Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Afterdark

60 bejegyzést írt és 61 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tartozom nektek egy vallomással. Ezt a posztot 2018 elején kezdtem el írni, de menet közben az egész blog parkolópályára került. Két év alatt megszületett a második fiam, belevágtunk egy építkezésbe, előléptettek a munkahelyemen, volt kihívás bőven. A Gyurma sokat változott ezidő alatt, szép sorban…..
Amikor gyártásba került az e39 még nem volt komoly divat a tetőkárpittal történő variálás. Nem volt ledes hangulatvilágítás, nem volt bőrrel behúzott tető, az ötösnél volt szürke és bézs aztán szia. Később jött az extraként rendelhető fekete verzió, majd az m5 megkapta az alcantara tetőt. A kétezres…..
  Nem hittem volna, hogy ez a poszt valaha is napvilágot lát, mert a kerék mizéria hosszabbra nyúlt nálam mint a Barátok Közt.  Mióta megvan az autó, nem volt egy olyan stabil szettem kerék tekintetében, amire azt tudtam mondani, hogy hosszú távon marha elégedett vagyok vele. Volt egy e60-ra…..
Afterdark 2018.07.23 11:47:24
@Burgermeister: Köszönöm!
Sziasztok!  Ha csak 1 BMW találkozóra mentek idén, akkor ez legyen az. Én is kiviszem a Gyurmát, meg lehet fogdosni élőben is. :)   "Tisztelt E39 Tulajdonosok Idén újra jön a már jól ismert Pásztói E39 Klubtalálkozó.Mivel már egy méltán híres találkozó sorozatról beszélhetünk, a Pásztói…..
Afterdark 2018.07.10 22:47:35
@Burgermeister: Nem elírás, eszel-iszol amit szeretnél. :)
Egyszer beszélgettem egy informatikus sráccal, aki feldobta, hogy nem akarom-e valami profibb helyre költöztetni a blogot. Állítólag a profiság egyik eleme, hogy gyorsabb az oldal, a másik eleme, hogy több képpel boldogul mint a blog.hu. Nem léptem az ügyben, mert gondoltam, hogy úgysem használok…..
Afterdark 2018.03.05 13:36:01
@wolfman: Szia!

A tető is le lett szigetelve, csak arról nem csináltunk fotót. Gyakorlatilag a csomagtéren kívül minden kapott bitumen lapokat.
Afterdark 2018.03.05 13:48:28
@NGcs: Csináld bátran. Keress egy tetőablakos autót, az oszlopok közepénél vágasd le róla a tetőt. Szükséged lesz a vízelvezető gumicsövekre is és a rögzítő fülekre az A oszlophoz. Ezt a csomagot elviszed a lakatosnak, a donorról le tudja fúrni a tetőlemezt. Ugyanezt megcsinálja a te autóddal is és pontozással fel tudja hegeszteni a tiédra. Utánna a 4 db vízelvezető csövet kell behúzni. Előre le kell dugni az A oszlopba, legjobb ha megnézed a donor autón, hogy hogyan van elvezetve. Hátrafelé szintén ki van alakítva a lyuk a kasztniban, hátra kell vezetni a C oszlopig. Végül már csak be kell kábelezni a kábeleznivalót és kész van csupa gyári alkatrészből. Jah és vedd meg hozzá a tetőablak körül futó szigetelést is, mert azt mindig cserélni kell.
Afterdark 2018.03.07 22:33:46
@Phxmike: A stílusodról és a szóhasználatodról a böfögés szó jutott azonnal eszembe. "Elég gáz, nem túl nagy szám, nulla érték, unalmas, lepukkant".

Részemről lezártam a dolgot, sikeres külföldi karriert!
Nagy Imre beszéde ugrott be, amikor múlt hét szombaton 4 hónapnyi várakozás után elkezdtük összerakni az autót és a helyére ugrott a kormány a legutolsó végleges állapotában.  A karriert a gyári "szivecskés" M-es kormánnyal kezdtem. Azt használtam egy fél évig, majd egy vagyonért eladtam mert ennek…..
Van hogy hónapokig nincs megörökíthető esemény a Gyurmával kapcsolatban, most viszont van történés folyamatosan. Most épp a belső van soron. Nem kezdem előlről, írtam már arról, hogy hogyan lett a fekete bőrből bézs. Aztán hogyan terjedt tovább az utastérben a szín. Ekkor még csak ott tartottam,…..
Afterdark 2017.08.10 15:27:10
@Cseppel Csaba:

Köszi az elismerést.
- A költségek nem lesznek publikusak és amúgy nincsenek összesítve.
- Ha elkészül, akkor ápolgatom, szeretgetem, használom.
- Csak gyári cuccokban hiszek, gyári nagynavi lesz benne.

@Zomdie07:

Igazad van, sokak szerint sokféleképpen költhetném el azt az összeget amit most a Gyurma kap.
Afterdark 2017.08.10 22:01:59
@subtotal:

Könyöklőbe való műanyag tálca : 51168215943 - 2k

Könyöklő első kis műanyag borítása : 51167141735 - 3k
Afterdark 2017.09.04 22:44:36
@Tamas Jackel: Szia! Igen, kompatibilis. Hajrá ;)
  Adott egy helyzet, biztosan mindenki átélte már.  Délután van, holnap közeledik egy fontos vizsga, az agyunk tudja jól, hogy már rég foglalkozni kellene vele. De mi történik mégis? Hirtelen nagyon vonzóvá válik az amúgy utálatos mosogatás gondolata. Aztán már megint tele a kuka, le kellene dobni…..
Afterdark 2017.08.06 22:22:17
@Pepejoe: Teljes üregvédelmet kap és az egész alváz le lesz fújva Sanders zsírral, amit minden tavasszal le fogok pucoltatni és újrafújatom. Ha eztán is előjön megette a fene az egészet.
Afterdark 2017.08.06 22:47:02
@Pepejoe: Rendeltem egy ilyet, szeretek vele otthon bíbelődni.

edigital.hu/tisztitogepekhez/karcher-alvazmoso-2642-561-p374968
Afterdark 2017.08.07 11:51:48
@Pepejoe: Egy barátom használ ilyet, nagyon szereti.
Műnyaggal kapcsolatban szerintem ugyanarról beszélünk.

www.muheg.hu
Hello ismét! Rég tudósítottam az autóról, ennek ellenére vannak történések. Folyamatosan szépül, bár a család-munka-hobby hármas, valamint a hétvégén dolgozni nem hajlandó szerelőim (vigyorgás) folyamatos logisztikára kényszerítenek.  Első lépésként kicseréltem az…..
Afterdark 2017.01.06 09:37:53
@balee13: Köszi :)
Afterdark 2017.07.30 22:19:04
@Czank László: Szia! Igen gyári, ez még az áremelés előtti áron vettem, pontosan már nem emlékszem rá, talán 30e volt darabja.
    Azt hittem, ezen már túlvagyok. Korábban beszereltük a kétpálcás váltófüles kormányt, egy rakat dolgot kellett cserélni miatta. Gondoltam ez az extra letudva.    http://bmwe39.blog.hu/2016/05/08/es_igen_a_kormanyvalto   Megszerettem a füleket, ha olyanom volt marha jól lehetett vele…..
Közel két éve volt, mikor egy dunakeszi márkatárs 40i-jét volt lehetőségem meghajszolni kicsit. A motorerő természetesen fölényes volt az enyémmel szemben, de ezen kívül egy dolog marad meg azóta tisztán a fejemben. Hogy mennyire pontos és finom volt a kormányzása.  Ahhoz képest az enyém egy darab…..
Afterdark 2017.05.07 09:21:43
@Burgermeister: Munkadíjjal együtt több mint 8 kiló.
Afterdark 2017.05.12 22:03:38
@2literes.apenta: Javítható, vagy érdemesebb egy másik modult betenni ?
Már a Harcosok Klubjában is meg lett mondva, hogy amit birtokolsz, az birtokba vesz. Remélem, az én esetemben ez nem igaz, mert ha igaz lenne, akkor az életem fölött BMW bőr belek uralkodnának. Mert bár eldönöttem, hogy a lakatolás megkezdéséig már nem vágok bele érdemi projektbe, de persze ahogy…..
Afterdark 2017.04.22 08:25:33
@hungarolux: Lassan...
Afterdark 2017.04.23 07:58:25
@Essen: Köszönöm! :)
Afterdark 2017.05.05 11:23:06
@subtotal: Jópofa a masszásdolog. Én is kergettem egy idegi, aztán elengedtem.
Csináltam egy állapotfelmérést az e38 üléseken. A színe valahogy egyáltalán nem tűnt sandbeige-nek, nem is az. Gyakrolatilag minden színtől eltér ami sandbeige címen az utastérben van. A két ülés festve volt, a söfőr oldali elég trágya minőségben, jól látható a két árnyalat közötti külömbség a…..
BMW 540i, vagyis a bajor gyurma 2017.04.06 21:34:44
Pontosan kettő hónap és indul a legnagyobb kalandom a Bömivel.  Már szépen gyűlnek az alkatrészek, sikerült beszereznem két gyári M5 lökhárítót, lassan megjönnek az új kormánymű alkatrészek is, a dupla üveges új ajtók és az M5 kormánymű pedig már idegesen várják a garázsban, hogy a helyükre…..
Afterdark 2017.04.07 09:09:57
@Burgermeister: Félreértetted, 2 hónap múlva kezdik. Mondjuk másfél hónapot mondtak a lakatolásra és fényezésre, az is könnyen lehet két hónap lesz.

A lakatolás 2 hét lesz kb, nagyon sok munka van az autón. A fényezés kb egy hónap lesz, restaurátorral végeztetem. Nagyon sok idő lesz a normális aládolgozás, száradási idők, dupla réteg lakk.
Afterdark 2017.04.08 10:51:04
@Burgermeister: Persze, lesz egy halom fotó. Minden fent lesz az facebook blogon is, azt úgyis inkább fotós odalnak szántam.

A jobb oldali sávban megtalálod az oda mutató linket.
Afterdark 2017.04.09 20:30:40
@SzilajSzilard: Ilyen vakautóra nem ugrom már rá. Az enyém műszakilag gyakrolatilag teljesen új, megkapja a színt aztán puszi, majdnem kész is van. :)
Készült pár autóhoz méltó fotó, mielőtt beüt a színváltás.                  ..
2014 október 9. Ekkor született az első poszt a kocsiról, azóta sok minden javítása és cseréje megtörtént. Gazdagabb lettem sok tapasztalattal, szerelőkkel ismerkedtem, fórumokat bújtam, elmélyedtem az eharminckilencezés bugyraiban. Volt sok apró-cseprő teendő, volt köztük nagyobb és anyagilag…..
Afterdark 2017.03.15 08:46:16
@Burgermeister: szénné lesz dokumentálva a process. :)
Afterdark 2017.03.20 17:48:26
@SzilajSzilard: Nem jársz messze az igazságtól, de bármelyik szín borzasztóan mutat az e39-en, ha koszos.
Rear sunblind, sonnenrollo, sonnenschutz, markise.  Ilyen szitokszavakkal kergettem az ebayen azt, ami itthon szinte nem kapható. Pedig csak néhány istenverte műanyag darabról van szó, ami 1 dolgot csinál. Árnyékol... Korábban csak az extrázás miatt volt érdekes a dolog, de amióta a kisfiam hátul…..
Afterdark 2017.02.19 17:39:35
@rbalint88: Egy Ford Fiestám is van, azzal ingázok naponta. A Bmw-t a feleségem használja hét közben, eddig gyerekállónak bizonyult. :)
Afterdark 2017.02.19 22:16:00
@rbalint88: Ne érts félre, de ezek használati tárgyak. Furán hangozhat ez az én számból. Ha történik vele valami, hát ez van, nem leszek boldog, de mindent rendbe lehet hozni. ;)
Afterdark 2017.02.20 09:46:08
@rbalint88: Ebben a tekintetben jobban meg lennék feszülve, ha egy új ötöst használnék naponta.
Ez mégis csak 20 éves autó, amit műszakilag sokkal drágább életben tartani, mint a "szépautó" jellegét megőrízni.
A műszaki megóvás rajtam múlik, ezért az nem okoz streszt, a külső csak részben múlik rajtam, így azt részben muszáj vagyok ilyen elengedéssel kezelni.
  Sorhat és hátsókerék hajtás. Ortodox nézetek szerint csak ilyen autó lehet BMW. Manapság mégis több összkerekes autó talál gazdára mint hátsó kerekes, sunyin megjelent az első kerék hajtás is és V8-as blokkok is kerültek és kerülnek a kocsik orrába. Nem szeretnék a két típus közötti hitvitába…..
Afterdark 2017.02.05 09:14:30
@Burgermeister: Köszönöm.
Afterdark 2017.02.07 20:50:54
@kisvagány: Köszönöm az elismerést.
2017-ben Magyarországon semmi sincs lejjebb, mint a BMW-sség. A 45-ös bicepsz mellé hordott X6-ok. A matt fóliás, rokiparkolós Gran Coupék. A Soltvadkerten szilikonmellel mosatott, kínai xenonos, angel eye-os E36-ok. A facebookos alkatrészcsoportokban analfabétaként feladott hirdetések a kertvégi…..
Bevallom így az elején, fogalmam sem volt róla mire vállalkozom.  Korábban már írtam róla, hogy milyen érvek mentén került hozzám ötös Bmw, relatív nagy, erős autót keresetem. Előre treníroztam magam mentálisan a kiadásokra, de a legkomolyabb pozitív vizualizáció is nehezen tudja csak eltakarni azt…..
Afterdark 2017.01.06 13:00:57
@a lekvár neve puffin: Csak a Puffin és a V motor ad erőt és mindet lebíró akaratot. :)

Viccet félretéve, nagyjából 3 mondat után tudtam, hogy nagyon hasonlóan gondolkodunk.
Dobj majd egy képet a kocsiról. ;)
Afterdark 2017.01.06 13:06:24
@scuynat: Nem értettem félre, gondoltam, hogy nem nézed le a dolgot. Csak mi egy ilyen ország vagyunk, mindenki mindenből egy mérettel , kategóriával nagyobbat vesz mint kellene.
Afterdark 2017.01.06 14:00:23
@scuynat: Szerintem egyszerű a matek. Ha az tetszik meg kell venni, főleg hogy meg is engedheted magadnak.

Én dízel autónak nem fogok kampányolni, benzin párti vagyok, V8 motorokat kedvelem amúgy is. Az e65 egyik héten tetszik, másik héten nem, közeli tapasztalatom nincs vele.
Mikor megvettem a kocsit, már akkor is feltűnt, hogy denevér üzemmódban kell közlekedni, mert a fényszórónak annyi fénye volt, hogy néha irigykedve néztem a bicikliseket, mert az új ledes lámpáikkal többet láttak mint én a xenon fényszóróimmal.  A tavaly telet még végigszenvedtem így, de az ideinek…..
Afterdark 2017.01.06 09:25:09
@subtotal: Két új lámpának elmebeteg ára van. Én izzót nem akartam cserélni, de nagyon odavolt már. Ha kiveszed az izzót, úgyis látod hogy milyen állapotban van a foncsor, ha már szét van szedve lehet jobban megéri együtt megcsináltatni.
Már korábban láttam, hogy túl sok a fekete beltérben, lehet még világosítani a hangulatán. Az eredeti elképzelés az volt, hogy bőrözött elemeket keresek, legalább középboxot, de Magyarországon nem találtam semmit, az ebay-en volt néhány középbox, de a 300 eurót , plusz posta, plusz festés már…..
Egy óriási pipa került a teendő listára a belső tér felújításával. A kocsi a gyártósorról fekete bőrbelsővel jött le, amitől a hideg kirázott már az elejétől. Unalmas is volt, 18 évéhez méltó állapotban volt, majd amikor egy állítás során elcsavarta magát a háttámla, végleg megpecsételte a saját…..
Elkészült két hasznos feature. Szépen világít a hátsó lámpám és szép kormánnyal lehet kormányozni az autót. De kezdjük az elején. Véletlenül sikerült hozzájutnom egy gyári Hella lámpapárhoz gyakorlatilag gombokért. Hibátlan állapotúak voltak, azonnal lecsaptam rájuk.  A korábban beszerelt…..
Lassan minden a helyére kerül, egy alapos állapotfelmérés után kidobáltam a lengőkarok nagy részét. Lemförderben hiszek, az került bele mindenből. Korábban már ki lett cserélve a rugó Eibachra, most a Sachs gátlókat is beraktuk hozzá. A cserélt alkatrészeket most csak lelistázom: M sport gátlók…..