Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ctvi

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Valóban durva, hogy két egymást követő Budapest-Gran Canaria járat is úgy indult el, hogy az utasok csomagjait szándékosan Ferihegyen hagyták. Miért? Röviden: mert a rossz szabályozás miatt megtehetik. Kicsit hosszabban: a maga szempontjából a Ryanair a kisebbik rosszat választotta. Ez egy heti…..
ctvi 2018.07.23 21:58:35
@Gerardus A. Lodewijk:
Logikus az amit leírsz, de sajnos ez nem így működik, és ez gyakorlatilag teljesen bevett szokás, mert a bevétel, és a nyereség a két legfontosabb a mai világban! Ahogy korábban is írta egy hozzászóló, nem érdekel senkit, ha ma buknak esetleg x utast, mert átmenetileg olcsóbb áraikkal ennek a sokszorosát tudják visszahozni.
Uber driver Hát, ez ennyi volt... 2016.02.20 02:51:12
Leszedték az elso Uber rendszámot Úgy érzem srácok, ez ennyi volt... aki ezek után is beül vezetni, annak valószínűleg a.) nagyon kell a pénz, de leginkább b.) elmentek otthonról. Talán majd egyszer eljön az a világ, amikor nem másfél év után sikerül betiltani egy olyan szolgáltatást, amire…..
Megfogadtam, hogy nem írok többet erről a fizetős városi autóstop-alkalmazásról, de nem tudom nem megtenni. Az előző poszt pótkötete ez, mert annak nem titkoltan Uber-fan kommentelői hívták fel rá…..
ctvi 2015.05.11 10:43:22
Én a 2000-es évek legelején egy induló sofőrszolgálatnál dolgoztam kb. 6 hónapot, akik a bulizó embereket a saját kocsijukkal vitték haza. A cég lepriorált emberekkel dolgozott, elvárás volt a minimum PÁV II, kultúrált megjelenés (a farmer nem "játszott" náluk). A számlaképesség alapvető feltétel volt, és rendelkeztek felelősségbiztosítással. A taxisok sem voltak ellenségesek a céggel, mert más volt a célközönség. A kapott esetleges borravalót le kellett adni, és ezt elosztották a dolgozók egyenlően között!!! (Számla ellenében!!!!) Miután megjelentek más cégek, a cég befejezte a működését, mert az újak alámentek az áraknak, és a feltételek is jóval lazábbak voltak. A tulajdonosok úgy gondolták, hogy nem mennek bele a "szürke" bulikba, ezért döntöttek a befejezés mellett. A cégnél nem volt egy utas panasz sem a közel 1 év alatt, és sok szórakozó hely kifejezetten ajánlotta (ellenszolgáltatás nélkül), hogy a céget válasszák! Az utasokért érkező, de várakozni kényszerülő sofőröket mindig megkínálták egy üdítővel, vagy kávéval ingyen!!!
Még egy adalék, indulás előtt meg kellett győződni arról, hogy az ügyfél autója megfelelő-e. (világítás, index, fék) Műszaki hibás autóval nem lehetett elindulni (ilyen eset nem fordult elő, de az autón meglévő sérüléseket előre be kellett írni!!)
Az Uberrel kacérkodó utasoknak, sofőröknek azt tudnám javasolni, hogy gondolják végig, hogy a személyszállítás milyen felelősséggel jár! Egy súlyosabb balesetnél mi a garancia, hogy egy magánszemély (sofőr) ki tudja fizetni a megítélt kártérítési összeget, illetve a sofőröknek sem árt tisztába lennie azzal, hogy a teljes vagyonukkal felelnek. Pl. Ha egy külföldi utas lába a biztonsági övbe beakad kiszálláskor, és összetöri magát, a megítélt kártérítési összeg (külföldi bíróság az illetékes) akár jó pár milliós nagyságrendű is lehet.
Én nem kívánok egyik oldalra sem állni, de azért nem véletlen, hogy személyszállítóknak sokkal szigorúbb műszaki és egyéb feltételeknek kell megfelelnie. (megbontásos kb. kétszeres árú műszaki vizsga, PÁV, biztosítások stb....)
Az egyéb telekocsi szolgáltatásokra is érvényesek ezek a dolgok.
Érdemes meggondolni, és utánaszámolni, hogy ha mindent egybeveszünk, tényleg megéri-e az így megszerzett nem túl nagy jövedelemért kockáztatni. Nekem nem éri meg, ezért azóta sem, és ezután sem kívánok ilyennel foglalkozni.