Adatok
turbochi
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Befizetett pénzt visszaszerezni nagyon nehéz, többször levontuk már ezt a tanulságot. Ezúttal is a Vodafone panaszkezel sajátos módon: ahány ügyfélszolgálatos, annyi javaslat, miközben nem történik semmi azon kívül, hogy körbe-körbe szaladgál szerencsétlen ügyfél. Aki…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ez téves utalásnak számít, így a pénzt csak a banktól kérheti vissza. Az Erste bank Bankszámla és lakossági betét Általános Szerződési Feltételek értelmében így kell visszakérni a pénzt:
(www.erstebank.hu/hu/uzletszabalyzat-aszf, majd itt a Bankszámla és lakossági betétet kell kiválasztani)
„4.4.2.2. Amennyiben a fizetési megbízást a Bank már teljesítette, úgy a Számlatulajdonos a fizetési megbízást írásban – a Bank által erre rendszeresített formanyomtatványon – a fizetési megbízásokra előírtak szerinti módon aláírva kérheti vissza. A Bank a visszakérésre vonatkozó igény bejelentését követően a tőle elvárható gondosság mellett megteszi az intézkedést a visszakérési kérelem teljesítése érdekében, azonban a Bank a visszakérés eredményességéért, illetve a Számlatulajdonost ért esetleges károkért felelősséget nem vállal. A Számlatulajdonos tudomásul veszi, hogy viseli a fizetési megbízás visszakéréséből származó jogkövetkezményeket, így különösen az esetleges árfolyamkockázatot, valamint a Kedvezményezett, a Kedvezményezett pénzforgalmi szolgáltatója, továbbá az esetleges közvetítő bank vagy az elszámolóház által felszámított költségeket. A Számlatulajdonos tudomásul veszi, hogy amennyiben a fizetési megbízás összege a kedvezményezett számláján már jóváírásra került, úgy a visszakérés teljesüléséhez a Kedvezményezett jóváhagyása szükséges. A visszakérésért a Bank jogosult díjat felszámítani, melynek mértékét a Hirdetmény tartalmazza.”
Tehát ez alapján - gondolom másik banknál is így működik a folyamat, én csak azt néztem, ahol én vagyok -, a befizetett pénzt kizárólag a banktól tudja visszakérni, akik majd felveszik a szolgáltatóval a kapcsolatot.
Amit én tennék:
Megkeresném a bankra vonatkozó szabályozást a saját ÁSZF-ükben, és magát az ügyintézést panaszolnám be náluk, valamint a téves utalással kapcsolatban is megtenném a lépéseket, mert ezt ők tudják visszakérni (tehát itt a bank hibázott hatalmasat, amikor nem foglalkozott a panasszal).
Mivel a bank saját panaszkezeléséről, és a bank saját folyamatairól van szó, így nem is csodálkozom azon, hogy a Vodafone ügyfélszolgálatának fogalma sincs arról, hogy most az OTP-hez vagy a számlavezetőhöz, vagy melyik bankhoz is kellene fordulnia a bejegyzés írójának.