Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dzsok

0 bejegyzést írt és 311 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha valaki korlátlan felhatalmazást szavaz meg magának korlátlan időre, akkor korlátlan felelősséget is kell vállalnia a döntéseiért. A kormány így járt a járvánnyal kapcsolatban, ezért most megnézzük, hogy felelőssége teljes tudatában vajon milyen munkát végzett. Tényleg kiemelkedően eredményes volt…..
Dzsok 2020.05.16 09:57:03
Vajon mennyi ilyen kínai szart vettünk drága pénzért?:
nepszava.hu/3077863_magyar-hang-korhazban-hasznalhatatlan-legzeskonnyito-gepeket-kapott-tobb-intenziv-osztaly-is

Vannak már erről pontos adatok? Mikor indul el a légihíd visszaszállítani a sok használhatatlan eszközt? Visszakapja Magyarország az így elköltött pénzeket?
Állandó úti- és jelenlegi lakótársam, Csenge nemzeti ünnepünk estéjén, március 15-én kezdett el köhögni és belázasodni. Alapesetben nem is tulajdonított volna jelentőséget a dolognak, csakhogy ezúttal szokatlan módon mindehhez nehéz légzés is társult, ami az új koronavírus fő…..
Dzsok 2020.03.25 17:23:30
@teéjesenmindegy: Igen te beszélsz hülyeséget. A következőket állítottad:
1, irreális, hogy Ausztria napi 15000 tesztre növelje a tesztelési kapacitását:
"Igaz, hogy eddig összesen teszteltek 15613-at (márc 20 adat), de majd most majd naponta. 15ezret."

Erre írtam válaszul, hogy már most növeltek és 4 nap alatt 13000 tesztet végeztek
Továbbá itt van egy cikk a terveikről:
www.usnews.com/news/world/articles/2020-03-24/austria-to-use-more-rapid-corona-tests-for-broad-scale-testing
Tehát ebben nincs igazad, amit állítasz nem felel meg a valóságnak.

2, A következő baromságod:
"Ausztria: 28ezer teszt, 5500 fertőzött. Minden hatodik teszt mutatott pozitív eredményt.
Magyarország: 6800 teszt 226 fertőzött. Minden harmincadik pozitív.
Tehát a magyarok, egy fertőzött 30 kontaktját tesztelik, az osztrákok hatot."

Te tök hülye vagy ehhez a teszteket nem így használják fel, hogy elosztod az össz tesztek számát 6800 a fertőzöttek számával 226. Szerintem tájékozódj, előbb a tesztek használatáról.

3, Ha a járvány lecseng és az ország vissza akar állni termelésre, akkor az újbóli járványok megelőzésében kulcsszerepe lesz a tesztelésnek ehhez olvasd el a korábban behivatkozott cikket meg ezt is, bár az előzmények alapján neked ez már valószínűleg túl magas: :)
index.hu/techtud/2020/03/25/a_rejtett_fertozottek_barmikor_kirobbanthatjak_az_uj_jarvanyt/
Dzsok 2020.04.23 09:33:13
@teéjesenmindegy: Néhány hét után akkor ennyit a bezzeg Ausztriás szövegedről, lehet tanulni tőlük, úgy hogy sokkal nehezebb helyzetből indultak és szomszédos ország Olaszországgal:
index.hu/kulfold/2020/04/23/ausztria_magyarorszag_koronavirus_jarvany_laboratorium_korlatozasok/

A gazdaság újraindításához és az átmeneti időszak kezeléséhez szükséges nagyszámú tesztelés terén is lazán le fognak körözni minket.
Vojázs, Vojázs 100 éves a KLM 2019.11.15 10:55:00
A világ egyik legöregebb kereskedelmi légitársasága, a KLM októberben ünnepelte 100. születésnapját. Talán még nem késő egy poszttal felköszönteni a születésnapján így november közepén sem. A holland légitársaságot 1919. októberében alapították (szóval éppen 100 éve), de első járata csak…..
Úti Sztorik Norvégia Bergenje 2019.11.03 15:10:38
A munkám miatt néhány napot Bergenben voltam, és bár több időt töltöttem konferenciatermekben, mint a városban, azért sikerült pár apró benyomást szereznem a helyről...
Tarlós úr leköszönt a főpolgármesteri székből, ezentúl a kormány oldalán lesz jelen tanácsadóként, a stafétabotot pedig átvette az ifjú kihívó, Zugló expolgármestere, Karácsony Sándor, izé, Gergely. Sok sikert kívánunk mindkettejüknek, de jelen bejegyzés célja az új főpolgármester szembesítése a…..
Dzsok 2019.10.24 08:07:03
A közlekedésfejlesztésre szánt budapesti források már beépítésre kerültek ide:
www.napi.hu/magyar_vallalatok/tovabb_dragul_a_puskas_arena.690436.html
és ide (a vár esetén ez csak egy töredék összeg az eddig elköltött milliárdok mellett)
444.hu/2019/02/13/a-kormany-36-milliardbol-folytatja-a-budai-var-atepiteset

Mindeközben a budapesti dugókon (méret, reggel egyre korábban áll be a város) jól lemérhető, hogy a tömegközlekedés nem képes ellátni a feladatát, nem biztosítja megbízhatóan az agglomerációból való bejutást, ezért a nagy többség az egyéni közlekedést választja, melyet meg a közúthálózat nem bír el.
Dzsok 2019.10.25 04:48:19
@laci_52: A e-as metro potlasa nem fel evig fog tartani hanem egy evekig tarto nyuglodes lesz mely egyre nagyobb dugokat eredmenyez majd.

A deli szakasz a jelenlegi kommunikacio szerint 2021 ev eleje elott nem lesz kesz. Ehhez kepest fognak kesni 2021 marcius - aprilis?
Amit meg nem nagyon kommunikalnak, hogy az eszaki es a deli szaksz a ket legkonnyebben felujithato keregvezetesu resz, rehat 2021 evre a teljes felujitas kb.40%-a keszul csak el. A kozepso Nagyvard ter - Lehel ter felujitas sokkal tovabb fog tartani, a ootlast a belvarosban kell megoldani igy 2021-2022-to ujabb evekig tarto nyuglodesre lehet majd szamitani.
A MÁV belföldi vonatain hosszú évtizedes (ha nem évszázados) története van az étkezőkocsiknak. Azonban ahogy a rendszerváltás után a vasút egyre inkább vesztett vonzerejéből, és elfogytak a fizetőképes utasok, egyre kevésbé érte meg az étkezőkocsikat üzemeltetni. Ehhez képest egész sokáig…..
Dzsok 2019.06.16 18:02:51
Egy népszerű gazdasági oldalon megjelent egy cikk, most tessék nagyon figyelni, egy hazai bank ingatlan értékesítésével foglalkozó vállalkozásának munkatársától, arról, hogy miért is érdemes ingatlan venni. A cikk címe a „Tízből nyolc fiatalnak esélye sincs, hogy saját…..
Dzsok 2019.05.05 15:49:08
@Online Távmunkás: Ha már ennyire tudjuk, hogy mekkora a fizetés Budapesten, akkor nem árt a medián és az átlagbér közötti különbséget is figyelembe venni.
Dzsok 2019.05.05 15:55:29
@midnight coder: Ha neked a boltban hétköznapi áruk vásárlása estén 2,8% a tapasztalatod az inflációra akkor szólj. Szerintem közelebb van az az 5% hoz.
A Bulinegyed egyik rákfenéjét a telefonfülkék jelentik, amit részint nyilvános vécének, részint raktárnak használnak a hajléktalanok. A telefonfülkék állandó szemét és bűzforrásként színesítik a városképet. Erre rátesz egy lapáttal, hogy amikor a Magyar Telekom rendszeresen takaríttatja a fülkéket,…..
Svédországban nagyon magasak az adók, ezzel semmi újat nem mondok. A nagy kérdés az, hogy ha leülünk és kiszámoljuk, hogy Magyarországon mennyi az elvonás, akkor ér-e minket meglepetés. Emellett (északon maradva) költözünk egyet Norvégiában, végül ellátogatunk egy olyan…..
Dzsok 2018.04.02 17:56:51
@Cnere: Teljesen egyetértek azzal amit írtál.
Nálunk korábban a teljesen átlagos (európai összehasonlításban pedig a vállalhatatlanul alacsony) béreket is extrém módon megadóztatták.

A most alkalmazott egykulcsos rendszer a jelenlegi Magyar valóságra és csalásokra van kitalálva:
-rengeteg kamu minimálbéres, ahol a cégek 5-10 éven keresztül gond nélkül tudnak minden alkalmazottnak borítékban illegálisan fizetni, mert a Magyar állam nem tudja őket kiszűrni;

Ha ezen a rendszeren bármit változtatni akarnak, akkor kiemelten kellene kezelni, hogy egy jól keresőt ne adóztassanak még jobban, csak a tényleg magas pl. cég vezetői béreket, illetve adjanak kedvezményt az alacsony keresetre, de ne a borítékba fizető kamu minimálbéres cégeknek.
Dzsok 2018.04.02 19:22:30
@midnightcoder2: Ha hasonló bérekre gondolsz mint ezen a képen, akkor szerintem ezek csak simán jó keresetek, nem adóztatnám meg ezeket a sávokat jobban.
www.hwsw.hu/kepek/hirek/2018/03/hays_fejlesztes_1.jpg?1521757975350

Havi 1,5-2 határtól viszont indokolt lenne egy magasabb sáv szerintem, persze itt sem agyonadóztatva, de ezek a sávok már nyugaton is a magasabb adósávba artoznának.
Hajnalonként újabban három fapados gépnyi ember indul egy tenyérnyi helyről és halad át két útlevélbódén Ferihegyen. Tessék figyelni, lehet, hogy az egyik gép kapuja már zár, miközben a másik gép utasaival állunk a csőben, vagy a lépcsőn. Nyomulni kell és lifttel ki lehet kerülni a lépcsőn álló…..
Dzsok 2017.07.02 15:40:14
@fapadosbela: Ez a probléma a schengeni övezeten kívül eső célpontoknál probléma. (London, Dubai stb.) Biztos ilyen helyre repültök, nem európán belül.

Az elsőbbségi beszállás ezen nem segít, mert az a repülőre jelent előnyt, nem az útlevél ellenőrzésnél.
Könnyű lenne elintézni a címben feltett kérdést azzal, hogy keveset, mert egyfelől felmerül a kérdés, hogy mihez (és kihez) képest, másfelől az adott kereset vásárlóértéke sem mindegy. A mai poszt témája tehát a pénztárcánk lesz, némileg kapcsolódva egy pár nappal ezelőtti bejegyzéshez...
A felújítottnak mondott, valójában 99.99 százalékban új orosz metrószerelvényeknek 15.000 kilométert kell futniuk meghibásodás nélkül, hogy forgalomba állhassanak. Ennyi idő és ekkora távolság elegendő ahhoz, hogy kijöjjenek a hibák. A hibákat pedig értelemszerűen még azelőtt ki kell javítani, hogy…..
Dzsok 2017.03.24 14:45:16
A felújított és a következő 30 évnek szánt metrón nincs légkondi.
index.hu/belfold/budapest/2017/03/22/felujitott_orosz_metro_a_szelloztetessel_gond_lesz/
Felmerül a kérdés, hogy miért?

1, Felújításra írtak ki szándékosan tendert, hogy más új járművel pályázni kívánó beszállítók ne indulhassanak és ne alakuljon ki árverseny sem, hiszen ezt a típust a saját gyártója tudja olcsón felújítani/kicserélni, így kedveztek az oroszoknak.
2, Ugyanakkor szinte minden szakértő megerősítette, hogy új járművek érkeztek, tehát már ismert volt, hogy ennek a konstrukciónak nincs és nem is lesz klímája.
3, Ha a légkondi előírás lett volna és át kellett volna alakítani az orosz szerelvényeket, a költségek már akkorák lettek volna, amiből új metrót is lehetett volna vásárolni.

Konklúzió - > rohadjanak bele a budapesti utasok a "felújított " csoda metróba

Romániában a CAF-tól vettek 144 új metró kocsit 2011 és 2014-ben 45 milliárdFt-ért..... ott egy szerelvény 6 kocsiból áll és 114m hosszú és átjárható, nálunk 6 kocsi van szintén és 120m hosszú a szerelvény ami nem átjárható.....

In November 2011, Metrorex signed a €97 million contract with CAF for 16 metro trains (96 cars), with options for a further 8 sets (48 cars).[17] The 114m-long six-car trains will be assembled in Romania. They each accommodate up to 1,200 passengers and are made up of four powered and two trailer vehicles. As of November 2014, all trains have been delivered and all 16 of them entered in service, for use on line M2. As the CAF trains enter service, all of the Bombardier stock will be moved for use on line M3, according to Metrorex's plans to replace all of the old Astra IVA stock on the entire network.
In November 2014, Metrorex signed an additional €47 million contract with CAF for 8 metro trains.
Tudtad, hogy Magyarországon az energiának több, mint 30%-át főzésre, mosásra, fűtésre, világításra, fürdésre fordítjuk? Ebből az is következik, hogy a családi kasszát is leginkább a „rezsi” terheli meg, aminek szintén kiemelkedő hányada az energiafogyasztásból adódik. Nálad mi a helyzet a…..
Az angol egészségügyről elég sok rosszat lehet olvasni (nekem is van vele személyes, és nem túl jó tapasztalatom, és hallottam is érdekes dolgokat közeli ismerősöktől), így aztán engem tulajdonképpen nem is lepett meg különösebben Péter mai írása, aki egy leírta az angliai…..
De csak akkor, ha eredményes lesz a kilenc hónapja tartó, 15+60 darabos BKV szóló tender. Ha lesz eredmény, akkor Törökországban gyártott Mercedesek érkezhetnek a fővárosba. Korábban megírtuk, hogy tavaly december elején a BKV 15 darab, majd opciósan további 60 darab új  Euro…..
A korzó felújításának utolsó állomásaként lecserélték a régi, gömb burás közvilágítást is. Az eredeti önkormányzati látványtervben mutatott lámpák helyett azonban egy másik fajtát vásároltak, így most négy különböző lámpatest virít a…..
A Váci utca helyre pofozása nagyon klassz dolog. Meg úgy általában tetszik az, amit Belváros-Lipótváros a közterületekkel művel az utóbbi években. De azokat a képeket, melyeket Jackonod töltött föl a Párizsi utca új burkolatáról, kicsit hümmögve fogadtam. Olyan ez, mint a…..
A BBC megbízásából egy ügynökség összehasonlította 23 európai főváros idén novemberi, lakossági villanyárait és eggyel kevesebb főváros gázárait. (Ebből a statisztikából Helsinki kimaradt.) Az átlagárak alapján Zágrábban a 12. legdrágább a villanyáram, míg Budapesten…..
Omnibusz Örüljünk! De minek is? 2013.08.28 22:28:17
Óriásplakáton hirdeti az NFÜ az Új Széchenyi Terv segítségével beszerzett új buszokat. Ezzel szemben egy múlt héten megjelent írás szerint van olyan Volán társaság, ahol 1986 óta nem vettek új buszokat. Mit mutat a valóság? ,,Örülök, hogy kényelmesebben és gyorsabban…..
Dzsok 2013.08.30 08:33:27
Úgy látszik a cikkíró nem olvasta a legújabb hírt, ami meg fogja menteni a hazi buszgyártást:
iho.hu/hir/s91-est-berel-a-bkv-130526

De a viccet félretéve a hazai buszgyártás ellehetetlenítése igazi magyaros hángörien idiocc művelet volt.
Van még mit tanulnunk a Lengyelektől, Csehektől abban, hogy hogyan támogassuk a hazai ipart.
A fideszesek úgy látszik se az értelemmel, se a hatékonysággal se az emberséggel nem foglalkoznak, amikor a szegényeket kell büntetni. Hiába volt teljesen sikertelen, hiába meszelte el az Alkotmánybíróság visszahozzák a hajléktalan emberek büntetéséről szoló törvényeket és…..
Dzsok 2013.08.28 19:02:40
@Dzsok: Még azt elfelejtettem, hogy a cikkíró állítása szerint Budapesten több ezer műszakilag tökéletes állapotú (gázcsövek, közművek, fűtés, fürdő, elektromos hálózat, kémény stb.) és üres önkormányzati tulajdonú lakás van, amitneddig ismeretlen okokból nem adtak oda senkinek az önkormányzatok?
Rezsiköltségeket a főváros állja majd korlátlan víz és gázfogyasztásssal, gondolom ez nem kérdés...

Tehát az önkormányzati lakások várólistái nem is léteznek?
Azért ezt az állítást nem ártana tény adatokkal megerősíteni, mert utoljára pr. fogásként egy életveszélyesnek minősítet épületet sikerült csak elfoglalni.
Dzsok 2013.08.28 19:25:30
@von Putri: Szerintem a parlament, Sándor palota, pártszékházak, kereskedelmi és állami tv és rádió székházak, polgármesteri hivatalok, önkormányzatok 50 méteres körzetében engedélyezni kellene mindent, teljes odaszarási, hányási, alvási joggal.
A Deloitte Tanácsadó Zrt. prágai központjában készült egy több országra kiterjedő (nemzetközi) lakáspiaci elemzés "European housing 2012" címmel (ide kattintva elérhető az eredeti (angol nyelvű) tanulmány), melyben több uniós ország (plusz Oroszország), köztük hazánk,…..