Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ma1982

0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mennyivel szabad menni Magyarországon? 50-90-130 - ugyan már! Nem az elmélet számít. Valójában a gyorshajtás Mekkája vagyunk, csak nem tudjuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TComment Darwin-díjas útdíjaink 2015.03.18 07:34:52
Öt-hat autósnak kell megszívnia, hogy egyetlen jól járjon.A legnagyobb baj az, hogy ez az egész útdíjasdi rossz irányba visz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
ma1982 2015.03.18 11:35:38
@blackshíp: Azt elfelejtitek, hogy egy csomóan vesznek 5000 Forintos matricát, akik eddig rá sem néztek az autópályára. Pl én, meg még kb 10 munkatársam. Győrből járunk egy közeli kisvárosba, 20 km oda és 20 vissza. Eddig eljártunk az 1-es főúton, mert ki fizetne 20 kilóméterért évi 42ezret? Évi 5000-et viszont simán!
Már közel két hete történt a Charlie Hebdo szerkesztősége elleni gyilkos merénylet. A lapot ritkán vettem kézbe, nem igazán érdekelt, nem is mindig értettem a karikatúrákat és a cikkeket, hisz nem Franciaországban élek, nem követem annyira az eseményeket, hogy világos legyen a kontextusuk. Cabut és…..
ma1982 2015.01.20 08:28:31
@Bayer Antal: "Aligha küldenének kalacsnyikovos kommandót"
Ez természetesen így van, de ennek semmi köze ahhoz amit írtam. Én nem ezt kérdeztem a kommentemben, hanem azt, hogy hogy esne ez nekünk? Mert nem jól, az tuti! Felkapná a média, és elítélné minden jó érzésű ember, pedig (elvileg) ez is csak szólásszabadság, mégis sértené a párizsiak (és általában mindenki) érzéseit.
Az, hogy valaki kalasnyikovos kommandósokat küld-e az ilyen sérelmek után egy szerkesztőségbe, vagy sem, az már más tészta. Más kultúra, más a reakció. 500 évvel ezelőtt egy ilyenért Európa keresztes háborút indított volna a közel-kelet ellen. Azóta a mi gondolkodásmódunk ennyit fejlődött, az övék pedig nem. De ezt eddig is tudtuk, éppen ezért nem tartom elfogadhatónak azt, hogy karikatúrákkal provokáljuk őket a sajtószabadság eszméje mögé bújva. Egyszerűen azért, mert akkor terroristákat küldenek, és megölnek 12 embert... Ok, okozat...
ma1982 2015.01.20 08:51:58
@$pi$:
Az valóban lehetséges, hogy ha nem is létezik a Charlie, akkor is megtörtént volna ez a terrorcselekmény valahol máshol, valaki másokkal.
De akkor annak sem lett volna valamilyen oka? Szerinted bárki ezen a Földön azért jön a világra, hogy embereket öljön, és feláldozza magát egy vallásért? Szerintem nem. Minden ok-okozati összefüggésekkel magyarázható. Minden okkal történik, csak sajnos sokan szemellenzővel élnek, és nem képesek színesen látni a világot, csakis fekete-fehérben, csakis egyetlen nézőpontból. (itt jegyzem meg, hogy továbbra is elítélek mindennemű erőszakot, bármilyen okból is történik, és teljesen elfogadhatatlannak tartom) Az okok pedig szerteágazóak, és évszázadosak, ebbe talán most nem is kéne belemenni.
Belsőség Nekem ez itt nem piros 2015.01.06 16:16:05
Kár volna csak a videómegosztók fedélzeti kamerás találatai alapján gondolkodni a közlekedéskultúra területi viszonyairól. Ideje tisztázni, hogy Kijevtől ide is van elég tahó az utakon, csakhogy a forgalomfigyelő fedélzeti kamera (közismert nevén: dashcam) itt nem alaptartozéka…..
A jó ötlet általában nagyon egyszerű. És szórakoztató. Na, ki csinálja meg idehaza először? Kell hozzá adatátvitelre képes kis kamera, egy RC-pálya és pár számítógép, monitor és jó kormányok, helló. via: oppositelock.jalopnik.com..
ma1982 2014.12.11 17:48:41
@etteremerd:
Jobb a grafikája? Eléggé ugrált a kép, bár oké, legyen igazad.
Viszont a fizikára egyáltalán nem mondanám hogy jó. Úgy pattogtak azok a kocsik a pályán, mint a teniszlabda. Ha valósághű autóvezetésről van szó, akkor ennek sok köze nincs ahhoz.
Egyik este, a tizenhatodik kerület egyik forgalmas főútján kocsikáztam hazafelé, amikor furcsa fényt láttam villódzni előttem. Valaki azzal szórakozott, hogy egy lézer-pointerrel világít rá az autókra, buszokra, gyalogosokra. Előbb az úton cikázott a piros pont, aztán a…..
Rácsodálkozunk a Nyugatra, mint x évvel ezelőtt, valamint kesergünk a drága kisautók felett. Az Égéstér 140. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
ma1982 2014.10.13 11:06:09
@Shadowbull:
Ha nem tűnt volna fel, nem hallottam dolgokról, hanem tapasztaltam dolgokat.

"Fogalmad sincs hany motort erinthet a problema"
Nem kötötték az orrunkra, annyit mondtak, hogy előfordul ez a jelenség, szerintem még ők sem tudják a számát. Gondolom random előjön.

"nem tudod hogy hogyan derult ki"
Dehogynem. Menet közben kopogott a Schwingungsdämpfer (mindjárt meglátod a második képen), és meglazult a vezérlés oldalon a szíjhajtás.

"nem tudod hogy mi az oka"
Dehogynem! Csak neked megnyitottam az egész szerelőállomást. csak azért, hogy lásd, mennyire féltudásúan okoskodom.
kepfeltoltes.hu/141013/31803081_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez a csavar kilazul.
kepfeltoltes.hu/141013/6750496972_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Azért lazul ki, mert a Schwingungsdämpfer hátoldalán lévő kis rovátkák előfordul, hogy nem a megfelelő helyre fekszenek fel (tehát a nekik kitalált ellendarab mélyedéseibe), hanem a mélyedések közti dombocskákba.

"nem tunt meg fel hogy a csavarozasi parameterek valtoztatasa a tomeggyartasban mindennapos dolog"
Itt nem csavarozási nyomaték módosításról van szó, vagy ilyesmiről. Az mindennapos. Itt komoly gond van. Valahogy mérni kell, hogy a rovátka belekerült-e a helyére vagy sem. Ilyen gond nagyon nem mindennapos, és nem is könnyen mérhető.

"lam a VW milyen szar"
Nem mondtam. Abból indult ki az egész, hogy szerintem a VW túlárazott, és a mostani motorszériával sok a gond. Miért magyarázol bele más dolgokat? A VW jó kocsikat csinál, ezt korábban is írtam. csak épp nem reális az ára. Illetve most valamit eléggé elkúrtak a motoroknál.

"Mi a fasznak melozol ott, ha ennyivel okosabb vagy mint ok?"
Mert szeretek itt dolgozni, szeretek tervezni. Mi köze van ennek ahhoz, hogy a németek néha gyökerek? Elviselem őket és kész.

"Nem kell ahhoz teged szemelyesen ismerni, hogy azt mondjam rad amit, amugy is leszarom nagy ivben mit csinalsz IRL a referenciaiddal egyutt, az itteni produkciod alapjan itellek meg."
Akkor én is ez alapján ítéllek meg, és le is zárom a meddő vitát, mivel márkafanatikusokkal sajnos nem lehet érdemi vitát folytatni. Kicsavarják a szavaidat, elferdítenek mindent, és a nyilvánvaló dolgokat sem képesek elfogadni.
Szóval részemről viszlát!
ma1982 2014.10.13 11:36:19
Belsőség A hét műtárgya 2014.10.06 10:16:06
Nem rizsáznék sokat: megláttam és lefotóztam. Csodálatos, natúr gépészet, ami nem szól semmi másról, csak a tökéletességről. Már megint beint egy kis autógyár a nagyoknak, szembe megy mindennel, ami gazdaságilag ésszerűnek tűnik. Igen. A Mazdánál készült a fénykép.…..
A héten több alkalommal (Zách Dani cikke, rádióbeszélgetése; egy RSVPTC) foglalkoztunk a Totalcaron a hazai autólopással. Rablótrükkökről, megelőzési tanácsokról volt szó; többek közt arról, hogy hol parkoljunk egy lakótelepen, vagy arról, hogy mennyit segít a biztonsági…..
ma1982 2014.08.29 11:50:35
Az Index nemrégiben írta meg, micsoda riasztó látogatottságot ért el a Magyar- és az előtte megtartott Német Nagydíj. Pedig egyik sem volt rossz, de azért ne dugjuk homokba a fejünket, pláne annak tükrében sem, hogy a Német Nagydíj idején megtartott kamionverseny-hétvégére…..
ma1982 2014.07.31 08:04:10
Nálam a Forma 1 már évek óta csak azért van, hogy a duruzsoló motorok kellemes hangjára tudjak egy jót aludni vasárnap délutánonként.
Lehet, hogy most sokaknak a lelkébe tiprok, de a kamionversenyt nettó baromságnak tartom, a kamionok áruszállításra valók, nem versenyzésre.
Viszont a Forma1-et nagyon meg kéne reformálni. Kezdetnek a millió szabálynak szerintem kb. a felét eltörölhetnék (a biztonsági szabályokon kívül). Felesleges beleszólni abba, hogy a versenyző milyen gumit használjon és hányszor, vissza kéne hozni a tankolást, és nem kéne beleszólni, hogy a kocsiba mekkora tankot építenek, és azt meddig tankolják. Ha valaki egy gumiszettel és egy teli tankkal akarja megcsinálni a versenyt, ám legyen, viszont akkor valószínűleg lassabb lesz annál, aki mondjuk csak fél tankkal, és 2 szett gumival. Ezekbe az önszabályozó dolgokba tök felesleges beleszólni, had döntse már el a versenycsapat, hogy milyen taktikán megy. Így izgalmas lenne az egész, mert sosem tudhatná a néző, hogy ki milyen taktikán van, ki hányszor jön ki a boxba, vagy kijön-e egyáltalán. Így lennének egy jó taktikával hirtelen 10.-ből elsők, és elsőkből 10.-ek.
A időmérő edzést úgy, ahogy van eltörölném a francba. Helyette a vasárnapi versenyen az előző futam végeredményének a fordított sorrendjében indulhatnának a versenyzők. Tehát aki megnyerte az előző versenyt, az a következőn az utolsó helyről indul, a második az utolsó előttiről; aki ez előzőn utolsó lett (vagy először esett ki), az indul az élről. Izgalmas csaták lennének a verseny legelejétől a legvégéig. Így a gyengébb csapatoknak is lenne némi esélye, mivel az eléggé előröl indulnának, az erősebb csapatoknak meg mindig küzdeniük kéne, hogy előreverekedjék magukat.
Ilyen dolgokkal szerintem nagyon izgalmassá lehetne tenni a versenyt, de ehelyett mindent túlszabályoznak, megfojtják az izgalmat. Illetve a legnagyobb gond, hogy gyakorlatilag az egész semmi másról nem szól, mint a pénzről (lásd: horror jegyárak).
ma1982 2014.07.31 12:50:16
@stig: A versenyek ennél már nem lehetnek egyoldalúbbak. Amiket én leírtam, nem hinném, hogy a jelenleginél nagyobb fejlesztést igényelnének. Hogy ki mekkora tankot tesz a kocsiba? Eddig is kellett bele, ez nem változtat semmin. Milyenek a gumik? Eddig is volt egy beszállító (Pirelli), ez nem változtat semmin. Az én ötleteim szinte csak a versenyszabályokat tennék lazábbá.

Szerintem ezek a szabálymódosítások semmi plusz terhet nem rónának a kicsikre, egyszerűen csak jobban lehetne taktikázni. Szerintem rosszabb nem lenne tőle a helyzet. Most is idényenként van egy csapat, ami viszi a pálmát, a többi labdába sem rúghat. Lehetne ennél egyoldalúbb?

Amúgy persze, ez ennél sokkal bonyolultabb, és nem az volt a célom, hogy majd én itt most megmondom a tutit. De ötletelni azért lehet... :)