Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pepe papa

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Kell a kicsi turbómotor? 2014.08.04 09:36:49
Összecsapnak a katalógusadatok a valósággal, kicsi turbómotorok a kétliteres szívóval: melyik benzines fogyaszt kevesebbet? Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
pepe papa 2014.08.04 15:04:54
Szeretném megosztani tapasztalataimat az autók fogyasztásával kapcsolatban.Magamról egy pár mondatban: Két éves korom óta rajongom az autókért,sajnos betegesen. De szerencsémre az élet kegyes volt hozzám és sok száz autót vezethettem hivatalból hosszabb-rövidebb távra (Köszönöm Istenem). Sikerült az eddigi pályafutásom alatt kb 2.500.000 Km levezetnem. Most jelenleg közel száz autóból álló flottát üzemeltetünk kollegáimmal közösen. Egy Skoda Octávia 1.4 kombi a jelenlegi céges autóm, melyet nagy megelégedettséggel használok 99% -ban 5 személlyel leterhelve. Most az autóban 20.000 km-nél tartok a fogyasztása a céges adatok szerint 5.999 l/100 km a saját komputere szerint 5.7 ,de ez a fogyasztás nagypapa tempóban ami most nem fontos.Szerintem az elsődleges kérdés, hogy az autót hol használod vidéki kisváros vagy Budapesten. Egyik legjobb példa Lacetti 1.4 benzines Bp.bel.ter.
9.5-10.5/L vidéki városka és környéke 6.5-7.5/L Ezekből a különbségekből jönnek létre, vérre menő parázs viták a neten, pedig mind két fél a valóságot állítja. A második legfontosabb, véleményem szerint, az autó kilométer futása . Az autós újságírók általában nagyon keveset futott autókat tesztelnek, melyeknek még nincs összekopva a motorjuk. Extrém példa erre: átvettem VW Multivan 2.5 PD TDI első fogyasztási adat 24l/100 km nagyon ledöbbentem hiszen dízel nem fogyaszthat ilyen sokat. Még este megnéztem a neten a fórumokat és 9.5-10 literes fogyasztásokat írtak.Megmondom őszintén nem hittem el, hogy valaha is lefog drasztikusan csökkeni a fogyasztása,de lássatok csodát, most 190.000 Km –nél jár a gépezet és igaznak bizonyult a tézis.Tapasztalataim szerint 150.000 km után fogyasztanak a gépjárművek a legjobban , de az is igaz,hogy vannak típusok melyek fogyasztása minimálisan csökken az időmúlásával. Harmadik legfontosabb: a takarékos vezetési stílus. A kulcsos autókat általában kollegáim és jómagam tankoljuk ugyan annál a kútnál én minden esetben kiszámolom az átlagfogyasztást. Van a flottánkban egy nagyon öreg Ford Mondeonk 1.8 benzines 220.000 km futással a pozitív csúcsot egyik kolleganőm tartja 5.5l fogyasztással (ezért nem szabad lebecsülni a női vezetőket)a negatív csúcs ifjú titánunk 11l csúccsal. Elnézést hogy elkalandoztam a témától.
Szerintem az autógyárak nem jótét lelkek sok profitot szeretnének termelni de Japánok
legalább gondolnak a későbbi felhasználok pénztárcájára is. Ahogy kiderült a tesztből
az autók nagyjából egyformán fogyasztottak. De ami a lényeg, hogy 200.000km alatt
mibe fog kerülni a szervizelése az tesztben szereplő autóknak. Valószínűleg a Mazda
szívóbenzinese lesz magasan a győztes. Még egyszer szeretném kihangsúlyozni ,hogy
a leírtak csak az én tapasztalataim.