Adatok
keria
0 bejegyzést írt és 70 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ma ismét kitelepülés, standolás - a Móriczon. Munkát, levegőt! Az első, akinek szórólapot nyomtam a kezébe, Hoffmann Tamás, a XI. kerület fideszes polgármestere volt; feltűnően rózsás hangulatban... A második: a budaörsi Illyés Gimnázium egyik 17 éves diákja, az új…..
keria
2011.10.29 01:23:45
Az nem a magyar aranykészlet, amit a németektől az amerikaiak elvettek, majd visszaadták ezelőtt kb. 40 évvel? Valami ilyesmi rémlik, de elég halványan.
Nem tudom, hogy így nyáron kit hoz lázba, hogy a hétfői Közlöny szerint módosították "az állami vezetők és az államigazgatási szervek köztisztviselői számára biztosított juttatásokról és azok feltételeiről szóló 192/2010. (VI. 10.) kormányrendeletet" ...…..
keria
2011.06.16 12:44:50
keria
2011.06.16 17:33:49
Urbanista
Lesz-e valaha rendes kijárata a Margit híd budai hídfőjének észak felé?
2011.06.03 07:09:10
Mármint, ahova kijut az ember és egy nagy levegőt tud venni. Mert most olyan mint azok a templomok, amelyeknek nagy kapuja van, de mikor kiárad a násznép az esküvőről, egy rendes fotót sem lehet készíteni róluk, mert egy másfél méteres járdán kénytelenek zsúfolódni. Nem, nem az…..
keria
2011.06.08 11:56:41
@- apa -: Az aláírás tévedés: ezen az aluljárón a HÉV és a villamos lesz megközelíthető. A villamos a most is lezárt szélső sávot használja majd. (Azt ne felejtsük el, hogy talán két éve nyílt meg az Üstökös utcánál egy lehajtó, ami a híd alatti átmenőforgalmat csökkentette...
Kerek liftjeiről egyszerűen csak "dugattyús ház"-nak becézték (csúfolták?) azt a házat, amely a Margit körút és a Rómer Flóris utca sarkán áll. Bent jártunk. A harmincas években divattá vált a nagyobb vállalatok között reprezentatív bérpalotákat emelni. A…..
Urbanista
Másél éve áll a halálra ápolt, kiszáradt fa az Attilla úton - frissítve (már ha ven-e szónak értelme egy kiszáradt fa esetében)!
2011.05.25 13:19:00
Legalább másfél éve szemezek azzal a kiszáradt fával az Attila úton, amelyiket meglehetősen erélyesen visszametszettek (ha nevezhetjük metszésnek az ölesnél vastagabb ágak lefűrészelését), majd az összes felületet gondosan leápolták, mintha bármiféle esélye lenne az…..
2009-ben az SZDSZ-es városvezetés egy szuper ötlettel állt elő, ami azonnal hamvába is halt: "Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit.Teljes sávokat zárnának le a nagyobb…..
keria
2011.06.03 16:23:19
keria
2011.06.04 18:37:39
@Vidéki: KöKi-nél épp most építenek egy méretes P+R-t magánberuházásban: a metróállomás minimális felújítása és a P+R része volt az építési engedélynek, ezeket a beruházó önként vállalta.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Münchenben elég jól működik a Schnellbahn, ettől mi még elég messze vagyunk. Természetesen amint ez Budapest környékén is realitás lesz, el lehet hagyni majd a buszokat. Egy példa: ha Budaörsre kimenne a metró (pl. 4-es a felszínen, kvázi villamosként), akkor nem lenne létjogosultsága buszjáratot indítani, mert a kötöttpálya egyszerűen gyorsabb és megbízhatóbb.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Münchenben elég jól működik a Schnellbahn, ettől mi még elég messze vagyunk. Természetesen amint ez Budapest környékén is realitás lesz, el lehet hagyni majd a buszokat. Egy példa: ha Budaörsre kimenne a metró (pl. 4-es a felszínen, kvázi villamosként), akkor nem lenne létjogosultsága buszjáratot indítani, mert a kötöttpálya egyszerűen gyorsabb és megbízhatóbb.
Ahol fővárosiznak, ott fővárosi vagyok, ahol vidékiznek, vidéki vagyok, ahol tarlósoznak, ott Tarlós vagyok – ez járt a fejemben, miközben Cser-Palkovics András székesfehérvári polgármester Főváros??? című nyílt levelét olvastam. A közéleti nyílt levelezést…..
keria
2011.06.02 20:20:42
@kispista: a kötöttpálya legfőbb előnye nem a sebessége, hanem a zárt pálya. Ha végig buszsáv van a belvárosig, akkor gyorsaságban versenyképes a vonattal: 15 perc alatt odaér.
keria
2011.06.02 20:22:40
@fovarosi.blog.hu: a statisztikák alapján a csúcsidőben az alkalmi utazók (vagyis jeggyel utazók) száma ha nem is elhanyagolható, de nagyon alacsony; a rendszeres ellenőrzés elsősorban bérletvásárlásra ösztönöz.
keria
2011.06.03 16:24:00
Urbanista
Díjat nyert Budapest. Na mivel lettünk legjobbak "fenntartható, energiatakarékos és tetszetős városi világítás terén"?
2010.12.11 11:43:00
A Szabadság híddal! Hajlamosak vagyunk ugyan esetleg csak arra emlékezni, hogy kezdetben hiányzott a középső részéről a fény, meg hogy ilyen vagy olyan alakú lámpákat helyeztek ki. De a végeredmény mindenképp klassz lett (főleg úgy, hogy követte példáját azóta az Erzsébet…..
keria
2010.12.16 01:16:41
A genfi projekt egy komplex hatékonyságnövelési projekt volt, ami során 4500 köztéri lámpát cseréltek le LED-esre. Ez évi 2,6 GWh megtakarítását eredményezi, ez évente több mint félmillió svájci frank plusz a város költségvetésében.
www.ville-geneve.ch/actualites/detail/article/ville-geneve-primee-lyon-plan-lumiere/
Ez pedig nem kevésbé hasznos cél...
www.ville-geneve.ch/actualites/detail/article/ville-geneve-primee-lyon-plan-lumiere/
Ez pedig nem kevésbé hasznos cél...
Urbanista
Az LMP tervei Budapesten - interjú a párt szakértőivel a városgazdálkodásról és városüzemeltetésről
2010.09.22 09:45:00
Néhány hete arra kértem az Urbanista olvasóit, hogy írják meg, mire kíváncsiak a főpolgármester-jelölteket indító pártok programjából – én pedig felteszem a kérdéseket nekik. Nem politikáról, nem ideológiáról és nem kritikákról szólnak az interjúk, hanem szigorúan…..
keria
2010.09.22 18:26:31
@matchbox: Mondjuk négy híd tuti van a Hungária vonalán és azon kívül (Árpád, Lágymányosi plusz a két M0-s híd, plusz bónuszként a csepeli hidak).
keria
2010.09.22 18:28:24
@Uva: A dugódíj olyat is tud, hogy gyorsabb lesz a tömegközlekedés és P+R-parkolókat építeni sem olyan nagy ördöngősség, a bevezetésig gond nélkül meg lehet (kell!) csinálni. A buszok (legalább egy részének) lecserélése szintén kötelező.
keria
2010.09.22 19:20:13
@kadarnepe: A dugódíjjal kapcsolatosan több elképzelés született már eddig is, előnyei-hátrányai vannak mindegyiknek:
- időponttól - a város telítettségétől - függ az összege
- szennyezéstől - az autóétól - függ az összege
- minden kapun áthaladnak kell fizetnie, így annak is, aki benn lakik és hazafelé megy át a kapun
- többzónás rendszer (két koncentrikus kör vagy pl. harántirányú zónák is legyenek), ahol a zónahatáron való áthaladáskor kell egy kisebb összeget fizetni
Ezek megfelelő kombinációjával egy igazságos rendszert lehet kialakítani. Az még nagyon fontos, hogy ezek a bevételek ne a Centrum Kft.-hez vándoroljanak, hanem ténylegesen átlátható módon legyenek elköltve.
- időponttól - a város telítettségétől - függ az összege
- szennyezéstől - az autóétól - függ az összege
- minden kapun áthaladnak kell fizetnie, így annak is, aki benn lakik és hazafelé megy át a kapun
- többzónás rendszer (két koncentrikus kör vagy pl. harántirányú zónák is legyenek), ahol a zónahatáron való áthaladáskor kell egy kisebb összeget fizetni
Ezek megfelelő kombinációjával egy igazságos rendszert lehet kialakítani. Az még nagyon fontos, hogy ezek a bevételek ne a Centrum Kft.-hez vándoroljanak, hanem ténylegesen átlátható módon legyenek elköltve.
A mellékelt képen egy gyönyörű mátyásföldi nyárfa látható gallyazás közben, kivágás előtt. Muszáj volt, nem lehetett megmenteni: villám csapott bele a hétfői viharban, végighasította a törzsét, végigszaladt rajta a gyökerekig, közben baseballütőnyi fadarabokkal…..
Sokakat tölt el aggodalommal, hogy a környezetvédelmi minisztériumot beolvasztják a vidékfejlesztésibe, és hogy majd elsikkadnak a zöldügyek. A biciklisek hátradőlhetnek, egy időre legalábbis: feltűntek olyan jelek, hogy a parlamentben érdemben foglalkoznak majd a kerékpáros…..
Azt hiszem, hogy a legjobban azt vártam, hogy az Erasmusosokkal nézhessem az Eurovíziós dalversenyt. Sajnos ez csak részben jött össze, mert a kollégium nagy része már hazament. Elég szomorúan telnek az utolsó napok, napról napra kevesebben vagyunk, de annak nagyon örülök, hogy a…..
Dúró Dóra (Jobbik) és Vágó Gábor (LMP) kedélyes hangnemben nyilatkozgat politikáról, világszemléletről, egymás programjáról... A kedvenc mondatom:Dúró Dóra: "Mi elsősorban a magyarságnak a kérdéseivel foglalkozunk, a Holokauszt nem elsősorban a magyarságot érintette,…..
Megkaparintottam Mirkó biciklijét. Ma jöttem rá, hogy hónapokig tévedésben éltem azt illetően, hogy melyik is Mirkó biciklije. Mert bizony Lappinkaariban két Jupiter márkájú bicikli is volt, és amit eddig a biciklimnek hittem, annak a lakatját nem nyitotta a kulcs, amit Mirkó múlt…..
Urbanista
Milyen lenne az LMP-s Budapest? Visszaépített villamosvonalak, behajtási díj, ötös metró és bekamerázott buszok
2010.04.06 15:10:00
Pár napja az LMP is előrukkolt Budapest-programjával. Bár nem tartalmaz olyan látványos elemeket, mint az MDF "szélcsatorna-tisztítása" vagy a Jobbik tehervillamosai, de elég sok mindenre kiterjed. Valójában két dokumentumból áll össze: egy általános…..
keria
2010.04.06 17:30:21
@Helótageci: a "már bármelyik percben üzembe álló" új metrókocsiknak létezik olyan kiépítése, amelyikben van felső áramszedő is, HÉV-kompatibilissé tételük nem eszeveszett költséggel megoldható. Pl. erre is fel lehet használni a kötbért...
keria
2010.04.06 19:29:12
@zse és mások: A HÉV csak elméletben tud átmenni az Örsön, új felsővezetéket és praktikusan új síneket kellene lerakni ahhoz, hogy tovább tudjon jönni, a Stadionokhoz pedig nem tud lemenni, mert a rámpát betömték. A részéletes VEKE-tanulmány egyébként itt:
www.veke.hu/download/m2ghevtanulmany_veke.pdf , az első fázis 10-12 milliárd lenne és a 16-17. kerületek közlekedését radikálisan átalakítaná: a buszok nem az Örsig állnának a dugóban, hanem már korábban érdemes lenne átszállni a meghosszabbított metróra.
Általánosságban a behajtási díjról: elég egyértelműen le van írva, hogy csak bizonyos infrastrukturális feltételek megléte esetén lehet bevezetni a behajtási díjat. Ennek feltétele az M0-ás déli kiszélesítése, rengeteg P+R parkoló megépítése és a BKV jelentős fejlesztése is. A behajtási díj a tervek szerint 1-2 buszjegy ára lenne időtől függően, de ezek mind tervek, amiket egy hosszas egyeztetési folyamat során kell kialakítani. Az biztos, hogy a mostani mentalitás ("Utánam a vízözön!") nem tartható.
Személyautókat terhelő adók és egyéb díjak: Lastres jelezte már, hogy az adóprogramunk tartalmazza a gépjárműveket terhelő adók jelentős ritkítását.
www.veke.hu/download/m2ghevtanulmany_veke.pdf , az első fázis 10-12 milliárd lenne és a 16-17. kerületek közlekedését radikálisan átalakítaná: a buszok nem az Örsig állnának a dugóban, hanem már korábban érdemes lenne átszállni a meghosszabbított metróra.
Általánosságban a behajtási díjról: elég egyértelműen le van írva, hogy csak bizonyos infrastrukturális feltételek megléte esetén lehet bevezetni a behajtási díjat. Ennek feltétele az M0-ás déli kiszélesítése, rengeteg P+R parkoló megépítése és a BKV jelentős fejlesztése is. A behajtási díj a tervek szerint 1-2 buszjegy ára lenne időtől függően, de ezek mind tervek, amiket egy hosszas egyeztetési folyamat során kell kialakítani. Az biztos, hogy a mostani mentalitás ("Utánam a vízözön!") nem tartható.
Személyautókat terhelő adók és egyéb díjak: Lastres jelezte már, hogy az adóprogramunk tartalmazza a gépjárműveket terhelő adók jelentős ritkítását.
keria
2010.04.07 00:13:28
@Sün! balázs: Tessék, pdf: docs.google.com/viewer?url=http://lehetmas.hu/upload/10/10/201003/LMP_telepules_prog.doc elég csúnya, sorry.
Szemét, faltól-falig beton utcák, omladozó vakolat, igénytelen közterek. Szmog, keresztbe-kasul parkoló autók, dugók, zsúfolt buszok, feszült emberek. Sokak szemében ez ma a város, és ez különösen igaz Budapestre. Pedig nem kéne százmilliárdokat költeni arra, hogy ez ne…..
A kispártok kopicé gyűjtő és listaállító versenyéből az LMP jött ki legjobban. Országos szinten választhatóságuk valós esélyeket teremt a parlamentbe jutáshoz, pláne, ha a riválisnak számító MDF lassan elvérzik. Eddig sokat piszkáltuk őket, hogy érdemi választási program…..
Egy pártot – vagy inkább szervezetet – óriási dicséret illet meg az „ajánlószelvényes” versenyben: ez pedig nem más, mint Seres Mária mozgalma, a Civil Mozgalom. Bevallom, én nem sokat tudok róluk, sőt, szinte semmit. Annyit tudok, hogy Seres Mária anno a…..
Azt már ismerjük Csikós Zsolt írásaiból, hogy egy autós újságíró hogyan szerel autót, de hogy csinálják ezt mondjuk a rendszergazdák?
Néhány hete észrevettem, hogy a Skoda Fabiánkon megállt a hátsó ablaktörlő és nem mozdul. Ez egy darabig élt a tudatalattimban, hogy majd…..
Ma sapka és kesztyű nélkül (!!!) mentem el vásárolni. Egészen felszabadító érzés volt, és a város is valahogyan másképp nézett ki így.:) Még az se vette ela kedvem, hogy a Keskustorin lévő óra, amia hőmérsékletet is kiírja, makacsul ragaszkodik a mínuszhoz, ugyanis…..
Tamperéhez közel fekszik Nokia, ami egy város, és innen indult világhódító útjára a márka. Gyártottak cipőt is, azt hiszem ilyen típusban, meg persze elektronikai kütyüket, és hát ugye a mobiltelefon...Azon gondolkodtam ma ebéd közben, ahogy körülöttem pittyegtek a Nokiák,…..
keria
2010.02.26 17:33:18
Kellemes meglepetés ért reggel, az Árpád hídi bicikliúton egy kisméretű hókotrót láttam. Esküszöm. Annyira meglepődtem, hogy felhívtam a Fővárosi Közterület-fenntartót (FKF), mondják ki ők is, győzzenek meg, hogy nem látomás volt. Az utóbbi havas hetekben a külföldi…..
keria
2010.01.19 18:30:47
Na jó, nagyon. Már napok óta érzem, hogy kezd az emberben átalakulni ez, hogy olyan ez az egész, mint egy nagy nemzetközi sítábor. Mert kezdenek hiányozni dolgok és személyek. Hiányoztok, Ti, akikkel nap mint érintkezem otthon. Hiányzik a környezetem, hiányoznak a személyes…..
Erre kíváncsi vagyok :-)Kitaláljátok-e, mit ábrázol a kép, és milyen alkalomból készült?..
keria
2010.01.14 19:28:58
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz