Regisztráció Blogot indítok
Adatok
IQfitnesz.hu

467 bejegyzést írt és 399 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem kell mást csinálnod csak naponta 5 percig végezni ezt a gyakorlatot és olvadni fognak rólad a kilók. Hányszor lehet olvasni hasonló cikkeket. Fogalmam sincs, hogy aztán a több százezer olvasó közül végül hány próbálja ki a cikkben olvasottakat, és hányan tartanak ki hosszabb távon is. Mennyivel…..
IQfitnesz.hu 2020.08.17 13:20:52
@Ad Dio: Sajnos ez is nagyon igaz. Bár ettől még szinte ugyanannyi kalóriát fog elégetni mindkét oldal, de van akinek ez elég a kockás hashoz, másnak keményen koplalni is kell hozzá.
IQfitnesz.hu 2020.08.17 15:47:18
@CmPunk: Jómagam is így tudtam és ezt is terjesztettem. Viszont a mérések azt mutatják, hogy a utólagos emelkedett kalória felhasználás csak pár kcal-t jelent egy-egy edzés után, tehát szinte semmit nem számít. De azért ez ne vegye el a kedved a súlyzózástól. Attól még mindig az egyik leghasznosabb mozgásforma marad, mégha nem is annyira nagy kalóriagyilkos, mint gondoltuk róla.
IQfitnesz.hu 2020.08.24 09:30:23
@Borathan: Imádom a matekot, úgyhogy rajta!
1 kcal = 4184 J
Ez akár lehetne 4184 kg 1 méterre történő felemelése, vagy inkább ha már guggolás tehát mondjuk a te példáddal számolva: 90 kg + 70 kg = 160 kg megmozgatása akkor igényel 1 kcal-t, ha 26,15 métere. Bár nem teljesen igaz, mert az összes súlynak az erő irányába kellene folyamatosan mozogni, ami a guggolás esetében nem lesz így. De ettől most tekintsünk el. Tehát ha nálad 60 centit mozog a rúd fel-le (ami azért nem sok, vagy alacsony vagy, ami nem baj, vagy nem guggolsz le rendesen, ami baj :-) ), akkor ez a 26,15 méter mozgás ~44 ismétlést jelent.
Kedvenc példámmal számolva: 1 vanilliás karika = ~60kcal, azaz a 90 kiló súllyal, 2640 ismétlésre lenne elég. De szerencsére ez már nem így van.
Vannak témák, amelyekhez óvatosan kell hozzányúlni. Amikor a kemény hitűeket kellene meggyőzni arról, hogy évek óta feleslegesen fárasztják magukat. De amikor ő érzi, meg az izomtudat, meg az izoláció és egyébként is látta a Youtube-on. Tehát a mai kérdésünk az, hogy van-e értelme az egyízületes,…..
Izomlázad van? Dolgozz rá, aztán majd elmúlik. Így gondolkodott a világ a kilencvenes évek előtt, majd nyugaton rájöttek, hogy ez azért mégsem igaz így, nálunk nem foglalkoztak ezzel és sok edző és testnevelő tanár a mai napig ezt terjeszti. Persze a valóság mindig árnyalt így azért nem is tévednek…..
Szerencsés nemzet vagyunk mi. Kerekítési hibával azt mondhatjuk, hogy a tízmillió szakértő országa vagyunk. Nálunk mindenki ért a focihoz, a gazdasághoz, a nemzetközi és helyi politikához. Egyszóval mindenhez. Nincs ez másként a koronavírussal sem és úgy általában a többi betegséggel sem. A legtöbb…..
Az otthoni karantén edzéseknek egy előnye volt. Azt hallgattál közben, amit akartál. Aztán nagyjából ennyiben ki is merül a dolog, mert összességében néhány szerencsés kivételtől eltekintve az otthon edzők nem tudtak olyan jól teljesíteni az elmúlt három hónapban. A legtöbb teremben szól valamilyen…..
Lassan vége a karanténnak, az emberek szerte a világban boldogan kimozdultak, mozognak, sportolnak, szórakoznak, fosztogatnak és rombolnak. Pont, mint régen. Ahogy egy kicsit csökkent a figyelem a vírus irányában, úgy robbant be a megkülönböztetés. Szerencsére nálunk a sportban nincs ilyen. Nem is…..
IQfitnesz.hu 2020.06.25 17:03:12
@Tzl: Kedves Tzl!
Köszönöm, ez nagyon jól esett. Sajnos az elmúlt 3/4 évben az "igazi" munkám elvette az időt a szórakozástól, így sem időm, sem energiám nem maradt írni.
Ugyan időm nem lett több, sőt, de már nagyon hiányzik nekem is a szellemi levezetés, ezért megpróbálok legalább heti egy írást összekalapálni. Vissza is kell hozzá szokni, mert azért ez a mostani is kissé egyszerűre sikerült. Viszont már annyi téma, ötlet felhalmozódott hónapokba fog telni leírni őket.
Mégegyszer köszönöm szépen!
Ha a táplálékkiegészítők promótálása kerül szóba, akkor két véglet van. Az egyik pontosan megmondja, hogy melyik pillanatban melyik cuccból mennyit kell megenni és akkor maximálhatjuk a fejlődést. Ők nagyon értenek ehhez. Mit vegyél be edzés előtt, mit alatta és mit utána. Megmondják melyiknek…..
Lábnap. Öt sorozat guggolás, öt sorozat lábnyújtás, öt sorozat lábhajlítás, öt sorozat lábtoló, öt sorozat merevlábas kitörés és végül öt sorozat kitörés. Ez összesen harminc sorozat és hat gyakorlat. Edzés végén büszkeség hogy mennyire kemény csávók voltunk, #jesztüdéjvozdeízidéj, #bísztmód,…..
Ha az olvasottságot vadássza az ember, akkor valami „rendkívül fontos” témát kell feldolgozni. Például, hogy melyik celeb hogy edz, mikor és mennyit. Vagy mit szúr. Arra tízezrek kattintanak. És persze senki nem tanul belőle, de az nem számít. Az viszont, hogy miként működnek a motoros egységeink…..
Mostanában egy kicsit elmentem „tudományos irányban”. Habár ez egy blog, mégis megpróbáltam objektív maradni és minél kevesebb személyes érzelmet és gondolatot belevinni. Persze így nem is könnyű annyi embert megszólítani, mert általában a tények nem annyira vonzóak, mint a bulvár, vagy a szubjektív…..
IQfitnesz.hu 2019.10.08 16:30:12
@DFK: Köszönöm!
IQfitnesz.hu 2019.10.09 14:28:40
@Pipas:
1. Nagyon sok olyan lényeges folyamatot nem ismerünk pontosan, amelyik pont a blog témáját, azaz a sportot érinti. Ha tetszik, ha nem, ha sokkal okosabb vagy mint én, ha nem. (Ezt a kioktató stílusból mertem kikövetkeztetni). Tudjuk, hogy milyen bemenő paraméterek hatására indulhat be az izomnövekedés, de nem tudjuk pontosan (nem bizonyított egyik elmélet sem), hogy ténylegesen mi történik ilyenkor.
2. Nem mondtam, hogy minden kísérlet hibás. Viszont ha ugyanarról a dologról két kutatócsoport teljesen mást állít, akkor jó eséllyel valamelyik téved. Feltéve, hogy pontosan ugynazok a paraméterek mellett állítanak ellenkező dolgot.
3. Hipotézise annak lehet, aki tudja, hogy mit vizsgál. Aki nem tudja (dupla vak), annak természetesen nem. De rájuk nem is mondtam semmit.
4. A matematika egzakt tudomány. Azonban mi a véleményed egy olyan vizsgálatról, amikor van 20 alany és a kísérlet szempontjából pozitív eredményt kapunk, ugyan alig szignifikánsat, de mégis értékelhetőt. De ha megnézzük a szórást, akkor látjuk, hogy egy-vagy két alany kizárásával máris negatív lesz az eredmény, ráadásul nagyobb mértékben, mint a pozitív volt. A matematika azt mondja, hogy pozitív, a kisördög meg azt, hogy ne higyjek az eredményben, mert két esetben valami nagyon eltért az átlagtól. Ez már nem matematika, hanem a kiértékelő döntése.
5. "post hoc, ergo propter hoc" Én is ezt írtam, csak nem dél-velsziül. Szarkazmus. Azt próbáltam bebizonyítani a kenyeres kutatással, hogy ha nem figyelünk az ok-okozat összefüggésre, akkor téves eredményt fogunk levonni.
6. Igen, rengeteg dolgot tudunk, de pont ez a terület az, ahol több a kérdőjel egyelőre, mint a válasz. Izomláz, fáradás, izomnövekedés, erőszint növekedés, a sport alapkérdései. Egyikre sincs igazolt és bizonyított modell.
Elméletek és teóriák vannak, de némelyik esetében még az sem tiszta, hogy mi váltja ki, nem még a pontos működési mechanizmus.

Általában szeretem a kritikát, ha építő, ha nem, de amikor valaki csak unalomból köt bele mindenbe, akkor az nem visz előre sem engem, sem mást. Nem is szoktam vitákba belemenni, mert ez egy blog. Az én személyes blogom, az én gondolataimmal. Ha tévedek, akkor az az én bajom, nem tartozom senkinek felelősséggel. Az elmúlt évek alatt sok olyan dolgot leírtam, amit ma már másképp gondolok. De hogy minden szar lenne azt azért remélem, hogy barokkos túlzás.
Üdv,
Németh Róbert
IQfitnesz.hu 2019.10.09 14:35:52
@Benbe: "A tudomány minden állítása bizonyított"
Nos, valójában a tudomány jelentős része alátámasztott feltevés, némelyik tudományágban több ilyen van, másban kevésbé sok, van ahol alaposabban és van ahol szinte alig alátámasztva.
Gondolj csak a sejtésekre a matematikában. Tudomány is, állítás is, de nem bizonyított.
A mai napig próbálják bizonyítani Einstein állításait. Állított, tudományosat, de nem tudta minden esetben bizonyítani, mert nem állt rendelkezésére megfelelő infrastruktúra annak idején.
Mai napig keletkeznek hasonló tudományos állítások, amelyeket még nem tudunk bizonyítani. Majd egyszer talán. Így nyugodtan állíthatom, hogy nem minden kutatás és vizsgálat eredménye igaz és valós.
Amikor valaki hatalmas súllyal guggol, az lenyűgöző látvány tud lenni. Amikor viszont ugyanezt valaki még ráadásul tökéletes technikával végzi, na, az tényleg ütős. Sőt meg merem kockáztatni, hogy egy tökéletes formával bemutatott guggolás még egy üres rúddal is látványos. A guggolás képessége…..
Szinte nincs is olyan zsírégető tabletta, amiben ne lenne koffein. Kivéve a mágikus csodapirulákat, mert azoknál annyira alacsony szokott lenni a színvonal, hogy egy pontos koffein adagolás már nem fér bele a büdzsébe. De a „komoly” gyártók esetében mindig van valamennyi. Hol több, hol kevesebb, hol…..
IQfitnesz.hu 2019.10.02 09:19:34
@midnight coder: Ezzel részben egyetértek. Sajnos nagyon sok téves elmélet van ma a piacon, amit sok estben magukat "gurunak" kikiáltó kóklerek a felelősek, akik szeretnének valami nagyot mondani, de többnyire teljesen alaptalan dolgot állítanak. A népek meg bedőlnek és már indul is a lavina. Aztán már senki nem tudja, hogy honnan indult az egész.
IQfitnesz.hu 2019.10.02 10:24:50
@Örömhernyó: Nem vagyunk egyformák. Van, akit nem zavar különösebben, ha éhes. Más meg elviselhetetlen picsa lesz tőle azonnal. Ez részben magunkkal hozott tulajdonság, részben tanult viselkedés. De mindig lesznek, akik nem akarnak szenvedni és a könnyebb utat keresik. Őket át is fogják verni. A világ így működik.
Fáj a hátad? Kérdezz körbe, mindenkinek lesz egy okos ötlete. Elmehetsz vele orvoshoz, csontkovácshoz, terapeutához, természetgyógyászhoz. Egyik veszélyesebb, mint a másik. Injekciózhatod, megműtetheted és jöhetnek a mágneses és mindenféle szemmelverések. Jó eséllyel utána is ugyanúgy fog fájni. Van…..
IQfitnesz.hu A Sportrasszizmus 2019.09.24 06:00:00
Ha kalapácsod van, akkor mindent szögnek fogsz látni. Egy erőemelő el sem tudja képzelni, hogy valaki miért futkorászik órákat. Mások a többezres tömegben együtt futva Budapest közepén, azt nem értik, hogy miért válassza valaki a tanga-risza testépítést, mikor futhatna is hetente több tíz…..
Mostanában ha valaki nem időszakos böjtön van, akkor az ketogén diétát tart. Ez a kettő a trendi napjainkban. Az időszakos böjtről már írtam egy párszor, a legújabb kutatások szerint hullára nem csinál semmit, de persze ha kalória deficit mellett csináljuk, akkor meg tök mindegy, hogy a napi adagot…..
Néhány nagyon fontos tapasztalatot sikerült összeszednem miután az otthoni garázsdzsimből beköltöztem egy igazi fitneszterembe edzeni: Ha nem nézed magad a tükörben a gyakorlat alatt, akkor az valószínűleg nem is fog hatni. Ha nem feszítesz és pózolsz a tükörben két sorozat között, akkor az…..
Egy két kiváltságos, vagy „rásegítést” alkalmazó emberen kívül a többség nem tud fizikai fejlődést produkálni kalóriadeficit mellett. A komolyabb testépítők, erősemberek és erőemelők nem is csinálnak ebből problémát. Viszont a wanabe feltörekvő (vagy inkább próbálkozó) influerencerek és youtuberek…..
IQfitnesz.hu 2019.09.11 09:12:11
@wmiki: Úgy látszik hatékony a propaganda, ha így megmaradt benned. Ha ugyanarra a cikkre gondolunk, akkor az igaz, és csakugyan nem mindegy, hogy mit mivel eszel és mikor. Ráadásul a megadott kalória értékek is csak átlagok egy-egy étel esetében, ezért csakugyan nem fogunk tudni pontos értéket kapni sosem. Ettől függetlenül, én itt a zugban, úgy vélem, hogy ha célunk van a diétával, akkor igen is figyelni kell a kalória mennyiségét, mert ha nem is pontos, de akkor is jó támpontot ad.
IQfitnesz.hu 2019.09.11 09:17:21
@Emmett Brown: Egy kezdő nagyon alacsony kalória bevitel mellett is tud izmosodni. Ez azonban lehet attól is, hogy a kisebb izomtömeg és a kevés fizikai aktivitás minimális kalória felhasználást igényel, ezért nála sokkal kevesebb is elég ahhoz, hogy pluszba kerüljön. Az emberek fejében beégett a 2000 kcal napi igény, ami egy igen erős becslés, és ettől jócskán van eltérés fel és le egyeránt. Mindkét irányban akár 3-4-szeres is lehet az eltérés.
Ahogy nézem az embereket a teremben, látom, ahogy különböző módszerekkel próbálják meg elérni a céljukat. Már, akinek van célja. Azok, akik szeretnének több izmot magukra pakolni, azok egy kicsit jobban odafigyelnek a dologra és egy két kivételtől eltekintve hamar rájönnek, hogy a kemény edzést nem…..
Mikor beköszönt a nyári szabadságolás ideje, akkor eluralkodik a megszállottakon a pánik. Mi lesz most? Egy hét kihagyás és oda lesz az évek alatt megszerzett gainz. Végem van, legyengülök, összeesek. mire hazajövök egy átlagember leszek. Tyá, inkább el se megyek! De mégis, csak majd edzek végig,…..
Nyaralni voltam. Támadt is egy csomó gondolatom, amit majd leírok. De úgy tűnik, hogy csak kedden kapjátok meg. Máskor előre szoktam dolgozni ilyenkor, de most lazára vettem a figurát. Vagy lustára...
A táplálékkiegészítők non plusz ultrái, az izomnövekedés és a regeneráció szent Gráljai. Az aminosavak mindenre jók. Sőt, mindenre is! Legalábbis erre a következtetésre jutsz, ha végigböngészed utánuk az internetet. A fiatalok és kezdők utolsó kis összekuporgatott pénzüket is erre költik. Az…..
Az, hogy mivé válhatunk, azt teljes mértékben bekorlátozza a szüleinktől kapott génállomány. De hogy milyen mértékben hatnak rád ezek a korlátok és mennyire fognak vissza, vagy segítenek a fejlődésedben, az sokkal jobban múlik rajtad, mint azt gondolnád. Arnold annak idején azt mondta, hogy…..
Én, mint a Nyújtás Ellenes Liga (röviden NyEL) elnöke, évek óta kampányolok a sorozatok közötti nyújtások ellen. Is. Ráadásul nem csak a saját meggyőződésem támogat a nyújtás elleni kirohanásaimban, de a lustaságom is. Idejére sem emlékszem, hogy mikor nyújtottam, vagy mobilizáltam, ahogy mostanában…..
IQfitnesz.hu 2019.08.18 13:40:34
@Kelly és a szexi dög: A nyitókép célja a gondolat ébresztés. Ébredt?
IQfitnesz.hu 2019.08.18 13:43:21
@Mérnork: Szájtek és a nyújtás együtt. Így helyes Olajos oldatokat raklapos kiszerelésben nem promótálunk. Itt...
Öregszünk, nincs mese, ezzel nem lehet mit kezdeni. Ezen nem segít a pénz, a kapcsolatok és az akaraterő sem. Ezzel együtt romlik a teljesítményünk is. Pedig nem mindenben leszünk rosszabbak azonnal, sőt van, amiben javulunk is az évek során. 45 múltam. Ez még nem annyira gáz, bíztatom magam.…..
Láttam valamelyik nap egy videót, ahol egy cetlit ragasztottak egy testépítő hátára, aki aztán nem tudta azt leszedni, mert egyszerűen nem érte el. Vajon mennyire általános ez? És szimplán azért nem annyira hajlékonyak az izmos emberek, mert nem nyújtanak, hanem van-e ennek más oka is?..