Adatok
Replicator
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A derék spanyol szigetlakók 2005-ben úgy döntöttek hogy belevágnak a metróépítésbe. És mivel Mallorcán nem volt Demszky, BKV, Hídépítő vagy Bamco csoport, 2007. április 25-én át is adták a metrót. 2007 szeptemberéig ingyen (!) használhatta mindenki, főszezonban (!!!). És…..
Replicator
2008.01.19 16:30:31
És Prága részletesebben, ha már belefutottam:
The European Investment Bank (EIB) has helped with other metro extension plans. It lent City Hall some € 75 million — three-quarters of the total costs — for the construction of a 4.6 kilometer section of metro line C from Ládví to Letňany in northeast Prague.
Ez egy "kicsit" drágább, mint az M4.
(www.cbw.cz/en/metro-to-airport-on-track/2223.html)
The European Investment Bank (EIB) has helped with other metro extension plans. It lent City Hall some € 75 million — three-quarters of the total costs — for the construction of a 4.6 kilometer section of metro line C from Ládví to Letňany in northeast Prague.
Ez egy "kicsit" drágább, mint az M4.
(www.cbw.cz/en/metro-to-airport-on-track/2223.html)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Felépítették? Fel. Működik? Nem. Mennyiért nem működik? 83 Mrd-ért... Mennyibe került fél év ingyenes próbaüzem? Ki tudja...
Nem folytatom, hagyjuk...
Abban egyetértünk, hogy ezek fontos dolgok, de ettől még lehetünk objektívek, és nem muszáj ragaszkodnunk a prekoncepciónkhoz. Ha nincs olyan paraméter, ami összehasonlítási alap volna, nem kell erőltetni.
Rákerestem azért, hogy máshol mennyiért építenek hasonlókat:
1) Toronto Sheppard: 8km, 7 állomás = 10 év, ~300 Mrd HUF (1 CAD=170 HUF)
2) Toronto Spadina: 6,2 km, 4 állomás = 9 év, ~210 Mrd HUF (2003-as árakon, szerelvények nélkül)
www.ttc.ca/postings/gso-comrpt/documents/report/f1749/_conv.htm
3) Kína (!) - Guangzhou: 52M USD/km (~ 9Mrd HUF)
4) Kína - Hangzhou: 66M USD/km (~11 Mrd HUF)
china.org.cn/english/BAT/133423.htm
5) Köln: 3,3km tervezett (!) költsége 600M EUR (~150 Mrd HUF, (1 EUR=250 HUF))
www.railway-technology.com/projects/cologne/
6) Prága: 4,6km (ebből 3,5 km fúrt alagút): 16 Mrd CZK (~150 Mrd HUF)
www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=307889&page=3
A kölni azért jó példa, mert a belváros alatt megy majd az is. Ott, Torontóban és Prágában a fajlagos költségek a 4-es metróéval megegyeznek. Biztos e helyeken is ugyanannyit lopnak...
További kellemes bosszankodást. ;-)
ui.: csepeli srác: látom, Neked is megmondják valakik, hogy mit gondolj...