Adatok
dröcsi
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az ökumenikus mozgalom mellett számos pro és contra érvet fogalmaztak meg mindkét oldal prominens képviselői. Vannak, akik az eretnekségek eretnekségének nevezik, mereven elzárkózva minden teológiai párbeszédtől, közös imádságtól a heterodoxokkal. A másik szélsőséget azok képviselik, akik nem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Megölni Istent
Mindennek oka és következménye a szabad akarat. Lucifer és a vele tartó, Istenhez hasonlóvá lenni akaró „rossz angyalokat” szabad akaratuk követése taszította le a mennyből, Az első emberpár szabad akarata szerint döntött, amikor istenné válás lehetőségére vágyva megismerte a jót és a rosszat. Az emberiség története a szüntelen kísértések miatt: szembeszállás, harag és rossz döntések hullámzásában zajlott, Az egymást követő generációk rövid élete elkerülhetetlenül szembetalálkozik ezzel az örök problémával: az elpártolás és követés állandó dilemmájával az Indusoktól nyugatra az egy Igaz Isten teremtményeként, az Örök Élet reményében szabad akaratunk szerint dönthetünk, hogy követjük, vagy elpártolunk az emberré vált isteni személytől Jézus Krisztustól. Szent Pál Timóteushoz írt levéléből idézve: ha meghalunk vele, majd élünk is vele. Ha tűrünk vele, uralkodni is fogunk vele. Ha azonban megtagadjuk, ő is megtagad minket, de ha mi hűtlenné válunk, ő hű marad, mert önmagát nem tagadhatja meg. Ebben a tanításban is tükröződik Jézus kettős – emberi, isteni – természete. ha mi hűtlenné válunk (emberi szinten) ő hű marad (isteni szinten) és mindig várja megtérésünket, őszinte bűnbánatunkat.
Még Júdás Iscariots esetében is, aki nélkül tehát nem létezne a kereszténység központi alkotóeleme, a megváltás és a feltámadás. (Igaz erről már jó ideje vitatkoznak, és még vitatkozni is fognak, de most nem erről szeretnék írni) Jézus gyakran figyelmeztette tanítványait, hogy nem térhet el az írásban lefektetett eseményektől. (Például, amikor Péter levágta a katona (Malkus) fülét). Robert Cargill, az Iowa Egyetem vallási tanulmányok segédprofesszora szerint “azért adja át Jézust a főpapoknak és véneknek, hogy megállítson egy nagyobb lázadást. A történet ezen változatában maga Jézus kérte arra Júdást, hogy árulja el őt a hatóságoknak, hogy megszabadulhasson a fizikai testétől, és beteljesíthesse sorsát, „megmentve és megszabadítva az emberiséget”. Ez kissé ellentmond az utolsó vacsorán történt eseményeknek, mert ott az látszik, hogy Jézus közvetve inkább arra ösztönzi tanítványát, amikor mosta Júdás lábát, hogy ne kövesse el azt a bűnt, amit a sátán sugall neki, majd amikor átadta néki a borba mártott kenyeret, mintegy felajánlva testét és vérét, vagy akár kezét nyújtva ajánlott neki segítséget, mint annak idején Péternek, amikor elbizonytalanodott vízen járástól. Júdás nem fogadta Jézus segítő kezét és átvitt értelemben elsüllyedt, amikor megszállta az ördög. Szabad akarata szerint a rosszat választotta, és ezután ment a vénekhez felajánlani szolgálatait. Júdás csak későn és rossz helyen – a vallási hatóságoknak – bánta meg tettét, amikor visszavitte harminc ezüstpénzt. Nem volt képes azt mondani Jézusnak, mint Péter apostol: Uram tudod, hogy szeretlek Téged! (Igaz ez már a feltámadás után hangzott el.) Júdás eszerint nem szerette Jézust, aki tudva ezt meg sem kérdezte tőle, hogy Júdás szeretsz te engem? Júdás egy máig érvényes antiszemita gondolattal nyugtathatta lelkiismeretét. Azért csalódott Jézusban, mert kevés érdeklődést mutatott a rómaiak elleni lázadás és Izrael független királyságának helyreállítása iránt. Lényegében tehát Júdás szerencsétlen eszköze lett az emberiség első nagy istengyilkosságának, amikor az ellenségeinek kiszolgáltatta, elárulta a második isteni személyt, aki valójában egylényegű az Atyával. „Aki engem lát, látja az Atyát is”.