Adatok
meseterapia
21 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A mesék azért nyűgözik le a gyerekeket, mert a világot olyannak láttatják, amilyen az valójában: a határtalan lehetőségek birodalmának. Ezek a lehetőségek nem anyagi természetű lehetőségek, hanem abból a világlátásból fakadnak, amely a mesei és a gyermeki gondolkodást…..
Mikor, mit, hogyan meséljünk a gyereknek? Meséljünk egyáltalán, vagy nézze, hallgassa, olvassa maga? Mit jelentnek a mesék, milyen lehetőség rejlik a mindennapi mesében? Mit ad a MA emberének a NÉPMESE? Az otthoni meséléstől a meseterápiáig, a népmese napja…..
Mi, felnőtt, komoly emberek, általában megrögzött realisták vagyunk. Pontosan tudjuk, hogy nincsenek csodák; a nap reggel feljön, este lemegy, ábrándozni néha lehet ugyan, de ebből megélni annál nehezebb. Senki nem győzhet meg minket arról, hogy az üveggolyó - ha földhöz vágjuk…..
“Nem ajánlott a mesét magyarázni, értelmezni a gyermeknek, mivel ezzel megöljük a varázslatot, és épp azt akadályozzuk meg, hogy az üzenet mélyre hatoljon. Ha lehet, ne kérdezzük vissza a történetet, és ne kezdeményezzünk beszélgetést a mese mondanivalójáról vagy a…..
Trencsényi László lassan 45 éve követi a honi gyerekkultúra különböző területeit. Ebben a könyvben pedagógiai szemléletű írásait gyűjtötte össze a mindenkori aktuálisgyerekirodalomról.
A kötet fontos kordokumentum, ilyen mélységben és minőségben nemigen foglalta össze…..
A mesepedagógia, naponta ismétlődő mesélés és mondókázás, a pedagógus közös játéka a gyerekekkel, amely minden résztvevő számára örömforrást jelent.
A mesélés-mondókázás és a játék mellett fontos szerepet kap a tánc, a népdal, a népi játék, a mozgás, a…..
A Gondolkodj Egészségesen! Alapítvány hite szerint egy gyerek akkor tekinthető egészségesnek, ha leginkább önmaga lehet. Véleményünk szerint a gyermeket nevelő családnak és óvodapedagógus szakembereknek az a legfontosabb feladata, hogy a gyermeket abban a folyamatban segítsék,…..
A mese az élőszó művészete, és ez nagy felelősséget ró mindenkire, aki mesét mond. A mesemondás nem prózamondás, hanem tudásátadás, ezért különösen ügyelni kell arra, hogy mit, mikor és hogyan adunk át mesemondóként. Csak az meséljen, aki szereti és élvezi a mesemondást,…..
A népmese napját immár X. alkalommal ünnepeljük szeptember végén, a Kisbaconban született Benedek Elek tiszteletére. A X. Országos népmese-konferencia, akárcsak a mesehősök, hosszú útra indul, hogy újabb küldetését teljesítse, és köszönetet mondjon Benedek Elek…..
Lehet, hogy Boldizsár Ildikó nevével kellene kezdeni ezt az írást, aki nemcsak az egyik vagy éppen a legkiválóbb ma élő magyar mesekutató, de pszichológusként gyógyításra is használja a meséket. Mert a műfaj bizonyos darabjai valóban képesek gyógyítani, hiszen ismernek…..
A gyermek számára a korai olvasmányélmények formája a legfontosabb tapasztalati forrás a bontakozó írásbeliséghez. Azok a gyermekek, akiknek sokszor olvastak otthon, hamar megértik, hogy a nyomtatott szöveg jelentést hordoz, és viszonylag könnyen tanulnak…..
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer három boszorkány. Az elsőt hívták Tirrhának, a másodikat Gezilének, a harmadikat Helidónak. De akárhogyan is hívták őket, mind a háromnak egy volt a bánata. Az, hogy nem találtak férjet. Olyan csúfságosan csúfak voltak, hogy sem…..
A magyar népmesék természetfölötti lényei nagy kihívást jelentenek a folklórkutatók számára. Az évszázadok során formálódó, átalakuló meseszövegekből ugyanis az idők folyamán éppúgy eltűntek a hagyománnyal és a népi hiedelmekkel szoros kapcsolatban álló tündérek,…..
"Mindannyiunkban ott a félelem, ami maga a boszorkány vagy banya. Az a bizonyos erő, amely arra kényszerít bennünket, hogy megtorpanjunk, és hagyjuk magunkat megkötözni. Amíg bennünk él, semerre sem léphetünk, ledermeszt szellemileg, és ellehetetleníti a mindennapjainkat. A félelem,…..
Amikor a rend megbomlik a családban, a biztonság közegében, a gyereknek mindennél nagyobb szüksége van olyan kapaszkodókra, melyből erőt meríthet, melyből visszakapja a hitét, a rend helyreállítható, másként, más közegben, de ismét lehet egyensúly az…..
Az emberiség első meseterapeutája minden bizonnyal Sahrazád (leánykori nevén Seherezádé) lehetett, aki addig mesélt egy megcsalt és bosszúra éhes férjnek, míg annak lelkében le nem csillapodott a düh, a féltékenység, a zűrzavar és a bosszúvágy. Sahrazádnak nem volt könnyű…..
A mese lehet a játék része, és támogathatja az esti rituálét, ahol a lecsendesedés, a megnyugvás, a nap lezárásának eszközévé válik. Az időpont megválasztásában elsődleges annak mérlegelése, hogy a mese az érzelmi kötelék szorosabbra fonásának szerepét tölti be, így a…..
Mit, mikor, hogyan – és főleg miért meséljünk gyermekünknek? Már a pocaklakók is szívesen hallgatják édesanyjuk dallamos hangját, az ekkor megismert intonáció később megnyugtatja őket. Az agy 90%-a 5 éves korig fejlődik ki, a szülők pedig olvasás révén már az óvoda…..
A világra rácsodálkozó gyermek könnyen hagyja magát elvarázsolni, érzelmein keresztül fogadja be a környezete impulzusait, és játszva tanul mindent és mindenből, amivel megkínáljuk. Hogyan segítsük már totyogó gyermekünket a világ csodáinak felfedezésében a bábozás…..
A mese az érzelmi pszichológia fejlesztésének legfontosabb eszköze. A mesélés pedig meghitt, intim pillanat szülő és gyermeke között. Hogyan készül annak a gyereknek a hamuban sült pogácsája, akinek értőn mesél a szülője?
“A mese gyerekeink mindennapi lelki tápláléka.…..
MESETERÁPIA
Mesepszichológia: a sárkányok néha megszelídülnek, de vajon a “helikopter szülők” is?
2014.09.09 09:50:34
Megtanulhatjuk, hogy az érzésekkel soha nem vitatkozhatunk, ahogy azt is, hogy miért olyan fontos a gyerekeinkkel töltött minőségi idő. Bárhogy is próbáljuk szülőként megúszni, az érzelmi intelligencia fejlesztését magunkon kell kezdeni – derül ki Kádár Annamária…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz