga volt betenni a hajtásláncot valamelyik létező modelljük normális karosszériájába, és rájönni, hogy esélytelen az egész.
Még hetekkel ezelőtt jártam látogatóban volt kollégáinknál, a mostanság kajában (is) utazó Péter Annánál és Zirig Árpádnál. Ők éppen kakaós mogyorókrém-tesztet csináltak, én is végigkóstoltam a felhozatalt, de engem nem a szakmai érdeklődés, hanem az ebéd utáni…..
Härtlein Károlyt már talán jól ismerik a Totalcar-olvasók is. Azon felül, hogy a Brutális Fizika-sorozat kapcsán együtt dolgoztunk még olykor-olykor besegít nekünk, pláne ha tévhit-oszlatásról vagy selejtes vackok képességeinek bemutatásáról van szó. Mindennél jobban utálja…..
Fauchon (törölt) 2014.10.28 21:43:58
@Bughi: "mivel nem orszagonkent gyartanak autokat es vezerleseket hanem egy vilagra"

Ez konkrétan hülyeség, minden gyártónál vannak országvariánsok a különböző piacokra, mert országonként eltérőek lehetnek az előírások, a piaci/üzemi körülmények, vagy a vásárlói igények.

Persze lehet otthon a sufniban tekergetni a szoftvert, és elképzelni mellé, hogy milyen kurva okosak vagyunk, csak épp nem érdemes, mert a sufnitunernek lövése sincs arról, hogy miért született a motorvezérlésben az adott kompromisszum.
Fauchon (törölt) 2014.10.29 19:59:37
@Bughi: Méricskélhetsz te a padon napestig, attól még nem fogod tudni, hogy mit miért implementáltak úgy, ahogy. (Plusz üzemanyagot pl. emissziós normák betartása, vagy az alkatrészek védelme érdekében is fecskendeznek be.)
Te tipikusan az az ember lehetsz, akinek ha sztetoszkópot adnak a kezébe, rögtön körzeti orvosnak képzeli magát.
Belsőség Heti merítés 2014.10.26 09:15:28
Végre japán! Egy 1993-as Renault Clio 1.9 szívóDéből ültem át, ég és föld, de szerencsére elég sokféle típust kipróbáltam már, így megpróbálok objektív maradni, bár ez elég nehéz, tekintve, hogy mindig is szerettem volna egy pörgős régi vágású japán autót. 205…..
Fauchon (törölt) 2014.10.28 21:51:22
@sandrew: Tízpontos válasz :)
Belsőség Heti merítés 2014.10.19 09:01:19
Teljesen jó, aki szidja valami széthajtott romot fogott ki... Elöljáróban annyit, hogy imádtam mikor megvettem és még ma is akárhányszor ránézek csak mosolyogni tudok, annyira gyönyörű és jó autó. Hűséges, megbízható társ Amikor eladtam, olyan érzésem volt, mintha…..
Fauchon (törölt) 2014.10.19 20:54:14
@Grgabácsi: Azt a papundekli karosszériát a két lufival együtt fogják rádhajtogatni egy ütközésnél.
Fauchon (törölt) 2014.10.19 23:31:10
@nick papagiorgo: Talán azért, mert egy 5-10 éves autónál esetleg azt mondja az ügyfél, hogy jó lesz az olcsóbb utángyártott alkatrész is, de a gyár azért értelemszerűen nekik is szeretne eladni ezt-azt, ezért vannak pl. a kedvezményes szervizakciók is az 5-7 év feletti autókra.
Remélem, nem gondolkodtál túl sokat ezen a bonyolult rejtélyen.
Belsőség Heti merítés 2014.10.12 08:41:34
Lomha, de szeretni való, hűséges, gazdaságos Külső - ez egyéni megítélés kérdése. Kicsit retrós, különösen elölről. Elölről tetszik is, hátulról már kevésbé. Bár nekem a régi szekérszerű Fiat Multipla is tetszett :-) Használható gépezet, ami bírja a mindennapi…..
Fauchon (törölt) 2014.10.12 17:39:34
@bigpond: "mert bennuk van a torekves a minosegre"

Mert a többi nem gyártó nem törekszik a minőségre, ők szeretnek gariban új motort venni az ügyfélnek :)

Amúgy az ilyen listák nem sokat érnek, mert a laikusok számára sem az összes meghibásodás, sem a teljes legyártott mennyiség nem ismert (ha már arányokról beszélünk). A másik dolog, hogy tömeggyártók mindig sokkal jobban szem előtt vannak, a legkisebb hibaarányú probléma is címlapon szerepel a sajtóban - míg ha minden harmadik Quattroporténak széthullik a váltója, az senkit nem érdekel (kevesen veszik), pedig az sokkal rosszabb arány.
Balfasz Magyarok Fillérbaszás 2014.10.10 09:09:41
Nincs a kedves olvasónak valami ismerőse, aki megcsinálná helyettem ezt a blogbejegyzést a szaré’hugyé’? Mai témánk, hogy miért nem áldozunk a minőségre, avagy a balfasz magyarok fillérbaszása. A múltkor azon gondolkoztam, hogy összeállok pár haverral, és indítunk egy…..
Fauchon (törölt) 2014.10.11 11:04:30
@bbwd: "ausztria és svájc nem azért él sokkal jobban, mert az osztrákok meg a svájciak jobbak, hanem mert ott nem volt kommunizmus, "

Cserébe volt náci diktatúra. Viszont a magyarokkal ellentétben volt annyi eszük, hogy tanultak belőle és nem építették fel újra.
Fauchon (törölt) 2014.10.11 11:05:33
@Fauchon: (nyilván Ausztriára, ill. Németországra gondolok)
Rácsodálkozunk a Nyugatra, mint x évvel ezelőtt, valamint kesergünk a drága kisautók felett. Az Égéstér 140. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
Fauchon (törölt) 2014.10.10 21:12:16
@outtatime: Nézd, egyszer majd szellemileg és anyagilag is felnősz, és rá fogsz jönni, hogy nincs semmi más, ami annyi eleganciát és otthonosságot sugároz egy beltérben, mint egy jól eltalált, igényes fabetét (bőrüléssel megtoldva).
Bónusz: a fémmel és a plasztikkal ellentétben a fabetét örök, simán ki lehet polírozni belőle a hajszálkarcokat, és olyan mint az új.
Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek erejével a standra invitál, nem teheted meg, hogy lelépsz, kézbe veszel egy kitett tárgyat és profizmust imitálsz. Hopp, de mi is ez a tárgy? Turbó? Dehogyis. Az a…..
Fauchon (törölt) 2014.10.05 16:02:50
@Csikós Zsolt: Valamit felreertettel, a sajtoanyagban az utolagos beszerelhetoseg arra vonatkozik, hogy a gyartok mar meglevo konstrukciokba is integralhatjak, es nem arra, hogy geza beszereli a wartburgba. Eleve nem tudna mivel vezerelni, es nem is biztos, hogy megerne.
10 eve csinalt amugy a BorgWarner is ilyet, eBOOSTER neven, de nem valt be.
Fauchon (törölt) 2014.10.05 16:19:23
@Alex Raps: Probald mar meg felfogni, hogy nem a turbora szerelik, akkor sem, ha te ezt kepzelted el.
i.imgur.com/vi6nrce.png
Fauchon (törölt) 2014.10.05 23:52:06
Aki már járt autószalonon, az tudja, nem a gumik jelentik a fő attrakciót. A gumigyárak ettől még fontosnak tartják a jelenlétet, hisz a többiek is ott vannak. De hogyan csalogassák be azokat a standra, akik nem szeretnének új mintázatokat és különleges karkaszokat nézegetni? A…..
Fauchon (törölt) 2014.10.05 18:15:39
@ommm: Ideje volna megerteni, hogy ami otthon a kocsmaban vicces es meno, az egy nyilvanos esemenyen kifejezetten proszto dolog.