Adatok
ravens01
0 bejegyzést írt és 430 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
7köznapi pszichológia
Hogyan neveljünk lelkileg egészséges gyermeket: a kiegyensúlyozott gyermekkor alapvető jogai
2017.11.20 07:00:00
Szülőként könnyűszerrel felmérjük gyerekünk fizikai igényeit: megetetjük, ha éhes, meleg ruhába bújtatjuk, ha fázik, és időben lefektetjük, hogy kipihent legyen. Ezek valóban létfontosságú tényezők, ugyanakkor ahhoz, hogy egy gyerek kiteljesedhessen, felszínre kerüljön a benne rejlő potenciál, ennél…..
ravens01
2018.11.20 11:41:24
@Revolutionist: Hűűűűha, remélem gyerek 5 km-es körzetben nincs körülötted. Te jóóóég...
B1 BLOGCSALÁD
A vívószövetség közzétette a videókat a lipcsei migránsapokalipszisről
2017.07.28 15:28:53
Úgy tűnik, Boczkó főtitkár benézett egy átlagos rendőri intézkedést, mint amilyenből mindenhol van naponta több is. Azt látta, amit látni akart...
Már megint kétségbeejtő számok jöttek, nem a gazdaságból vagy ilyesmi, ennél sokkal szomorúbb terület. 8, ennyi, egy nyolcas. Lehet ízlelgetni a szót, az összeget: nyolc. Nyolc palacsintát be lehet lapátolni egy helyből, nyolc ember sok egy autóba. Nyolcfejű sárkány. Nyolc, ennyit szexel egy átlagos…..
ravens01
2017.06.01 11:32:28
@Alibanya1: haggyámá, anyuka, én 50 évesen simán évi 80 - úgy, hogy már nem lihegem túl a témát
ravens01
2017.06.01 13:19:35
dded@Alibanya1: ez valami Freud-i elszólás, ne bántsd a nőt, ha szexuálisan laikus? :D :D
ravens01
2017.06.01 13:28:38
Egy kamasz lány vagyok, aki úgy döntött leírja a véleményét. S annak ellenére, hogy nem tartom magamat megrögzött feministának, most mégis ebben a témában fogok írni. Hogy mi ennek az oka? Erősen elgondolkoztatott az, miért játszik mással két kisgyerek csak azért, mert más neműek.
Sokszor és…..
ravens01
2017.05.25 23:18:37
@Nanenáné: neked is szép estét. Azért tekintettel lehetnél arra, hogy nem a családoddal beszélgetsz, ami a hangnemedet illeti. Pl. Baron-Cohen tanulmánya eléggé ismert (nem, nem a Sasha, a tudós tesója). Itt találsz anyagot is, amin rágódhatsz: www.math.kth.se/matstat/gru/godis/sex.pdf
Nobody Expects the Spanish Inquisition
H. L. Mencken: A Tennessee-cirkusz (1925)
2017.03.25 22:20:16
Fegyveres harcok idején rendszerint a békéltető jár a legrosszabbul - tartja a keserű, régi mondás. E klasszikus alapvetés igazságát mi sem illusztrálja érzékletesebben, mint a Tennessee-i pedagógus esete, akit a minap azért jelentettek fel, mert az evolúcióról tanított az iskolában...
ravens01
2017.03.27 09:58:51
@ravens01: Bocs, Lutheránus, nem Kálvinista
ravens01
2017.03.27 16:37:14
@MrEnderby: Vettem én észre, persze. De ha valaki érdemben akar valamit közölni - és gondolom ártatlanul, ez a bejegyzés szándéka -, akkor elvárható, hogy legalább laikus szinten értse azt, amiről ír. Még ha csak fordítja, akkor is.
ravens01
2017.03.27 16:42:58
@MrEnderby: Szerintem te nem értesz magyarul. Ivangroznij szépen leírta neked, én is elismétlem (de kevés a reményem): nem az a gond, hogy ez egy 1925-ös cikk (erre már nélküled is rájöttem), hanem az a gond, hogy az angol evangelical magyarul nem evangélikus. Ma nem az, és 1925-ben sem volt az. Értjük egymást?
Miután a PISA-felmérés a magyar diákokra nézve tragikus eredményéért..
ravens01
2016.12.14 15:47:48
@egysmás: ugyan te válaszoltál, de egy más hsz apropóján írtam. Sipi [CH] írja: " a hit vak. a hit nem tud. a hit akkor is hisz, amikor teljesen nyilvanvaloan megcafoltak." Már ez az idézet is mutatja, hogy nincs a hitnek közmegegyezéses jelentése. Ezt a meghatározást legtöbb hívő kikérné magának, ill. elmagyarázná, hogy ő pont, hogy nem ezt érti a hit alatt. Na itt kezdődik az, amikor elbeszélünk egymás mellett és inkább sértegetésekbe esünk.
ravens01
2016.12.14 21:18:49
@egysmás: hát pl. semmi esetre sem vak. Az fanatizmus, de erre utaltam már. Hogy "témánál" maradjak: x tudós elhiszi y tudós kutatási eredményeit, és arra építve végzi a saját tudományos munkáját. Megvizsgálhatná, persze, de akkor megállna a tudomány (mindenre nincs idő). Ha aztán kiderül a hiba, akkor korrigál.
Az istenhittel is így van ez, legalábbis én így vagyok. Vannak spirituális élményeim, amikhez van viszonyítási pontom (pl. akár a Biblia). De az az elképzelés, ami bennem Istenről létezik, jó esetben soha nem statikus - ma gazdagabb, változatosabb, és bizonyos fokig másabb, mint pl. 10 éve. A spirituális tapasztalataimat nem tolom senki arcába, de gazdagítják az életemet. Ezek az élmények az én tapasztalataim - épp ezért nem vak. És nem is abszolút. Ebben az etika sokadrendű tényező (elsőrendűvé megint fanatizmus esetében válik).
Amit meg nem értek, hogy miért kell a hitet szembeállítani a tudománnyal. Lehet a hitet és az ateizmust. Vagy még betenni a körbe az agnoszticizmust, a deizmust, stb. Ezek világnézetek. De egyértelmű, hogy vannak hívő és ateista tudósok - a tudományos eredmények minősége pedig nem függ a világnézettől. Az más tál tészta, hogy mindkét oldalon vannak "tisztességtelen" koponyák, akik a világnézetüket előfeltételnek veszik.
Na így valahogy képzelek el egy valamelyest értelmes párbeszédet - s itt köszönöm az egyértelmű és nyitott kérdéseidet.
Az istenhittel is így van ez, legalábbis én így vagyok. Vannak spirituális élményeim, amikhez van viszonyítási pontom (pl. akár a Biblia). De az az elképzelés, ami bennem Istenről létezik, jó esetben soha nem statikus - ma gazdagabb, változatosabb, és bizonyos fokig másabb, mint pl. 10 éve. A spirituális tapasztalataimat nem tolom senki arcába, de gazdagítják az életemet. Ezek az élmények az én tapasztalataim - épp ezért nem vak. És nem is abszolút. Ebben az etika sokadrendű tényező (elsőrendűvé megint fanatizmus esetében válik).
Amit meg nem értek, hogy miért kell a hitet szembeállítani a tudománnyal. Lehet a hitet és az ateizmust. Vagy még betenni a körbe az agnoszticizmust, a deizmust, stb. Ezek világnézetek. De egyértelmű, hogy vannak hívő és ateista tudósok - a tudományos eredmények minősége pedig nem függ a világnézettől. Az más tál tészta, hogy mindkét oldalon vannak "tisztességtelen" koponyák, akik a világnézetüket előfeltételnek veszik.
Na így valahogy képzelek el egy valamelyest értelmes párbeszédet - s itt köszönöm az egyértelmű és nyitott kérdéseidet.
ravens01
2016.12.15 10:50:08
@egysmás: nem, kérlek szépen, a tudomány az nem egy világnézet. Az istenhit az, és az ateizmus stb. az. Még egyszer: ha a kettőt szembeállítjuk, akkor könnyen bizonyítható lenne, hogy az istenhívő tudósok ugyebár sokkal gyatrább munkát végeznek (előfeltételezésed szerint), mint az ateista tudósok. Várjunk, már önmagában az, hogy hívő tudós is ellentmondás kellene legyen - nemde? Egyszerű példa: ha van rádiós órád (tudod, amit nem kell állítani, mert a frankfurti atomóra jeléhez igazodik) - nos, ezt az egész rendszert egy istenhívő fejlesztette ki (személyesen ismerem). Akkor az hogyhogy működik?
A hsz-ed első feléhez: ha egy buddhista mondjuk meditál, te azt antidepresszánsokkal gyógyítod? Ezt hogy? Spiritualitás és önismeret kéz a kézben jár - pont, hogy az antidepresszánssal azt az esélyt szalasztanám el, ami a benső növekedésemet is jelenthetné - attól eltekintve, hogy nem vagyok depis. Ha pedig az, amit saját spirituális élményeimben megtapasztalok, hatással van az életemre, a jellememre - akkor miért kéne azt vaknak neveznem?
A hsz-ed első feléhez: ha egy buddhista mondjuk meditál, te azt antidepresszánsokkal gyógyítod? Ezt hogy? Spiritualitás és önismeret kéz a kézben jár - pont, hogy az antidepresszánssal azt az esélyt szalasztanám el, ami a benső növekedésemet is jelenthetné - attól eltekintve, hogy nem vagyok depis. Ha pedig az, amit saját spirituális élményeimben megtapasztalok, hatással van az életemre, a jellememre - akkor miért kéne azt vaknak neveznem?
Sokat írtam arról, hogy szexkultúra Magyarországon nem nagyon van, vagy legalábbis elvétve lehet vele találkozni. Nincsenek kialakult rituáléi az ismerkedésnek, és ha az ember lánya szexelni szeretne egy jót csakúgy buliból, akkor többnyire talál hozzá embert, csak baromira nem…..
Tegnapelőtt megjelent, tegnap kipróbáltuk, ma pedig megírom, hogy mik a tapasztalatok. Megy ez, mint a kígyótérről lövés!
A macska rúgja meg, idén csak megcsinálja ez a fránya EA! Emlékszem tavaly ilyenkor, amikor a FIFA 15 demójában próbáltam koplárovicsbélásan bepuszilni a…..
ravens01
2015.09.11 14:31:15
Ateistavilág
Az ateistáknak jobb a szexuális életük, mint a bűntudat által sújtott hívőknek
2015.07.21 00:02:16
Az ateistáknak sokkal jobb a szexuális életük, mint a vallásos embereknek, akiket a közösülés alatt, és hetekkel utána is bűntudat gyötör – állapították meg kutatók.
Egy tanulmány felfedezte, hogy a nem-hívők sokkal készségesebben beszélik meg a szexuális fantáziákat,…..
A férfi és női lélekről
Amiért a kétkedőknek is érdemes támogatni a melegházasságot
2015.06.29 01:57:13
Néhány fontos dolog, amit a melegházasságok hangos ellenzői nem tudnak, vagy nem tudnak felfogni - egyszerű érvek, melyeket a kritikusok nem nagyon tudnak cáfolni.
*** *** ***
Érdekes, hogy milyen sokan hiszik azt tévesen, hogy a melegházasságból az emberiség kihalása következne…..
Átlátszó Oktatás
„A háromszemélyű egy Istenben élő teljesség nagy kalandjának a visszhangja”
2014.02.04 10:00:00
Családellenes marxista összeesküvés, az emberi természet ellen küzdő genderfeministák és a családot tagadó baloldali ideológia. Frivaldszky János írta a Pázmány jogi karán használt jogelmélet tankönyvet, ebből szemezget Németh Ádám Géza, mai vendégszerzőnk. Akik „csak"…..
Ki gondolná, hogy a római levél végén, egy teológiailag semleges, személyes üzenetben, egy köszöntésben, azzal a (nemcsak) teológiailag izgalmas kérdéssel találkozunk, hogy volt avagy sem női apostol az ősegyházban? Bizonyos szempontból és bizonyos körökben már maga a kérdés feltevése is…..
ravens01
2012.10.19 21:20:53
@Nuntiulus Noster: Már hogy ne létezett volna szájhagyomány? Jézus tanítása miként maradthatott volna fenn több évtizeden át, egészen az evangéliumok irásos rögzítéséig? De lehet, hogy egyre gondolunk: sz apostolok (de nem csak az ők) szóbeli igehirdetése része ennek a (szerintem) szájhagyománynak (mündliche Überlieferung, szabatos és még mindig tekintélyes teológiai nyelven).
Meglehetősen anachronisztikus szerintem az, hogy liturgiáról, szentségekről beszéljünk az ősegyházzal kapcsolatban. Szerintem sokminden, maga az igehirdetés is sokkal spontánabb és ha úgy tetszik profánabb volt (lásd Korinthus: étkezésbe beágyazva), mint azt ma sokan elképzelik.
Meglehetősen anachronisztikus szerintem az, hogy liturgiáról, szentségekről beszéljünk az ősegyházzal kapcsolatban. Szerintem sokminden, maga az igehirdetés is sokkal spontánabb és ha úgy tetszik profánabb volt (lásd Korinthus: étkezésbe beágyazva), mint azt ma sokan elképzelik.
ravens01
2012.10.20 05:43:09
@Nuntiulus Noster: így már egyet tudunk érteni - figyelembe véve a katolikus hagyományból ill. sajátosságokból eredő nézőpontodat is, ami téged valahol kötelez (ezt abszolút nem pejoratív módon értem!)
A német Baden-Württemberg tartomány Heimann Zoltánt választotta az „Év Európai Borszakértőjének”. Az öt éve alapított ArtVinum rendezvényen két borvidék, Baden és Württemberg (összesen 28 ezer hektár) legszebb fehér és vörös borait díjazzák, továbbá egy-egy…..
ravens01
2011.04.11 10:10:17
A rendőrség bölcsen döntött: kinyalja a hatalom seggét, behódol a hatalmon lévők „ideológiájának” (hú, wazze, láttunk már ilyet: pl. a Pártállam idején is!) – és nem engedélyezi a melegfelvonulást.Mi a baj a melegekkel? Pontosabban: akiknek bajuk van velük,…..
ravens01
2011.02.15 11:11:14
@sárkányfő: És még valami: ha egy pedofilt kérdezel, akkor ő is ugyanazt fogja mondani, mint egy meleg: ő így érez, nem tehet róla, hogy gyerekekre gerjed, biztos a génjei az oka, stb. Akkor az nem kettős mérce, hogy a pedofilt gyógyítjuk, börtönbe zárjuk, stb, a meleget meg nemcsak, hogy elfogadjuk, hanem még propagáljuk is? Egy pedofil felvonulást is támogatnál? És mondom még egyszer: az érvelés logikája az, amire a dolgot kihegyezni szeretném.
ravens01
2011.02.15 11:21:21
@Réka : szerintem nézz kicsit körül, nem kéne neked elsőre sértegetésekkel indítani, mert veled sem személyeskedett senki - egy bocsánatkérés a minimum lenne ilyen indítás után...
De attól még a kérdésedre (és sárkányfőjére) válaszolok (és ezek után neked csakis, ha normális hangnemben vagy képes írni): Persze, hogy bűncselekmény a kényszer, az erőszak. De hát ha két felnőtt megegyezik, az ő dolguk. Eddig rendben a dolog. A pedók is pont ezzel érvelnek: a gyerekkel megbeszélték, sőt, a gyerek is élvezte, akkor miért bélyegzik meg őt? Fordítva pedig, ha azt állítják, hogy a gyerek befolyásolható, stb., akkor meg vele mi lesz, neki ILYEN hajlamai, génjei vannak, akkor ő fojtsa ezeket el? Az nem tesz jót az egészségnek!
Sárkányfő: miért gyenge a genetikai érvelésem? Nem én kezdtem, amit te említesz, az pont azt húzza alá, amit én is mondok: ha valaki úgy dönt, hogy kipróbálja, az ő dolga, de akkor ne a génekre fogja (mint a posztoló.
De attól még a kérdésedre (és sárkányfőjére) válaszolok (és ezek után neked csakis, ha normális hangnemben vagy képes írni): Persze, hogy bűncselekmény a kényszer, az erőszak. De hát ha két felnőtt megegyezik, az ő dolguk. Eddig rendben a dolog. A pedók is pont ezzel érvelnek: a gyerekkel megbeszélték, sőt, a gyerek is élvezte, akkor miért bélyegzik meg őt? Fordítva pedig, ha azt állítják, hogy a gyerek befolyásolható, stb., akkor meg vele mi lesz, neki ILYEN hajlamai, génjei vannak, akkor ő fojtsa ezeket el? Az nem tesz jót az egészségnek!
Sárkányfő: miért gyenge a genetikai érvelésem? Nem én kezdtem, amit te említesz, az pont azt húzza alá, amit én is mondok: ha valaki úgy dönt, hogy kipróbálja, az ő dolga, de akkor ne a génekre fogja (mint a posztoló.
ravens01
2011.02.15 11:35:26
@Réka : ne terelj, bocsánatot azért kéne kérned, mert ugyan heteró családban nőttél fel, de gyerekszobád, úgy tűnik, nem volt. A szemtelen sértegetésedért kéne bocsánatot kérned - csak hogy világos legyen!
„Ami pedig a szegény német kancellárasszonyt illeti, őt kabátlopási ügybe keverték. Nem mondott szegény semmit. A német kormány helyettes szóvivője mondta azt, hogy egyébként természetesen egy európai uniós tagállam be kell, hogy tartsa az európai uniós normákat, és…..
ravens01
2010.12.27 20:37:57
@kíváncsivagyok: ahammm, értem. Valóban nem egy kommunikációs szinten mozgunk. Igazad van, ne is fáraszd magad velem, semmi értelme...
ravens01
2010.12.27 20:39:51
@kíváncsivagyok: de addig is, hátha segít rajtad (bár nem nagyon hiszem):
Magyarország öt legfőbb közjogi méltósága 2010. június elején:
A Magyar Köztársaság elnöke
A Magyar Köztársaság miniszterelnöke
A Magyar Országgyűlés elnöke
A Magyar Alkotmánybíróság elnöke
A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bírósága elnöke
közjogi méltóságok még az országgyűlési képviselők, az ombudsmanok, az Állami Számvevőszék elnöke, a legfőbb ügyész stb.
Magyarország öt legfőbb közjogi méltósága 2010. június elején:
A Magyar Köztársaság elnöke
A Magyar Köztársaság miniszterelnöke
A Magyar Országgyűlés elnöke
A Magyar Alkotmánybíróság elnöke
A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bírósága elnöke
közjogi méltóságok még az országgyűlési képviselők, az ombudsmanok, az Állami Számvevőszék elnöke, a legfőbb ügyész stb.
Hajnal 3 órakor elfogadták az új médiatörvényt, mely hír természetesen főszerepet kapott reggel a Kossuth Rádió hírműsorában. Azonban a hatályos Médiatörvény és a Magyar Rádió belső szabályzata szerint Mong Attila műsorvezető nem fűzhetett kommentárt a hajnalban…..
ravens01
2010.12.21 16:35:00
@eszkep: :DD pártállás nélkül, ez egy szép logikai ellentmondás. Mert ha Rettegő baromságokat szokott kommentelni (ergo amit ő ír, az is baromság), akkor te meg állításoddal ellentétben baromságokat kommentelsz. Egy sör ide ;) :D
Na jó, túloztam, csak a 21%-áig. És akkor még nem tudjuk, hogy az eredeti hirdetésben tényleg a valós számok szerepeltek-e... Elsőként íme Ákos levele. Találtam egy hirdetést feltünően kedvező árú Audi S3-ra, amiről gyorsan kiderült, hogy visszatekert km óráról van szó.…..
Amikor a pénztárak a csacsik elkezdtek egy gyenge próbálkozást reklám formájában az őket kellemesen és kulturáltan államosító gőzhenger ellen, akkor abban a pillanatban jött a sebészi pontosságú professzionális kommunikációs visszabaszás az erő alkotmányos oldaláról -…..
ravens01
2010.12.02 09:27:43
@SzaGyu: tévedésben vagy, öregem. Ami Mo-n megy, az tényleg rablás banki oldalról. Mondok neked valamit: ingyenes bankszámlám van, mondom INGYENES. Ha bármit átutalni akarok (Európán belül!), egy fillérbe nem kerül. Visa, Visa-társkártya és EC kártya - INGYEN. Pénzfelvétel saját automata ingyen, külföldön bárhol ingyen, saját országban más automatából évi 12x ingyen. Miden egyes számlán parkolt pénzért (azonnali elérhetőséggel) 2 % jóváírás. Ja, hogy ez nem Magyarországon? Nem, Németországban - és biztos, csak azért tudják megcsinálni, mert kisebb fizetéseket fizetnek, mint a magyar bankok. SZÉGYEN!
ravens01
2010.12.02 10:52:01
@dimitrij: reakció volt egy hsz-re. Ha megnézed azt a hsz-t és annak előzményeit, meg fogod érteni.
Eléggé scamgyanús az az SC Johnsonnak készült hirdetés, amely arra próbálja felhívni a szülők figyelmét, hogy ha nem őrködnek hoffmanrózsai szigorral gyermekeik egészséges lelki fejlődése fölött, akkor a kicsik szeme olyan dolgokat is láthat a neten vagy a tévében (persze…..
ravens01
2010.09.21 14:56:41
Kedves olvasó! Biztosan emlékszel a múlt hét péntekjén megjelent, és A mormon-összeesküvés címet viselő posztra itt, a konteóblogon; nos, annak a legvégén ezt írtam: "Nagyon tudnám értékelni, ha a bennfentesek (vagyis mormon vallású felebarátaink) közül is nyilatkozna…..
Nem rossz ötlet a szakítós Darwin-díj, felírtam! Első jelöltünk története következik. A kép innen Szakításom története LÁDÁCSkába csomagolva. Én 34, feleségem 32, igazán szép nő, és nagyon csinos . Gyerek kettő. Idén tavasszal elmentem egy…..
Eljött hát az utolsó ütközetünk napja a világbajnokságon , ma este 20.30-kor Port Elizabethben a Nelson Mandela Bay stadion ad helyet a 19. labdarúgó világbajnokság bronzmérkőzésének.Német lapok az alábbi összeállítást prognosztizálják mind a két oldalon:Emellett több…..
ravens01
2010.07.10 17:50:06
Németország- Spanyolország 0:1 Gólszerző: Puyol (73’) Gratulálunk a spanyol válogatottnak, esélyt sem adva nekünk megérdemelten fogják játszani a világbajnokság döntőjét a hollandokkal. Innentől kezdve kéretik a spanyoloknak szurkolni, mert szerintem tényleg a…..
Elérkeztünk hát hatodik ütközetünkhöz, ma este 20.30–tól Durbanban a Moses Mabhida stadionban a Nationalelf a spanyol válogatottal mérkőzik meg a döntőbe jutásért. Először is szeretnék gratulálni a holland válogatottnak a döntőbe jutáshoz , nagyon jó lesz őket 36 év…..
ravens01
2010.07.07 15:10:10
ravens01
2010.07.07 16:38:39
@heiki töltő: Bergisches Land... Ott éltem három évet. (blush) A Wikit már teleírtam, ott mit keressek még? :P
Németország –Argentína 4:0 , hihetetlen még most is leírni két nappal a gauchók kiütése után. Tényleg csoda lenne, vagy a jól felépített német futballgyártól várható volt ez az eredmény? Az utóbbi napok médiaőrületében hirtelen mindenki német…..
ravens01
2010.07.06 11:55:15
@robot_: nem, csak utána nyerhet más nemzet is VB-t, mint az eddigiek, úgy hogy sorry, spanyol és holland szurkerek, még pár évtizedet várni kell az elsőig...
ravens01
2010.07.06 11:57:18
@robot_: nem, csak addig nem lehet új náció VB-győztes. Úgy hogy sorry, spanyol, holland szurkerek, várni kell még pár évtizedet... :P
ravens01
2010.07.06 11:58:01
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz