Adatok
HeliCo
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A minap egy reklámfilm-forgatáson jártam, ahol az egyik kellék egy 2009-es, első tulajos, makulátlan előéletű, nem egész 150 ezret futott, szép S-Klasse volt. Akkoriban 37-40 misiért vesztegettek egy ilyet, ma már nem egész tízért elviheti valaki. Értékvesztés extravaganza, de az,…..
HeliCo
2014.09.01 19:00:09
Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam –, hogy most lebőgtem. De nemcsak én, hanem, ha lenne türelmem, illetve kedvem, hogy atomokra csesszem szét az idegeimet, akkor név szerint rá tudnék mutatni, hogy mások is, szép…..
HeliCo
2014.08.30 12:46:15
@Csikós Zsolt:
Gusztustalan az egész, ehhez hozzátenném az ujjal egymásra mutogatást is a hatóságoknál.
Egy kiegészítés, bár nem vigasztal, de a vizsgaállomáson dőlt el ez is és iszonyatosan felbosszantott és kb. ugyanennyibe is került.
Mindenki ismeri a környezetvédelmi minősítés körüli mizériát és a budapesti szmogriadós (ál)hisztit. Nos, vidéki autósként én éppen nem tájékozódtam azon az ominózus napon a rádióban a fekete és piros plakettes kocsik tilalmáról, Fő Városunk aktuális Őexcellenciája most sújt. Külföldről indulva behajtottam a belvárosba, átutazóban voltam (és egy büdös tájékoztató tábla nincs ugye sehol Bp. határánál, hogy figyelj barom, mert most büntetnek), megbüntettek, nem is kicsit. Környezetszennyező, '94-es, újszerű állapotú benzines Volvo 850-esem gurgulázó hangjával idegesítettem a fővárosi rend őreit és rendkívül szennyeztem a környezetet azon a napon. Nem hagytam annyiban, ugyanis az autóm motor-kipufogórendszer együttesét 2001-ig változatlanul pakolták más S/V70-be, C70-be, de azok már kék plakettet kaptak, pusztán mert '96 után készültek... Kértem állásfoglalást, a motor teljesíti ugye a kék plaketthez tartozó besorolás normáit. Hiába minden kérvény, fellebbezés, gyártói környezetvédelmi nyilatkozat, megbüntettek, mer ez van leírva és a bőrkönyöklős-szürkegarbós faaurcú csinovnyik, aki a harminckilencezdredik abban a logikátlanul felépített ostoba mammutrendszerben, ahol felelőst találni lehetetlen és GONDOLKODNI BŰN, kiadta a végzést. Nem tehet ő sem róla, a munkáját végezte,de azért szívesen adtam volna egy pacsit valakinek, egy székkel... Aztán a következő vizsgán, fél év múlva már azt mondták: "frissítették az adatbázist, mert több panasz is volt, ezek az autók megfelelnek az előírásnak", átsoroltathatom, ha kérem (!), így rányalták a kék plecsnit a Kirakós utcában...
Na most akkor miért büntettek meg 100 ezer forintra? Igen, mert el lett baszva a rendszer, azért. És megértem, hogy a főváros valahogy korlátoz, de egy rossz rendszerre épít határozatot. Felelős persze nincs, mert miért is lenne. Ha lenne is, akkor is csak következmények nélkül. Mert nem az a következmény, hogy valakit meghurcolnak és megszégyenítenek, hanem, hogy kijavítjuk a hibát, amit itthon sosem tesznek. Azoknak, akik így jártak, nem térítettek vissza egy büdös vasat sem, mert gyanítom, nem voltam egyedül ezzel...
Itt áttérve, a törvények nem a megelőzést segítik, hanem a büntetést, ezért teljesen normális társadalmi válasz erre a kikerülés, az ügyeskedés. Amíg ez marad a törvényalkotási gyakorlat, addig a társadalmi válasz is; megmarad a szürke középszer és az " ej ráérünk még arra" Pató Pál urasan mindenben, mert abbó' baj nem lehet.
Aztán ha kicsit megszellőztetik a töketlenséget, csorbát érez és beindul a nagy inerciájú rendszer, hogy védje a mundér böcsületét utólag, alámagyarázva.
Aki pedig törvénykövető (akar lenni), mellette dolgos ember, eltartja a családját, neveli a gyerekeit, fut a buktái után hétköznap (neadjisten van egy hobbija is), ezét az ügyes-bajos adminisztratív dolgaival megbíz valakit és nem figyel az ezer és ezer apróbetűs szarra, kivételre és szövevényre, ami penész módjára szövi át a közigazgatást a közlekedési területen is (ebben a máshol nagyvárosnyi népességű) országban az jól megszívja és még magát hibáztatja.
Kívánom, hogy járj sikerrel és a Mercedes újra forgalomban legyen az OT rendszámmal!
Gusztustalan az egész, ehhez hozzátenném az ujjal egymásra mutogatást is a hatóságoknál.
Egy kiegészítés, bár nem vigasztal, de a vizsgaállomáson dőlt el ez is és iszonyatosan felbosszantott és kb. ugyanennyibe is került.
Mindenki ismeri a környezetvédelmi minősítés körüli mizériát és a budapesti szmogriadós (ál)hisztit. Nos, vidéki autósként én éppen nem tájékozódtam azon az ominózus napon a rádióban a fekete és piros plakettes kocsik tilalmáról, Fő Városunk aktuális Őexcellenciája most sújt. Külföldről indulva behajtottam a belvárosba, átutazóban voltam (és egy büdös tájékoztató tábla nincs ugye sehol Bp. határánál, hogy figyelj barom, mert most büntetnek), megbüntettek, nem is kicsit. Környezetszennyező, '94-es, újszerű állapotú benzines Volvo 850-esem gurgulázó hangjával idegesítettem a fővárosi rend őreit és rendkívül szennyeztem a környezetet azon a napon. Nem hagytam annyiban, ugyanis az autóm motor-kipufogórendszer együttesét 2001-ig változatlanul pakolták más S/V70-be, C70-be, de azok már kék plakettet kaptak, pusztán mert '96 után készültek... Kértem állásfoglalást, a motor teljesíti ugye a kék plaketthez tartozó besorolás normáit. Hiába minden kérvény, fellebbezés, gyártói környezetvédelmi nyilatkozat, megbüntettek, mer ez van leírva és a bőrkönyöklős-szürkegarbós faaurcú csinovnyik, aki a harminckilencezdredik abban a logikátlanul felépített ostoba mammutrendszerben, ahol felelőst találni lehetetlen és GONDOLKODNI BŰN, kiadta a végzést. Nem tehet ő sem róla, a munkáját végezte,de azért szívesen adtam volna egy pacsit valakinek, egy székkel... Aztán a következő vizsgán, fél év múlva már azt mondták: "frissítették az adatbázist, mert több panasz is volt, ezek az autók megfelelnek az előírásnak", átsoroltathatom, ha kérem (!), így rányalták a kék plecsnit a Kirakós utcában...
Na most akkor miért büntettek meg 100 ezer forintra? Igen, mert el lett baszva a rendszer, azért. És megértem, hogy a főváros valahogy korlátoz, de egy rossz rendszerre épít határozatot. Felelős persze nincs, mert miért is lenne. Ha lenne is, akkor is csak következmények nélkül. Mert nem az a következmény, hogy valakit meghurcolnak és megszégyenítenek, hanem, hogy kijavítjuk a hibát, amit itthon sosem tesznek. Azoknak, akik így jártak, nem térítettek vissza egy büdös vasat sem, mert gyanítom, nem voltam egyedül ezzel...
Itt áttérve, a törvények nem a megelőzést segítik, hanem a büntetést, ezért teljesen normális társadalmi válasz erre a kikerülés, az ügyeskedés. Amíg ez marad a törvényalkotási gyakorlat, addig a társadalmi válasz is; megmarad a szürke középszer és az " ej ráérünk még arra" Pató Pál urasan mindenben, mert abbó' baj nem lehet.
Aztán ha kicsit megszellőztetik a töketlenséget, csorbát érez és beindul a nagy inerciájú rendszer, hogy védje a mundér böcsületét utólag, alámagyarázva.
Aki pedig törvénykövető (akar lenni), mellette dolgos ember, eltartja a családját, neveli a gyerekeit, fut a buktái után hétköznap (neadjisten van egy hobbija is), ezét az ügyes-bajos adminisztratív dolgaival megbíz valakit és nem figyel az ezer és ezer apróbetűs szarra, kivételre és szövevényre, ami penész módjára szövi át a közigazgatást a közlekedési területen is (ebben a máshol nagyvárosnyi népességű) országban az jól megszívja és még magát hibáztatja.
Kívánom, hogy járj sikerrel és a Mercedes újra forgalomban legyen az OT rendszámmal!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Aki ilyet tud újonnan venni, azt nem érdekli a 40 milliós ár, mert ennek úgy nagyjából a tízszerese áll rendelkezésére, ha kell. A legnagyobb gondom viszont ezzel az autóval nem a fejtámlaállító gomb kopása lenne és nem is 150e km futás után kezdődnének a bajok. Úgy kétszáz-háromszázezer között, nyolc-kilenc évesen, amikor az első tulajdonosa továbbadja, akkor. A Prémium márka prémium ár vételkor és fenntartásban - ami marad majd húszévesen is. Ha ezt megadod (és nem kifejezetten a márkaszerviz jelenti az alternatívát erre), kiváló autó lesz, megbízható a még sokat szidott " mai új autó" is. El kell fogadni azonban és látni, hogy egy újonnan 40 milliós autó szervizelése nem százötvenezer forintba kerül öt és tízévesen sem, mert ha igen, akkor ilyenkor találkozhatunk a fenti javításokhoz hasonló megoldásokkal majd az erőátvitelben, motorban, futóműben, elektronikus egységeknél. Meglesz a rollerbérletünk.
Presztízst vásárolni áron alul, olcsón, pedig a borítékolható további amortizáció mellett azt is jelenti, hogy jórészt kihagyott, vagy olcsósított karbantartások hatását szabadítjuk magunkra, milliós nagyságrendekben.