Adatok
hajdú
261 bejegyzést írt és 5042 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
(A cikkhez a képre kattintva jutsz el)
Ezt a cikket éppen most találtam a Blog.hu címlapján és egyből az jutott az eszembe, hogy ezt nekem is meg kell osztanom, két okból is. Az egyik, hogy a következő évtized legkeresettebb szakmáinak listájában első helyen szerepel az ÜZLETI ELEMZŐ, aki ugye…..
hajdú
2019.12.20 11:35:50
Hááát... az "üzleti elemző" (business analyst) a világ egyik legfélrevezetőbb elnevezésű munkaköre. Az bizony leginkább csak definiál, specifikál, dokumentál, egyeztet, adattárházakat, BI rendszereket épít, de valójában pont ott ér véget a szerepköre, ahol az igazi elemzés kezdődne. Persze ez nagyon értékes, fontos és keresett szerep, kell hozzá az informatika és az üzlet megértése is. Amire szerintem igazából gondolsz: adatelemző, adatbányász, data scientist.
Állítólag a nők azért élnek tovább, mert kb. 2/3-dal többet sírnak, mint a férfiak. Nem tudom, ez mennyire igaz, de tény, hogy nem könnyen sírok. Nem szoktam olyan filmeken sírni, mint például a Titanic: ugyan már, kit érdekel, hogy Leo megdöglik, vagy Pankrátor, haggyá' má'. Olyannyira, hogy ezt a…..
hajdú
2017.03.12 21:46:15
Vendégszerzőnk, Zárug Péter Farkas írása
Ez ám a népszavazás! Nincs vesztese, csak győztese van. De aztán tényleg mindenki, s így egyben mindenki vesztese is.
*
Győztes a 3,2 millió ember, aki elment és nemmel szavazott arra, hogy Brüsszel kötelezően betelepítsen migránsokat kvóta szerint.…..
Fapados tippek, trükkök, élmények
A 10+1 legtutibb módszer, hogy lekéssük a repülőt
2016.09.18 16:03:30
Vannak tapasztalt, géplekésésben verhetetlen utasok, a legnagyobbak be is számolnak a hőstettükről, leginkább a Homáron - köszönjük is nekik az inspirációt ehhez a poszthoz. De egy fergeteges lemaradáshoz nem kell túl szofisztikáltnak lenni, mi is néhány tök egyszerűen kivitelezhető megoldással…..
hajdú
2016.09.19 11:33:56
@Balogh Ádám Software:
Gondolom az a logika benne, hogy a feltételezett maximum (meghosszabbított) tartózkodási idő alatt nehogy véletlenül is lejárjon, és kifelé már ne tudj menni.
Gondolom az a logika benne, hogy a feltételezett maximum (meghosszabbított) tartózkodási idő alatt nehogy véletlenül is lejárjon, és kifelé már ne tudj menni.
Vendégszerzőnk, Gágyor Péter írása
„Idesanyám, én nem ilyen falovat akartam!” Mit és kinek adhatnék én most hirtelen vissza, követvén napjaink legújabb divatőrületét? Hát bizony szegényes az én választékom, ami nem is olyan nagy baj. Talán az ötvenes évek jó…..
hajdú
2016.08.29 21:34:59
Azért ezt is érdemes elolvasni hozzá, magától Bayer úrtól. Kiderül belőle, hogy egyrészt semmi sem fehér és fekete, másrészt kvázi beismeri, hogy elkúrta. Még ha maga nem is jut el eddig a végkövetkeztetésig...
mandiner.hu/cikk/20160826_bayer_zsolt_interju_igazuk_van_befejezem_lovagkereszt_tragarsag_indulat
mandiner.hu/cikk/20160826_bayer_zsolt_interju_igazuk_van_befejezem_lovagkereszt_tragarsag_indulat
Break on through to the...
Szétdiszkósított változat üvölt a hangszórókból, nem is a dal, csak a riff, trendi cicusok és pasik táncikálnak rá a VIP-ben. Sokan tényleg kölyökmacskák még, 16 évesek, ha lehetnek. Apu gazdag, megvette nekik a VIP-jegyet. Egy ideje lehet venni is. Próbálom elhessegetni…..
hajdú
2016.08.18 23:10:05
@S=klogW:
Mondjuk ez a nullszaldó egy legenda. Most lusta vagyok utánakeresni, de egyszer öszeszedték, hogy annyiszor azért nem volt nullszaldó. A másik meg az, hogy ha egy ekkora volumenű esemény nullszaldós, akkor végülis sok-sok érintett (nyilván benne a főszervezők egyéb érdekeltségei is) a pénzénél van, magyarán nyereséges.
Mondjuk ez a nullszaldó egy legenda. Most lusta vagyok utánakeresni, de egyszer öszeszedték, hogy annyiszor azért nem volt nullszaldó. A másik meg az, hogy ha egy ekkora volumenű esemény nullszaldós, akkor végülis sok-sok érintett (nyilván benne a főszervezők egyéb érdekeltségei is) a pénzénél van, magyarán nyereséges.
Alig 40 felettiként talán furcsán hangzik az ember szájából, hogy „a mai fiatalok”, de tanárként és a tizenéves korosztályok tagjai közt gyakran mozgó középkorú értelmiségiként, illetve korábbi munkahelyi vezetőként talán mégis megengedhető ennyi fraternizálás, ha valamiféle általános megállapításra…..
Két egymást követő napon is tűnődtem a Katinka-jelenségről. A bejegyzéseket húszezren olvasták, két és félszáz komment érkezett hozzájuk. Negyvenben értesültem arról, hogy a világ legjobb úszónője és az edző-férje akár vissza is költözhet az Egyesült Államokba. Voltak, akik szerint azért, mert a…..
hajdú
2016.02.16 09:58:02
@wasserkopf:
Ez nem amerikai versenyzési szisztéma, hanem egy teljesen egyedi módszer, eddig még senki sem csinálta úgy, mint ő, hogy a felkészülési időszakot végigversenyzi... Amúgy lehet benne igazság, bár ez is kicsit fekete-fehér magyarázat, a valóság meg szürkeárnyalatos.
Ez nem amerikai versenyzési szisztéma, hanem egy teljesen egyedi módszer, eddig még senki sem csinálta úgy, mint ő, hogy a felkészülési időszakot végigversenyzi... Amúgy lehet benne igazság, bár ez is kicsit fekete-fehér magyarázat, a valóság meg szürkeárnyalatos.
Arról, hogy meghalok, önmagában nem kéne írnom, hiszen egyrészt mindenki meghal, másrészt annak sincs hírértéke, hogy a „mindenki”-be én is beletartozom – ezzel kb. óvodás korom óta tisztában vagyok. Keresztény koromban mindennap imádkoztam „a jó halál kegyelméért”; ez komplex fogalom, amelybe…..
Örülök, mert mégiscsak 30 év után jutottunk ki felnőtt szinten jegyzett világversenyre és már nem mi vagyunk az a nagy hagyományokkal bíró futballnemzet, amelyről senki nem tudja megmondani, mikor volt utoljára világversenyen (hanem Skócia, de ez amúgy…..
hajdú
2015.11.17 17:06:57
@Artie:
Veszélyes a kijutás? Miért, az eddigi sok ilyen-olyan kudarc, talán hatásosabb volt? Mégiscsak maradjuk annyiban, hogy ez most esély. Hiszen pont a "németek" (Dárdaistul) mutatták meg, hogy is kell előrejutni. Persze élni kéne vele.
Veszélyes a kijutás? Miért, az eddigi sok ilyen-olyan kudarc, talán hatásosabb volt? Mégiscsak maradjuk annyiban, hogy ez most esély. Hiszen pont a "németek" (Dárdaistul) mutatták meg, hogy is kell előrejutni. Persze élni kéne vele.
hajdú
2015.11.18 15:48:34
@Artie:
Majdnem :) A veszélyt húztam ki abból, amit írtál. A továbbjutás miatt nincs többlet veszély, csak többlet esély.
Más. Érdekes, hogy régebben sokszor azzal szokták széttrollkodni a reménykedést, hogy "minek jussunk ki, ott úgyis csak jól elvernének minket". Most valahogy ez már szóba sem került. Talán ez is mutatja, hogy valamivel masszívabbak lettünk. Van csapatunk!
Ha már nosztalgiázás: én is szinte beleszülettem a magyar futball agóniájába, még a '86-os vébéről sincs emlékem (kicsi voltam), a 90-es évek elején kezdtem nézni a focit. Ekkor már hozzá is szoktunk, hogy mindig reménykedünk, és mindig csalódunk, mindig jön az ősz, amikor még számolgatunk, de nem jön a bravúr, amire szükségünk volna... (Az U-20-as vébébronz volt az egyedüli fénypont a sötétségben, felcsillantva, micsoda örömök várhatnának ránk - de azért az mégiscsak egy ifitorna volt.) És most végre, végre eljött az idő!Borzasztóan örülök így utólag, hogy pótselejtezőre kényszerültünk, a görögök szürreális utolsó helyével kimatekozott kijutás annyira "magyaros" lett volna, így viszont igazán kiérdemeltük - katartikus élmény volt! Ahogy a meccs után mentem haza éjszaka, és vitte a szél a hóesésszerűen hulló sárga faleveleket, arra gondoltam, de csodaszép ez az ősz, egy korszak múlik el vele...
Majdnem :) A veszélyt húztam ki abból, amit írtál. A továbbjutás miatt nincs többlet veszély, csak többlet esély.
Más. Érdekes, hogy régebben sokszor azzal szokták széttrollkodni a reménykedést, hogy "minek jussunk ki, ott úgyis csak jól elvernének minket". Most valahogy ez már szóba sem került. Talán ez is mutatja, hogy valamivel masszívabbak lettünk. Van csapatunk!
Ha már nosztalgiázás: én is szinte beleszülettem a magyar futball agóniájába, még a '86-os vébéről sincs emlékem (kicsi voltam), a 90-es évek elején kezdtem nézni a focit. Ekkor már hozzá is szoktunk, hogy mindig reménykedünk, és mindig csalódunk, mindig jön az ősz, amikor még számolgatunk, de nem jön a bravúr, amire szükségünk volna... (Az U-20-as vébébronz volt az egyedüli fénypont a sötétségben, felcsillantva, micsoda örömök várhatnának ránk - de azért az mégiscsak egy ifitorna volt.) És most végre, végre eljött az idő!Borzasztóan örülök így utólag, hogy pótselejtezőre kényszerültünk, a görögök szürreális utolsó helyével kimatekozott kijutás annyira "magyaros" lett volna, így viszont igazán kiérdemeltük - katartikus élmény volt! Ahogy a meccs után mentem haza éjszaka, és vitte a szél a hóesésszerűen hulló sárga faleveleket, arra gondoltam, de csodaszép ez az ősz, egy korszak múlik el vele...
hajdú
2015.11.18 16:06:21
@Artie:
Ez igaz, de ez a veszély nem új veszély. Ez eddig is így volt. Ennyiben vitatkoztam. Persze mondhatjuk, hogy márpedig "nekünk Mohács kell", de hát annyiszor megkaptuk a Mohácsunkat - nem ért semmit az. A "szembeköpött szakma" nem fog csak úgy magától megvilágosodni és lelépni, így se, úgy se. Hisz ebből él(ősködik). De az esélyt abban áll, hogy ezennel Storck elnyerte a hitelességet és a legitimitást, hogy megindítsa a változásokat - szakmai igazgatóként is, nemcsak szövetségi kapitányként.
Ez igaz, de ez a veszély nem új veszély. Ez eddig is így volt. Ennyiben vitatkoztam. Persze mondhatjuk, hogy márpedig "nekünk Mohács kell", de hát annyiszor megkaptuk a Mohácsunkat - nem ért semmit az. A "szembeköpött szakma" nem fog csak úgy magától megvilágosodni és lelépni, így se, úgy se. Hisz ebből él(ősködik). De az esélyt abban áll, hogy ezennel Storck elnyerte a hitelességet és a legitimitást, hogy megindítsa a változásokat - szakmai igazgatóként is, nemcsak szövetségi kapitányként.
A nappaliban ugrálok egyedül, mint egy hülye.
Vitray Tamás közvetítette: „Détári, lődd már be! Na végre, legalább ez bent van”. 1986-ot írtunk, Kanada ellen szenvedtünk a világbajnokságon. Ez volt a második gólunk és 2-0-ra nyertünk csapnivaló játékkal. Aztán…..
Ma hetven éve, 1945. november 4-én megtartották az első szabad választásokat Magyarországon. Ezen a választáson a háború sújtotta, nemzeti tragédiát átélt, romokban álló, szovjet hadsereg által megszállt Magyarország a szabadságot választotta. Elsöprő többséggel.
Volt…..
Mandiner blog
Ne csak az ének, hanem a tánc és egy szomszéd nyelv is legyen kötelező!
2015.08.12 10:31:00
Nem pontosan értem, mi a felhördülés tárgya a kötelező, mindennapi ének bevezetésével kapcsolatban, habár a Kodály-rendszerű ének-zene oktatást lehetne élvezetesebben is csinálni az…..
hajdú
2015.08.13 22:09:58
@picur3ka:
Jó, mondjuk én sem voltam elég konkrét, ez igaz. Szerintem is marhaság az ének. A tánc nem az. (Pl. akár a mindennapi testnevelés keretében.) A nyelv is hasznos volna.
Jó, mondjuk én sem voltam elég konkrét, ez igaz. Szerintem is marhaság az ének. A tánc nem az. (Pl. akár a mindennapi testnevelés keretében.) A nyelv is hasznos volna.
A Mathias Corvinus Collegiumban tartott előadást Oren Bar-Gill harvardi professzor, akinek a jog és közgazdaságtan a szakterülete. Legismertebb könyve, a „Seduction by Contract”, amelyben esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogy miként vezetik félre a fogyasztókat például a…..
hajdú
2015.01.23 20:49:46
@vizipipa:
Tényszerűen bebizonyítom, hogy rosszul gondolod! Természetesen euróhoz kell értelmezni. Tudod mennyi volt a sávközép, amennyitől mérendő a +/-15%? 282 HUF/EUR. Számold ki, a sáv teteje: 324 HUF/EUR. Ennyi nem volt akkor sem, azóta sem. Tehát, akkor mit is akartál ezzel mondani?
Tényszerűen bebizonyítom, hogy rosszul gondolod! Természetesen euróhoz kell értelmezni. Tudod mennyi volt a sávközép, amennyitől mérendő a +/-15%? 282 HUF/EUR. Számold ki, a sáv teteje: 324 HUF/EUR. Ennyi nem volt akkor sem, azóta sem. Tehát, akkor mit is akartál ezzel mondani?
hajdú
2015.01.23 21:38:11
@vizipipa:
Én meg azt írtam, hogy a "elvi" határát ugyan megszűnt, de a gyakorlat, az azóta eltelt 7 év bizonyítja, hogy az eltörlés nélkül is végig ugyanígy alakulhatott volna az árfolyam, egyszerűen nem lépte át azt a felső korlátot az árfolyam, amit szerinted hiba volt eltörölni, azóta sem soha. A chf-hez képest az euró is gyengült, és a forint nem volt chf-hez kötve, nem is lehetett: euróhoz volt kötve. Magyarán, amit írtál, annak semmi relevanciája. Ez tény, nem vélemény, nem elmélet. Ami állításod szerint "hiba", annak nem sok, nem kevés, hanem zéró hatása volt.
Én meg azt írtam, hogy a "elvi" határát ugyan megszűnt, de a gyakorlat, az azóta eltelt 7 év bizonyítja, hogy az eltörlés nélkül is végig ugyanígy alakulhatott volna az árfolyam, egyszerűen nem lépte át azt a felső korlátot az árfolyam, amit szerinted hiba volt eltörölni, azóta sem soha. A chf-hez képest az euró is gyengült, és a forint nem volt chf-hez kötve, nem is lehetett: euróhoz volt kötve. Magyarán, amit írtál, annak semmi relevanciája. Ez tény, nem vélemény, nem elmélet. Ami állításod szerint "hiba", annak nem sok, nem kevés, hanem zéró hatása volt.
Akkor én most ezennel megcsillogtatom jövőbe látó képességeimet, és kijelentem, hogy az első májusi melegebb hétvégétől kezdve Polgárdi és Siófok között brutális dugók fognak kialakulni hétvégente. Merthogy a nép nem hülye, én például Füredre tartva márpedig nem fogom…..
Általában nekem könnyű a toll, gyorsan írok. Most napok óta piszkál a redaktor úr, hogy írjak 1989 romániai decemberének huszonöt éves évfordulója kapcsán valamit a Mandinerre, de egyszerűen nem tudom rávenni magam. Nem akarok erről írni. Nincs kedvem hozzá.
Huszonöt év után…..
hajdú
2014.12.27 20:30:38
@mikimackó:
"orbánkövértömjéntőkés-féle autonómiatörekvés"
Ebből a félmondatodból (meg egyébként az autonómia általános elutasításából) érezhető, hogy semmi fogalmad az ottani viszonyokról, realitásokról. Egyébként kérdem, jártál-e már arra, különösképpen Székelyföldön? Tudod-e miről van szó, vagy csak az itteni szemüvegen keresztül akarod értelmezni az erdélyi magyarok helyzetét? Feltételezem, hogy liberális ember vagy (nem tagadom, én is legkönnyebben ezzel a szóval definiálhatnám nézeteim, bár ez semmiképp sem illeszthető a magyar pártrendszer kereteibe), egyetértesz-e azzal, hogy (különösen az EU keretein belül) mindenkinek járnak alapvető emberi és demokratikus jogok, mint az önrendelkezés joga, benne az anyanyelv használatának joga, és úgy egyáltalán, hogy ne kegyenek elnyomott, másodrendű állampolgárok? Amikor tömbben élnek egy 3 megyényi régió, és itt mindenki egyértelműen egyet szeretne (nagyon röviden: boldogulni, békében, elnyomás nélkül) akkor mik az érveid ez ellen? Azon kívül, hogy mert Románia alkotmányban deklarálta, hogy ők márpedig nemzetállam, emiatt nincs apelláta? És mi a helyes tárgyalástechnika részükről, ha 25 év alatt semmi érdemlegeset nem sikerült elérni e téren?
Az egész kérdésnek a feltételezésed ellenére semmi köze sem Orbánhoz, sem Kövérhez, Tőkéshez is csak annyiban, hogy ő valóban képvisel helyi embereket, de nem ő találta ki az autonómiát, hanem ez olyan egyértelmű, tömeges és természetes igény a helyi magyarok (értsd: regionális döntő többség) számára, mint ahogy számodra természetes, hogy demokratikus választásokon akarsz vezetőket választani vagy az adódért cserébe bizonyos színvonalú szolgáltatást elvársz az államtól...
"orbánkövértömjéntőkés-féle autonómiatörekvés"
Ebből a félmondatodból (meg egyébként az autonómia általános elutasításából) érezhető, hogy semmi fogalmad az ottani viszonyokról, realitásokról. Egyébként kérdem, jártál-e már arra, különösképpen Székelyföldön? Tudod-e miről van szó, vagy csak az itteni szemüvegen keresztül akarod értelmezni az erdélyi magyarok helyzetét? Feltételezem, hogy liberális ember vagy (nem tagadom, én is legkönnyebben ezzel a szóval definiálhatnám nézeteim, bár ez semmiképp sem illeszthető a magyar pártrendszer kereteibe), egyetértesz-e azzal, hogy (különösen az EU keretein belül) mindenkinek járnak alapvető emberi és demokratikus jogok, mint az önrendelkezés joga, benne az anyanyelv használatának joga, és úgy egyáltalán, hogy ne kegyenek elnyomott, másodrendű állampolgárok? Amikor tömbben élnek egy 3 megyényi régió, és itt mindenki egyértelműen egyet szeretne (nagyon röviden: boldogulni, békében, elnyomás nélkül) akkor mik az érveid ez ellen? Azon kívül, hogy mert Románia alkotmányban deklarálta, hogy ők márpedig nemzetállam, emiatt nincs apelláta? És mi a helyes tárgyalástechnika részükről, ha 25 év alatt semmi érdemlegeset nem sikerült elérni e téren?
Az egész kérdésnek a feltételezésed ellenére semmi köze sem Orbánhoz, sem Kövérhez, Tőkéshez is csak annyiban, hogy ő valóban képvisel helyi embereket, de nem ő találta ki az autonómiát, hanem ez olyan egyértelmű, tömeges és természetes igény a helyi magyarok (értsd: regionális döntő többség) számára, mint ahogy számodra természetes, hogy demokratikus választásokon akarsz vezetőket választani vagy az adódért cserébe bizonyos színvonalú szolgáltatást elvársz az államtól...
Igaz, hogy az idei harmadik teljes győzelmet hozó októberi választás után mintha lekapcsolták volna a villanyt a Fidesznél, s a párt mintha vaksötétben botladozna a hatalompolitikai mesterterv teljes sikere után. Igaz, hogy 2010 óta nem volt ilyen aktív tüntetéshullám a négy éve…..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Beledöglött a Wizz Air rendszere az ünneplésbe
2014.05.19 21:53:07
Így lehet tönkretenni egy tökéletesnek indult szülinapi bulit: a Wizz Air rendszere estére teljesen összeomlott. Egész nap akadozott a megnövekedett terhelés miatt, de most már órák óta vagy be se jön, vagy csigalassúsággal lehet csak eljutni az árakig.
A cég Facebook oldalán…..
hajdú
2014.05.22 23:29:08
@Formaggio:
Dehogynem, csak nem vetted észre :D
A fizetés során beikszelted külön, hogy NE a Ryan által meghatározott fix (fixen rossz) árfolyamon vonják le a kártyádról a pénzt? Ide csak egy info gomba kattintás után jutsz el, alapból eszedbe sem jutna erre kattintani, ők meg így veszik alapértelmezetten. (Durván 5% bukta.)
Dehogynem, csak nem vetted észre :D
A fizetés során beikszelted külön, hogy NE a Ryan által meghatározott fix (fixen rossz) árfolyamon vonják le a kártyádról a pénzt? Ide csak egy info gomba kattintás után jutsz el, alapból eszedbe sem jutna erre kattintani, ők meg így veszik alapértelmezetten. (Durván 5% bukta.)
Nem azért mondom, nem vagyok én különösebben prűd, meg elég óvatosan viszonyulok az ezekamaifiatalok dumához, mert amióta világ a világ, a fiatalokról mindig is ment a hasonló szöveg, szóval ennyi erővel az ókor óta már konstans ilyen irányú fejlődéssel eléggé mélyre…..
„Ha tudnád, mily csekélyke ész szükséges a világ kormányzásához!” (Axel Gustafsson Oxenstierna)
Nyugodtan hallgathatunk Oxenstierna kancellárra, hiszen rendkívül érdemdús és tapasztalt férfiú volt ő. Meghatározó figurája volt a harmincéves háborúnak, mint Svédország…..
hajdú
2014.03.04 22:46:00
@Balt:
Ez igaz, de a végpontok nem illenek aristo gondolatmenetébe, még egyszer: "A Párizs-környéki diktátumok bukása a csehek és a szlovákok szokatlan, békés kettéválásával kezdődött..." - nem, nem ezzel kezdődött: mire a csehek és a szlovákok búcsút mondanak egymásnak, Szlovénia és Horvátország kiválása már rég múlt idő (sőt Milosevic is azért hagyta békén a szlovénokat, hogy a többire koncentrálhasson) és javában dúl a délszláv háború a maradék feletti ellenőrzésért...
Ez igaz, de a végpontok nem illenek aristo gondolatmenetébe, még egyszer: "A Párizs-környéki diktátumok bukása a csehek és a szlovákok szokatlan, békés kettéválásával kezdődött..." - nem, nem ezzel kezdődött: mire a csehek és a szlovákok búcsút mondanak egymásnak, Szlovénia és Horvátország kiválása már rég múlt idő (sőt Milosevic is azért hagyta békén a szlovénokat, hogy a többire koncentrálhasson) és javában dúl a délszláv háború a maradék feletti ellenőrzésért...
hajdú
2014.03.04 22:54:46
@Krisz11:
Nem gondolom, hogy ez igaz lenne, hogy a "kisantant" előttünk, de valóban az a helyzet, hogy ezzel a problémával egyszerűen nem akarnak foglalkozni, több ok miatt sem, egyrészt púp a hátukon, másrészt sokaknak van a hátsó portájukon is mit rejtegetni (hadd ne soroljam), szóval mindenki a status quoban érdekelt, amíg nincs nagy balhé. A lényeg, hogy a határainkon túli magyaroknak maguknak kell kikaparni a gesztenyét, bármi változást akarnak.
Nem gondolom, hogy ez igaz lenne, hogy a "kisantant" előttünk, de valóban az a helyzet, hogy ezzel a problémával egyszerűen nem akarnak foglalkozni, több ok miatt sem, egyrészt púp a hátukon, másrészt sokaknak van a hátsó portájukon is mit rejtegetni (hadd ne soroljam), szóval mindenki a status quoban érdekelt, amíg nincs nagy balhé. A lényeg, hogy a határainkon túli magyaroknak maguknak kell kikaparni a gesztenyét, bármi változást akarnak.
hajdú
2014.03.04 23:55:42
@Balt:
Igen, a német egyesülés is előbb volt, sőt eszembe is jutott, de azzal nem érveltem, mert az nem igazán illik ebbe a logikai sorba, nagyon mesterséges kettéosztás volt, egyszerűen magától megszűnt, amint nem volt rá kényszerítő erő.
Igen, a német egyesülés is előbb volt, sőt eszembe is jutott, de azzal nem érveltem, mert az nem igazán illik ebbe a logikai sorba, nagyon mesterséges kettéosztás volt, egyszerűen magától megszűnt, amint nem volt rá kényszerítő erő.
Csak nem nagyon írtam ide semmit azóta sem, pedig azért történt egy s más a nyáron, talán a Dűnék az, ami leginkább idekívánkozva, de most már a múlt ködébe vész az is. Most meg puffogok egy sort hogy baszódjatok meg lányok, akinek nem inge, ne vegye magára, de azért…..
hajdú
2013.12.14 01:05:07
hajdú
2013.12.16 12:01:35
hajdú
2014.01.29 15:21:43
Már hosszú percek teltek el a bejelentés óta, szóval nem várható, hogy Csányi Sándor megszólal; "Na jó csak vicceltem!". Úgy tűnik, tényleg Pinyő lett az az új szövetségi kapitány, aki külföldi, és már jutott ki világbajnokságra. Rövid posztunk, csupán azt a célt…..
Ma újabb jelentős lépéssel kerültünk közelebb a Jó Állam megvalósulásához: Magyarország nem hagyta magát, és teljes mértékben állami kézbe vette a tankönyvellátást. Hoffmann Rózsa augusztusban ugyan még azt nyilatkozta, hogy „nincs szó a tankönyv-előállítás…..
hajdú
2013.12.17 22:56:27
@calabria007:
Megnéztem. Azt hiszem értem a véleményed, viszont a látszat ellenére, talán inkább egy oldalon állunk, mint nem, amennyiben: az iskola egy hasznos intézmény, de semmiképp sem az államilag helyesnek gondolt irányvonalak (ideológiák, erkölcs) terjesztésének terepeként. Nem vagyok a sem a poroszos, sem az uniformizált megoldás híve. Az iskola arra való, hogy mindenki megkapja azt a fajta képzettséget a lehető legalkalmasabb módon, amit szeretne elérni, és erre esélyt biztosítson azok számára is, akik hendikeppel indulnak.
Megnéztem. Azt hiszem értem a véleményed, viszont a látszat ellenére, talán inkább egy oldalon állunk, mint nem, amennyiben: az iskola egy hasznos intézmény, de semmiképp sem az államilag helyesnek gondolt irányvonalak (ideológiák, erkölcs) terjesztésének terepeként. Nem vagyok a sem a poroszos, sem az uniformizált megoldás híve. Az iskola arra való, hogy mindenki megkapja azt a fajta képzettséget a lehető legalkalmasabb módon, amit szeretne elérni, és erre esélyt biztosítson azok számára is, akik hendikeppel indulnak.
hajdú
2013.12.17 23:12:15
hajdú
2013.12.17 23:47:32
@calabria007:
Miről beszélünk? Hogy Magyaroszágon rosszul költik el ezt a pénzt, vagy hogy általában értelmetlen?
Miről beszélünk? Hogy Magyaroszágon rosszul költik el ezt a pénzt, vagy hogy általában értelmetlen?
Érdekes megfigyelni, hogy az öregedő sci-fi írók gyakran - időben és térben is - egyre közelebbről választanak témát. Ez történt például William Gibsonnal is utóbbi két könyve esetében, és Arthur C. Clarke is tagadhatatlanul rengeteg kéznél levő anyagot használt fel e…..
„Olyan pénzköltős a hangulatom máma” – életérzéssel indultam neki a vasárnap délelőtti sétának, amelynek eredménye ilyenkor az esetek többségében az szokott lenni, hogy valami felesleges dolgot veszek – például lottószelvényt vagy Nemzeti Sportot. Ma ez utóbbi volt…..
hajdú
2013.10.15 11:05:53
@kétballáb:
"nem tanítanak meg az alapokra, a rendszerességre, a játék tiszteletére és szeretetére"
Bocs hogy kötekedek a szavakon (nyilvánvalóan nem is így értetted), de valószínűleg pont az a baj, hogy csak ennyit tanítanak... alapokat bizonyára, de nem felsőfokon, rendszerességet csak-csak, de nem maximalizmust, tisztelet és szeretet nyilván van, de szakmai tudás ami nincs, vagy nem elég. Nem a "küzdeni akarás" hiányzik válogatott szinten (ezt egyszerűen nem hiszem el), hanem az, hogy a játékosaink szorongatott helyzetben, fél másodperc alatt is készségszinten legyenek képesek jó döntéseket hozni és jól helyezkedni, az edzők meg értelmes, ellenfélre szabott taktikában gondolkodni, és nem csak a kezdő 11 összeállításában.
"nem tanítanak meg az alapokra, a rendszerességre, a játék tiszteletére és szeretetére"
Bocs hogy kötekedek a szavakon (nyilvánvalóan nem is így értetted), de valószínűleg pont az a baj, hogy csak ennyit tanítanak... alapokat bizonyára, de nem felsőfokon, rendszerességet csak-csak, de nem maximalizmust, tisztelet és szeretet nyilván van, de szakmai tudás ami nincs, vagy nem elég. Nem a "küzdeni akarás" hiányzik válogatott szinten (ezt egyszerűen nem hiszem el), hanem az, hogy a játékosaink szorongatott helyzetben, fél másodperc alatt is készségszinten legyenek képesek jó döntéseket hozni és jól helyezkedni, az edzők meg értelmes, ellenfélre szabott taktikában gondolkodni, és nem csak a kezdő 11 összeállításában.
hajdú
2013.10.15 13:53:07
@Demis Castro:
Én nagyon kíváncsi lennék, te hogy látod, mi történt konkrétan akkor. Én is túl fiatal vagyok... Egyébként teljesen egyetértek.
Én nagyon kíváncsi lennék, te hogy látod, mi történt konkrétan akkor. Én is túl fiatal vagyok... Egyébként teljesen egyetértek.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz