Regisztráció Blogot indítok
Adatok
üres jelölő

0 bejegyzést írt és 42 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Dinamó Műhely Milán 2014.11.07 12:59:03
Milán meghalt. Tulajdonképpen ennyi. Vége. Rózsa Milán, egy kedves barátom, egy vállaltan meleg férfi és az egyik legelszántabb, legőszintébb, tisztább szívű aktivista súlyos depresszióval küzdött, és most alul maradt. Jött a vonat.  Milán volt az az ember, akit a…..
üres jelölő 2014.11.07 22:03:34
@MAC-Ka: +1
A kereskedelmi áruforgalomban a hétköznapi tárgyak digitális újracsomagolása olyan eljárás, ami a magasabb minőség biztosítékával toboroz új fogyasztókat. A hagyományos fizetőeszközök családjában először esik meg hasonló. A technológiai kép első korszakára visszatekintő…..
üres jelölő 2014.10.29 18:45:52
üres jelölő 2014.10.31 11:22:19
@lépcsőházy: de épp azt mondom, hogy szerintem a fordulópont után a korábbi "józan" technicista-demisztifikáló vonalat elkezdte felváltani a romantikus érzületek és eszmék eklektikus burjánzása, ami a bájos retrós szubkultúráktól a botos ispánt visszasíró reakciós tajtékzásokig terjed. Az összkép határozottan negatív; én jobban szeretném, ha a kapitalizmus csak egy technokrata gépezet lenne, amellyel egyszerűen szembe lehetne helyezni a Le livre des plaisirs-t vagy a L’insurrection qui vient-t, és nem kellene mindenféle, az emberek agyát a hierarchia és az elnyomás szolgálatában mérgező reakciós okkultizmussal is felvenni a harcot.
                                           Elmegyek ebédelni.                                                         Falus Ferenc dr.                           …..
üres jelölő 2014.10.30 11:23:36
@ipartelep: "Én egyébként azt gondolom, hogy csak lassú (belső) reformokkal lehet majd megváltoztatni, jobbá tenni, úgy hogy fokozatosan egyre élhetőbb, szabadabb, igazságosabb társadalom 'alakul'. Nem nagyon van más megoldásnak esélye."

Az égvilágon semmi nem utal arra, hogy ez lehetséges lenne.
üres jelölő 2014.10.30 17:36:59
@ipartelep: az "elitek" által vezetett (vagy inkább eltérített) forradalmak sosem voltak kívánatosak. Ezt a reformizmus ellentettjeként megjelölni egy nyilvánvalóan hamis dilemma. Az erőszak pedig a jelen valóságának nyilvánvaló ténye, ott lüktet a rendőrség, a hadsereg összes fegyverében. Nem az elnyomottak kezdik az erőszakot, ők csupán meghozzák a döntést, hogy nem mennek a vágóhídra.

Társadalmakat nem lehet előre tervezni. Ahogy Bakunyin mondta: akinek tervei vannak a forradalom utánra, az reakciós. Pedig ő nem volt konzervatív. A világ kiszámíthatatlan, a testekben mindenféle hirtelen vágyak ébrednek, az emberek mindig kiesnek a szerepből, amelyet az utópia szánt nekik. Amit mondasz az innovációról, az ösztönzésről, meg az ezeket az anyagi egyenlőségtől elválasztó szakadékról, az egy merőben burzsoá érvelés, meg felmerül a kérdés, hogy egy baloldali diskurzusban mit jelenthet egyáltalán az, hogy innováció.
üres jelölő 2014.10.30 19:36:40
@ipartelep: igen.
Akárki Hol vannak az anarchisták? 2014.10.03 21:10:11
És hol vannak a kommunisták? És egyáltalán, miért nem történik semmi? Az utóbbi évek súlyos gazdasági válságát egyelőre szerencsésen átvészelte az európai burzsoázia. Volt némi mozgolódás, főleg a mediterrán térségben, de a kapitalizmus válságkezelése, ami számunkra az élet és munkakörülmények…..
Fotó: Telegraph Lehet-e bármilyen aktualitása ma Magyarországon egy, a 20. század második felének angol baloldali gondolkodását meghatározó, idén elhunyt értelmiségi gondolatainak? A kérdés talán meglepő, de az alábbiakban arra teszek kísérletet, hogy egy vele foglalkozó,…..
üres jelölő 2014.10.04 15:29:50
@lépcsőházy: A "fajta" nem kevésbé ideologikus szerintem, és az angol "race" szónak is elég ronda története van. Az a baj, hogy ezeknek a fogalmaknak a története egybeesik a kategóriákat társadalmi valóságként létrehozó és fenntartó intézmények történetével (nagyon egyszerűen tkp. a rasszt/fajt/fajtát mint kategóriát maga a rasszizmus hozza létre), tehát maga a "véres udvar," a "fajbiológiai múlt" a történelmi oka annak, hogy pl. ma az USA-ban megnevezhetők a feketék mint társadalmi csoport a maguk sajátos helyzetével.

Bár én azt mondom, hogy végsősoron azoknak kell terminológiai kérdésekben dönteniük, akiket sújt a rasszizmus, tehát én fehérként nem próbálnék igazságot tenni ebben a dologban.
üres jelölő 2014.10.04 17:43:16
@lépcsőházy: "A „fajisága” alatt a szerző eltérő kulturális-civilizációs hagyatékra utal, de nem így hívja."

A színesbőrű és fehér emberek közti hatalmi különbségek nem abban állnak, hogy más a "kulturális-civilizációs hagyatékuk" (a cikkben szereplő Hall-idézet csakugyan a történelmi emlékezet képeivel érzékelteti a fehér és fekete tapasztalat különbségeit, de ez egy poetikus eszköz inkább szerintem), hanem abban, hogy a hatalom intézményei (a rendőrség, a hivatal, a "munka világa", a pszichiátria stb stb) másként bánik azokkal az emberekkel, akikben felismerni véli a romát, a feketét stb. Ezzel a "kulturális-civilizációs" dologgal is óvatosan kell egyébként bánni; a biológiai rasszizmus szalonképtelennek nyilvánítása óta a rasszisták egy jelentős része átnyergelt a "nincs baj a romákkal/arabokkal/stb mint fajjal, csak a kultúrájukkal/vallásukkal/stb" narratívára.
Szóval értem én, hogy a "faj" szó vonzza magával a "fajjal" kapcsolatos diskurzus egész rusnya történetét, de hát épp ez a diskurzus volt az, ami megteremtette a "fajt" mint társadalmi valóságot. Az angol nyelvű antirasszista diskurzus is használja a "race" szót, pedig annak is megvan a története.

Azt a színesbőrű emberek érzékelik, hogy egy adott praxis (szóhasználat vagy akármi) milyen hatással van az életükre, a körülményeikre, így az ő közösségeik tudják ezekről az utolsó szót kimondani. Ha a saját materiális helyzetüket bizonygatniuk kell, vitára kell bocsátaniuk, akkor már régen rossz.
Dinamó Műhely Csőd 2014.09.29 09:50:20
Falus visszalép Bokros javára. Zavarban lelkem, mint bomlott cimbalom, most akkor véget ér ez a valóban szórakoztató trash reality, igazán kár érte. Mint szavazót nem ér veszteség. Falus villámgyorsan megmutatta, hogy fogalma sincs arról, mit kéne mondania egy baloldali…..
üres jelölő 2014.09.29 15:22:07
@kócsag: van egy wannabe-értelmiségi réteg, akikhez Bokros és a "szakértelme" közel áll. Az ún. demokratikus ellenzék hajlamos ennek a rétegnek a visszajelzéseit összetéveszteni a közvéleménnyel. De ebben az esetben érdekesebb kérdés, hogy miért csak ez a két pokemon volt játékban egyáltalán, és jogos a felvetés, hogy azért, mert a szemfülesebbek félnek.
„Antifasiszta mozgalom: a fasizmus és a fasiszta veszély ellen irányuló tömegmozgalom, amely osztályhelyzetre, pártállásra, világnézetre és vallásra való tekintet nélkül egyesítette a demokratikus erőket és szervezeteket. Legfőbb hajtóereje a nemzetközi munkásosztály…..
A valamennyire is ép eszű emberek számára világos, hogy a civil szervezetek elleni rendőri, állami támadás a megfélemlítésről szól. Aki tagadja ezt, az is tudja.  Essék most arról pár szó, hogy miként is néz ez ki a gyakorlatban. Mondjuk a leszbikusokat tömörítő Labrisz…..
üres jelölő 2014.09.20 10:16:44
@Shenpen: igen, ezzel a kommenttel nagyjából jól illusztráltad, hogy miért - mint fentebb írtam - nem szabad tőletek kérni.
üres jelölő 2014.09.22 19:37:46
@Shenpen: írtam fentebb, hogy nem szabad fideszközelieket kérlelni, te meg épp részletezted, hogy ha valaki mégis megtenné, akkor milyen jellegű diskurzusba csöppenne. Gondoltam, rámutatok erre.
Kantot, Marxot, Nietzschét, Webert, Freudot tovább olvassuk. Harcolunk lankadatlanul ugyan a magyarországi autoritárius rendszerrel – amelynek jellegzetes aktusa a szoborcsere – , de azért unjuk is. Intellektuálisan jelentéktelen, morálisan törpe. Akkor se számít (jegyezzétek meg,…..
üres jelölő 2014.09.20 13:16:07
@Shenpen: I. 1) Különböző diskurzusok különböző nyelvi regiszterekkel működnek. Burke másmilyen értelemben nevezi fenségesnek a halált, mint én a tormás krumplipürét, Althusser mást ért ideológia alatt, mint Török Gábor. Ezen meglehetősen frivol dolog rugózni.

2) Itt nem vagyok biztos benne, hogy kiről/miről beszélsz. Scseglov, a lettristák meg a szituacionisták pl. olyanokról beszéltek, hogy mindenkinek saját katedrális kell.

II.

1) A történelmet sokféle szemszögből meg lehet írni. Politikai kérdés is lehet, hogy ki milyen narratívát választ. A marxisták az osztálykülönbségek felszámolását akarják, így fontos számukra az osztályok közötti konfliktus kiemelése (ebben a szándékban én is osztozom, bár én nem vagyok marxista, mert nem hiszek az alap-felépítmény elkülönítésben, a totalitásban meg a hasonlókban). Ettől függetlenül a "rablóhadjáratok" nem ismeretlenek a marxizmus számára, Luxemburgtól Fanonon át Spivakig számos marxista gondolkodott-gondolkodik effélékről.

2) Nagyon félreérted a marxizmust. Marx nem a telekkönyvi kivonatban, sőt nem is a telekben magában látta materializálódni a magántulajdont, hanem az emberek közti viszonyokban.
üres jelölő 2014.09.20 13:55:27
@Shenpen: én a legtöbb marxistával meg az általad felsorolt három (meglehetősen ellenszenves) férfiúval ellentétben úgy gondolom, nincs olyan, hogy "az elnyomás alapja." A hatalomnak különféle konstellációi vannak, amelyekbe bele vannak csatolva a fegyverek, az iskolák és a tévékészülékek. A hatalom nem dolog vagy dolgok (fegyverek, papírok, neuronok stb.) összessége, hanem _viszony_. A hatalom hathat represszíven (elérjük, hogy x test ne tehesse meg y dolgot), de produktívan is (elérjük, hogy x test akarja/ne akarja y dolgot, z ízlése legyen, q dichotómiát tényként fogadja el stb.) Az emberek a társadalmi szerveződés különféle módjait úgy állítják elő, hogy máshogy kezdenek viszonyulni egymáshoz - erről szól az osztályharc, a feminizmus és a többi.
Dinamó Műhely Az utolsó roham 2014.06.20 16:49:46
Minden újságolvasó ember tudja, hogy a kormányzat egyik szerve, az ún. KEHI vizsgálatot indított azok ellen a nem kormányzati szervezetek (NGO-k) ellen, amelyeket a norvég állam támogat anyagilag, illetve az ellen a magyarországi alapítvány (az Ökotárs) ellen, amely a pályázati…..
üres jelölő 2014.09.19 13:37:25
@Istuion: az empíriához neked tényleg nem sok közöd lehet, az itt összehordott konyhafilozofikus maflaságaid meg a mandineres cikkeid alapján szerintem idén még az utcára sem mentél ki.

@jogalany: a fasiszta állam ideális ágense a tömegember, aki az "átlag polgár" nevében beszél (fogalomkészletében előkelő helyen van még az ún. "többségi társadalom", amely ugye valójában nem létszámát tekintve "többség", hanem attól, hogy nagyobb felület jut neki a hatalom intézményeiben). Egyébként nem a te pénzedből, hanem a norvég államéból. Ne pattogj, ha nem tudod, miről van szó.
üres jelölő 2014.09.20 10:07:39
@jogalany: szerződések értelmében juttatnak pénzt, és a szerződések értelmében juttathatnak az Ökotársnak is. A bizonyíték nélküli rágalmazásokat ("nagy részét sztem le is nyúlják" stb.) pedig kéretik mellőzni.
  Fotó: Curios and Dreams Az a mainstream baloldali iskola, amelyen felnőttünk, nem az X-faktorra, Snowdenre, az IS-re, a #yolo és Jimmy „népe” közötti beláthatatlan távolságra volt kitalálva. De remény van, mert azt legalább tudjuk: az egalitarizmus és az emancipáció iránti…..
Képes Gábor verse  Forrás: Laughing Squid     Facebook-kék ég alatt gyűlnek a jó madarak. Rendőrök, bűnözők, áldozatok, tanúk: az emberiség lájkolja magát. Feljelentjük magunkat feljelentkezünk: szépek vagyunk így egyben (robot kommenteli a zombit, ki az élet…..
Az anarchisták Dosztojevszkij: Ördögök című regényében ajánlanak olyan módszereket, vázolnak fel olyan lázálmokat, amilyenek Orbán Viktor fejében keringhetnek. A tusnádfürdői beszédet átolvasva, s összevetve Dosztojevszkij művével rálelünk az orbáni munka alapú társadalom…..
üres jelölő 2014.07.28 11:32:12
@stoic79: szerintem félreértetted, amit írtam.
üres jelölő 2014.07.28 14:08:02
@stoic79: hát ha valaki szocialistának látja Orbán rendszerét, az elég nyilvánvalóan minden rossz dolgot onnan eredeztet, hogy biztos nem elég kapitalista az ország.
üres jelölő 2014.07.28 15:17:15
@stoic79: 1) az újraelosztás mértékéből önmagában nem következik "szocializmus", az is számít, kiknek és hogyan juttat az állam (ez nagyjából 2+2=4 szint, de ultrakapitalistáknak általában ezt is le kell írni), a szociális ellátórendszert erre a szintre is Európa legszociáldarwinistább és legcinikusabb rendszere tudta csak leszarni (ez is nyilvánvaló, de ultrakapitalistáék akkor is a segélyekről panaszkodnának, ha a bányákban tizenkét éves gyerekek húznák a csilléket), 2) ez szar dolog, de ettől sem lesz a rezsim baloldali 3) a "magántulajdont" nem a "köztulajdon", hanem egy bizonyos nehezen körülírható kulturális-politikai-etnikai közeg tőkeakkumulációs törekvése írja fölül, erőszakos tőkefelhalmozás pedig a történelem minden egyes kapitalista rendszerében volt.
Orbán számára nyilvánvalóan a nyugati liberalizmus megbélyegzése és kudarcának bizonygatása vált a legfontosabb ideológiai fegyverré a választások óta eltelt időben. Az, hogy az utóbbi hetven év világtörténelme szempontjából teljesen tévesen a 2008-ban kirobbant válságot…..
üres jelölő 2014.07.27 17:21:12
@egyetmondok: igen, most a polgári képviseleti rendszer egy leírását adtad (bár azt furcsállom, hogy hangsúlyozottan csak európai jelenségként jellemzed). A szerző azonban szerintem a liberalizmusról mint egy szűkebb kategóriáról beszél ("a verseny, a meritokrácia, a nyugati szemlélet"), kiemelve, hogy "hazai liberalizmus nem volt az utóbbi 25 évben." Arra lettem volna kíváncsi, hogy szerinte mely államok liberálisok akkor.
üres jelölő 2014.07.27 18:13:11
@almodhi: szerintem félreértetted, amit írtam.