Regisztráció Blogot indítok
Adatok
invino

0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
vörös és fehér Semmi különös 2012.06.03 21:00:00
Van az úgy, hogy semmi sincs. Kicsi üresség, talán az. Futás utáni fáradtság, vihar előtti csend. De a futás sem esett jól, és a vihar sem érdekel. Essen, fújjon, maximum a növények a teraszon ellenállóbbak lesznek. Nem is meséltem mostanában róluk, jut eszembe, A zsálya…..
Kérlek, vázold föl, hogy nagy vonalakban hogyan működik a Pannon Bormustra. A lebonyolítás rendjében volt-e valamilyen változás a tavalyihoz képest? Idén egy híján 300 minta érkezett összesen 115 termelőtől, ez 10%-kal több mint tavaly. Ennél többet nem is szerettünk volna,…..
„Ha pannon borsoviniszta volnék, pénzemet a kékfrankosra tenném. Úgy érzem, hogy ez az egyetlen vörös fajta, amely magyarnak mondható (némi részrehajlással), és van esélye a nemzetközi sikerre. (...) De miért volna ez a great red hope? Mert a miénk, mert alapvetően…..
A Művelt Alkoholista Flórakincs 2011.10.13 06:30:00
A borászat elméletében ritka az a dogma, aminek ne lenne az ellenkezője is igaz, vagy legalábbis ellenpéldaként ne hivatkozhatnánk kiváló borászok kiváló boraira. Az élesztők kérdése az egyik legnyilvánvalóbb törésvonal a borásztársadalmon belül, annak ellenére, hogy ez a…..
A Bormustra megújulását alaposan körüldonogtuk (készítettünk interjút a zsűri elsőszámú borcelebjével, Matt Kramerrel, aztán a rendezvény szakmai felelősével, Nemes Richárddal, és holnaptól jöhet a puding próbája: a díjnyertes borok megkóstolhatóak a Millenáris Parkban).…..
A Wine Spectator állandó kolumnistájaként és vagy 8 sikeres könyv szerzőjeként Kramer a borírók legszűkebb elitjéhez tartozik. Jól emlékszem, hogy kb. három évvel ezelőtt Nemes Richárd kért, hogy próbáljam én is az amerikai kapcsolataimat beizzítani Kramer email-címének…..
invino 2011.05.22 10:01:11
@dagadtos: kóstolt Juhfarkok a Somlón és a Bormustrán: Takács Lajos, SAP, Kreinbacher, Kolonics, Spiegelberg, Tornai.

Kramer számára nem az volt a mérvadó, hogy hány jó Juhfarkot kóstolt, hanem hogy volt köztük kiváló és egyben különleges tétel is, amely meggyőzte őt arról, hogy érdemes (nagyobb) figyelmet szentelni a fajtának.
Az alábbiakban Krajcsovszki László értékelése olvasható a Szeleshát Szőlőbirtok 2010-es évéről: "Nehéz az eltelt évről érzelemmentesen, tárgyilagosan nyilatkozni, hiszen nekünk ez nem csupán munka, nem csupán hivatás, a Szeleshát birtok az életünk szerves része. A…..
invino 2011.01.05 14:34:03
Ha az ember megírja a rosszat, vagy amit annak érzett, legalább írja meg a jót is, az a minimum. Amikor megláttam az e-mail fiókomban Jásdi István levelét, miután felébredtem, inkább kimentem még egy kávéért. Biztos voltam benne, hogy a borjouros posztom után most jön a nemulass,…..
invino 2010.12.22 19:29:29
@csikos: @ASHGAE: ez nem egy dizájn blog, ezért rövidre fogom. Értem a Ranolder vonatkozást, olvastam a "Szerenád a Szőlőben" Jásdi könyvet is (ez itt a reklám helye?), amelyben az író részletesen taglalja a Ranolder érát... Ettől függetlenül tisztábban és olvashatóbban is meg lehett volna jeleníteni mindezt... A belbecs a lényeg.
Az Agrármarketing Centrum közbeszerzési pályázatot írt ki 49,5 millió forint értékben a közösségi bormarketinget megalapozó termékleírások elkészítésének koordinálására. A feladat eléggé szerteágazónak tűnik, a határidők abszurdan rövidnek: az eredményhirdetést…..
A borvilág wunderkindjei közül az egyik a szomszédunk: Ausztria. A vöröseknél világszerte jóval kevesebb hájpolásban részesülő fehér oldalon az utóbbi öt év talán legnagyobb áttörése az osztrák zöldveltelini, ami úgy vált divatossá és közkedveltté, hogy közben nem ment…..
Sokszor és sokan felvetették már itt az Alkoholistán, hogy a magyarországi borágazat számos problémája miatt képtelenek vagyunk az eredményes versenyre az Európai Unió régebbi tagállamaival szemben. Sokan megállnak ott, hogy még mindig túl sok a pancsolás, túl kevés a minőségi…..
A Wine Spectatorben Bruce Sanderson 19 tokajit értékel, zömmel aszúkat. Az Oremus Eszenciája galaktikus pontszámot kap, és a Királyudvar 2003-as Lapisa is befér a 95 pontnál kezdődő "klasszikus" kategóriába. A szárazakkal nem sikerült elérni a bűvös 90 pontot, sajnos a…..
invino 2010.06.03 08:56:12
@hegyaljai: ok, de a Kerház igazgató a fent belinkelt cikkben azt nyilatkozta, hogy a 2001-es 3 puttonyosból van 2 millió palack (aztán ha elfogy, akkor majd évjáratot váltanak).

2 millió palack WS 90 pontos magyar bor, reméljük nem csak álom...

ez azt jelenti, ha évente 250 e palackot szállítanak, hogy akár még 7 év múlva is ezt szállítják majd...

no, de majd vissza kell kóstolni egy Costco polcról a bort, és akkor megnyugodhatunk ugye.
Már megint szóviccel ütnek bennünket agyon. A britek szóviccmániájával a HVG és az index.hu egyesített agytrösztje sem tudna versenyre kelni, de akkor is bosszantó, hogy egy erőltetett és tartalmatlan hangzásalapú poénért akár Jancis Robinson is vállalja a „nevetek a…..
Amióta belevágtunk a Művelt Alkoholistába, én mindig terveztem, hogy eljuttassak egy magyar "borelit" csomagot az általam is olvasott és meghatározónak gondolt külföldi borírókhoz. A megvalósításnak soha a közelébe sem jutottam, részben mert a koncepció folyton…..
Kaptunk egy üzenetet Cseke Gábortól, aki arra hívta fel a figyelmünket, hogy Jancis Robinson február 9-én nagy adag magyar bor kóstolási jegyzetét adta közre Hungary for change című írásában. Bár én napi rendszerességgel kattintok a Purple Pages nevű honlapra, valahogy ez mégis…..
invino 2010.02.24 19:29:05
@BZoltan: Zoltán, a Wines of Hungary mint márkanév evidencia, így ezen nincs mit vitázni (lásd Wines of Chile, Wine Australia, Wines from Spain, etc.) Benne kell legyen a "bor" szó és az hogy "magyar", mindez lehetőleg angolul, ha azt akarjuk, hogy értsék is külföldön. Lehetne még Wines from Hungary, vagy Hungarian Wine, de ez már inkább angol nyelvtan, mint nagy különbség. Az osztrákok pl. tavaly váltottak a Wines from Austria-ról Austrian Wine-ra, kicsit egyszerűbb de nincs jelentős különbség.

Ami a szlogent illeti: nem itt fogom kifejteni, hogy én miért tartom jónak, mert nincs rá hely, de egyszer már az illetékesek leírták a bormarketing stratégiában is... Nem baj ha neked nem tetszik, mert elsősorban nem is neked kell tetszen, mert nem te vagy a célcsoport. Más kérdés, ha nem tudsz vele azonosulni.

Érdemes megnézni a versenytársak kommunikációját, márkáit, szlogenjeit, a valódi nemzetközi (marketing) verseny kontextusában elhelyezni magunkat és csak utána véleményt alkotni.
Tiffánék egy kicsit eltűntek a biodinamikától és kéthavonta újabb sztároktól hemzsegő nyilvánosság elől. Mintha kicsit megelégedtek volna azzal, hogy bizonyos körökben hazafias kötelesség lett Tiffán-bort fogyasztani. Ők csak teszik a dolgukat, csendben, rendben. Nem túl…..
A Művelt Alkoholista Harap a zipp 2009.11.06 18:26:00
A zipp.hu, dizájnját tekintve pimaszul index.hu koppintásnak tűnő új oldal, páros lábbal beleszállt a Bormarketing Kht-be. A cikk szerint a borászoktól beszedett és marketing célokra szánt pénzből jut arra is, hogy a Wine & Spirit Education Trust eredetileg 120.000 forintos…..
invino 2009.11.08 10:59:06
@BZoltan: értem a dilemmát, és részben jogos is. A kezdetektől fogva mondom, hogy marhára kellene egy ágazati stratégia... A legtöbb európai bortermelő ország egységes, elfogadott stratégia mentén tervezi a jövőt: versenyképesség, FMCG vs kultúrtermék, eu-s támogatások felhasználása, eredetvédelem, stb. Mi meg bambán nézünk a jövőbe, seggünk kilóg, gatyánk lobog...

ágazati stratégia nélkül a marketing stratégia egy kicsit olyan, mintha a gombhoz varrnánk a kabátot. Ugyan a termékfejlesztés része lehet a marketingnek, de egy egész szektort megreformálni azért így nem lehet.

jobb híján, külföld esetében beépítettünk egy szűrőt: minden árutermelő borász küldhet be mintát, de a külföldi promóciókon az vehet részt, akinek a borát/borait a szóban forgó célországból meghívott független szakértők javasolják. Bár ez sokaknak büdös, én látom hogy jól működik és hatékonyabb is mintha mindenki feltételek nélkül mehetne...

jobb híján, a belföld esetében piackutattunk és annak eredményeihez igazítottuk a marketing tevékenységet, ezzel sem lenne szerintem semmi gond, ha nem lennének a kínálati oldallal komoly gondok...

itt jegyzem meg, hogy a képzéseket éppen azért indítottuk, hogy a fogyasztó (és egy pincér is) meg tudja különböztetni az ihatót az ihatatlantól, a drágát a reálistól, stb.

csak remélni merem, hogy a glicerin balhé, az érdekképviseleti rendszer struktúrális csődje, a bormarketing körül éleződő pénzügyi problémák (lásd Borravaló) "utat csinálnak" a reformnak, és az érintettek ezúttal tényleg felvállalják magukat, véleményüket, konfrontációikat, és megnyomják az újraindítás gombot. Mindez nyilván nem a Bormarketing Kft operatív csapatának a dolga, hanem azoké, akiknek megvan az ambíciójuk, tehetségük és tudásuk ahhoz, hogy a romokon valami értelmeset hozzanak létre...

ennyit tudtam még hozzátenni, továbbiakban az említett email címen elérhető vagyok.

R
invino 2009.11.09 20:32:07
@intéző: Kedves Tibor, csak egy észrevétel:

Közösségi Bormarketing Stratégia, 72-73 oldal:

B) Képzések
A program alapvető célja a magyar borkultúra fejlődésének támogatása alapismereteket adó
oktatási programokon és szakmai jellegű képzéseken keresztül. Konkrét célok:

az alapképzés esetében:
 
- a magyar borkultúra népszerűsítése,
 
- a tudatos borvásárlás és kulturált borfogyasztással kapcsolatos ismeretfejlesztés,
 
- a bor gasztronómiában elfoglalt helyének erősítése (étel-ital párosítás).
 
a szakmai jellegű képzés esetében:
 
- versenytársak és termékeik megismertetése,
 
- termékfejlesztéshez, nemzetközi kereskedelemhez szükséges ismeretek bővítése,
 
- a borértékelés nemzetközi gyakorlatának népszerűsítése.
 
A program keretében budapesti és vidéki helyszíneken zajló, alapismereteket adó oktatási
programok, valamint szakmai ismereteket nyújtó képzések kerülnek lebonyolítása. Míg az
alapképzés célcsoportja a fogyasztók, addig a szakmai képzés elsősorban a bort
értékesítésitőknek szól (HoReCa, kereskedelem, árutermelő borászatok).
Költségvetés: 7,5 mFt
Ide gyűjtjük azokat a magyar filmeket, amiket szívesen megnéznétek. Kommentben írjátok be a címét vagy az IMDB-linkjét, és a legnépszerűbbekre ráindulunk, mint egy drótszőrű tacskó...
Szerencsére akad már néhány Master of Wine, aki láthatóan azon van, hogy Magyarország-szakértővé képezze magát. Mivel a MW-lefedettségünk minimálisnak mondható, ez kölcsönös előnyökkel járó törekvés, számunkra publicitás, nekik karrierlehetőség (a magyar niche-t nyilván…..
2009 elején a magyar borokról, s rajtuk keresztül hazánkról fog szólni a Travel Channel népszerű műsorának két epizódja. A Journey into Wine (Borutazások) négy adása ugyanis kelet-európai országokba kalauzolja majd el a nézőket (egy-egy 24 perces adás jut Romániának és…..
invino 2008.09.18 15:35:49
Kedves Alkoholisták!

A rossz irányú találgatások megelőzése érdekében, és a korrekt tájékoztatás végett néhány gondolat a kóstolóval kapcsolatban:

- 3 munkanapunk volt a minták összegyűjtésére,
- sok helyről kértünk, de nem mindenhonnan kaptunk borokat, így végül mi magunk is rendeltünk egy jól ismert bolthálózattól, néhány bort pedig direkt a Travel Channel kérésére kértünk be. Így született a 89 mintából álló merítés, az ezen felüli, kb. 10 tétel ebéd és vacsora közben került az asztalra,
- értelemszerűen mi nem az egyes borászatokban, régiókban, hanem fajtákban, termőhelyekben, a "magyar borban" gondolkodtunk,
- a nemzetközi promóció esetében mindig a Wines of Hungary márka felépítésére és kommunikációjára törekszünk, ami közös munkát és gondolkodást igényel, amely - látva a visszajelzéseket - továbbra is nagy kihívás az ágazat számára,
- Isabelle függetlenül és objektív módon kóstolt, az egyes márkák és borászatok szinte kivétel nélkül ismeretlenek voltak számára,
- nyomást senki sem gyakorolt ránk a kóstolósor összeállítása során, erre idő sem volt, és egyébként sem hagyjuk magunkat...
- ... másrészt a szóban forgó műsor független és nem szponzorált, így ők maguk döntöttek a programról és a bemutatni kívánt borászatokról, a végleges tervet mi is vegyes érzelmekkel fogadtunk,
- Isabelle-t és a Travel Channelt láthatóan két elv vezérelte a döntéshozatalban: 1. izgalmas, máshol nem kóstolható borok, 2. történelem, sztori, egyéb érdekességek (turizmus, kultúra, gasztronómia), mindezt összegyúrva alakították ki a végleges programot,
- a Szekszárd-Villány üggyel kapcsolatban: kétségtelenül jó volt itt is a felhozatal, túlnyomó többségben nagyszerű borok kerültek kóstolásra, Szekszárdról a Heimann Barbár, Villányból a Vylyan nagyszerű formában lévő 04-es Pinot-ja külön említést kapott, a végeredmény egyáltalán nem volt rossz, e két borvidék kihagyása egy "kényszer kompromisszum" volt a Travel Channel részéről, mondván, hogy egyszerűen nem fér bele a forgatási időbe... mi is sajnáljuk.
- fentiektől függetlenül tény, hogy a 2009-ben bemutatásra kerülő 2 epizód a magyar bor számára az eddig legnagyobb értékű ATL megjelenés. Hogy milyen képet festenek rólunk, azt inkább bízzuk egy független, hozzáértő, világot látott, lényeglátóan és rendkívül jól kóstoló kívülállóra, mintsem, hogy magunk próbáljunk dülőre jutni az ügyben, hiszen - valljuk be - utóbbi sem lenne feszültség- és kompromisszummentes.

Végül alább közöljük a 89 mintát adó borászat listáját:
- Etyeki Kúria
- Szt. István Korona
- Légli
- Nyári
- Jásdi
- Orsolya
- Figula
- Villa Tolnay
- Szeremley
- Apátsági Pincészet
- Kreinbacher
- Tornai
- Bussay
- György Villa
- Hollóvár
- Dereszla
- Demeter Zoltán
- Heimann
- Patrícius
- Királyudvar
- Árvay
- Szepsy
- Törley
- Pendits
- Gróf Degenfeld
- Németh Attila
- Dobogó Pincészet
- Samuel Tinon
- Patrícius
- Disznókő
- Tokaj Nobilis
- Karner Gábor
- Vesztergombi József
- Buttler
- Weninger
- Szentesi
- Vesztergombi Ferenc
- Heimann
- Takler
- St Andrea
- Ráspi
- Kaló Imre
- Vylyan
- Wunderlich
- Malatinszky
- Gere-Weninger
- Gere

In vino,

Nemes Richárd / Bormarketing Kht

www.bormarketing.hu
Komment nélkül linkelünk az Inforádió weblapjára: Nemes Richárd (Bormarketing Kht.) nyilatkozik a magyar borimportról, és kicsit meglepő dolgokat mond. Lassan többet iszunk, mint amennyit termelünk. Az import nagy része olasz, és vélhetően nem Biondi-Santi Brunello di Montalcino. (Az…..
Örülhetünk, mert van, ahol működnek a borászszervezetek, azaz teszik a dolgukat: szerveznek, informálnak és népszerűsítenek. Ez ugyanis megadja a reményt arra, hogy egyszer nálunk is így lesz. A Deutsches Weininstitut (DWI) például igencsak aktívnak tűnik, legalábbis a honlapja…..
Fáztam, mint kutya a dértől, az olcsó kékfrankosok utcájába besétálni. Volt alkalmam megtanulni, hogy veszélyes környék. De az előítéleteinket olykor próbára kell tenni, és ezúttal mázlim volt. Az egri gombászok egy ráspisan filigrán, izgalmas kékfrankost adnak alig ezer…..
Iramfutó nyúlként kocognék most néhány métert a kékfrankos-maratonozó Alf. Merl. kolléga mellett, mivel úgy alakult az élet, hogy kezembe került egy palack Vesztergombi Ferenc és Csaba igen drága kékfrankosából. Az életet persze én alakítottam így: félládányi Gere Kopárt…..