Regisztráció Blogot indítok
Adatok
EifAdam

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az előző részhez katt ide: https://kozlekedesiklub.blog.hu/2023/05/06/milyen_egy_jo_tavolsagi_vonat_166  Motor, vagy mozdony? Ez a kérdés utasforgalmi szempontból majdnem mindegy. Azért fontos ezt leszögezni, mert a vasutasok közötti diskurzust mégis ez a kérdés uralja a legtöbbször, és a…..
Ahogy azt előző cikkünkben bemutattuk, a vasúti teherszállítás szerepének erősítése összeurópai érdek, hiszen az EU-ban döbbenetesen magas ma a közúti áruszállítás részaránya a vasútihoz képest, ami mind az úthálózat (túl)terhelésében, mind súlyos környezetvédelmi problémák (légszennyezés, zaj)…..
EifAdam 2021.04.23 11:07:05
Egy gyors számítással megnéztem, hogy a jelenleg egyetlen 160 km/h közlekedésre engedélyezett vonalunkon, az 1-esen az S10-es személyvonat 70,5 km/h átlagot produkál Kelenföld-Győr viszonylaton. Egy tehervonat 80-90-100 km/h-val mehet, rakott-üres jellegtől és kiadott menetrendtől függően - ahogy az utolsó, gyakorlatilag leglényegesebb bekezdésben Ti is írjátok-, vagyis ezek vannak kb. összhangban, azaz, ha azt szeretnénk, hogy ne zavarja egymást a mindehol megálló személy és a tehervonat és egymás mögött haladjon közel azonos átlagsebességgel, ahhoz a többi elővárosi vasútvonalra is ki kéne építeni és engedélyezni kéne a 160 km/h-s közlekedést.

77-es vonal jelenleg azért nem működőképes útirány, mert egyrészt a 71-es vonal személyvonatai közé nem férnek be más vonatok Vác-Vácrátót közé, főleg csúcsidőben. Másrészt olyanok a lejtviszonyai, 10-es terhelési szakasz van mindkét irányban, amivel kb. 1700-1800 tonna engedélyezett egy mozdonnyal. Míg Rákoson keresztül a 80-as vonal felé kb. 2000 tonna mehet (Gödöllőn van 8-as terhelés), addig a 120a, így Lőkösházi határ felé 2300-2500 tonnával is mehetnek vonatok. Harmadrészt kevés mozdonyvezetőnek van oda vizsgája, és egy esetleges személyzetváltást egyszerűbb megoldani Rákoson.

Az 5-44-42-151-152-140 vonalakon alapuló V0 szerintem is adja magát, sebesség emeléssel, szakaszos kétvágányúsítással működő lehet. De ehhez olyan kapcsolatok kellenek, hogy Pusztaszabolcsnál a 44-42 átkötés a 40-es vonal felett átmenjen, de legyen lehetőség bemenni Pusztaszabolcsra is és Dombóvár felé is, ugyanígy a 150-esre is ne csak egy irányba kerüljön becsatlakoztatásra, hanem mindkét irány elérhető legyen irányváltás nélkül, illetve a 140-es vonalat kétvágányúsítani kell Cegléd-Kecskemét között.
EifAdam 2021.05.08 15:25:56
@Adani: A saját kommentembe fent ezért írtam csak érintőlegesen a vonalismeretet. Persze van olyan mozdonyvezető aki komolyan veszi és nem megy arra az útvonalra, ha nincs ismerete, mert nem szeretné megütni a bokáját egy ellenőrzés esetén, de ott van a másik típus, akit nem érdekel ez annyira, "a zöld azon a vonalon is zöld". (Megint mellékes, hogy konkrétan a 77-esen alakjelzők vannak :) )
Végre történt valami a Boltban, Ahova Járok. Sorban álltam éppen a gyorskasszáknál, ahol 9 kassza van egy 3x3 soros négyszögbe rendezve, és egy ötvenes pár állt előttem. Valami furcsa volt rajtuk, de nem tudtam rájönni, hogy mi. Aztán amikor sorra kerültek, kiderült, hogy mi az.…..
EifAdam 2014.09.27 21:37:11
@HTünde: Ez nagyon sok élelmiszerboltban is működik volt/jelenlegi lakókörnyezetemben. Pl. Eiffel téren nagy T. áruház kis Express boltja, Móriczon S-es bolt, ahol csak gyorskasszák vannak, mégis működik hogy egy sor van, ami sajnos a sok ember miatt sokszor a sorok között kígyózik, és az épp aktuálisan felszabaduló pénztárhoz megy a következő sorban álló. Hozzátenném hogy ezeknek az elhelyezkedése is olyan, hogy képtelenség lenne több sor kialakítására. Továbbá ezeken a nagy budapesti csomópontokon rengeteg ember fordul meg, valóban képtelenség néha kivárni a pénztárhoz való kerülést kisebb boltban.