Adatok
csallob
141 bejegyzést írt és 59 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Október 28-án került megrendezésre az idei őszi mopedrally, szintén Dunaföldváron, mint tavaly. Megint elmentem péntek este, mert a szombat reggeli út nem lenne szerencsés, mert nekem az 3,5-4 óra, túl korán kellene kelni.
A Laci és az Ati csak szombat reggel jöttek, ezért én megint a békéscsabai…..
Megvolt a HM CRE 50 első éles bevetése, most hétvégén (okt. 12.) én is részt vettem a zombai mopedcrosson. Ez egy meghívásos verseny volt, viszont előtte kellett intézni sportorvosi igazolást és Motocross-OT licencet kiváltani. Ez egy rendes Motocross Classic versenyhétvége volt rendes…..
Miután ezer éve a büdös Pesten elloptak egy vadi új bicajomat a munkahelyem kamerával őrzött parkolójából úgy, hogy le is volt zárva, vettem egy használt, szakadt montit. Ez egy régi Diamondback, amit sokáig úgy használtam, ahogy volt.Aztán miután beköltöztünk a mostani házunkba, valamikor…..
9 éves a házunk, és úgy néz ki, hogy minden kezd elromlani.
Szilveszterkor megadta magát a bojler, de az az én hibám, mert előtte sose volt kitakarítva. Kicseréltem a belét, amúgy a fűtőszál lett zárlatos, mert a vízkő már annyira szétnyomta. Most az a tervem, hogy 3 évente kitakarítom.
Kb. 2…..
Amikor leutóbb írtam erről a motorról, ott tartottam, hogy elkezdtem szétszedni. Akkor úgy tűnt, hogy csak a blokkot kell felújítani és egy letört blokktartót meghegeszteni, de kiderült, hogy a blokktartó körül több repedés is van. Meg amiután elhoztam, úgy emlékszem, hogy nem működött a világátás…..
Május 18-án megvolt ismét az év legjobb eseménye :)Minden úgy volt, kb. ahogy szokott:
a Chrissel most Körmenden találkoztunk pénteken, ő most sofőrnek jött. Kocsit otthagyta, együtt mentünk Kanizsára
a Javtech szerviznél találkoztunk a többiekkel, mint mindig - most 5 motor, 6 ember, alig fért…..
Történt a motoron pár átalakítás, remélhetőleg mindegyik valamilyen javulást jelent:
1. Vettem valamikor egy donor első teleszkóppárt (paioli), mert a bal oldali nagyon folyt, mert volt egy apró sérülés a krómszáron, tehát a szimeringcsere nem segített. Ezt kicseréltem, most rendben van.
2.…..
A lányok hazahoztak két aranyhalat, amikor az apósom megszüntette az ő tavukat, ami még annál is sokkal kisebb volt, mint amit mi összehoztunk. Szóval ezzel kezdődött az egész.
Szegény halak egy 200 literes hordóban voltak, amíg megjött megrendelt tófólia, és az egyik sajnos nem érte meg, hogy…..
Elég tré volt a helyzet a garázsban, mert mivel nem volt rendes aljzata (csak egy törmelékrétegen zúzottkő-réteg), gond volt a párával. A kocsim olajszűrője pl az olajcsere-periódusok között eltelt idő alatt teljesen rozsdás lett. Ez meg ugye nem jó az autóknak, ezért tenni kellett ellene. Azt…..
Legutóbb ott hagytam abba, hogy a szalagokat megvettem, de a hidegben nem fűztem be...Hát kár, hogy oda se próbáltam, mert 1,5 hete szerettem volna megcsinálni, de akkor szembesültem vele, hogy valami nem ok:
a szalag 19 cm széles
a rések a kerítésben 18,3 cm-esek
így csak gyűrődésekkel…..
A legutóbbi mopedcrossos bejegyzésben említettem, hogy eladtam a Riejut, és vettem helyette valami alkalmasabbat az ilyen és hasonló felhasználásra... Még őszi mopedrallyra is jó lesz, ott nem tiltott az enduró.
Ez egy 2005-ös HM CRE 50 Six Competition (HM = Honda Montesa), ami egy olasz, de Honda…..
Amikor kész lett a házunk, a kocsibejáró felőli oldalon nem csináltunk kerítést végig, hanem csak a ház hátsó sarkától indult, hogy ne lásson annyira az összes szomszéd. Mert ugye nekik nem igazán vannak kerítéseik. Akkor az volt a lényeg, hogy gyorsan és gazdaságosan legyen valami, itt írtam…..
Október 28-án megvolt az őszi mopedrally is, amin mi is résztvettünk páran (Laci, tesója Ati, én) a bandánkat képviselve. Nekem ez volt az első őszi rallym, az Atinak pedig a legeslegelső bármilyen mopedrallyja.
Már előző nap elindultam egyedül, mert a vasi részlegről senki se jött. Szakadt az eső…..
Október 1-én került megrendezésre a 3. Mopedcross verseny Kanizsán, mire szerencsére el tudtam menni. A részvétel már más tészta, de mindjárt írom :)
Pont előtte egy héttel adtam el a Riejut, mert hogy minek az nekem, úgyis gagyi futóműve van... Nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan elviszi valaki,…..
Mivel a macska ki lett tiltva a garázsból, ahogy nemrég az ajtós posztban írtam róla, kellett neki valami hely, ahol télen meghúzhatja magát a hidegben.
Először arra gondoltam, hogy az itthon lévő maradék faanyagokból összedobok valamit neki. De aztán elvetettem az ötletet, mert sok baszakodással…..
Az idei mopedrallyn az Ádi kipufogója feladta a harcot, mert elfogyott a rázkódástól a kiufogócsonkról a menet. Ennek megoldásaképpen kitaláltuk, hogy az S53-ra való rugós rögzítőt fogjuk alkalmazni. Ezittaz:
Lehet, hogy már korábban ezt a képet betettem egy bejegyzésbe, de akkor most ide is…..
Kizártam a kötsögöket :D
Szóval így pár év elteltével rászántam magamat, hogy vegyek egy ajtót a hátsó nyílásra, amit persze direkt egy ajtónak szántam, amikor megcsináltam a garázst. A szomszéd macskák teljesen be voltak költözve, ide jártak aludni, meg volt, hogy valamelyik ráfosott az egyik…..
Idén sikerült részt vennem a kerülős túrán, ami augusztus 11-12-én lett megtartva, szóval most 2 napos volt.Annyi volt a felkészülésem, hogy megtankoltam az 51-est, és raktam a légszűrő oldali dobozba pár tartalék alkatrészt (babetta FAGY gyújtóegységet, gyertyát, kulcsokat, fogókat, csavarokat,…..
Van pár dolog, amit az én motoromon is lehet optimalizálni, de az Ádi motorja sajnos nem ment végig (kb 130 km-ig jutott), mert elfogyott a menet a kipufogócsonkjáról. Emiatt leszakadt a kipufogó, hiába drótoztuk vissza, mivel nem zárt rendesen, nem volt benne elég erő a fosóhomokban menéshez. Pedig…..
Múlt hét szombaton (pünkösd vasárnap előtti szombat) megvolt a mopedrally, ami megint egy 3 napos kalad lett, ahogy szokott.
Péntek reggel mentem Szombathelyre a Chrisért, ott elintéztük a Toyota szervizben a visszahívásos légzsákcserét, aztán irány Kanizsa. Ott átpakoltunk a 2 Ducatora, aztán…..
Először a legfontosabbal kezdem, ami mostanában történt: elvileg kész vagyok, mert sikerült az egész hátulját megerősíteni. A legutóbbi bejegyzés végén említettem, hogy a lengővilla tengelyének a csöve is szét volt verődve. Emiatt szinte darabokra szedtem (az eleje egyben maradt, de amúgy mindent…..
Jelentős újratervezés történt, mert szar volt az egész :DLegutóbb jónak tűnt minden, szépen járt, volt alapjárat, pörgött is rendesen, de csak üresben. Amikor akartam vele menni, ráültem, betettem sebességbe és kapásból lefulladt, semmi erő nincs abban a membrános, babetta gyújtásos blokkban.Emiatt…..
Az elmúlt hétvégéken elég sokat szereltem, mert szeretném, ha jól sikerülne a motor, és nem kéne aggódni, hogy hogy érek le vele Szegedre a mopedrallyn, vagy hogy egyáltalán leérek-e.
Szóval a múltkori todo listáról elég sok tételt lelehet húzni:
Tank - kipucoltam újra, rengeteg rittyó jött ki…..
Az előző bejegyzés óta elég sok mindent tákoltam és az ugrott be valamikor, hogy a legújabb (és remélhetőleg végleges) mopedrallys kismotoromat Kimérának (Chimera) nevezem el, mert többféle "genetikai információt" fog tartalmazni, ha kész lesz :D
Múltkor arról írtam, hogy elég sok előkészületet…..
Valamikor írtam róla, hogy tervezem upgradelni a retekmotort, és az am6 blokkal milyen menő lesz...Na ez mostanában nem fog összejönni, mert szigorodnak a mopedrally szabályai, ami szerint nem lehet modernnek számító vízhűtéses kisenduróval részt venni. Valamint a nagyon bütykös cross gumi sem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az, hogy nehéz volt, nem azt jelenti, hogy lehetetlen, csak durván elfáradtam, mert ezek ketten olyan gyorsan keverték és hordták a betont, hogy nem volt tökölés :)