Adatok
mx5tulaj
0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy Facebook-csoportban megint szóba került a szoftverlopás témája.
A leggyakoribb érvek a beírók részéről:
Ha lemásolok egy szoftvert az eredeti nem tűnik el a tulajdonostól
Nem okozok vele kárt
Te soha nem töltöttél le semmit feketén?
Na akkor szépen sorban:
Való igaz, hogy a másolat…..
mx5tulaj
2016.07.10 19:24:23
LOL, az OP bannolja a hozzászólásokat és még ő beszél itt bármiféle takarózásról. Kíváncsi vagyok ő mivel indokolja...
mx5tulaj
2016.07.10 20:30:54
@Bambano: ""Alapvetően a software letöltése *nem* lopás": ezt én tudom, te tudod, de azok a tömegek, akik elkövetik a warezolást, nem tudják. Nem okoz olyan túl nagy, érdemi hibát, ha lopásnak nevezet, a hétköznapi beszélgetésekhez teljesen megfelelő ez az ige."
Nem nem tudod, mert sületlenségeket beszélsz. Ha szerinted lopás, akkor már most jelentsd fel magad, mert pl. egy g maps használatával kb. fél évvel ezelőttig is loptál (akkor jöttek rá, hgoy felfelejtették kirakni jó pár os licence-ét...) Szóval tolvaj vagy? Vagy várj, nem is. Inkább orgazda, mert te ugye a lopott sw-t használva hasznot termeltél. Csak hogy olyan igét használjak, amit a köznyelv megért...
Szemmel láthatóan veled együtt a nagy többségnek lövése sincs a copyright jogokról és hogy hogyan működik ez...
Btw, kezdjük az alapoknál. Ma az EU-ban ugye garancia nélkül nem értékesíthető termék. A sw tehát nem az? Egy nem terméket "ellopni" lehet? Lehet ellopni valamit, amit a saját licence "as is" és felelősség vállalása nélkül eladottnak nevez? Leírnád mennyire megy ez szembe a ptk szerződésekre vágó passzusaival, ha már jogászkodni támad kedved?
Nem nem tudod, mert sületlenségeket beszélsz. Ha szerinted lopás, akkor már most jelentsd fel magad, mert pl. egy g maps használatával kb. fél évvel ezelőttig is loptál (akkor jöttek rá, hgoy felfelejtették kirakni jó pár os licence-ét...) Szóval tolvaj vagy? Vagy várj, nem is. Inkább orgazda, mert te ugye a lopott sw-t használva hasznot termeltél. Csak hogy olyan igét használjak, amit a köznyelv megért...
Szemmel láthatóan veled együtt a nagy többségnek lövése sincs a copyright jogokról és hogy hogyan működik ez...
Btw, kezdjük az alapoknál. Ma az EU-ban ugye garancia nélkül nem értékesíthető termék. A sw tehát nem az? Egy nem terméket "ellopni" lehet? Lehet ellopni valamit, amit a saját licence "as is" és felelősség vállalása nélkül eladottnak nevez? Leírnád mennyire megy ez szembe a ptk szerződésekre vágó passzusaival, ha már jogászkodni támad kedved?
A tuning 1303-as Bogaramról már sokat írtam, akik kint voltak pályanapon láthatták is, meg is előzhettek, ha kellően gyorsak voltak. Ez a Bogár bizony elég gyors volt, még a kisebb, 40-es Weber karbikkal is tudott fékpadon 143 lóerőt, aztán a 44-es karbikkal még gyorsabb lett, csak…..
mx5tulaj
2015.07.06 09:39:24
@solidaxle: FYI, az mx-5-nek is ez a célcsoportja. Üdv. egy nem ebbe a körbe tartozó mx-5 tulaj.:D
Az OP-nak meg gratula. Jól látja a "hibáját" is az mx-5-höz képest: kétszeres élményt ad cserébe a kétszeres árért, a kétszeres (inkább sokszoros) fenntartási ktg-ért és legalább kétszer nagyobb vezetői tudást kér.:)
Az OP-nak meg gratula. Jól látja a "hibáját" is az mx-5-höz képest: kétszeres élményt ad cserébe a kétszeres árért, a kétszeres (inkább sokszoros) fenntartási ktg-ért és legalább kétszer nagyobb vezetői tudást kér.:)
Nem jár hetente Münchenbe százötvennel, tehát nem teszi ki autóját extrém igénybevételnek? Téved.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mx5tulaj
2015.02.12 12:02:56
@tailor13: Biztos a fékfolyadék forrt fel és nem a betétek melegedtek el? Ha kihülés után már rendes volt a fék, akkor az 99% eséllyel csak a betét volt, maradék 0,9 hogy rossz az egyik csatlakozás, (gumi)fékcső és emiatt volt a felforrás. A maradékot tenném ténylegesen a fékfolyadékra. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy egy mai fékfolyadék felforr normál utcai autóban. Egyszerűen nem így tervezik ezeket a kocsikat és nem véletlenül. Gondolj bele, hogy egy fél körös Szlovákiaringes hajtásnak megfelelő terhelés azért előfordulhat normál közlekedésnél is. Ha a fékfolyadékod előbb feladja, mint a betét, akkor onnantól kezdve tolhatnád hazáig a kocsit.
@Mérges 1234: Az már tud egész szép sötétbarna lenni, főleg ha gyári.:) Régen a norauto szervizeiben volt olyan fékfolyadék cserélő gép. Ilyen talán a legszerencsésebb, mert ilyenkor nem kell törődni a gyári sorrenddel és minden híresztelés ellenére az ABS kocka is kibírja ezt, mert így tervezik. Én ezt javasolnám, de a gond az, hogy norauto is kivonult már. De bármely szerviz megcsinálja a cserét általában egy munkaórát kiszámlázva. Azért nem ördöngősség. A gép viszont azért is jó, mert a légtelenítés biztosan jól lesz megcsinálva, ott nincs esély rosszul légteleníteni, valamint 10 perc az egész.:)
@Mérges 1234: Az már tud egész szép sötétbarna lenni, főleg ha gyári.:) Régen a norauto szervizeiben volt olyan fékfolyadék cserélő gép. Ilyen talán a legszerencsésebb, mert ilyenkor nem kell törődni a gyári sorrenddel és minden híresztelés ellenére az ABS kocka is kibírja ezt, mert így tervezik. Én ezt javasolnám, de a gond az, hogy norauto is kivonult már. De bármely szerviz megcsinálja a cserét általában egy munkaórát kiszámlázva. Azért nem ördöngősség. A gép viszont azért is jó, mert a légtelenítés biztosan jól lesz megcsinálva, ott nincs esély rosszul légteleníteni, valamint 10 perc az egész.:)
mx5tulaj
2015.02.12 13:44:03
@tailor13: Ahh, akkor ott nincs kérdés. Jó, hogy nem lett gond.:)
@dpetiba: Ezt is lehet, csak kérdés van-e értelme. Ha elsőnek fut neki egy ilyen öreg autónál, akkor lesz móka mindennel. Ha nincs mázlija, lehet emelni az összes keréknél, lehet a min. 10 éves autónál már kelleni fog fából sínt csinálni az emeléshez, mert a küszöb nem bírja (hello Opel és Renault, rátok nézek:) ) és ha még szerencséje is van, akkor beletörik egyik-másik légtelenítő csavar. Nyilván ezek nem velem esetek meg rokonok autóinál.:D
(Aki otthon csinálja ilyen kis vákumos cuccal, annak érdemes valamilyen fékolajat nem bántó zsírral (Ate fékdugattyú cucca kapható itthon tipuksan) bekenni nyitás előtt a lepucult légtelenítő csavarok találkozási pontját a féknyereggel/munkahengerrel, mert a vákum onnan fogja szívni a levegőt és amint ezekből a kis vacakokból elfogy, vissza fog szívni a rendszer. Szintén akkor már érdemes ugyanígy megcsinálni a kuplung légtelenítését is, ha a fékfolyadékot használja az is. Csak a pumpával óvatosan, mert a tartály sokszor osztva van két körre és a kuplung felőli rész csák pár ml, ergo könnyű kiszívni az összeset a kuplung kör cseréjénél, ami a dugattyú beesését vonzza magaután.)
@dpetiba: Ezt is lehet, csak kérdés van-e értelme. Ha elsőnek fut neki egy ilyen öreg autónál, akkor lesz móka mindennel. Ha nincs mázlija, lehet emelni az összes keréknél, lehet a min. 10 éves autónál már kelleni fog fából sínt csinálni az emeléshez, mert a küszöb nem bírja (hello Opel és Renault, rátok nézek:) ) és ha még szerencséje is van, akkor beletörik egyik-másik légtelenítő csavar. Nyilván ezek nem velem esetek meg rokonok autóinál.:D
(Aki otthon csinálja ilyen kis vákumos cuccal, annak érdemes valamilyen fékolajat nem bántó zsírral (Ate fékdugattyú cucca kapható itthon tipuksan) bekenni nyitás előtt a lepucult légtelenítő csavarok találkozási pontját a féknyereggel/munkahengerrel, mert a vákum onnan fogja szívni a levegőt és amint ezekből a kis vacakokból elfogy, vissza fog szívni a rendszer. Szintén akkor már érdemes ugyanígy megcsinálni a kuplung légtelenítését is, ha a fékfolyadékot használja az is. Csak a pumpával óvatosan, mert a tartály sokszor osztva van két körre és a kuplung felőli rész csák pár ml, ergo könnyű kiszívni az összeset a kuplung kör cseréjénél, ami a dugattyú beesését vonzza magaután.)
mx5tulaj
2015.02.13 10:23:13
@12csab: ESP kocka fel van arra készítve, hogy izomból átnyomnád rajta az olajat (hullanának rendesen, ha nem lenne, meg egy átlag műhelyben 10 éve még sima vákumos gép sem volt, nem hogy túlnyomásos és a mai legújabb ABS-ek/ESP-k mechanikája bizony az amit 10 évvel ezelőtt terveztek...), bár van amelyikben van erre szerviz mód, hogy a kockában nem maradhasson használt fékfolyadék. Amikor viszont levett kupakkal és kicsavart légtelenítővel rálépsz a fékpedálra, akkor nagyobb utat jár be a dugattyú, mint normális esetben. Öreg autónál, hirtelen rálépésnél ez tönkreteheti a karmantyút, mivel az is öregszik és gyárilag sem erre van tervezve. Lassan kell pumpálni és nincs baj.
Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor a legjobb fejek sem beszédesek. De néha kicaplatunk a konyhába, csak egy kávéért, egy pohár vízért, beszélgetni öt percet. Ma összesen kétszer voltam kint, és mind a…..
Igazi élményroadster. A hétköznapokban is.
Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet.
„Feeling Bus” a retro korszak ismeretlen ikonja
Eredetileg tűzoltó busz,…..
mx5tulaj
2014.08.03 23:25:39
@régebb óta vagyok Subban mint te: 90% városban, akkor viszont simán elhiszem.:) Szállításilag még csak négy téligumiig és 2 méteres karnisokig jutottam, megnyugtat, hogy még van hová fejlődni.:D
Z4-gyel egyetértek, ezért írtam a 3.0-át, mert annyira nehéz az a dög, hogy 2.5-össel is döglött az egész, 3.0-nál már azért kezd alakulgatni.
Egyébként nagyon láb/felsőtest arányon múlik, én is azzal szenvedtem amivel te, de mivel más, megfizethető árú autót nem tudok (illetve Boxster S lassan, de ugye annak szerviz horror és hát vezetése sem győzött annyira meg: szépen autózható, de mókázni vele rohadt nehéz az aljas középmotoros elrendezés miatt) maradt ennek a faragása. Így most közel tökéletes.:)
Futómű passz, gyári futóműnek van egy limbó hintó jellege, de útról leesni azért nem kéne neki.
Ja, nem én vagyok a népítéletes srác, csak nagyon hasonló a kocsink, meg mondjuk ismerem is.:)
Z4-gyel egyetértek, ezért írtam a 3.0-át, mert annyira nehéz az a dög, hogy 2.5-össel is döglött az egész, 3.0-nál már azért kezd alakulgatni.
Egyébként nagyon láb/felsőtest arányon múlik, én is azzal szenvedtem amivel te, de mivel más, megfizethető árú autót nem tudok (illetve Boxster S lassan, de ugye annak szerviz horror és hát vezetése sem győzött annyira meg: szépen autózható, de mókázni vele rohadt nehéz az aljas középmotoros elrendezés miatt) maradt ennek a faragása. Így most közel tökéletes.:)
Futómű passz, gyári futóműnek van egy limbó hintó jellege, de útról leesni azért nem kéne neki.
Ja, nem én vagyok a népítéletes srác, csak nagyon hasonló a kocsink, meg mondjuk ismerem is.:)
mx5tulaj
2014.08.03 23:31:10
@agresszív kismalac: Hát eme kérdés eldöntését rád bízom. Én pl. úgy voltam vele, hogy kell mellé még egy autó és meghagytam a korábbit, aztán egy év után eladtam, mert csak állt. Gyerkőc ha van, akkor nyilván nem játszik egy autóként, de egyébként nem nagyon van olyan helyzet, hogy annyira kéne nagyobb kocsi. Persze az is lehet, hogy én élek valami nagyon elcseszett világban.:D
Meg azért sajnos ára olyan, hogy a magyar autótulajok 95 (vagy nagyobb) százalékának fel sem merülhet.
Meg azért sajnos ára olyan, hogy a magyar autótulajok 95 (vagy nagyobb) százalékának fel sem merülhet.
mx5tulaj
2014.08.04 13:11:09
@visszakettopadlogaz: Szerintem a fél miata.net-et rakhatod máris hazugságvizsgálóra.:D Nc-ben pl. extrém esetben elvagy akár 195 centivel is, ha éppen pl. a lábaid és a karjaid hosszúak. Van olyan 197 centi magas versenyző, aki így is átmegy a broomstick testen, pedig ott ugye még van legalább 5 centi a sisak miatt a fejeden a tetőig... Elleben 170 centivel is szűk, ha pl. a felsőtested arányában hosszú és egyenes háttámlával akarsz ülni és/vagy annyira előre húzod az ülést, hogy pont a tető keresztvasa alá essen a fejed teteje.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz