Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csipoca

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A BKV 2017 elején kétmilliárd forintért szerzett be negyven darab használt hibrid buszt az azóta már felszámolás alatt álló Lektorna Kft.-n keresztül, amely akkor főtevékenységét tekintve inkább nevezhető egy takarító, semmint egy gépjármű kereskedelmi cégnek. A negyven darab alternatív hajtású…..
A neves magyar járműgyártó idén lenne 120 éves. A jubileumra való tekintettel összeszedtük a tíz legszebb Ikarus buszt. 10. Ikarus V127/Modulo M108D, formatervezett ARC Szoknunk kell még a Modulo M108D nevet Nem sokáig viselte az Ikarus márkanevet az ARC V127 típusú busz, de a…..
Az alsóőrsi gyermeküdülő eredetileg úttörőtáborként épült, ahol a Dunai Vasmű dolgozók gyermekei kedvezményesen nyaralhattak. A rendszerváltás után a tábor Gyermek-és Ifjúsági Üdülő néven üzemelt tovább egészen a bezárásáig, 2003 nyaráig...
Most nézem, több mint egy év eltelt azóta, hogy Dezsőről írtam e hasábokon. Kérem, ne vessenek meg, ne higgyék, hogy eladtam az autót, begyávultam, kivéreztem, mert még tart az elszántságom, de ez most a két lépés előre, két lépés hátra időszaka, számolatlanul fogynak a…..
csipoca 2015.01.25 23:28:35
Nagyon jó olvasgatni ezeket a műveket. Főleg az tetszik ahogy saját magát hülyére szívatja a főhős :)
Kezdjük a leg-elemibbel, legyen az osztófej: Ha bármi gyanú merül fel hogy valami rejtett ok miatt szívat akkor fogom kiveszem, és belerakok egy skodát. Mivel semmi nem drága hozzá, ezt kábelekkel trafóval együtt felépíteni ideiglenesen bő fél óra, és garantáltan jó-beállított gyújtásrendszerem van. Az hogy nem tudja hogy milyen erős rugó kell egy láncfeszítőbe és arra támaszkodik hogy jó az mert éppen-hogy be lehessen rakni, hát ez így nagyon vicces. Satuba kell összenyomni-ráhúzni a zárókupakot, kényelmesen feszülés mentesen beszerelni, és a kupakot meglazítva majd visszahúzva elengedni a feszítő részét mikor bent van a helyén és meg van feszítve a lánc a motor forgatásával. És elég szomorú ha kézzel össze lehet nyomni a feszítőjét. A porlasztó szintén zenész, mivel amikor az készült azért még gondoltak is a mérnökök a javításra kb a 100-as skoda porlasztó technikai színvonalán van. Majd biztos a keverőcső milyensége miatt fuldoklik a motor, főleg alapjáraton? Persze, meg a szomszéd tehene miatt. Na ez már kicsit sok a jóból. Rendkívül bonyolult lehet beállítani, kb mint egy bogárét, bár az bonyolultabb szerkezet. Bohóckodni a keverőcsővel meg hasonlók, hát kicsit sok, én egyszerűen raknék bele olyat amihez van főfúvóka párja, mondjuk valami régebbi Ford-esetleg egytorkú Opel porlasztóból. Ezek beszerezhetőek olcsón. Ha ezzel a kombinációval rendesen működik akkor lehet szépen egyesével visszatenni a merci dolgokat és elég hamar kiderül mi az ami hibádzott a rendszerben. Mondjuk ez a paraszti javítási technika, gondolom ezt a "tudományos" körök nem tartják szalonképesnek.
csipoca 2015.01.26 20:49:43
@Csikós Zsolt: Sajnos nem az általad "szobatudósnak" nevezett csávót szívatja hülyére egy vacak hiba hanem téged. Ha tudni akarod a szobatudós csak annyira buta a kocsikhoz hogy 1987 óta egymaga visz egy olyan kis műhelyt ahova az újságírók nem tehetik be a lábukat, és specialitása a régi gépkocsik legkülönfélébb már-már megoldhatatlannak tűnő hibáinak elhárítása. Mindezt márkafüggetlenül, fél méteres arc nélkül szépen csendbe. Tudjuk hogy a mélyen tisztelt mai veterános társadalom mélyen megveti azokat akik nem nyalnak, de ez van. További sok sikert.
A kérdés költőinek tűnhet, de a BME Nagyfesz-tanszék szakértői szerint korántsem annyira egyértelmű a válasz. Nekünk bajunk biztosan nem lesz, de - minden óvintézkedés és biztosítás ellenére - egyáltalán nem biztos, hogy egy mai, modern autónak sem. Vagy mégsem? Önökbe…..
Az előző részek tartalmából:Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.Vettem egy bogarat, örültem neki.Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.Ebben a részben pedig felpolírozom Ez volt az utolsó előtti mozzanata a…..