Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ződ2000

405 bejegyzést írt és 2215 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Észak-Korea több szempontból is érdekes ország. Elszeparáltsága, a világ többi országától nagyban különböző politikai berendezkedése, különc, hatalommániás vezetője mind-mind szinte már egzotikussá teszik az európai emberek számára. A legtöbb Észak-Koreáról szóló tartalomban felmerülnek társadalmi…..
Ződ2000 2021.06.16 15:56:33
Mostani történetünk a Szovjetunió felbomlásának zűrzavaros időszakába vezet vissza minket. A történelem meghatározó eseménye volt a világhatalom felbomlása, mely természetesen nem egyik napról a másikra történt meg, de mégis viszonylag rövid időn belül lezajlott. Az események több szálon futottak,…..
Ződ2000 2021.05.14 12:31:45
@Katana750: A letteknél van egy komoly oroszajkú kissebség akik szülei szovjet katonaként érkeztek, értelemszerűen a lettek nem adnak nekik állampolgárságot, ők viszont nem kérnek mást mert repülnének Lettországból.
Engem egyszer egy ilyen taxis vitt Rigában.
Tudtommal sokan maradtak a SZU széthullása után. Ők biztos nem orosz katonák, mert akkor kirakták volna őket rövid úton.
Két hete óriási port kavart a hír, hogy tizenkét elégedetlen európai topklub megalapította az Európai Szuperligát, amely az UEFA által szervezett labdarúgó Bajnokok Ligájának állítana konkurenciát. Aztán 48 órán belül össze is dőlt a Szuperliga terve, miután a széles körű ellenállás hatására a…..
Ződ2000 2021.05.03 17:32:06
A Kádár-rendszer társadalmában kiemelt szerepet töltöttek be az anyagi javak, különösen a személygépkocsik. Ekkoriban vált alapvető céllá, hogy minden családban legyen legalább egy autó, lehetőleg minél korábban- ahogy a szólás mondja: "előbb a kocsi aztán a kicsi". Azonban nem volt egyszerű…..
Ződ2000 2021.04.21 00:45:23
@Örömhernyó: hagyjuk ezt a hülyítést.
Az átlag melós is sokkal xarabbul élt, max annyi volt hogy mást is magával húzott le a xarba.
Az átlag melósnak nem volt autója. Aki több gyereket vállalat annak gyakran maradt a kerékpár/vonat.
Én legalább is ezt láttam a környezetemben.
És nemhogy a gyerekeit egyetemre járatta, hanem pl amit én láttam ott maradt egy rakás hitel a házán (amit tényleg agyon nyomott a rendszerváltás).

A mostani életszínvonal töredékéért is lopni csalni hazudni kellett. Másodállás, leesett a teherautóról világ volt, ahol igazából csak az kapott többet aki lusta volt bármit elérni.
Ráadásul az egész nemzetgazdasági szinten is veszteséges volt, éppúgy mint egyéni szinten...
Ződ2000 2021.04.21 11:04:25
@kewcheg: Kádár egy segédmunkás volt akit megtettek vezérnek azért mert hajlandó volt elárulni az országát. Nincs ezen mit fényezni. A 80-as években már közröhej volt, minden megnyilvánulása, még a köztévé is parodizálta (nemcsak a Hofi).

@MAXVAL birсaman közíró: nekik is rengeteg dolog csurrant csöppent. Előléptetések, céges üdülések. Ezek sima alkalmazottak állami vállaltoknál. De pl munkásőröknek lakás is járt. Utóbbi amúgy is egy közröhej volt, a párt csaját milíciája, ha esetleg a demokratikus folyamatok megint rosszra fordulnának :)

A Rózsadomb alján felhúzott társasházak tele voltak hithű emberekkel, munkásőrök, rendőrtisztek, katonatisztek. Ezek valóban nem az átlag nép volt, de nem anyagilag hanem elkötelezettségben. Többségük faék egyszerűségű volt, és ezek ott úgy lógtak ki ott mint kasza a kávéház esernyőmegőrzőjében.

Aztán a Horn kormány megszűntette a "röghöz kötést" és a korábbi kegyencek jutányosan megvehették az önkormányzati lakásukat, pár éven belül el is tűnt a többség onnan.

@Nancsibacsi: ezt sokszor olvastam már itt, de ez baromság. Rengeteg pénz volt akkoriban egy Lada ára, az emberek többségének Trabantra sem volt pénze, nemhogy több Lada árát kipengesse. Pláne egy kiszámíthatatlan állami vállalatnak, ahol kénye kedve szerint játszották az agyukat az átadók.
Amellett hogy kockázatos dolog lett volna egy állami vállalt orrára kötni hogy egy vagyon lapul a párnában, azért hogy 5 év alatt talán elérhető 20%-os hasznot realizáljon, amikor az éves infláció is felpörgött már.

A környezetünkben alig volt Lada bárkinek, nemhogy még többet is berendelt volna.
Ződ2000 2021.04.21 11:34:13
@Örömhernyó: nyilván ha egy gazdasági rendszer összeomlik az sosem sétagalopp, de szerintem nagy pofátlanság ezt a rendszerváltás nyakába varrni. A rendszer maga már régen omladozott és nem volt fenntartható. Pont azért mert a hiány és szűkösség ellenére is veszteséges volt (eladósodtunk mint a fene, ahol meg nem (pl Románia), ott éheztek).

Igazából egy generáció járt rosszul, akik már túl öregek voltak ahhoz hogy alkalmazkodjanak az újhoz de még nem eléggé öregek ahhoz hogy nyugdíjba menjenek.
A másik generáció a 60-es éveké, ahol úgy választottak pályát hogy egy segédmunkás sem keresett többet mint egy mérnök. Mondjuk aki ezt bexopta azt nem tudom sajnálni, viszont ebből a generációból került ki az is akik a rendszerváltás titánjai voltak: tőzsdét alapítottak, privatizáltak, olyan dolgokat csináltak meg amit Magyarországon nem tanított senki, így nem is lehetett tanulni.

Ami én igazán nem értek az a mostani fiatalok kamunosztalgiája az átkosra.
Persze voltak nyugaton is akit behülyítettek hogy milyen jó nálunk mert nincs munkanélküliség. Csak ez nem azt jelentette hogy munkád is van :)
Max Verstappen 10 győzelemnél jár az F1-ben és nagy összegben is lehet arra fogadni, hogy idén ez a szám nőni fog. A jelenlegi erőviszonyokat elnézve komoly esélye lehet a világbajnoki címre is, bár erre még jó pár hónapot várni kell. De miért is fontos ez a 10-es szám? Azért, mert ha a trónról…..
Forma.Túra.Rali. 0677GT 2021.04.07 23:42:38
Az autó az 1997-es Goodwood Festival of Speeden Az ötvenes évek második felében a Ferrari 250 GT különböző változataival sikeresen képviseltette magát a sportkocsi versenyeken. A hosszú tengelytávú (2600 mm) 250 GT LWB kifejezetten versenyzésre szánt Competizione változata 1956-ban mutatkozott be.…..
Ződ2000 2021.04.11 00:55:56
@eszgbr: ez a gyári Scuderia Múzeum nagy 90. évfordulós kiállítása volt, írták is, hogy a legsikeresebb GT volt a maga idejében.
A másik kedvencem a 0373-as 250 GT Europa, amit a 2019-es Interclassicon láttam (egzostive.com/car-spotting-at-interclassics/), ez egy Liége - Róma - Liége versenyen bizonyított.
IV. Béla, a második honalapító uralkodása rosszabbul nem is kezdődhetett volna, hiszen ekkortájt kezdődött a mongolok, európai inváziója. Dzsingisz kán halála után (1227) fia, Ögödej kán is folytatta a mongol terjeszkedést, de elsősorban kelet felé. Először Koreát hajtotta az uralma alá (1231),…..
F1rka Rally vs F1 2021.04.07 08:30:00
írta: Pócsi Ádám "A Rally jobb, mint a F1! A F1 jobb, mint a Rally!" A főcím nem clickbait, érthetetlenül sokszor találkoztam már ezzel a meredek összehasonlítással, ami nem is inkább összehasonlítás, hanem egyfajta összeütköztetése a két szériának. Hányszor, de hányszor hallhattuk melóban, vagy…..
Az első szárazföldi jármű, mely túllépte az 1000 km/órás sebességet, a Blue Flame nevű rakétameghajtású autó volt, 1970. október 23-án. A Reaction Dynamics által tervezett Blue Flame-et a horvát származású amerikai autóversenyző, Gary Gabelich (1940-1984) vezette. A helyszín az USA Utah államában…..
Ződ2000 2021.03.29 16:32:45
Ződ2000 2021.03.29 17:15:29
@Ződ2000: apró korrekció, nem Speyerben hanem Sinsheimben parkol (egzostive.com/sinsheim-2018/), a testvérmúzeum fél órányira a másiktól.
@Rollende Landstrasse: az egy másik kategória, ahogy a sebsaségrekorderek között is van sokféle kategória, a Blue Flame egy elég kiforrott kategóriában nyert emlékezetes rekorddal.

.
Kelet-Németország Mi az az NDK? 2021.03.18 12:48:23
Az NDK, szép hivatalos nevén a Német Demokratikus Köztársaság, a köznyelvben gyakran csak Kelet-Németország, egy 1949. október 7. és 1990. október 3. között fennállt államalakulat, amely a mai Németország öt tartományát (Mecklenburg-Elő-Pomeránia, Brandenburg, Szász-Anhalt,Türingia, Szászország) és…..
Ződ2000 2021.03.19 16:16:38
Meglepően sokan hiszk azt hogy az NSZK megszűnt, pedig nem. :) Ők nyertek és integrálátk a keleti tartományokat. Az NSZK él és virul...

Persze ehhez jól jött a rugalmas tartomány-szövetségi alkotmányos rendszer.

Eddig meglepően sokat kibírt az NSZK, szerintem sokat számít hogy igyekeztek jól szavazni, ami eddig összejött. Most eléggé ködös a kép, hogy mi jön Merkel után. Ideális esetben egy újabb Merkel kormány, de ez most nem tűnik valószínűnek.

Ami a volt NDK tartományokat illeti, ezt a régiót azóta is körüllengi az a sajátos hangulat ami remekül visszaadja a keményebb múltat.

Én két éve mentem egy keletnémet múzeum túrára, és tényleg mások az emberek meg a hangulat mint amit megszoktam a Ruhrvidéken. De azért az emberek nem felejtik hogy mekkora gáz volt az a 40 év, és ezt a legtöbb volt keletnémet múzeum (de az ex- nyugatnémetek is) amit láttam hűen szemléteti (
egzostive.com/berlini-fal-30/ ).

Pl a Wartburg-múzeumban (Autowelt Eisenach egzostive.com/wartburg-museum-awe-pt1-intro-history/ ) olyan fogadtatás várt, mintha a Checkpoint Charlie-n vizslattak volna (külön felárral a fényképezésért ?! ). Őket az Opel privatizálta, és az épület megmaradt a régi romos komplexumként (persze kaptak melléje egy vadiúj gyárat is).

Ezzel szemben ott az August Horch Múzeum, ami most a VW csoport legjobb múzeuma (messze veri az Audi Fórumot és az Autostadt élménypark tekintélyes Zeithaus épületét). Remek diorámákat állítottak ami néha tökéletesen adja vissza a kelet érzést sátras Trabanttal meg kempingfaházzal.
Ződ2000 2021.03.19 22:48:37
@HBKF: ez úgy ahogy van baromság. Nejkik még elxeszettebb rendszer jutott ki, mint nekünk. 10 évet várhattak egy Trabantra, és az államilag szabályozott árakon katható termékek körén kívül a legtöbb dolog az átlagnak megfizethetelen.

Én s ismerek olyat aki nosztalgiázik az átkosra, pedig lényegesen xarabbul élt mint most. Hülyék mindig vannak...
Mostani adásunkban egy bátor lengyel hazafit ismerhetünk meg, aki az ellenálló mozgalom tagjaként bejuttatta magát az auschwitzi táborba, hogy onnan küldjön jelentéseket és megszervezze az ottani ellenállást. Witold Pilecki több alkalommal is kockáztatta az életet a hazájáért, neve mégis csak a…..
Ződ2000 2021.03.18 22:38:19
@queenagi: A szovjetek már 39-ben elég nagy tisztogatást végeztek amikor befogták a németek elől keletre visszavonuló katonákat. Akkor még Hiltel puszipajtása volt Sztálin, csak ez nem passzol a "nagy honvédő háború" üzenetébe.
Pierre Kóstolgat Má(ko)s tészta 2021.03.09 16:49:21
A magyar kreativitás kétséget kizáróan világraszóló, legalább is mi, akik itthon ragadtunk gyakran hivatkozunk világhódító magyarokra, akik, ha nem is itthon valósították meg nagyratörő álmaikat, de a gyökereik valahol itt kezdtek szárba szökkenni, majd később úgy döntöttek, hogy a terebélyesedést…..
Nem terveztem ilyen hosszú kihagyást két bejegyzésem között, de sajnos így alakult. Viszont, kárpótlásul hoztam nektek pár egyedi képet a Senna-s modellautóimról, ahogy még nem láttátok őket. Na, de milyen képekről is van szó? Részletek a folytatásban!..
Ződ2000 2021.03.02 20:33:15
Jó ki galéria, szépen összeállított kompozícióval.
A Schumacher Gyűjteményben láttam hasonlót, csak 1:1.ben :)
egzostive.com/schumacher-gyujtemeny/

Pont ilyen libasorban parkolták le az Ferrari előtti korszak autóit. :)

Amúgy Sennának is eléggé változatos karrierje volt...
Ződ2000 2021.03.07 11:41:52
@A Gyűjtő: szeretek is visszatérni oda, főleg a jó nyitvatartás mellett nagyon jó pihenőhely ha a régiót szeli át az ember (nekem a Techno Classicára esik útba).

Egyébként csak a Motorworldnek van egy fél tucat helyszíne Németországban (és nem az egyetlen ilyen "network"), de a kölni Motorworld egyedülálló a Schumacher Gyűjtemény miatt.
Az én gyerekkoromban a Magyar Televízió műsorán hetente egyszer lehetett találkozni egy fantasztikus sorozattal, aminek a magyar címe Alfa Holdbázis volt.Az eredeti nevén Space 1999 címet viselő sorozat összesen két évadot élt meg, azonban a sikere elvitathatatlan volt és a gyerekek szívét is…..
Ződ2000 2021.03.04 09:06:01
@Terrorrr: a kettőnek semmi köze egymáshoz.
Az autóvásárlás komoly és nehéz feladatat tud lenni, amely rengeteg utánajárást, tudakolást és időt igényel. Arról nem is beszélve, hogy viszonylag nagy pénzügyi beruházás is egyben, ezért érthető, hogy szeretnél a lehető legbiztosabbra menni. És szeretnéd elkerülni azokat a hibákat, amelyeket…..
Ződ2000 2021.03.02 09:58:39
@HBKF: @dmwd: minden tempomat fékez, a motorfékkel. A nagyobb motorok esetében ez többnyire elég is (nekem az elmúlt 10 évben kétlityis dízelmotor fékezi az 1600 majd 1700 kilót).

Ha nem akkor meg beavatkozok és ráfékezek kicsit, nem olyan gyakori az érdi kapaszkodó kaliberű lejtő, és talán még ott is megfogja.

A modern mild hibrideknél meg ott a töltés. A Mercedes GLC-ben már 6 éve is van ilyen funkció, szépen kipótolja a kisturbósok hátrányát.

@'it's cool to know nothing': amint gyereked lesz, át fogod gondolni. Egy családi bevásárlás heti művelet. Esetleg leutazás a nagyszülőkhoz, de ha kibérelsz egy rendes autót a nyaralásra már az is többe fog kerülni, mint egy rendes autó éves adója és biztosítása.
Ződ2000 2021.03.02 20:54:04
@HBKF: képes felgyorsulni csak viszonylag ritkán sikerült. A hatsebes váltónál legalábbis szépen megfogja. Néha segít a helyismeret is és idő előtt picit visszavenni (10km elég, hogy sose lépje át a célsebességer).

@'it's cool to know nothing': ugye most trollkodsz. Semmit sem hoznak el 4 órán belül amit nem étterem szállít. Volt hogy 3 hetet vártam az amazonra egy Barilla tésztáért. Most amellett hogy friss dolgokat aligha kapsz meg (te csak konzervvel eteted a három gyereket?).

A tapasztalataim szerint a Prius egy durván túlárazott modell és extrém példa, ennél olcsóbban jött ki az Xc60-asom ami szerintem nem fogyaszt sokkal rosszabbul, sőt. Amellett hogy még minding szeretek beülni és vezetni, jobban mint a DriveNow flotta autóival.

Fájdalmas lenne összeadni hogy mennyit költöttem összesen rá (kiegészítő gari, szervíz, adó, biztosítás), de ezzel szemben áll az hogy minden igényemet kielégíti (bevásárlástól az interkontinentális családi utakig).

És ezek mellé jönnek az externáliák. Egyszerűen sokkal szegényesebb lenne az életünk ha nem állna rendelkezésre a kocsi, a bevásárlástól olyan dolgokig hogy harmad negyed áron szereztem be bútort használtan, és csak annyi kellett hogy még aznap el tudjak rajtolni értük.

Persze évekig el voltam autó nélkül. Meg feleség és gyereke nélkül. És akkor is kellett min havonta egy szivesség-fuvar.
Ződ2000 2021.03.03 16:21:25
@'it's cool to know nothing':

De minek bénázzak online, ha magam is meg tudom venni, ki tudom választani és mindezt a harmadáért?

A használati érték miatt választottam. Igen, fontos volt hogy biztonságban elszállítson, hogy ne kelljen melléje egy nagyobb (amikor pl bútorért megyek) vagy kisebb autó (mert túl nagy lenne városban).

Speciel gyakori modell ahol lakom (minkét országban) de ez egyáltalán nem volt szempont. Jó árértékarányú és az igényeimnek megfelelő autó kellett.

Túl sokat akarsz ebbe belelátni. 3-5 évente veszek új autót, mindig körbeversenyeztetek mindenkit. Eddig egyszer Alfa 3szor Volvo nyert. Ha most kellene vásárolnom, akkor meg márkát váltanák, mert nem kaptam jó árajánlatot.

A tempomat nekem elengedhetetlen mert évente 6-8 alkalommal átszelem Európát, 500km után már lehetetlen tartani mereven a gázpedált. Én pedig 700-1500km-t megyek ilyenkor. Ezért cseréltem az Alfát mindössze 2 év után, pedig szerethető autó volt.

Motorcsónakkal nem megyek bevásárolni. Ha elöntené tenger a várost ahol laknék viszont az első dolgom lenne, mert létszükségletté válna.
Japán történelme során számos alkalommal tettek kísérletet idegen hatalmak a szigetország feletti uralom megszerzésére, de mindannyiszor kudarcot vallottak: a felkelő nap földje soha nem lett gyarmat, vagy megszállt terület, s az átlagos japán ember számára elképzelhetetlen volt, hogy ez valaha is…..
Ződ2000 2021.03.02 09:13:45
@Vagablonde: Józan ésszel ilyen marhaságot senki sem gondolhatott őszintén az oroszokon kívül.Nem értem miért lett volna rá szükség. Európában kicsit más volt a helyzet.
Az amerikaiak vitték a hátukon az egészet, amellett hogy a másik nagy hadszíntéren is ők voltak a fő erő.

Szerintem a poszt nagyjából a lényeg mellett megy el, miközben olyan baromságokra bekezdéseket pazarol hogy milyen kurvákat szereztek a katonáknak.

Oké divat az alteros töri, de ez egy olyan terület aminek tanítását sosem vitték túlzásba, tehát az amúgy közismert "mainstream" törinek legalább annyira lenne helye.

A lényeg az, hogy Amerikának sikerült a legádázabb ellenfelet pacifikálni. Ez a legfontosabb, mert simán tehették volna azt, amit az oroszok (nemcsak a legyőzöttekkel, de a "felszabadítottakkal is"). Az ádáz ellenfél pedig valóban jó leírás, Amerika a túléléséért küzdött egy kíméletlen ellenféllel szemben aki semmilyen erkölcsi (jól felfogott érdekből nemzetközileg elfogadott) normát nem tartott be. Az amerikaik viszont nem úgy álltak japánhoz, mint ahogy a japánok bárki máshoz.

Amíg az észt miniszterelnököt egy diliházban elektrosokkal "kúrálták" (na jó, lehet hogy pont ekkor még a szibériai munkatáborban volt) itt az volt a téma hogy nehogy megsértsék a japán császárt azzal hogy a japánt legyőző tábornok magasabb...

A kurvák helyett szintén sokkal fontosabb lett volna megemlíteni, hogy MacArthur tábornok milyen fontos szerepet játszott a demokratizálási folyamatban. Ilyen kaliberű ember nem sok volt a világon akkor, Ő volt de facto japán kormányzója, és ő alakította ki a mai demokratikus és főleg békés japán alapjait, ami egy zárkózott, xenofób és extrém módon militáns birodalom esetében nem kis mutatvány.

Ezek után még belekezdett a koreai hadszíntérbe is, és alapjában véve ott is igaza volt, sőt, igazából sok szívás azért következett be, mert nem vették komoyayn a tanácsait.

Persze járhatták volna az egyszerűbb utat, is, viszont az elkövetező hidegháborús évtizedekben jól jöttek az erős pozíciók Ázsiában.
Nem messze azoktól a vizektől, ahol nemrég több ország hadiflottája és légiereje kereste a Malaysian Airlines 370-es járatát, 66 évig feküdt a hullámsírban a második világháború egyik legnagyobb rejtélyének megoldását jelentő két hajóroncs: a német Kormoran segédcirkálóé és az ausztrál Sydney…..
Előző rész Odaértünk tehát a '80-as évek elejére azzal hogy a klasszikus amerikai hierarchia az autósok között megszűnt, a szomszéd már nem csettintett ha beálltál a vadi új Caddy Sedan de Ville-vel a behajtóra mert tudta, hogy a saját Chevy Caprice Broughamjában ugyanaz a beltér és felszereltség…..
Ződ2000 2021.02.21 23:17:17
@Make Valamit: a Phaeton utód nélkül szünte meg. VW jelvényes Bentley eleve halott gondolat volt, szerintem a korabeli politikusokon kívül senki sem vágyott egy luxus népautóra.

Az Arteon gyakorlatilag egy Skoda Superb, teljesen más piaci szegmens, szerintem egyszerűen van elég házon belüli konkurens rá. Akinek pont VW kell ott az EU passat akinek nagy olcsó autó kell ott a Superb. Akinek meg nagy és igényesebb autó kell ott az A6. De biztos van olyan piac ahol az Arteon kigazdálkodja a modell fejelsztését.

Szerintem is a minimum az hogy kívülről megkülönböztethető legyen. Nem tudom mi volt ekkor a technika korlátja disztingválásnak, de ha a Mazda ki tudott hozni egy MX3-ast vagy a Honda egy Acura Kupét (Roverrel közös alapon), a meglep hogy a GM-nél enynire nem tudtak külön fejleszteni...
Ződ2000 2021.02.21 23:27:29
@Make Valamit: A 190-es merci a 3. legsikeresebb modell volt 1985-ben, a W124 pedig az 5.
Ahogy nézem a sorrend Golf, Kadett, 190E, Passat, W124, E30 3er, Sierra, Ascona.

Azért ez nem annyira felelelt meg az itthon szajkózott kiszipolyozó kapitalista képnek....
De ezt már elég tudta aki ellátogatott a Balatonra, és látta mivel érkeztek a turisták...

Az USA biztos egy más világ volt a 80-as években, de pont ez a jólét (meg a Reageni politika) kényelmesítette el az amerikai gyártókat, és jött a kijózanodás...
Alkoholtilalom. Öltönyös gengszterek. Füstölgő géppisztolyok és a húszas évek legvéresebb leszámolása. Boldog Valentin napot!..
Bár relatíve kis ország vagyunk, kevés lakossal, de még mi is büszkén elmondhatjuk, hogy vannak olyan tájegységeink, amelyek saját kis "mininyelvvel" bírnak. Például Szabolcsban a népek egy csomó olyan szót használnak, amelyeket másutt nem igazán. Mennyire vagy képben ezzel kapcsolatban? Mennyire…..
Maga Lenin nicknevű vendégszerzőnktől az elmúlt években már olvashattatok egy-egy bejegyzést. A Techstory-ról és rendkívül részletes cikkeiről is ismert írónak saját oldala is van, ami nem más mint a Modernwartech. Ma a szovjet űrrepülőről láthattok sok remek fotót. A Szovjetunió úgy vélte, hogy…..
Ződ2000 2021.02.10 21:15:10
@Ződ2000: Szerintem a speyeriek méltóbb környezetet teremtettek a Burannak, mint amit az oroszok valaha is tudnának. Sajnálom hogy nem szerezték be a Luny usztájú Ekranoplánt (alias a Kaszpi-Tó szörnye), sokkal jobb helye lenne, mint ami most van (bár állítólag elvontatták).
Ződ2000 2021.02.10 21:22:25
@SomiTomi: Aki találkozott már bármennyire is orosz haditechnikai propagandával az tudja, hogy az orosz hadicégek sosem voltak szerények, ha nagyot kellett mondani :)

15 év azért kellett a KGB-nek is a Buran "kifejlesztéséhez" :) (a NASA gondolom nem olyan hirszerzési aranybánya, mint egy angol-francia vegyesvállalat), ha már ennyit kellett szöszölni a "fejlesztéssel" legalább hergeljék már valamivel a kapitalista disznókat. :)
Hollandiáról elsőként nem feltétlenül a kőkemény bürokrácia jut az ember eszébe, pedig a helyzet kifejezetten rossz ebből a szempontból. Olyannyira, hogy a napokban a kormány is belebukott egy csúfos ügybe, ami ráadásul nem is egyedi. A holland miniszterelnök kormányával együtt távozott..
Ződ2000 2021.01.23 15:51:34
@Johnny Joker: nincs nagyobb kreténség mint ez az agyelszívásos baromság, főleg a bolgárok esetében.

El kellene gondolkozni hogy miért húz el minden normális ember az országból. A "talpraesett fiatalok termekeny nok" önként menekülenk az ilyen nacionalista agyhalott duma elől...