Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ződ2000

400 bejegyzést írt és 2277 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A 20. század elején az autógyártás még nagyon másképp festett, mint manapság: lényegesen szabadabban szárnyalhatott a képzelet. Az autógyártók pedig ki is tettek magukért. Írásunkban most 5, mai szemmel is csodálatra méltó autót mutatunk be. Ezek között találunk alig egyetlen példányban készült…..
Ződ2000 2020.06.01 23:47:14
Klassz válogatás, változatos gyűjtemény sokféle márkától, hármat élőben is sikerült megcsodálni, a Voisin az egyik párizsi aukció sztárja volt ( egzostive.com/bonhams-paris-2020/ ), a maga idejében nagyon futurisztikus lehetett, bár ilyenkor jön rá az ember hogy micsoda űrhajó lehetett a 30-as években a Tatra 87. Az Aerolithe pedig tényleg igazi Szent Grál, az ifjabbik Bugatti (Jean) huszonpár évesen konstruálta ezeket, valahol olvastam hogy amíg Ettore elutazott, Jean Bugatti a mérnökökkel kitalálta és megoldotta szegecselést a magnéziumpanelekhez.
Wolfsburgban láttam egy nagyon szép replikát a Zeithausban (az Autostadt autómúzeuma), nagyon impozáns verda még mai szemmel is.
Mondjuk ki őszintén: a belgák hozzáállása a hóeséshez a szürreális kategóriába sorolható. Példának okáért képtelenek beismerni, hogy a hó az egy olyan időjárási tényező, amely télen akár elő is fordulhat.A Belga Királyi Meteorológiai Intézet például ezt írja Belgium éghajlatáról: "A hó olyan…..
Ződ2000 2019.01.24 10:26:41
Ződ2000 2020.05.31 20:18:14
@láplidérc: nem akarok túl nagy vitát gerjeszteni, de szerintem igen. Minden másban valamivel rosszabb, van amiben szinte no-go. De hóban behozza amikor a nyári életveszélyessé válik.
Csak nem szabad a télivel úgy közlekedni mintha mindhol jobb lenne...
Az agyelszívás évek óta komoly gondot jelent az Európai Unión belül (elsősorban persze a 2004-ben csatlakozott országoknak, de másoknak is). Különösen problémás a fiataloké, amire egy, a napokban közreadott kifejezetten érdekes adatsor is rávilágít. Egyetlen ábra, ami nagyon sokat elárul...
Ződ2000 2020.05.30 00:44:33
@Horthy Miklós cselédje: szóval te is emigráltál, az volt az oka, hogy nem tudtál boldogulni?

Akiket én ismertem azok mind azért mentek el hogy jobb tudást szerezzenek és persze hogy kipróbálják magukat nem hazai pályán. Nyilván a középtávú cél az volt hogy ezt otthon kamatoztassa.

Nem tudom hány éves vagy de akinek nem mosták át baromságokkal az agyát az általában képben volt azzal hogy kint kicsit jobban működnek a dolgok, és érdemes külföldön tapasztalatot szerezni. Csak nem voltak lehetőségek, nem védtek az EU szabadságjogai, ha egy osztrák vagy olasz határőr kipécézet akkor egy évig egész Európából kizárhatott. Aki pedig még keletebbről próbálkozott annak előre vízumot kellett kérnie.

És azért is mert elég látványos volt a különbség ha átlépte az ember az osztrák határt (pedig akkor még nem volt EU, és a sógorék nem voltak az EK tagja sem).

Amíg nem volt tele az ország sok behülyítettel, az emberek tisztában voltak vele hogy aki külföldi tapasztalatot szerez az általában jobb jelentkező, és mondjuk legalább elmondhatta hogy egy teljesen új helyzetben helyt állt ahol nem apuci teszi be az uram bátyám akváriumba.

Normálisan pedig az ember azzal számol, hogy előbb utóbb otthon szeretné folytatni, pedig még benne van az élmény amikor a tehetségtelen és tudatlan tanárai játsszák az agyukat az egyetemen, vagy amikor az uram bátyám rendszerben
Indulásunk óta foglalkoztunk a magyar halászlédilemmával, szörnyülködtünk álolasz étteremláncokon, és belekóstoltunk az Amerikából terjedő barbecue kultúrába is. Most itt az idő, hogy a gasztronómia egy másik világhírű szereplőjét vegyük górcső alá. Ugye mindenkinek megvan az a klisé lelki szemei…..
Ződ2000 2020.05.29 20:17:07
@Örömhernyó: honnan szedet ezt a rengeteg egetverő baromságot? Kb minden mondatot nettó hülyeség.

Igen van francia konyha, ahogy magyar konyha is. És van persze egy sor regionális konyha is, minden területnek a sajátosságaival. Speciel valamiért Perigordban (gyanítom ezt lesz a "közel" Bordeaux-hoz? ) tényleg túltolják a libamájat (vagy leginkábbis itt tapasztaltam egyedül a Franciáknál). Speciel ez volt Franciaország egyetlen régiója ahol nem tudtunk rendesen étkezni (két nap után sikerült egy olasz éttermet találni ami nem tartott épp Sziesztát).

Amúgy Perigord vagy pl Provence tipikusan olyan fokozottan hátrányos hely ami remek dolgokat hoz magából annak ellenére hogy körbe van véve gazdagabb vagy jobb adottságú helyekkel. A turisztikából nem lesznek milliomosok, de igyekeznek odavonzani a külföldi befektetőket.

A konzerv mirelit nem csak a csóróság kérdése, nálunk vidéken is ott tanultak meg főzni ahol nem tudták megfizetni hogy hozassanak. Ahol a feleség is dolgozik, ott nem elvárás hogy konyhaművész legyen, (és ugyebár franciáknál Liberté Egalité Maternité :) :) ) Viszont ha egy rendes éttermet keresel akkor még mindig erősen hiánycikk a magyar vidéken, Debrecen főterén közröhej kategóriába eső ételeket sóztak ránk (talán az Ikon az egyetlen ami minőségre törekedett).
A francia Cité de l’Automobile az egyik kedvenc autómúzeumom, tavaly pedig egy szuper tárlattal köszöntötték a 110 éves Bugattit. A rangos téma látatlanul is indokolta az újrázást, és pont útba estek a Ferraritól hazafelé.  A karantén hetek alatt pedig lassan sikerül utolérni magam a cikkekkel,…..
Ződ2000 2020.05.29 09:04:01
@collateral damages: köszönöm a tippet. Pont tavaly sikerült felkeresni a Motorvalley-t, ami egy bő 100-kmes vonalon a világ egyik legsűrűbb autóipari élményközpontja. Mivel családdal mentem, és augusztus közepén ezért csak a legfontosabb 3-4 helyet kerestük fel, és persze Augusztus közepén amúgy is sok minden zárva van. De azért ilyenkor a Ferrari két (igazából három) múzeuma kötelező (angol poszt már készült, egzostive.com/ferrari-masterpieces/ talán majd valamikor itt is lesz cikk magyarul). és persze a Lamborghini múzeumok (megint kettő, de a családi múzeum egész Augusztusban zárva van, így csak a gyár került sorra).
Ez a Piaggio most felkerült a bakancslistámra, mert Toscanában nincs akkora hagyománya az ipari jellegű turista-látványosságoknak, bár a Ferrari múzeumok és az egész Ferrari élményvilág mellett nehéz villantani...
Ződ2000 2020.05.29 10:45:26
@Szabo T: érdekes olvasmány lehet, pár hete láttam az eléggé elmebetg Ferrari (Alfa) Bimotorét a Retromobile-on (egzostive.com/retromobile2020-lukas-huni-110th-anniversary-alfaromeo/), ami pont arről a korszakról árulkodik.

Nekem az jön le olvasmányaimból hogy ez volt a kor hidegháborúja, az autóversenyek pedig a kor megfelelője az űrkutatásnak.
Sokan ülnek most otthon, akik amúgy normális üzemben kirándulnának, utaznának. Van erre egy kiváló német kifejezést, a Fernweh, nagyjából távolvágyat jelent, magyarul azt mondanánk rá, hogy mehetnékem van. Ha neked is, de bármilyen okból beszorultál az otthonodba, megpróbálom enyhíteni. Tarts…..
A Porschénál nem vártak túl sokat, épp hogy felocsúdtunk a szilveszteri mámorból, január elsején bedurrantották az "afterparty-t" a 992-es széria legelső limitált kiadásával. Ezzel egy időben Jacky Ickx valószínűleg a világ legboldogabb nyugdíjas autóversenyzőjévé avanzsált, ugyanis az újdonság az ő…..
Ződ2000 2020.05.06 23:45:29
Ezt a verdát lehetőségem volt élőben is látni, még Novemberben egy belga concours d'elegance-on, ahol ráadásul maga az ünnepelt vezette fel ( egzostive.com/happy-birthday-mr-ickx/ ).
Én meg ott álltam a sarokban az előadás után betárazott kérdések nélkül, pedig utólag annyi érdekes dolgot lehetett volna kérdezni minden idők egyik legsokoldalúbb bajnokától.

Amúgy nagyon szuper volt látni hogy mennyi "legenda tartaléka" van a Porsche márkának, pedig a 70-ik évfordulós év is igen sok klassz programot tartott, de azért sikerült jó pár eredeti programot szervezni a "köztes évben" is... :)
Ződ2000 2020.05.25 20:17:20
@The Porsche man: bizony az ember ilyenkor sosem érezheti magát eléggé felkészültnek. Amúgy Jacky most állandó vendég mindenhol, a Brüsszeli Autószalonon is ott volt, és az őszi InterClassicsson ő lesz a fő tematika. Ha van lehetőséged ellátogatni egy elég komoly rendezvény egzostive.com/busszeli-interclassics-2019/ és a Porsche az egyik márka amelyik minden évben állít saját standot, bár az igazi a 2018-as Porsche 70 stand volt: egzostive.com/interclassics-brussels-2018-intro/ ).
Nem gondoltam volna, hogy ez a csöppet elcsúszott bejegyzés valaha még aktuális lehet. Sajnálatos módon, a járványnak köszönhetően azonban gyakorlatilag ez volt átmenetileg az utolsó nemzetközi autókiállítás, amit megtartottak a szervezők. Január 10-19. között rendezték meg a 98. Brussels Motor…..
Ződ2000 2020.05.25 19:53:01
@The Porsche man: Bizony, sok érdekesség volt ami aztán visszaköszönt az évben, a Bohmans stand Bugattija a Rétromobile mellett rendezett belvárosi Bonhams aukción kelt el elég jó összegért. A Sciadipersia pedig a Touring Leggera saját standján parkolt.

Amúgy csak halkan jegyzem meg, a dreamcars csarnokban egy-két autóba sikerült is beülni, ebből a szempontból is kedvencem Brüsszel (pl 2018-ban Chironban és a teljes Ferrari palettában, tavaly meg az Astonba sikerült bekéreckedni). Amúgy a Polestar 1 szabad préda volt de nem itt hanem a másik csarnokban...
A német alkotmánybíróság elhíresült múlt heti döntése főként azért fontos, ami mögötte van. Olyan közegben született, amiben EU-országok hatalmi és gazdasági érdekellentétei elegyednek ideológiai konfliktussal és az EU működtetését övező véleménykülönbségekkel. A hajdani közös piac még úgy volt…..
Ződ2000 2020.05.13 21:51:19
@clemens: Ennyi marhaságot egy helyben leírni nem kis mutatvány.
Az EU-nál látványosabban és sokrétűbben elszámoltatott rendszer kevés van.
Aki ilyet leír az vagy totálisan műveletlen vagy szánt szándékkal hazudik.
Ződ2000 2020.05.21 22:37:00
@Fóris György: szerintem akkor érdemes az egyel előbbi kommentet is kiszedni mert úgy korrekt. Vagy akkor a reakciókat is benthagyni...
Már az elején meggyilkolom a poént: olyan senkinek nincs… De akkor mire ez a cím és cikk? Mert fontos, hogy minél több döntéshozó tudja, miért nincs ilyen – vagy miért nagyon ritka. És hogy miért nem baj, ha nem ilyen a nála állást kereső karrierje. Munkáltató és munkavállalói oldalról is nézve,…..
Ződ2000 2020.05.18 18:27:38
@232323: ez baromság.
A langymelegben ritkán születik kiemelkedő teljesítmény.
Ha "melóba csak annyit teszel bele, amennyit nagyon muszáj " akkor tényleg nem viszed semmire. Ráadásul ha még nem is kaptál otthonról, akkor tényleg maradsz az ürülékben.
Aki akar az ki tud törni, csak te nem is akarsz...

@Franky4fingers: nem tudom mit értesz multi karrrier alatt, engem olyan ember vett fel, aki üstökösként vitte pár év alatt senior menegdzserig, maga alatt építette fel az üzletágat vett fel helyettesnek 10 évvel idősebb szakembereket, majd az összegyűjtött fizetéséből befizette magát partnernek (amivel nagyobb felelősség de kevesebb munka jár), és ha jól látom nem állt meg itt sem.

Persze munkahelye válogatja.
@babona: nálunk ezeket a komcsi hatalom maga alá gyűrte.
Idén elmarad a világ egyik legnagyobb retró autó kiállítása, az esseni Techno Classica is. A szervezők bejelentették, hogy a 2020. júniusra áttervezett időpont sem tartható ezért lefújták a 2020. évi Techno Classica-át. Az új dátum, 2021. április 7-11. A rendezvény „természetesen” a koronavírus…..
Ződ2000 2020.05.15 00:50:31
@proflex: attól függ mit keresel egy rendezvényben. Az EMS alig kisebb mint a ETC, de négy külön csapásirányt próbál összehozni: régiségek amiket a brüsszeli InterClassics-en nem sikerült eladni, versenyautók minden kategóriából, pár új autó, és tuningverdák.
A luxus oldtimerektől a széria autókon át a az elmebeteg tuningolásig és a telivér versenyautókig mindenki megtalálja a számítását Essenben, de pont ezért egyáltalán nem nevezném kiemelkedőnek semmiben, a Techno Classica látványos gyári standjaiból pl egy sem került oda.

Utoljára 2018-ban jártam kint, de csak az első rész készült el magyarul (egzostive.com/2018-essen-motor-show-hu/), a folytatás már csak angolul (egzostive.com/essen-motor-show-2018-pt2/).

Előtte 2016-ban jártam kint (egzostive.com/esseni-motorshow-2016/), most pont kijönni a kétéves ritmus.
Immár négy évtizede, hogy Amerikai Egyesült Államok és az Iráni Iszlám Köztársaság ellenséges viszonyt ápol. Ez szerencsére nem mindig volt így, ám két éve ismét megromlott az érzékeny kapcsolat. A feszültséget számos olyan válságos esemény fokozta, amely tettlegességre sarkallta a feleket, és már a…..
Számos múzeum biztosítja az online bejárás lehetőségét, ami elsőre sovány vigasz a kimozdulni vágyók számára, ám mégis egy kedves gesztus, egyben pedig remek lehetőség, hogy szórakoztassuk magunkat a bezártság alatt. Nos, a saját technikai lehetőségeim kevésbé fejlettek, ám egy kis kóstolóval így is…..
Ződ2000 2020.05.07 00:15:11
A salzburgi Porsche Fahrtraumban jártatok már? (egzostive.com/porsche-fahrtraum-2017/) Zseniális hely, az egyik leggyerekbarátabb múzeum, kicsit arrébb a várostól, és ott a Hangar 7, mint érdekesség Salzburg szélén a Red Bull tulaj Mateschitz privát büszkeségeivel.
A rali világbajnokság promótere és a főtámogató Pirelli gumigyár összefogásával szervezett, több héten át tartó szakmai és közönségszavazáson 1990 és 1992 rali világbajnoka a spanyol Carlos Sainz bizonyult a világ legjobb rali versenyzőjévé. Sainz a döntőben a kilencszeres francia ralivilágbajnokot…..
2022-re igéri a Volkswagen, hogy gyártásba küldi az ID. Buzzt, egy kizárólag elektromos meghajtással forgalomba kerülő kisbuszt. Lesz hátsókerék meghajtású verzió 268 lóerővel és 86 kWh-os akkuval, illetve egy drágább, összkerekes, 111 kWh-os akkupakkal rendelkező verzió akár 600 km hatótávval. Az…..
Ződ2000 2020.04.22 22:54:16
@Ződ2000: januárban pedig elhozták a Brüsszeli Autószalonra a ID.Buzz Cargo kis-áruszállító változatát ( egzostive.com/2020-brusszeli-autoszalon/ ), ami talán színvilág miatt is dögösebbre sikeredett, bár a kocsi maga nem friss (de szerintem Európában nem nagyon állították ki), és a belgák tojtak rá hogy megmutassák belülről is.

Viszont volt pár érdekessége a sima Buzzhoz képest, mint a napelem a kocsi tetején vagy az a funkció, hogy a kocsi nagyfeszültségű árammal tud ellátni más gépeket.
Virtuális tojások a karantén húsvéthoz – kevés alkalmasabb autót tudnék találni mint, egy ma is futurisztikusnak ható lassan 80 (!!!) éves villanyautó. A Tojást lehetőségem volt személyesen is megtekinteni Mulhouse-ban, a világ legjobb autó-múzeumában. Tervezője Paul Arzens, francia festő és…..
Prémiumautó fogalma első körben. Olyan kocsi, aminek a minősége azt az érzést kelti bennünk, hogy megéri a pénzét. Egy mondatban így lehetne talán leírni. Hogy ez kinek mit jelent szintén megér pár gondolatot,..
Ződ2000 2020.04.05 21:05:26
@bontottcsirke: az alföldi szürkemarhák meg a grizzlymedvék nem sokat segítenek a Lexuson. Amennyire én látom a prémiumautók piaca tekintetében Kanada nem egy nagyhatalom. Az USA igen, de ott a Mercedes és a BMW áll az élen.

De hagy kérdezzek vissza, hogy mégis milyen számokat nézel?
Kanadában az Audi piacvezető? Miben? USÁ-ban Tesla? te ezeket honnan szeded? Én a 2019-es összesített adatokat néztem ezekben országokban.
Ződ2000 2020.04.06 09:17:59
@bontottcsirke: És hol találtál te olyan hogy a tesla piacvezető a Prémiummárkák között?
Ződ2000 2020.04.06 21:30:19
@bontottcsirke: Nos, eszerint a Tesla egy stabil ötödik helyet hozott össze (két japánt lelépve, elég közel réve az Audioz): www.goodcarbadcar.net/2019-u-s-auto-sales-figures-by-brand/
A Mercedes és Audi picit javított, a BMW 4 %-ot a Lexus picit rontott.Az Inifniti meg zuhant egy kiadósat, de ez nem újdonság náluk sajnos, de ugyebár ők nem azért vonulnak ki Európából mert Amerikában dől a lé.

Ez a kampózás nekem eléggé izzadságszagú.

@a szürkebarát ötven árnyalata:
Elég sokféle autóban ültem drága régiségtől Bugatti Chironig, és az átlagnál több autót ki is próbltam (Yaristól Gallardóig).

Elég sokat foglalkoztam prémiumautókkal mert időről időre veszek is egyet, és az új autóknál elég sok lehetőséget ad tesztelni, próbálni ls persze saját igényre szabni...