Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Fferkó

0 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Moped blog Schwalbék a Balatonnál 2015.08.27 05:17:00
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   Előző posztunkban egy szinte gyári állapotú Simson Schwalbét vettünk közelebbről szemügyre. A következő történetben tovább halmozzuk majd az élvezeteket, hiszen Bence és Marek…..
Belsőség Hasselhoff letérdelne 2015.04.04 17:11:48
A Mitsubishi Klub Hungary facebook csoportjára linkeltek egy német hirdetést. Meg kell mondjam, többszörösen is megérintett. Hiszen a klub facebook-csoportjába is azért léptem be, mert Mitsubishi Sigma tulaj vagyok, már nagyon régóta. És a mobile.de hirdetésében pont egy Sigmát…..
Ne hörögjenek a cím miatt, ez egy orosz szervezet neve, melynek aktivistái próbálják megnevelni a címben is szereplő jellemű helyi autósokat, akik rendszeresen a járdát használják az úttest helyett. Ami Oroszországban azért nem egyszerű, kell hozzá némi bátorság és szilárd…..
Belsőség Heti merítés 2015.03.22 07:55:38
Kommunizmus a XXI. században A történet ott kezdődik, hogy barátaimmal (19-23 éves kori intervallumba esünk mindnyájan) egy együttest alapítottunk idén (2007) tavasszal, és nagy örömünkre bejutottunk a veszprémi utcazene fesztiválra. Tetoválásom ihletője A kiszemelt…..
Fferkó 2015.03.22 20:50:02
@UdjanMineck:
Az,hogy szabályoznád másik emberek mit szeressenek,mit érezzenek, fundamentalizmus.
Minden fajtája borzasztó veszélyes,kerülnöd kéne...
(Nem sértésnek szántam)
Talán még április elseje utóhatásának tudható be, hogy 2011. április 2-án megvettem életem második motorját, egy valaha szebb napokat látott Simson S51-et. Az első értelemszerűen a napszítta piros - mondanám, hogy tűzpiros, de hol van már szegény attól - Puch Maxi volt. Korábban már írtam, hogy a…..
Fferkó 2015.02.20 23:16:01
Nekem volt 4 db új Simsonom, meg jópár használt is.
Meg Etz-m. Meg TS Mz-m.
Ugyanazt tudom mondani erre az irományra, mint az Etz-t verbálisan abuzáló
sok dilettáns hozzászólására.
A halálfaszát körbemotoroztam már velük az évtizedek alatt de valahogy sosem kellett
tologatnom egyiket se. Ez ám a csoda , nem a hajózás , amikor a vas úszik a vízen!
Mindenki löki a sódert , hogy ezek olyan egyszerűek mint a krumplileves,
aztán mégis mindig tönkremennek?!
Fel sem merült bennetek, hogy NEM értetek hozzá???
Elromlik valamije , Te majd megszakérted, ugye?
Addig buzerálod, míg még szarabb lesz, utána belököd a sarokba, és durcásan mész a gép elé
megmondani a tutit, mekkora foshalmazt is gyártottak anno.
A billentyűzettel azért mégis csak könnyebb boldogulni , ugyebár?
Az internet korában pedig már nem lenne nehéz picit "kiművelődni" a témából,
mielőtt ekkora ökörségeket hordasz itt össze.
A Keletnémet motorkerékpárok érájuk messze legjobb gépei voltak,
az alkatrész beszerzést megoldva, ma is vállalható járművek,
aki ezt felfogni nem képes, az saját műszaki qualitásáról állít ki szegénységi bizonyítványt.
Pl. ha a karbi nem javítható, veszel egy utángyártottat kb. 6 rugóért, beállítod
(hozzáértés ugye) oszt jónapot.
Szutymák a Szimó , mert még a fékkulcs is beragadt?
Ezt inkább le se írtad volna Jason!
Az enduro kipufogó, sokkal nehezebben lazul le, és földutakon nem verődik be az alja.
Az enduró fékpedál gyárilag kijjebb van a hagyományoshoz képest, a lábtartóba pedig a jobb
oldalon egy kb. 4 cm-es toldást hegesztve még csak nem is kényelmetlen.
Az utángyártott alkatrészek többségében valóban szarok, ez egy másik pont ami hozzáértést kíván.
Abból, hogy valaki jól rádmelegített egy romhalmazt, ne vonj le messzemenő következtetéseket.
A"simsonosok aranyszabálya"? Erre már szavakat sem találok, pedig sokat keresgéltem.
Haver endurójában bőven több mint 20 ezer van és bontatlan a blokkja, nem csörög,
nagyon szép hangja van.
Másik cimbi megfúratta 300-asra az Etz-t , 3 év múlva 42-nél volt egy gyűrűtörése,
pedig a srácnak nehéz a csuklója.
De hozhatok én akár ezer példát is olyanoknak, akik a tapasztalni és a virtuálisan ismerni
fogalmakat séróból összecserélik...
Fferkó 2015.02.22 00:33:02
Sorban: ( de hosszú lesz )
Olvastam, de a valós kép árnyaltabb. Konkrét példa: A mostani Simsonomat 35-ért vettem
két éve. Sejtheted, hogy milyen volt. Teljes generál, futóműfelújítás fék elöl-hátul, teljes villamosság csere,másik hátsó kerék, másik ülés, másik első lámpa, másik komplett váltó,megatököm és már jó is lett.
Most mondjam én is hogy a DDR-ben gyártottak volna inkább helyette expandált lemezt? Lófaszt! Azt a szerencsétlen motort előttem már többször meggyilkolták,mégis mit lehetne várni tőle? Nem a márkával van baj, hidd el, hanem a tucatnyi szakidanival,(itt legalább egyetértünk) akik kalapáccsal és nagy csavarhúzóval veszik szét a blokkfeleket, akik ráverik a tengelyekre a zsírúj csapágyakat, akiknek semmit nem mond , hogy c3, akik úgy szerelnek gyújtást , hogy a villamosságról alapvető fogalmuk sincsen... szimering vagy karmantyú, demagnetizált lendkerék, keresztöblítés ,Mi van? "Ne káromkodj!" maximum ennyire futná, és ilyenek szerelték már három évtizede az enyémet,meg még tízezernyi másikat, naná hogy szarok. Így vettem egy ócskát és megcsináltam magamnak,sok munka volt vele, ugyanakkor ez nem fog otthagyni úton-útfélen. az anyagi vonzata itt irreleváns, mert tudom , mit honnan lehet megszerezni, így a vételárral együtt nincs egy kilóban.Annyit megjegyeznék viszont, hogy jópár utángyártott cucc is van benne. Tisztában vagyok vele, hogy nem várható el ilyen hozzáállás egy sima mopedfelhasználótól, de jelen esetben a fiatalabb gépek is negyedszázadosak már, ráadásul Magyarországon, ahol a műszaki kultúra csapnivaló.
Tételezzük fel, veszel egy új, mondjuk japán robogót, digitális gyújtás, immó, tubeless,önindító kiskutyafüle, működik, mint a Doxa , igaz? Na most, mikor a 80-90-es években vettél egy új Szimót, az úgy tudta ezt a megbízhatóságot produkálni (és úgy éljek,hogy tudta!) , hogy az anyagismeret és a gyártástechnológia fényévekkel volt hátrébb a mostanitól. Inkább a szakszervízek hiánya ásta meg sok gép sírját, mindjárt az elején. Nekem az egyik tirisztorosnál volt egy gyertya zárlat 3-ezer körül, más hibára nem emlékszem.
Nem kell patika új , ezt lásd fent. És aki ilyen kaliberű jármű birtoklására adja a fejét, az gondolhatja
hogy kell némi hozzáértés, ez szerintem evidens. Vagy egy ismerős, aki elrángatott volna a zöld Simsontól, és rámutat egy jobbra, akkor most nem kéne vitatkozni :-)
20-ezer km : Először is, ez egy 50ccm-s léghűtéses kétütemű kismotor! A korabeli "nyugati" társai mennyit mentek el vajon? Aztán, a konkrét motornak semmi baja sok kilométer van még benne,
csak az egygazdás ismert előélete miatt, hitelt érdemlőnek gondoltam a példát. De ennek az
embernek az apja első tulajként birtokol egy Schwalbe-t , ha annak az óraállását írnám ide,
egyből kapnék vagy tizenhét "menjél melegebb éghajlatra!" kommentet.
42-ezer km : Az egy 30 lovas Etz volt barátom,amit egy 140 kilós marha nyaggatott majd' 3 évig!
(nem csak a furata volt nagyobb...)Ráadásul a mikor szétszedtük kiderült, hogy a főtengely még nem is lógott. Annó az üzletből kihozott Etz-ket is generálozni kellett , legkésőbb 60 ezernél. Ha ez kevésnek tűnik, nézz utána egy rs Aprilia vagy tzr Yamaha szervízigényének.
Aztán : Tudod -e, hogy blokkszéthúzáshoz célszerszám kell? Az előző gazdik szerinted, hányszor kendácsolták már szanaszét a blokkot és volt-e ilyen alkalmatosságuk? A főtengelycsapágyak fogadjunk, megforogtak a fészekben!
"Feszülés az öntvényben"- nem tom ismerős kifejezés-e? 2013-ban javítottam egy öntvényházú 560 kg-os osztóművet, ami túlzott hő és mechanikai terhelés hatására megrepedt, és eldeformálódott.
Pedig ott a falvastagság már nem kevés! (de a blokkod lehetett zárványhibás is , nem vitatom, csak a tényt, hogy egy esetből vonsz le túlzó következtetéseket)
Szóval neked jogod van rühellni a Simsont de amit csinálsz, az bizonyos szempontból újságírás, tehát véleményformáló dolog, ami egyben felelősség is. Ezért elvárható tőled az objektivitás nemde?
Japán gyorsasági motorom volt 4 évig , tavaly vette meg egy jóbarátom, nagyon elégedett vele, ahogy én is az voltam. De a lényegen ez mit sem változtat.
Bár, most hogy belegondolok, nyugat felé is eljuthatunk Japánba...( ez de szar volt )
Na ennyi , nem meggyőzni akarlak , hanem több tiszteletet kérni egy méltánytalanul lesajnált kismotornak.
Tunisz Moszkva tere a Passage, vagyis a Station République metróállomás. Tévedés ne essék, bár mindenki metrónak hívja, de a zöld kocsik alig néhány száz méteres szakaszokra buknak a föld alá, a hálózat jellegében inkább pesti villamoséhoz áll közelebb. Mivel az összes…..
Fferkó 2015.02.09 18:04:52
@lada.ati:

Vajon ott is ilyen mosolygósak az emberek?
(az életszemlélet mindenképp más...)
Belsőség - azmegb*ssza!- 2015.01.26 12:51:28
A címben szereplő szó volt az egyedüli, amit sokéves újságírói múlttal a hátam mögött képes voltam kommentben kiizzadni magamból e videó láttán. Szerintem egész jól kifejezi a látottakat. Andreas Martinsson kis műhelye csinálta a gépet és ő maga is vezeti. Szeretgeti,…..
Fferkó 2015.01.26 20:56:34
Csak az nem derült ki, hogy ő vitte a képet vagy a mester volt képben? A lényegen nem változtat, ez most már ott van. A fórumra büszkén beírt Turbo charger (sic!) - kommentjére jött válaszok valószínűleg élete legkellemetlenebb mondatai voltak. (Kattintásra nagyobb lesz.)  ..
Belsőség Heti merítés 2015.01.04 09:13:11
Sprinter Killer :) Az autót használtan vettük, ismerőstől, jó vétel volt tavaly év elején...egészen idén januárig. Ő a nagy fehér, aki nem tehet arról hogy megcsinálták Mivel 8 éve csak Fordot hajtottam, 2 generációt, úgy gondoltam, hogy a következő generáció csak…..
Tavaly közel ugyanezzel a címmel készült hasonló válogatás. Azóta több tízezer újabb fedélzeti kamerás felvétel került a videómegosztó oldalakra, többségük 2014-ben is Oroszországból. Az alábbi felsorolásból a nagy kaukázusi bunyók, tömegbalesetek és rendőrös hajszák…..
Fferkó 2015.01.02 22:14:54
@Csikós Zsolt:

Kár, tök érdekeseket szokott írni.
(a többi szerző érdemeit nem csökkentve...)
Tudják, kicsoda Ryan Tuerck? Ő az a füsttel teli, otthon-henkelő tévésztár és profi drifter, akit mindenki szeret és a világ legjobb drift videóit készíti a haverjaival, aki azért költözött az erdőbe, mert kanyargós út vezet a házáig és aki szabadidejében is autózik a saját…..
Fferkó 2014.12.19 18:42:18
@HyP3b0Y: A driftereket nem megbántani akartam, nekem is tetszik a műfaj.
Viszont amit egzakt módon nem, hanem csak szubjektíven lehet "mérni" arra nem jó a verseny szó.( pl: szépségverseny???
Na mindegy.
A másikat pedig nem etnikai alapon gondoltam -szerintem minden embert egyesével szabadna megítélni.-
Ugyanakkor ha valaki önszántából egy másik országba költözik és ezután (ezen médiumon többször is) tesz olyan kijelentéseket, hogy az emberek itt ilyenek, meg olyanok, a mindennapi dolgok pedig emilyenek, bezzeg másik országokban (pl ahonnan jött) bezzeg mennyire faszányosak az egy idő után engem mint rendszeres fogyasztót már irritál.
Ezzel együtt nem áll szándékomban ismeretlen embereket sértegetni, de a véleményformáláshoz igen is van jogom.
Dr. Szerényi Gábor egy egészen jó ember. Legalábbis ilyennek ismertem meg és ritkán csalódom az emberekben. Megkedveltem, mert elképesztően felkészült és soha nem hagyja el a jókedve és ha látja a stáb, hogy a szereplők még este bírják és viszik előre a dolgot, akkor mindenki…..
Fferkó 2014.11.29 22:32:22
@recommented:
Az öregemmel néha beszélgetünk erről.
Sofőrként dolgozott egész életében és osztom a véleményét, miszerint az autóvezetés olyan, mint a hegesztés, vagy kőműveskedés - ez csak két tetszőleges példa- sokan csinálják, mert megtanulták így vagy úgy de igazán jól csak azoknak megy akik ösztönösen végzik, úgymond erre születtek.
Gondoljunk csak bele egy tökéletes varrat, vagy egy tök sima
falfelület elkészítése nem tanulható meg 100%-os módon, rá kell érezni.
Millióan közlekedünk naponta,van aki muszájból és teher az egész neki, van akinek élvezet,van aki meg van győződve a saját kivételes képességeiről,van aki rutinszerűen félig figyelve stb.
Ekkora szórásból adódóan mindíg lesznek balesetek,ha tetszik, ha nem.
Köthetik nyugodtan, akár űrhajósképzéshez is...
A tunéziai IPEIEM diákjaival együtt élve az ember előbb-utóbb talál beszélgetőpartnert. Én csak vágytam rá, hogy mérnök lehessek, ők viszont jó eséllyel azok is lesznek, nincs olyan napszak, amikor ne görnyednének a könyveik felett. A szomszédom, Anas, lelkesen kapta fel a…..
Elég nagy port vert fel Zách Dani legutóbbi riportja, melyben egy látszólag naiv és jóhiszemű ügyfél kanosszáját dolgozza fel, melynek végén rengeteg kidobott pénz és egy működésképtelen autó állt. A cikk után temérdek levelet kaptunk, nem csak a konkrét szerelővel…..
Amikor az ember napja szigorú rutin szerint telik, akkor valahogy repül az idő. Iskola, tanulás, pici lógás a haverokkal, és máris tizenegyet üt az óra, másnap pedig elölről. A gond a hétvégékkel van, ilyenkor mindenki lelép haza, én meg nagyjából egyedül maradok a…..
A KTM évekkel ezelőtt állt elő egy villanyhajtású krosszmotor ötletével. Viszonylag hamar el is készültek a Freeride E névre keresztelt géppel, azonban annak tesztelése elhúzódott, a forgalmazás megkezdését pedig évről évre tologatták. Idén ősszel végre megvolt a hivatalos…..
Fferkó 2014.10.18 18:20:21
@cdtrack: Pl.azért,mert nincs elektromos összetevője. Igazából az elhagyott ipari létesítmények két jellegzetességét hiányolom:
1- iszonyat mennyiségű galambszar.
2- mindent belepő, centis porréteg.
Belsőség Heti merítés 2014.10.12 08:41:34
Lomha, de szeretni való, hűséges, gazdaságos Külső - ez egyéni megítélés kérdése. Kicsit retrós, különösen elölről. Elölről tetszik is, hátulról már kevésbé. Bár nekem a régi szekérszerű Fiat Multipla is tetszett :-) Használható gépezet, ami bírja a mindennapi…..
Fferkó 2014.10.12 20:00:22
@anyahajókabinajtóhajtogató: Megoldás a problémádra: Expert,Jumpy,Scudo. Masszívabb futóművük van,mint pl egy Berlingonak, viszont nincs az a rossz értelemben vett teherautós érzet, mint a Vanetteben. Parkolni sem nehéz velük, mert nem túl hosszúak, viszont éjjel rendesen ki tudsz nyújtózkodni :-)
Belsőség Heti merítés 2014.10.05 07:50:57
Túlélőtábor az autóban Munkacélra kaptam a cégemtől egy ilyen csodát, és elmondhatom, hogy nem teltek unalmasan a napjaim vele.A szervizek mellett szól, hogy a gyári hulladékanyag ellenére mindent megtesznek, hogy ne gyújtsák rájuk a szervizt. Tudással és találékonysággal…..
Fferkó 2014.10.07 18:50:48
@daneel1976: Évekig jártam kocka aztán gömbölyű Ducatóval, nagy lámpás Masterrel és duratorq Transittal. Mind 3,5 t-s platós.
Agyon rakva (sokszor 3 tonna felett), keresztül kasul az országban, 80-90ezret évente.
A fékek hamar fogytak de amúgy nem volt műszaki probléma.
Érdekességként leírnám, hogy egyedül a Transit tudta ezt a gyári rugóival.
Nem működik jól a gépezet, de a pénzt viszi, ellenben az utakon rengeteg a rom évtizedes slickeken és pocsék állapotban. Az Égéstér 135. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez...
  Szánalmas, hogy ezt a cikket már meg akartam írni, és most már konkrét apropója is lett a baráti körömből. A motorosokkal szemben sok dolog jobb, mint régen, de mindig akad egy-két súlyos homályökör és nagyon bajt tudnak csinálni. Sajnos az utóbbi időben divat lett a "ez…..
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...