Adatok
i got my (törölt)
0 bejegyzést írt és 495 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Miközben Nagy-Britanniában állandósulni látszó vita a határátkelés korlátozása, sőt, sokan egyenesen az Európai Unió elhagyásáról is, mint lehetséges forgatókönyvről beszélnek, egy friss tanulmány szerint a brit gazdaságot nem hogy visszahúzzák az unión belülről…..
Van az úgy, hogy a mélyponton jön egy olyan lehetőség, ami aztán megváltoztatja az életet. Ez történt Lilivel és párjával is, akik három éve munkahelyük leépítései közepette kaptak egy váratlan ajánlatot Hollandiából, amit nem nagyon haboztak elfogadni. A mai poszt inkább a…..
i got my (törölt)
2014.11.06 19:49:02
@charlieharper: nézz utána, hogy afrikában mennyi kínai tőke van. pár hete volt az economistban erről cikk, amiben valaki utánaszámolt. tizedannyit talált, mint azok a számok, amikkel dobálóztak. valami egészen bagatell szám volt.
közelében sincs az afrikában befektetett brit vagy amerikai tőkének.
és gondold újra, hogy kína a közel-keleten található-e.
közelében sincs az afrikában befektetett brit vagy amerikai tőkének.
és gondold újra, hogy kína a közel-keleten található-e.
i got my (törölt)
2014.11.06 20:06:10
@diggerdriver: egy ékezettel többet írtál a kelleténél...
i got my (törölt)
2014.11.06 20:29:15
egy felemelő történet magyaro.-ról:
Mindössze 2 nap kellett, és összegyűlt az a 400.000 forint, amiből a Habitat for Humanity segítségével igazi otthona lesz Pistának, aki eddig hajléktalanként élt Zuglóban, majd kapott az önkormányzattól egy bérlakást, amit azonban magának kell lakhatóvá tennie. Most, hogy összeadták az adományozók az ehhez szükséges összeget, Pista már biztonságban várhatja majd a telet! Köszönjük mindenkinek!
www.youtube.com/watch?v=G6jZL2cuMGE
Mindössze 2 nap kellett, és összegyűlt az a 400.000 forint, amiből a Habitat for Humanity segítségével igazi otthona lesz Pistának, aki eddig hajléktalanként élt Zuglóban, majd kapott az önkormányzattól egy bérlakást, amit azonban magának kell lakhatóvá tennie. Most, hogy összeadták az adományozók az ehhez szükséges összeget, Pista már biztonságban várhatja majd a telet! Köszönjük mindenkinek!
www.youtube.com/watch?v=G6jZL2cuMGE
A mai posztban nekem az a hihetetlen elszántság és pozitív életszemlélet tetszik igazán, amellyel Anikó hozzááll az élethez és a határátkeléshez. Persze lehet azt mondani, hogy könnyű neki, hiszen nem a semmibe indul el, várja valaki, ugyanakkor azt gondolom, céltudatosan…..
i got my (törölt)
2014.11.05 22:16:23
@puhacica: nem kár egy trollra ennyi érzelmet vesztegetni?
i got my (törölt)
2014.11.05 22:51:42
@Philosoraptor:
a magyar vásárlóerő változása láttán lassan lehet izzítani a régi viccet:
"Elvtársak, jelenleg a világ egy ötödén van szocializmus, de meglátják, eljön az az idő, amikor az egy hatodán, sőt az egy hetedén is az lesz!"
a magyar vásárlóerő változása láttán lassan lehet izzítani a régi viccet:
"Elvtársak, jelenleg a világ egy ötödén van szocializmus, de meglátják, eljön az az idő, amikor az egy hatodán, sőt az egy hetedén is az lesz!"
i got my (törölt)
2014.11.05 23:00:06
@puhacica: aha.
nem lehet, hogy a troll valójában jótéti szolgálatként működik? (határátkelő-bot: programozói gyöngyszem, mely nyelvi panelekből értelmesnek látszó mondatokat produkál - persze az értelem, a tanulás, a válaszok értelmezésének legcsekélyebb jele nélkül.)
puszta jófejségből tálcán kínál az olvasóknak alkalmat a verbális agresszióra; ő a feszültséglevezető szelep. nyújtja a legokosabb oldalát, hogy páros lábbal illessük. csak azért, mert tudja, hogy nekünk arra van szükségünk. ;)
nem lehet, hogy a troll valójában jótéti szolgálatként működik? (határátkelő-bot: programozói gyöngyszem, mely nyelvi panelekből értelmesnek látszó mondatokat produkál - persze az értelem, a tanulás, a válaszok értelmezésének legcsekélyebb jele nélkül.)
puszta jófejségből tálcán kínál az olvasóknak alkalmat a verbális agresszióra; ő a feszültséglevezető szelep. nyújtja a legokosabb oldalát, hogy páros lábbal illessük. csak azért, mert tudja, hogy nekünk arra van szükségünk. ;)
Próbálok ritkán ilyet írni, de ma muszáj: aki Balázs posztját kihagyja, az sokat veszít, szóval ne hagyjátok ki. Nem éppen rövid, ellenben rengeteg benne a kép, és én a magam részéről nehezen tudom eldönteni, melyik tetszik jobban. (Kész szerencse, hogy nem is kell döntenem. :)…..
i got my (törölt)
2014.11.04 06:38:16
@cougarcat:
nem kritizálom a kanadai indián-politikát, mivel nem is ismerem. félreértetted, ha ennek kritikájaként értelmezted a hozzászólásaim.
amiket most írtál a munkáról és a droghasználatról azokkal természetesen egyetértek. (csak általánosan írtam az emberek vágyainak beteljesítéséről, indiánoktól teljesen függetlenül.)
mit várnék el? nem vagyok benne biztos, hogy a pozitív diszkrimináció hasznos eszköz.
jelenleg (de ez bevallottan csak "ötletelés" a részemről, mert nem ismerem a részleteket) szerintem a legjobb lenne, ha békén hagynák őket. persze, erről szó sem lehet. szó sem lehet róla, hogy a saját ősi területeiket visszakapják, s azt úgy kezelje a kanadai állam, mint mondjuk az usa-területeket: egy idegen állam fennhatósága alatt állóként, amihez kanadának semmi köze. ez persze politikailag irreális, a háborúkat, népirtásokat nem szokták visszacsinálni.
"Azt sem ertem hogy ezek utan milyen alapon ekezed allandoan Hintat, akinek ugye jogos problemai vannak, csak nem kepes rajtuk atlepni, cselekveskeptelen. Ezzel az erovel patyolgatnod kene ot is, es megerositened abban a hitben hogy mindenki mas a hibas a gondjaiert."
félreérted ezt is. az, hogy mit gondolok a múltról, felelősségről, független attól, hogy mit várnék el az indiánok esetében.
az egyik lehetőség, amit te írsz, hogy integrálódjanak. a gond az, hogy erről mit egyedüli lehetőségről gondolkodsz.
szerintem jobban járnának, ha nem integrálódnának, hanem visszatalálnának a gyökereikhez (de ez megint csak egy outsider vélemény). jobban járnának, ha a kanadai állam MELLETT élnének, nem annak integráns részeként, hasznos tagokként. ne adjon nekik kanada semmit, adja vissza jogos jussukat: a földet. és hagyja őket békén, hogy élhessék a saját életüket. nem egy bohóc-életet, ahol a törzsi kultúra csupán idegenforgalmi látványosság és kulissza.
"Persze ertem en hogy te lennel a "do-gooder", "joakaro", bar azt kell mondjam, az en foglalkozasomban a jo Isten kimeljen meg ettol,"
imáid meghallgatást nyertek. 2015-ben se én leszek a kanadai indiánügyi miniszter. :)
"Amikor emberek eleterol van szo, akkor bizony a gyakorlat szamit, nem elmeletek es ideologiak."
egyetértek. ezért nem is vállalnám, hogy mások életéről döntsek. de véleményem attól még van.
nem kritizálom a kanadai indián-politikát, mivel nem is ismerem. félreértetted, ha ennek kritikájaként értelmezted a hozzászólásaim.
amiket most írtál a munkáról és a droghasználatról azokkal természetesen egyetértek. (csak általánosan írtam az emberek vágyainak beteljesítéséről, indiánoktól teljesen függetlenül.)
mit várnék el? nem vagyok benne biztos, hogy a pozitív diszkrimináció hasznos eszköz.
jelenleg (de ez bevallottan csak "ötletelés" a részemről, mert nem ismerem a részleteket) szerintem a legjobb lenne, ha békén hagynák őket. persze, erről szó sem lehet. szó sem lehet róla, hogy a saját ősi területeiket visszakapják, s azt úgy kezelje a kanadai állam, mint mondjuk az usa-területeket: egy idegen állam fennhatósága alatt állóként, amihez kanadának semmi köze. ez persze politikailag irreális, a háborúkat, népirtásokat nem szokták visszacsinálni.
"Azt sem ertem hogy ezek utan milyen alapon ekezed allandoan Hintat, akinek ugye jogos problemai vannak, csak nem kepes rajtuk atlepni, cselekveskeptelen. Ezzel az erovel patyolgatnod kene ot is, es megerositened abban a hitben hogy mindenki mas a hibas a gondjaiert."
félreérted ezt is. az, hogy mit gondolok a múltról, felelősségről, független attól, hogy mit várnék el az indiánok esetében.
az egyik lehetőség, amit te írsz, hogy integrálódjanak. a gond az, hogy erről mit egyedüli lehetőségről gondolkodsz.
szerintem jobban járnának, ha nem integrálódnának, hanem visszatalálnának a gyökereikhez (de ez megint csak egy outsider vélemény). jobban járnának, ha a kanadai állam MELLETT élnének, nem annak integráns részeként, hasznos tagokként. ne adjon nekik kanada semmit, adja vissza jogos jussukat: a földet. és hagyja őket békén, hogy élhessék a saját életüket. nem egy bohóc-életet, ahol a törzsi kultúra csupán idegenforgalmi látványosság és kulissza.
"Persze ertem en hogy te lennel a "do-gooder", "joakaro", bar azt kell mondjam, az en foglalkozasomban a jo Isten kimeljen meg ettol,"
imáid meghallgatást nyertek. 2015-ben se én leszek a kanadai indiánügyi miniszter. :)
"Amikor emberek eleterol van szo, akkor bizony a gyakorlat szamit, nem elmeletek es ideologiak."
egyetértek. ezért nem is vállalnám, hogy mások életéről döntsek. de véleményem attól még van.
i got my (törölt)
2014.11.04 19:12:06
@cougarcat:
ha már pozitív diszkrimináció, akkor a szegényeket támogassák, ne az őslakosokat. (pontosabban: ne azért támogassák az őslakost, mert őslakos, hanem mert szegény.)
"Nanaimo korul mindharom torzs ilyen, meg is latszik a reserve-en. Campbell River, Duncan es Victoria - teljesen mas a helyzet."
hány törzs él a szigeten? és miben más láthatóan a helyzet a megegyezett és meg-nem-egyezett törzsek esetében?
"De oriasi problema hogy foldrajzilag es munkalehetosegektol elszigetelve elnek, ami szegenysegben tartja oket."
kinek probléma ez? nekik? a nyugati szemmel szegénységnek gondolt állapotról nem feltétlen gondolom, hogy megszüntetendő, "rossz" dolog.
"Onmeghatarozasra, onkormanyzatra vagynak (ami biztositva van), de sajnos sok esetben nincs motivacio ezen tul a cselekvesre. Pedig egyre inkabb azt latni, hogy van erre igeny."
mit jelent, hogy van rá igény, ha nincs motiváció?
ha már pozitív diszkrimináció, akkor a szegényeket támogassák, ne az őslakosokat. (pontosabban: ne azért támogassák az őslakost, mert őslakos, hanem mert szegény.)
"Nanaimo korul mindharom torzs ilyen, meg is latszik a reserve-en. Campbell River, Duncan es Victoria - teljesen mas a helyzet."
hány törzs él a szigeten? és miben más láthatóan a helyzet a megegyezett és meg-nem-egyezett törzsek esetében?
"De oriasi problema hogy foldrajzilag es munkalehetosegektol elszigetelve elnek, ami szegenysegben tartja oket."
kinek probléma ez? nekik? a nyugati szemmel szegénységnek gondolt állapotról nem feltétlen gondolom, hogy megszüntetendő, "rossz" dolog.
"Onmeghatarozasra, onkormanyzatra vagynak (ami biztositva van), de sajnos sok esetben nincs motivacio ezen tul a cselekvesre. Pedig egyre inkabb azt latni, hogy van erre igeny."
mit jelent, hogy van rá igény, ha nincs motiváció?
i got my (törölt)
2014.11.05 22:11:05
@cougarcat: az embereknek sokszor lövésük sincs róla, hogy mekkora szerencsétlenség lenne rájuk nézve, ha a vágyaik beteljesülnének.
pl. az allergia robbanásszerű növekedésének oka sokak szerint abban rejlik, hogy túl hatékonyak vagyunk a gyerekek megvédésében (kosz, baktériumok, stb.), s gyerekkorban nem kap az immunrendszer megfelelő stimulust.
a nehézségeket nemkívánatosnak tartjuk, pedig...
"The Desirable Difficulties perspective says that individuals should make things hard on themselves (but in a good way). Instructors should not spare the learners, but instead they should challenge them and make learning difficult. People should embrace difficulties, because it is through those difficulties that long term learning occurs. The term 'desirable' is added to difficulties, but even so the message is that learning should be a challenge."
www.columbia.edu/cu/psychology/metcalfe/PDFs/Metcalfe-BjorkVolSubmitFeb14Final.pdf
pl. az allergia robbanásszerű növekedésének oka sokak szerint abban rejlik, hogy túl hatékonyak vagyunk a gyerekek megvédésében (kosz, baktériumok, stb.), s gyerekkorban nem kap az immunrendszer megfelelő stimulust.
a nehézségeket nemkívánatosnak tartjuk, pedig...
"The Desirable Difficulties perspective says that individuals should make things hard on themselves (but in a good way). Instructors should not spare the learners, but instead they should challenge them and make learning difficult. People should embrace difficulties, because it is through those difficulties that long term learning occurs. The term 'desirable' is added to difficulties, but even so the message is that learning should be a challenge."
www.columbia.edu/cu/psychology/metcalfe/PDFs/Metcalfe-BjorkVolSubmitFeb14Final.pdf
Ma ismét egy olyan történet következik, melynek az első fele még jó régen, több mint 3 éve jelent meg (a 27. poszt volt a blog történetében…), szóval folytatódik az a sorozat, melyben régi szerzők folytatják sorsuk elmesélését. Tünde akkor már egy ideje Amerikában élt, egy…..
i got my (törölt)
2014.11.04 18:22:36
@Mirjam2: egy igazi államférfi csodákra képes! :)
i got my (törölt)
2014.11.04 19:45:03
@Grega:
ha szerinted a történet arról szól, hogy amerika a kánaán, akkor te valószínűleg egy másik történetet olvastál... :)
indexes propaganda? hm. köszönjük a figyelmeztetést, mostantól mi is jobban résen leszünk. éberség, elvtársak! nem lankadni!
és a chemtrailnek milyen szerepe van a blog fenntartásában?
ha szerinted a történet arról szól, hogy amerika a kánaán, akkor te valószínűleg egy másik történetet olvastál... :)
indexes propaganda? hm. köszönjük a figyelmeztetést, mostantól mi is jobban résen leszünk. éberség, elvtársak! nem lankadni!
és a chemtrailnek milyen szerepe van a blog fenntartásában?
i got my (törölt)
2014.11.05 19:21:14
@diggerdriver: ötven feletti férfi olvasóink természetesen felmentést kapnak ez alól. ;)
A Health and Safety (Egészség és Biztonság) az elmúlt évtizedekben kiemelt témává vált az angolszász munkakultúrában, néha már-már az az ember érzése, hogy kissé túl is lihegik a dolgokat (ebben a témában ajánlanám Jeremy Clarkson munkásságát, aki jelentős utálatot…..
i got my (törölt)
2014.11.03 21:03:16
@diggerdriver:
"Kinek mi köze más emberek érdekeihez?"
egy társadalomban a tagok nem szigetekként lebegnek a semmiben, hanem érdekközösséget alkotnak. a szabályok ideális esetben a tagok érdekeit, a közjót szolgálják. tehát: mindenkinek van köze a többiek érdekeihez.
a gundel meg a tévésó természetesen nem társadalmi érdek. a vagyonvédelem már sokkal inkább.
hogy mi a társadalmi érdek, az ideális esetben nyilvános vitákban kristályosodik ki. nyilvánvalóan a társadalom maga dönti el, mit mennyire tart fontosnak. s ideális esetben a társadalom értékítéletét tükrözi, illetve képezi le a törvényhozás. ha tehát konkrét témákban a társadalmi érdeket szeretnéd ismerni, elég elővenned a törvénytárat.
a lényeget szerintem nem értetted meg. nem vagyok a vasárnapi munkavégzés ellen. viszont fontosnak tartanám a kiszolgáltatott csoportok érdekvédelmét. ausztriában van egy bivalyerős AK, ami kőkeményen szembeszáll a politikával meg a munkaadókkal is, nagyon erősen védik a munkavállaló érdekeit. magyaro.-n ilyen nyomokban sem lelhető fel. ezért bármit megtehetnek a szerencsétlen dolgozókkal, akik örülnek, ha van munkájuk, nem fognak "ugrálni", hogy ugyan már fizessenek pótlékot, ha a mindenki számára adott pihenőidőben munkát várnak el. egy erős érdekérvényesítő-képességgel rendelkező munkavállaló a pofájába röhöghet a munkaadónak, ha unfair feltételeket támaszt, de egy eladó egy pillanat alatt az utcán találja magát, ha szóvá teszi a méltánytalanságot.
"Kinek mi köze más emberek érdekeihez?"
egy társadalomban a tagok nem szigetekként lebegnek a semmiben, hanem érdekközösséget alkotnak. a szabályok ideális esetben a tagok érdekeit, a közjót szolgálják. tehát: mindenkinek van köze a többiek érdekeihez.
a gundel meg a tévésó természetesen nem társadalmi érdek. a vagyonvédelem már sokkal inkább.
hogy mi a társadalmi érdek, az ideális esetben nyilvános vitákban kristályosodik ki. nyilvánvalóan a társadalom maga dönti el, mit mennyire tart fontosnak. s ideális esetben a társadalom értékítéletét tükrözi, illetve képezi le a törvényhozás. ha tehát konkrét témákban a társadalmi érdeket szeretnéd ismerni, elég elővenned a törvénytárat.
a lényeget szerintem nem értetted meg. nem vagyok a vasárnapi munkavégzés ellen. viszont fontosnak tartanám a kiszolgáltatott csoportok érdekvédelmét. ausztriában van egy bivalyerős AK, ami kőkeményen szembeszáll a politikával meg a munkaadókkal is, nagyon erősen védik a munkavállaló érdekeit. magyaro.-n ilyen nyomokban sem lelhető fel. ezért bármit megtehetnek a szerencsétlen dolgozókkal, akik örülnek, ha van munkájuk, nem fognak "ugrálni", hogy ugyan már fizessenek pótlékot, ha a mindenki számára adott pihenőidőben munkát várnak el. egy erős érdekérvényesítő-képességgel rendelkező munkavállaló a pofájába röhöghet a munkaadónak, ha unfair feltételeket támaszt, de egy eladó egy pillanat alatt az utcán találja magát, ha szóvá teszi a méltánytalanságot.
i got my (törölt)
2014.11.03 21:09:41
@QUERCUS: általában távolságtartással kezelem az összeesküvés-elméleteid, de ez most simán beleillik a képbe, amit a magyar kormány ámokfutásában eddig felrajzolt.
ahogy egyértelmű, hogy a külföldi bankokat és tulajdonosait ki akarja szorítani, mindent saját kézbe akar venni az olajipartól a közművekig. miért épp a teszkót ne akarná koncnak?
(megjegyzem, világszinten nagyon gyatrán muzsikál a teszkó, évtizedek óta nem ment ilyen rosszul neki. magyar kormánytól függetlenül. szóval azon se lepődnék meg, ha magától kerekedne fel, s önként vágná vissza bizonyos országcsoportokban az aktivitását. mint ahogy több bankról is olvastam, hogy régiószinten búcsúznak kelet európától.)
ahogy egyértelmű, hogy a külföldi bankokat és tulajdonosait ki akarja szorítani, mindent saját kézbe akar venni az olajipartól a közművekig. miért épp a teszkót ne akarná koncnak?
(megjegyzem, világszinten nagyon gyatrán muzsikál a teszkó, évtizedek óta nem ment ilyen rosszul neki. magyar kormánytól függetlenül. szóval azon se lepődnék meg, ha magától kerekedne fel, s önként vágná vissza bizonyos országcsoportokban az aktivitását. mint ahogy több bankról is olvastam, hogy régiószinten búcsúznak kelet európától.)
i got my (törölt)
2014.11.04 06:48:03
@diggerdriver: @négyzet:
"Ők is akarják hogy megszűnjön a vasárnapi műszak?"
ez a lényeg, pont ezt írtam már a legelején: kérdezzék meg az ott dolgozókat, akarnak-e vasárnaponként dolgozni. szinte biztos vagyok benne, hogy jó néhányan akarnak a pótlék miatt. de azt nem tudom, hogy a többségük akar-e.
ne a vásárlók kényelme, hanem az eladók érdeke döntsön a kérdésben.
"Ők is akarják hogy megszűnjön a vasárnapi műszak?"
ez a lényeg, pont ezt írtam már a legelején: kérdezzék meg az ott dolgozókat, akarnak-e vasárnaponként dolgozni. szinte biztos vagyok benne, hogy jó néhányan akarnak a pótlék miatt. de azt nem tudom, hogy a többségük akar-e.
ne a vásárlók kényelme, hanem az eladók érdeke döntsön a kérdésben.
Valami azt súgja, a blog olvasói közül elég kevés embernek adatott meg, hogy eljusson egy hollywoodi show felvételére (még akkor is, ha ez annak a koncertrésze), úgyhogy ideje, ha közvetetten is, pótolni ezt a mulasztást. Emellett kézbe veszünk igazi orosz / szovjet fegyvereket és…..
i got my (törölt)
2014.11.03 18:40:40
@Babette.: örülük, hogy termékeny talajra hullott a mag! ;)
én sokkal jobb vagyok nyelvtanulásban most öregen, mint fiatalkoromban. akkoriban a sok inkompetens tanár akadályozott, meg sikeresen hitette el velem, hogy alkalmatlan vagyok rá.
ma már csak a motivációm szab határ(talan)t a képességeimnek. :)
én sokkal jobb vagyok nyelvtanulásban most öregen, mint fiatalkoromban. akkoriban a sok inkompetens tanár akadályozott, meg sikeresen hitette el velem, hogy alkalmatlan vagyok rá.
ma már csak a motivációm szab határ(talan)t a képességeimnek. :)
i got my (törölt)
2014.11.03 20:24:01
@Turchi: nincs hülye diák, csak rossz módszer! :)
i got my (törölt)
2014.11.03 20:33:48
@Babette.: én izmosabb, okosabb, tapasztaltabb, kitartóbb és gazdagabb vagyok, mint fiatal koromban. kár lesz értem, ha már nem leszek! ;)))))
(egyedül a szerénységem csökkent. vagy csak az önismeretemmel van baj? ;))
(egyedül a szerénységem csökkent. vagy csak az önismeretemmel van baj? ;))
Ausztria egyike a legfontosabb migrációs célpontoknak, rengeteg magyar dolgozik a szomszédban, akár ingázóként, akár időszaki jelleggel, vagy állandóan, Egyikük, Péter, egy családi vállalkozás alkalmazottjaként írta meg tapasztalatait.
„Talán a legfontosabb kérdésre egy…..
i got my (törölt)
2014.10.28 19:53:05
@Muscari: az egyik legjobb oldal az englishtips.org, bár ketten is azt írták a napokban, hogy hibát jelez náluk, nálam gond nélkül megy.
illetve van még egy, ahol egészen egzotikus nyelvekhez is lehet találni tankönyvet (pl. magyarhoz van vagy két tucat). kirgiz, burmai, nem probléma. persze, angolul meg világnyelveken milliónyi:
uz-translations.net/
illetve van még egy, ahol egészen egzotikus nyelvekhez is lehet találni tankönyvet (pl. magyarhoz van vagy két tucat). kirgiz, burmai, nem probléma. persze, angolul meg világnyelveken milliónyi:
uz-translations.net/
i got my (törölt)
2014.10.28 20:52:37
i got my (törölt)
2014.11.03 17:37:04
@strucc007: egyetértek. annyival pontosítanám, hogy hivatalosan "lecsúsztatás" (zeitausgleich) esetén is jár a túlórapótlék (azaz 8 túlóráért elvileg 12-t csúsztathatsz le), de tény az is, hogy ezt nálunk sem korrektül kezelik (1:1 arányban engedik csak lecsúsztatni, ami jogellenes). mondjuk elég bonyolult a jogi helyzet is, mert "rugalmas beosztás" (gleizeitkonto) esetén nem minden túlóra, ami elsőre annak tűnik... :)
Homecoming, azaz hazatérés, avagy az amerikai iskolév második legfontosabb eseménye a mai poszt témája (mert nem akartam megint a Halloween-nel foglalkozni, akit az érdekel, ide kattintva elolvashatja a tavalyi posztot…). A Homecoming Európában talán kevésbé ismert, ugyanakkor az…..
i got my (törölt)
2014.11.01 21:28:46
@diggerdriver: a lényeget leírtam magyarul.
i got my (törölt)
2014.11.01 22:17:51
diggerdriver · diggerdriver.blog.hu 2014.10.31. 22:44:38
@charlieharper:
A muszlimoknál tiltott a liba?
i got my 2014.10.31. 22:52:37
@diggerdriver:
nem tiltott. a liba halal.
@charlieharper:
A muszlimoknál tiltott a liba?
i got my 2014.10.31. 22:52:37
@diggerdriver:
nem tiltott. a liba halal.
i got my (törölt)
2014.11.02 09:03:18
@diggerdriver: a halal szó "nem tiltott"-at jelent. a muszlimoknál nem tiltott a liba (fogyasztása).
Egy minisorozat újabb része következik, pár hete jelent meg József írása, gondolatai pedig sokakat megihlettek, akár kommentekben, akár posztban. Múlt héten Opcsi története jelent meg, most Efem válaszát adom közre.
(fotó: Ákos)
„Régi, habár nem rendszeres olvasója vagyok a…..
i got my (törölt)
2014.10.30 21:48:53
@Igaz Barát:
"Ma olyant hallottam egy ismerősömtől, hogy az USA küldött ide 7000 zsoldost, akiknek az a feladata, hogy fellázítsa a tömeget.
Nem tudom, mennyi valóságtartalma van,"
igaz. csak a szám nem stimmel. 2 millió lesz az. mind fidesz szavazó. :))
"Ma olyant hallottam egy ismerősömtől, hogy az USA küldött ide 7000 zsoldost, akiknek az a feladata, hogy fellázítsa a tömeget.
Nem tudom, mennyi valóságtartalma van,"
igaz. csak a szám nem stimmel. 2 millió lesz az. mind fidesz szavazó. :))
i got my (törölt)
2014.10.31 19:04:36
@Mirjam2: lehetőség szerint én is (na ja, ki nem?) az anyagi biztonság híve vagyok. de azért érdemes elgondolkodni, mennyit áldoz be az ember az ügy érdekében. az egész életed végigrobotolni, azért, hogy öregen valamivel jobb esélyeid legyenek a csirkefarhát (yummi!) vagy a homárlevesre? persze, egyénenként más és más a tűréshatárunk és a kockázatvállaláshoz való viszonyunk.
de vajon nem érdemesebb fullgázon olyan életet élni, amilyet szeretnénk, és dolgozni a halálunkig (illetve - legrosszabb esetben - meghalatni magunkat amikor már nem tudunk dolgozni), mint félszívvel rossz kompromisszumokat kötni, elpazarolni az egész életünket, 40 évig készülve öregkorunkra, azon aggódva, hogy mi lesz, ha már a mosdóig se tudunk egyedül elmenni?
csupán azért áldozzuk fel az egész cselekvő életszakaszunkat, hogy amikor az élet már egyébként is csak teher, mesterségesen életben leheseen bennünket tartani, és a felhalmozott vagyonunkból még két évtizedig tudjunk fizetni havi 2000 euróért egy "idősgondozót"?
én nem szeretnék nagy áldozatot hozni egy (számomra) értéktelen életszakasz prolongálásáért. főleg nem akkorát, hogy az értékes életszakaszt is értéktelenné tegyem általa. aligha hiszem, hogy sok örömem lenne az életben, amikor már nem tudom magam fenntartani. amikor már nem tudok se magam számára élelmiszert termelni, se a társadalomnak olyan szolgáltatást nyújtani (adótanácsadástól gyerekvigyázásig bármi), amiért "megérje" neki engem eltartani.
de vajon nem érdemesebb fullgázon olyan életet élni, amilyet szeretnénk, és dolgozni a halálunkig (illetve - legrosszabb esetben - meghalatni magunkat amikor már nem tudunk dolgozni), mint félszívvel rossz kompromisszumokat kötni, elpazarolni az egész életünket, 40 évig készülve öregkorunkra, azon aggódva, hogy mi lesz, ha már a mosdóig se tudunk egyedül elmenni?
csupán azért áldozzuk fel az egész cselekvő életszakaszunkat, hogy amikor az élet már egyébként is csak teher, mesterségesen életben leheseen bennünket tartani, és a felhalmozott vagyonunkból még két évtizedig tudjunk fizetni havi 2000 euróért egy "idősgondozót"?
én nem szeretnék nagy áldozatot hozni egy (számomra) értéktelen életszakasz prolongálásáért. főleg nem akkorát, hogy az értékes életszakaszt is értéktelenné tegyem általa. aligha hiszem, hogy sok örömem lenne az életben, amikor már nem tudom magam fenntartani. amikor már nem tudok se magam számára élelmiszert termelni, se a társadalomnak olyan szolgáltatást nyújtani (adótanácsadástól gyerekvigyázásig bármi), amiért "megérje" neki engem eltartani.
i got my (törölt)
2014.10.31 21:54:10
@tanato: készséggel elhiszem, hogy az ember ragaszkodik az életéhez, a tudat csodás trükkökre képes, az ösztönök erősek.
(bár, arra is emlékszem, hogy a nagymamámnak élete végén olyan fájdalmai voltak, hogy várta és kívánta a halált.)
ezzel együtt az én értékrendemben rossz döntésnek minősül az élet utolsó, örömökben igencsak szegény időszakának meghosszabbításáért lemondani az élet javáról. ez nem az élet meghosszabbítása, hanem a lerövidítése. ezzel csak azt garantáljuk, hogy már élve meghalunk - jóval előbb, minthogy bekerülnénk a halottak könyvébe.
szerintem amikor már nem leszek munkára, önellátásra képes (ha aktív, egészséges életmódot folytatok, ez lehet, hogy csak 80 vagy 90 éves korom felett következik be), akkor az örömök csupán a fájdalmak, testi kényelmetlenségek csekélyebb szintjét fogják jelenteni. ezekért az "örömökért" mondjak le bármiről? amikor az jelenti majd az örömöt, ha csak ötféle panaszom van reggel a szokott nyolchoz képest?
(bár, arra is emlékszem, hogy a nagymamámnak élete végén olyan fájdalmai voltak, hogy várta és kívánta a halált.)
ezzel együtt az én értékrendemben rossz döntésnek minősül az élet utolsó, örömökben igencsak szegény időszakának meghosszabbításáért lemondani az élet javáról. ez nem az élet meghosszabbítása, hanem a lerövidítése. ezzel csak azt garantáljuk, hogy már élve meghalunk - jóval előbb, minthogy bekerülnénk a halottak könyvébe.
szerintem amikor már nem leszek munkára, önellátásra képes (ha aktív, egészséges életmódot folytatok, ez lehet, hogy csak 80 vagy 90 éves korom felett következik be), akkor az örömök csupán a fájdalmak, testi kényelmetlenségek csekélyebb szintjét fogják jelenteni. ezekért az "örömökért" mondjak le bármiről? amikor az jelenti majd az örömöt, ha csak ötféle panaszom van reggel a szokott nyolchoz képest?
A mai történet legfontosabb üzenete számomra az, hogy milyen sokat számít a pozitív hozzáállás és a rugalmasság, különösen akkor, ha az ember külföldön próbál meg boldogulni. Zoltán története azért is érdekes (és számomra szívmelengető), mert a Határátkelő…..
i got my (törölt)
2014.10.29 20:29:50
@diggerdriver: igen, meg tengernyi politikus, akit már a nagycsoportba se lett volna szabad beengedni. és ez a pokorni még az értelmesebbek közül való... :(
i got my (törölt)
2014.10.29 20:51:42
@tanato: brit tudósok kutatásaira támaszkodva? a rákból kigyógyulóknak miért ne fizessünk? abból valószínűleg még nehezebb kigyógyulni? vagy akinek sikeresen összeforr a csontja lábtörés után?
vagy nem is betegség az elhízás?
a szerencsejátékkal / asszonyveréssel / bérgyilkossággal felhagyóknak milyen ajándékot adjunk?
és aki megtanul olvasni / vezetni / villanyt szerelni?
vagy nem is betegség az elhízás?
a szerencsejátékkal / asszonyveréssel / bérgyilkossággal felhagyóknak milyen ajándékot adjunk?
és aki megtanul olvasni / vezetni / villanyt szerelni?
i got my (törölt)
2014.10.29 21:01:12
@Zka: öreg hülyék?
A kérdés jó, a válasz pedig Szilvia mai írásában rejlik, aki persze nem csak erre felel meg, hanem bemutatja az országot is. Ma tehát egzotikus útra indulunk, ráadásul képekkel is, amiért külön köszönet a szerzőnek, akinek egyébként jó szívvel ajánlom a blogját…..
i got my (törölt)
2014.10.28 19:09:21
@Babette.: neked nincs reklámszűrőd? én három másodperc alatt eltüntettem, ahogy a fenti szürke sáv nagy részét is.
pl. adblock plus a firefoxban, de gondolom más browserhez is van.
pl. adblock plus a firefoxban, de gondolom más browserhez is van.
i got my (törölt)
2014.10.28 19:11:18
@Zoole[uk]:
"Nem tudok kattintani,csak bokni,tabrol dolgozok,boktem,de semmi nem tortent."
ha így dolgozol, akkor mit csinálsz a szabadidődben??? ;)
"Nem tudok kattintani,csak bokni,tabrol dolgozok,boktem,de semmi nem tortent."
ha így dolgozol, akkor mit csinálsz a szabadidődben??? ;)
i got my (törölt)
2014.10.29 06:35:24
@Babette.: gratulálok! mindig tudtam, hogy kellenek az életben apró örömök. :)
nem baj, a következő "lufi" már sokkal gyorsabban fog menni!
nem baj, a következő "lufi" már sokkal gyorsabban fog menni!
A Magyarországon maradottak közül akad, aki önigazolásra vágyik (azaz hogy ostobaságot követ el, aki elmegy), aztán akad, aki némi biztatást vár a saját határátkeléséhez, és még sorolhatnánk, mi mindent kérdeznek (rosszabb esetben: vágnak a határátkelők fejéhez) azok, akik…..
i got my (törölt)
2014.10.26 22:04:37
@Zoole[uk]: na, most elárultad magad, innentől minden világos. szóval te már a donald kacsát se értetted nyolcévesen! ;) elmagyarázzuk?
i got my (törölt)
2014.10.26 22:10:49
@Der echte Weihnachtsmann:
nekem meg ez:
hanyas vagy, '47-es?
www.youtube.com/watch?v=BXqFpf7Ngy4
de ezt ma mar alig erti valaki.
nekem meg ez:
hanyas vagy, '47-es?
www.youtube.com/watch?v=BXqFpf7Ngy4
de ezt ma mar alig erti valaki.
i got my (törölt)
2014.10.26 22:44:22
@Der echte Weihnachtsmann:
persze!
a másik kedvencem sándor györgy. itt pl. egy burda szabásmintát próbál térképnek használni:
www.youtube.com/watch?v=5ta5woeeQEE
persze!
a másik kedvencem sándor györgy. itt pl. egy burda szabásmintát próbál térképnek használni:
www.youtube.com/watch?v=5ta5woeeQEE
Ma folytatódik az Én városom sorozat, ezúttal kissé rendhagyó módon, hiszen egyetlen város, Los Angeles a téma, méghozzá Susan szemén (és lencséjén) keresztül. Nekem azért is nagyon érdekes téma, mert Los Angelesről mindenkiben él egy kép (nyilván Hollywood miatt is) – nos,…..
i got my (törölt)
2014.10.25 23:39:53
@Zoole[uk]: túl sok troll nincs szerencsére a blogon. intuíciódra bízom, ki közülük a választottja. ha nem megy, a mai vagy a tegnapi napi írás alatt ő maga árulta el.
i got my (törölt)
2014.10.26 00:24:30
@Cascabel:
érdekes. ausztriában egy év alatt ezernél több ember sérült meg a zebrán. azt mondják, hamis biztonságérzetet ad az embereknek, felelőtlenül, körültekintés nélkül lépnek az úttestre a zebrán.
korábban az volt a trend, hogy minél több zebra legyen, mostanra erősen lelassult, sőt, sok helyen megszüntetik a zebrákat.
érdekes. ausztriában egy év alatt ezernél több ember sérült meg a zebrán. azt mondják, hamis biztonságérzetet ad az embereknek, felelőtlenül, körültekintés nélkül lépnek az úttestre a zebrán.
korábban az volt a trend, hogy minél több zebra legyen, mostanra erősen lelassult, sőt, sok helyen megszüntetik a zebrákat.
i got my (törölt)
2014.10.26 11:22:59
@tildy[UK]: ahogy cascabel jelezte, a félreértés a történelem nem ismeretéből származik. nem az angolul beszélők fogadták be a spanyolul beszélőket.
arról meg, hogy mennyire rosszul ítélitek meg a kétnyelvű feliratozás hatását, ez a mondat árulkodik:
"Although many new Latin American immigrants are less than fluent in English, nearly all second-generation Hispanic Americans speak English fluently, while only about half still speak Spanish."
a teljes bekezdés érdekes:
Since the 1965 Immigration Act, Spanish is the second most common language in the country, and is spoken by approximately 35 million people.[8] The United States holds the world's fifth largest Spanish-speaking population, outnumbered only by Mexico, Spain, Colombia, and Argentina. Throughout the Southwestern United States, long-established Spanish-speaking communities coexist with large numbers of more recent Hispanophone immigrants. Although many new Latin American immigrants are less than fluent in English, nearly all second-generation Hispanic Americans speak English fluently, while only about half still speak Spanish.[9]
en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_the_United_States
arról meg, hogy mennyire rosszul ítélitek meg a kétnyelvű feliratozás hatását, ez a mondat árulkodik:
"Although many new Latin American immigrants are less than fluent in English, nearly all second-generation Hispanic Americans speak English fluently, while only about half still speak Spanish."
a teljes bekezdés érdekes:
Since the 1965 Immigration Act, Spanish is the second most common language in the country, and is spoken by approximately 35 million people.[8] The United States holds the world's fifth largest Spanish-speaking population, outnumbered only by Mexico, Spain, Colombia, and Argentina. Throughout the Southwestern United States, long-established Spanish-speaking communities coexist with large numbers of more recent Hispanophone immigrants. Although many new Latin American immigrants are less than fluent in English, nearly all second-generation Hispanic Americans speak English fluently, while only about half still speak Spanish.[9]
en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_the_United_States
Mit tegyen az, akinek nem tud Magyarországon elhelyezkedni a szakmájában, pár tízezer forintból tengődik, de dolgozni akar? Vágjon bele a határátkelésbe, kezdőtőke nélkül, csak úgy toronyiránt, bele egyik bizonytalanságból a másikba? Ezek Opcsi kérdései, aki ahhoz a…..
i got my (törölt)
2014.10.25 11:37:53
@diggerdriver: az anyagi életszínvonalra komoly hatást gyakorol a technikai fejlődés.
annak köszönhető, hogy a néptömegek ma nem közös szalmazsákon osztoznak, hanem saját lakásuk van.
mondjuk nekem egy kombájnsofőri állás kevésbé lenne vonzó, mint egy kaszás aratói, azaz nem életszínvonal javító, hanem rontó változás lenne.
de ha 100 hektárt kéne learatni, azért mégis inkább a kombájnt választanám. :)
annak köszönhető, hogy a néptömegek ma nem közös szalmazsákon osztoznak, hanem saját lakásuk van.
mondjuk nekem egy kombájnsofőri állás kevésbé lenne vonzó, mint egy kaszás aratói, azaz nem életszínvonal javító, hanem rontó változás lenne.
de ha 100 hektárt kéne learatni, azért mégis inkább a kombájnt választanám. :)
i got my (törölt)
2014.10.25 12:17:46
@diggerdriver: "a jelenleg Magyarországon élő emberek többsége hogyan élte meg az elmúlt 24évet és ők hogyan érzik az elképesztő nagy technikai fejlődés hatását az életszínvonalukra akkor már más képet kapnánk."
ők egész más hatásokat éreznek (amik közül egy a korrupció).
de ne legyünk cinikusok! nem mindenkinek megy ma rosszabbul, mint 20 éve. aki számít, annak nagyságrendekkel jobban megy manapság. ők tudták, merre tart a (magyar) világ, tudták, hová kell álljanak, ha magyar környezetben érvényesülni akarnak. örüljünk a sikereiknek! hiszen végtére is ők is magyarok. a legsikeresebbek közülük.
hogy összességében mégiscsak maroknyian vannak az ország lakosságához képest? ne szomorkodjunk emiatt, hanem örüljünk neki! képzeljük csak el, mi lenne a többséggel, ha százszor ennyi sikeres magyar lenne, aki a nép bőrén hízik kövérre!
ők egész más hatásokat éreznek (amik közül egy a korrupció).
de ne legyünk cinikusok! nem mindenkinek megy ma rosszabbul, mint 20 éve. aki számít, annak nagyságrendekkel jobban megy manapság. ők tudták, merre tart a (magyar) világ, tudták, hová kell álljanak, ha magyar környezetben érvényesülni akarnak. örüljünk a sikereiknek! hiszen végtére is ők is magyarok. a legsikeresebbek közülük.
hogy összességében mégiscsak maroknyian vannak az ország lakosságához képest? ne szomorkodjunk emiatt, hanem örüljünk neki! képzeljük csak el, mi lenne a többséggel, ha százszor ennyi sikeres magyar lenne, aki a nép bőrén hízik kövérre!
i got my (törölt)
2014.10.25 17:48:14
@puhacica: ó, te szegény! hát még mindig rémálmaid vannak?
Ma Ausztriába látogatunk, méghozzá egyenesen Grazba, azon belül is megnézzük, milyen a felsőoktatás, hogyan lehet bejutni, miként érdemes albérletet keresni – egyszóval egy informatív poszt érkezik jOeker tollából.
Sajnos ez az egyetlen kép lesz saját, mert ma megadta magát az…..
i got my (törölt)
2014.10.23 22:01:05
@Mirjam2: az élettapasztalat hiánya miatt még simán lehetne nője.
de olyan beteg, negatív hozzáállással, ami neki van, ... inkább be se fejezem a mondatot.
szerintem milliószám vannak a világban csóró, rosszarcú, rossz külsejű, a kívánatosnál magasabb BMI-vel rendelkező segédmunkások, analfabéták, akik nagy részének mégiscsak jut barátnő. ezen kéne neki elgondolkodni, hogy vajon mi az, ami ennyire nemkívánatossá teszi. persze, ő azzal áltatja magát, hogy a pénztelenség miatt nem harapnak rá a nők. ami nyilvánvaló bullshit, hiszen a világ lakosságának nagy része kevesebből él, mint ő. még ausztriában is százezerszám vannak munkanélküliek. vajon nekik mitől van mégis barátnőjük? talán csak nem azért, mert az élethez, a világhoz való viszonyuk nem olyan, mint...
de olyan beteg, negatív hozzáállással, ami neki van, ... inkább be se fejezem a mondatot.
szerintem milliószám vannak a világban csóró, rosszarcú, rossz külsejű, a kívánatosnál magasabb BMI-vel rendelkező segédmunkások, analfabéták, akik nagy részének mégiscsak jut barátnő. ezen kéne neki elgondolkodni, hogy vajon mi az, ami ennyire nemkívánatossá teszi. persze, ő azzal áltatja magát, hogy a pénztelenség miatt nem harapnak rá a nők. ami nyilvánvaló bullshit, hiszen a világ lakosságának nagy része kevesebből él, mint ő. még ausztriában is százezerszám vannak munkanélküliek. vajon nekik mitől van mégis barátnőjük? talán csak nem azért, mert az élethez, a világhoz való viszonyuk nem olyan, mint...
i got my (törölt)
2014.10.23 22:12:38
@Mirjam2: ja, és az is valószínű, hogy képtelen magát a húspiacon helyesen pozicionálni. volt itt valaki, aki a volt (elhagyott) barátnőjének mondta magát. ahogy ételben, lakásban, életszínvonalban, farmernadrág-márkában, nyilván a húspiacon is meg van róla győződve, hogy neki a legjobb jár, ötcsillagos minőségben, szervírozásban, stb.
nagyon valószínű, hogy ezzel is úgy van, mint minden mással: elvadítja azokat, akik szóba állnának vele, aztán sír-rí, panaszkodik, hogy milyen szörnyű és zord a világ.
nagyon valószínű, hogy ezzel is úgy van, mint minden mással: elvadítja azokat, akik szóba állnának vele, aztán sír-rí, panaszkodik, hogy milyen szörnyű és zord a világ.
i got my (törölt)
2014.10.24 23:28:02
@Babette.: a tanulás könnyűsége nem független a motivációtól.
Még szeptember vége felé megjártuk a brit közegészségügy poklait Péterrel, (amit itt olvashattok, ha valakinek esetleg kimaradt), erre reagálva írta meg Andy a maga teljesen ellentétes kicsengésű tapasztalatait. A dolog nyilván teljesen szubjektív, és orvosa, intézménye is…..
i got my (törölt)
2014.10.24 00:31:29
@Babette.:
ha jól értem, hinta üríteni jár ide. nem gondolatokat közöl, hanem emésztőgödörként használja a blog kommentterét.
"Van egy olyan elmélet (Wilfred Bioné), amely szerint az emberi kommunikációnak vannak alfa és béta elemei: az alfa elem azt jelenti, hogy átérzek valamit, átgondolom, és úgy közlöm. A béta elemek viszont nem igazi gondolatokat közvetítenek, hanem gondolat előtti állapotban felsejlő töredékeket: amit nem emésztettünk meg. Ezeknek a közlése látszólag ugyanolyan felnőtt módon történik, hiszen szavak hangzanak el, de valójában ezek a szavak nem gondolatokat közvetítenek, hanem csak ürítési szerepük van, amelynek során megszabadulunk a felhalmozódott méreganyagtól. Emésztőgödörként használjuk azt a közeget, ahol ürítünk, a közösség dolga pedig, hogy eméssze."
ha jól értem, hinta üríteni jár ide. nem gondolatokat közöl, hanem emésztőgödörként használja a blog kommentterét.
"Van egy olyan elmélet (Wilfred Bioné), amely szerint az emberi kommunikációnak vannak alfa és béta elemei: az alfa elem azt jelenti, hogy átérzek valamit, átgondolom, és úgy közlöm. A béta elemek viszont nem igazi gondolatokat közvetítenek, hanem gondolat előtti állapotban felsejlő töredékeket: amit nem emésztettünk meg. Ezeknek a közlése látszólag ugyanolyan felnőtt módon történik, hiszen szavak hangzanak el, de valójában ezek a szavak nem gondolatokat közvetítenek, hanem csak ürítési szerepük van, amelynek során megszabadulunk a felhalmozódott méreganyagtól. Emésztőgödörként használjuk azt a közeget, ahol ürítünk, a közösség dolga pedig, hogy eméssze."
i got my (törölt)
2014.10.24 00:55:25
i got my (törölt)
2014.10.24 21:09:10
@Cascabel:
"Magyarorszag sem jott be ugy, ahogy regebben. A mostani hazalatogatasom volt az elso, hogy nem ereztem jol magam:( Nem tudom, hogy miert. Pedig nem ert semmi atrocitas, megkulonboztetes. Mar nem annyira vagyom haza:( "
sajnálom. talán egy szép tavaszi napon próbáld meg legközelebb. persze, a fejedben élő ország nehezen fog életre kelni.
"Magyarorszag sem jott be ugy, ahogy regebben. A mostani hazalatogatasom volt az elso, hogy nem ereztem jol magam:( Nem tudom, hogy miert. Pedig nem ert semmi atrocitas, megkulonboztetes. Mar nem annyira vagyom haza:( "
sajnálom. talán egy szép tavaszi napon próbáld meg legközelebb. persze, a fejedben élő ország nehezen fog életre kelni.
Több mint 3 év és 1100 poszt, valamint jó pár áttöprengett óra után eljött az idő, hogy megosszam veletek egy nagy álmom, ami remélhetőleg a Ti segítségetekkel is hamarosan valósággá válik: a Határátkelő újabb lépést tesz a nagykorúság felé és saját oldallal lép a…..
i got my (törölt)
2014.10.21 23:56:00
@Kövérmadár [swe]:
"Nem, ez most UK volt. Skócia majd november elején lesz."
mégis az igen győzött? ;)
"Nem, ez most UK volt. Skócia majd november elején lesz."
mégis az igen győzött? ;)
i got my (törölt)
2014.10.22 20:28:38
@Réka : nem, ő csak szerkesztő lesz. a körmondatokban fogalmazó, obskúrus lózungokat potyogtató szerzők szövegeit fogja gondozni a közérthetőség érdekében.
Van az úgy, hogy az embert már egészen fiatalon megérinti egy ország, egy életstílus. Így történt ez mai posztunk szerzőjével, Évával is, aki Angliába szeretett bele már egyetemistaként. Aztán úgy hozta az élet (persze ő is tett érte), hogy immár több mint három éve ott is…..
i got my (törölt)
2014.10.20 22:02:36
magyar ingatlanpiac, az ígéret földje:
A vizsgálat átlagos budapesti lakásárakból, átlagos nettó bérekből, és elérhető (jelzálog)hitelkamatokból indul ki. Zsiday Viktor arra a kérdésre kereste a választ, hogy ha valaki félre tud tenni 36 havi átlagos nettó fizetést, és hajlandó arra, hogy akkora hitelt vegyen fel, amelynek a törlesztésére (20 éves hitelperiódust feltételezve) a fizetésének a harmada, akkor hány négyzetméternyi lakást tud megvenni?
Az adatok azt mutatják, hogy míg 1998-ban 31 négyzetmétert, 2001-ben 22 négyzetmétert, 2002-2007 között 34-36 négyzetmétert lehetett így megvásárolni, addig most több mint 60 négyzetmétert.
Ez egyrészt azt jelenti, hogy sosem volt még olyan olcsó a lakásvásárlás, mint most, másrészt, hogy a jelenlegi áraknak mintegy 60%-ot kellene emelkednie a 2002-2007-es szint eléréséhez.
www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/sosem_volt_ilyen_olcso_a_lakasvasarlas.5.205280.html
A vizsgálat átlagos budapesti lakásárakból, átlagos nettó bérekből, és elérhető (jelzálog)hitelkamatokból indul ki. Zsiday Viktor arra a kérdésre kereste a választ, hogy ha valaki félre tud tenni 36 havi átlagos nettó fizetést, és hajlandó arra, hogy akkora hitelt vegyen fel, amelynek a törlesztésére (20 éves hitelperiódust feltételezve) a fizetésének a harmada, akkor hány négyzetméternyi lakást tud megvenni?
Az adatok azt mutatják, hogy míg 1998-ban 31 négyzetmétert, 2001-ben 22 négyzetmétert, 2002-2007 között 34-36 négyzetmétert lehetett így megvásárolni, addig most több mint 60 négyzetmétert.
Ez egyrészt azt jelenti, hogy sosem volt még olyan olcsó a lakásvásárlás, mint most, másrészt, hogy a jelenlegi áraknak mintegy 60%-ot kellene emelkednie a 2002-2007-es szint eléréséhez.
www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/sosem_volt_ilyen_olcso_a_lakasvasarlas.5.205280.html
Folytatódik az utóbbi hetek „hagyománya” alapján az „Én városom” sorozat, amihez ezúton is köszönjük a hozzájárulásotokat. Ma egész alaposan körülnézhetünk Die Nanny környékén, Svájcban, valamint az egészen festői Norvégiában, de kalandozunk egy kicsit Kínában és…..
i got my (törölt)
2014.10.19 12:01:00
@Naschkatze (Mostindien / CH):
"A biztositäsnäl te magad ällapitod meg, hogy mennyi legyen az éves önrészed 300 és 2500 között."
ez gondolom elírás, a krankenversicherung havi 300 chf-től kezdődik.
"A biztositäsnäl te magad ällapitod meg, hogy mennyi legyen az éves önrészed 300 és 2500 között."
ez gondolom elírás, a krankenversicherung havi 300 chf-től kezdődik.
i got my (törölt)
2014.10.19 12:03:13
@házelőtthinta: nem javaslom mindenkinek a költözést. a betanított munkásoknak aligha adnak vízumot...
i got my (törölt)
2014.10.19 20:49:55
@Naschkatze (Mostindien / CH):
igen, köszi! szóval fizetek egy csomó pénzt biztosításra, aztán a végén, ha túl kevésszer voltam orvosnál, akkor nem térítenek semmit (mert nem haladja meg az önrészt). szuper! :(
igen, köszi! szóval fizetek egy csomó pénzt biztosításra, aztán a végén, ha túl kevésszer voltam orvosnál, akkor nem térítenek semmit (mert nem haladja meg az önrészt). szuper! :(
Örömmel jelentem, hogy ma két új blogot is módomban áll a figyelmetekbe ajánlani (egyébként aki ír vagy csak olvasott valamilyen érdekes posztot, lát egy jó blogot, nyugodtan jelezze!), ám az első poszt Bandi Republicé, egy nagyon izgalmas, és ellentmondásos témáról.
(A kép…..
i got my (törölt)
2014.10.19 17:08:07
@FrankyLon: úgy tűnik, a főnököd éppoly kevéssé tudja, mit jelent a vallásszabadság, mint amennyire te (nem) érted a diszkrimináció szó jelentését. amit leírtál, az a tankönyvi példája a diszkriminációnak.
és a vallásszabadságnak semmi köze ahhoz, hogy teljesíted-e vagy sem a munkaköri kötelességeid. ha mekka felé fordulsz ahelyett, hogy dolgoznál, páros lábbal rúgnálak ki. de azt is, aki azért nem vesz fel egy muszlimot, mert "biztos" imádkozik.
és a vallásszabadságnak semmi köze ahhoz, hogy teljesíted-e vagy sem a munkaköri kötelességeid. ha mekka felé fordulsz ahelyett, hogy dolgoznál, páros lábbal rúgnálak ki. de azt is, aki azért nem vesz fel egy muszlimot, mert "biztos" imádkozik.
i got my (törölt)
2014.10.19 19:54:01
@Babette.: azért ez elég ingoványos talaj. ilyen alapon engem nem lett volna szabad felvenni a céghez, mert idősebb vagyok, mint a többiek. még szerencse, hogy az osztrákok nem így gondolkodnak! és nekik van igazuk, mert beváltam és nem okozott feszültséget, hogy a nálam évtizedekkel fiatalabbaktól kérdezzek és tanuljak.
i got my (törölt)
2014.10.19 19:57:15
Nemrégiben jelent meg József írása, melyben azt a tépelődést írta le, hogy vajon belevágjon-e a határátkelésbe. Bár számítottam rá, hogy lesznek reakciók, még engem is meglepett, milyen sok írás érkezett (olyannyira, hogy lassan egy minisorozat néz ki a dologból, amihez várok…..
i got my (törölt)
2014.10.18 11:17:58
@kardio1: nagyon kollektivistán gondolkodsz! próbáld az egyének kinyilvánított preferenciáit / értékeit nézni.
már rég nem létezik társadalom, a rétegek egyre távolabb kerülnek egymástól. világjelenség az egyenlőtlenség növekedése. az emberek egyre szűkebb csoporttal azonosítják magukat, szerinted a magyar állampolgárok hány százaléka azonosítja magát a cigányokkal? pedig ők is "mi" vagyunk.
olyan világot építünk, amiben a szegények egyre jobban leszakadnak, egyre kevesebb esélyük van orvosi, bankári fizetésre. a társadalmi mobilitás egyre kevésbé cél. már nem akarjuk, hogy mindenki mehessen egyetemre, mert ez oda vezet, hogy nincs szakmunkás. miért is lenne, miért is akarna valaki magának rosszat? ha azzal a munkával fele, harmada, tizede jövedelmet lehet megszerezni, mint orvosként, ki az a bolond, aki péknek meg kőművesnek jelentkezik?
olyan világot építünk, amiben a pénz egyetemes értékmérő. felhábárodounk persze, amikor ezt az arcunkba tolják, de a lelkünk mélyén valójában mindannyian egyetértünk a semmirekellő magyar politikussal, aki szerint mindenki annyit ér, amennyije van / amennyit szerezni, harácsolni tud.
erre az egyre jók a politikusaink: megmutatják milyenek vagyunk mi magunk.
már rég nem létezik társadalom, a rétegek egyre távolabb kerülnek egymástól. világjelenség az egyenlőtlenség növekedése. az emberek egyre szűkebb csoporttal azonosítják magukat, szerinted a magyar állampolgárok hány százaléka azonosítja magát a cigányokkal? pedig ők is "mi" vagyunk.
olyan világot építünk, amiben a szegények egyre jobban leszakadnak, egyre kevesebb esélyük van orvosi, bankári fizetésre. a társadalmi mobilitás egyre kevésbé cél. már nem akarjuk, hogy mindenki mehessen egyetemre, mert ez oda vezet, hogy nincs szakmunkás. miért is lenne, miért is akarna valaki magának rosszat? ha azzal a munkával fele, harmada, tizede jövedelmet lehet megszerezni, mint orvosként, ki az a bolond, aki péknek meg kőművesnek jelentkezik?
olyan világot építünk, amiben a pénz egyetemes értékmérő. felhábárodounk persze, amikor ezt az arcunkba tolják, de a lelkünk mélyén valójában mindannyian egyetértünk a semmirekellő magyar politikussal, aki szerint mindenki annyit ér, amennyije van / amennyit szerezni, harácsolni tud.
erre az egyre jók a politikusaink: megmutatják milyenek vagyunk mi magunk.
i got my (törölt)
2014.10.18 18:57:12
@kardio1: egyre zsugorodik az a csoportméret, aminek az egyén ténylegesen részének érzi magát. mára elérkeztünk az egyszemélyes csoportig. nem véletlen, hogy egyre nagyobb tömegek kezdenek családot-nem-alapítani. álmodozni meg prédikálni lehet, de tény, hogy történetileg egyértelműen ebbe az irányba haladunk. egyáltalán nem mondom, hogy ez jó, de hogy így van, azzal nehéz vitatkozni.
i got my (törölt)
2014.10.18 19:32:10
@kardio1:
nem az a kérdés, hogy a csoport tagjának érzed-e magad, hanem az, hogy mekkora pluszáldozatot vagy hajlandó meghozni a többi csoporttagért (ahhoz képest, amekkorát a nem-csoporttagokért hajlandó lennél meghozni).
példa: mennyivel érzel magadhoz egy magyart, mint egy más nemzetiségűt. és miben nyilvánul meg ez a közelebb-érzés.
pont fordítva gondolom, mint te. az atomizálódással nem nő, hanem csökken az irányíthatóságuk. egy bankárcsoportra vagy egy hívő katholikus csoportra elég egyértelmű, hogy mivel lehet hatni. ha nincs csoportszervező erő, akkor azt nem is fogja tudni senki kihasználni.
egyáltalán nem mondtam, nem is gondolom, hogy szükségszerű az individualizálódás. hogy lehet-e ellene tenni, azt nem tudom, de hogy nem a gazdag szülőknek történő jövedelemátcsoportosítással, az biztos.
csupán annyit állítottam, hogy tény az individualizálódás, és hogy az egyének nem örülnek, amikor más akarja az ő nemes szervükkel verni a csalánt. (ha ők csomót kötnek a magukéra, vélhetően nem rajonganak az ötletért, hogy a pénzükből lalit arra akarják rávenni, hogy helyettük is termelje az utánpótlást.)
nem az a kérdés, hogy a csoport tagjának érzed-e magad, hanem az, hogy mekkora pluszáldozatot vagy hajlandó meghozni a többi csoporttagért (ahhoz képest, amekkorát a nem-csoporttagokért hajlandó lennél meghozni).
példa: mennyivel érzel magadhoz egy magyart, mint egy más nemzetiségűt. és miben nyilvánul meg ez a közelebb-érzés.
pont fordítva gondolom, mint te. az atomizálódással nem nő, hanem csökken az irányíthatóságuk. egy bankárcsoportra vagy egy hívő katholikus csoportra elég egyértelmű, hogy mivel lehet hatni. ha nincs csoportszervező erő, akkor azt nem is fogja tudni senki kihasználni.
egyáltalán nem mondtam, nem is gondolom, hogy szükségszerű az individualizálódás. hogy lehet-e ellene tenni, azt nem tudom, de hogy nem a gazdag szülőknek történő jövedelemátcsoportosítással, az biztos.
csupán annyit állítottam, hogy tény az individualizálódás, és hogy az egyének nem örülnek, amikor más akarja az ő nemes szervükkel verni a csalánt. (ha ők csomót kötnek a magukéra, vélhetően nem rajonganak az ötletért, hogy a pénzükből lalit arra akarják rávenni, hogy helyettük is termelje az utánpótlást.)
Közel másfél hónapja jelent meg Mónika posztja, melyben azt a vívódást írja le, hogy visszaköltözzön-e kislányával Amerikából Magyarországra. Akkor rengeteg hozzászólás érkezett, ilyen is, meg olyan is, erre válaszul írta a mai posztot. Közben ugyanis megszületett a…..
i got my (törölt)
2014.10.16 22:07:03
@házelőtthinta:
"Magyarországon jelenleg szintén csak egy mekiben tudom elképzelni magamat, mivel máshoz nem értek. "
hm. néhány hete még bőszen hirdetted, hogy te logisztikus leszel, mert kapkodni fognak utánad a nyelvtudásod miatt.
most megjött az eszed, rájöttél, hogy igazunk van, vagy csak elfelejtetted a szereped?
"Magyarországon jelenleg szintén csak egy mekiben tudom elképzelni magamat, mivel máshoz nem értek. "
hm. néhány hete még bőszen hirdetted, hogy te logisztikus leszel, mert kapkodni fognak utánad a nyelvtudásod miatt.
most megjött az eszed, rájöttél, hogy igazunk van, vagy csak elfelejtetted a szereped?
Remélem, emlékeztek még Móni két héttel ezelőtti posztjára, amelyben leírta, milyen volt a hatvanas évek végén Angliába emigrálni, és milyen volt az élet ott a következő évtizedekben. Akkor sokan kértétek, írja meg, miért döntöttek úgy angol férjével, hogy…..
i got my (törölt)
2014.10.16 20:47:02
i got my (törölt)
2014.10.16 21:11:44
@Zka: kizártnak tartom, hogy olyan nagyságrendben áramoljanak vissza a jövő nyugdíjasai. rossz érzés lehet egy végletekig elszegényedett országban az élet császárának lenni. képzeld el, milyen szegények lesznek a mai nyugdíjak reálértékének harmadából élők (azaz a mai 30-as, 40-es generáció nyugdíjas korában).
te szeretnél olyan emberek között relatíve jól élni, akik nélkülöznek? mit gondolsz, ki fogja megvédeni a tulajdonod?
ez egy vesztes szituáció. én biztosan nem szívesen (és főként rossz lelkiismerettel) élnék normális szinten, miközben a körülöttem lévők nélkülöznek, fáznak, éheznek.
te szeretnél olyan emberek között relatíve jól élni, akik nélkülöznek? mit gondolsz, ki fogja megvédeni a tulajdonod?
ez egy vesztes szituáció. én biztosan nem szívesen (és főként rossz lelkiismerettel) élnék normális szinten, miközben a körülöttem lévők nélkülöznek, fáznak, éheznek.
i got my (törölt)
2014.10.16 21:22:37
@Babette.: a jogban járatosak használják, lenkovics barnabás neve bizonyára ismerős:
ptk2013.hu/polgari-jogi-kodifikacio/lenkovics-barnabas-a-tulajdonszerzes-modok-eredeti-illetve-szarmazekos-jellege-pjk-20033-14-29-o/483
a "jószág" a "dolog" szinonímája, kissé régies, de ma is használt kifejezés.
ha bővebben meg szeretnél ismerkedni a fogalommal, ajánlom pl. a PTE ÁJK jegyzetét, az interneten is elérhető:
8.2.3
A gazdátlan javak elsajátítása
Ha a dolognak nincs tulajdonosa, azon birtokbavétellel bárki tulajdonjogot szerezhet.(Ptk.127.§.) A
gazdátlan dolog tulajdonát tehát elsajátítás útján lehet megszerezni. Az elsajátítás egyoldalú jogügylet,
amely a dolognak tulajdonszerzési akarattal való tényleges hatalombavételét jelenti.
Gazdátlan (uratlan) az a "jószág", amely még soha senki tulajdonában nem állott, vagy már állt ugyan,
de azt a tulajdonosa a tulajdonjog megszüntetésének sz
ándékával elhagyta. ...
A gazdátlan "jószág" elsajátítása eredeti szerzésmód, mert a gazdátlan dolog az elsajátítás
pillanatában nem áll tulajdonosi
hatalom alatt, így az elsajátító személy a dolgon új, önálló tulajdonjogot létesít a birtokbavétellel.
ptk2013.hu/polgari-jogi-kodifikacio/lenkovics-barnabas-a-tulajdonszerzes-modok-eredeti-illetve-szarmazekos-jellege-pjk-20033-14-29-o/483
a "jószág" a "dolog" szinonímája, kissé régies, de ma is használt kifejezés.
ha bővebben meg szeretnél ismerkedni a fogalommal, ajánlom pl. a PTE ÁJK jegyzetét, az interneten is elérhető:
8.2.3
A gazdátlan javak elsajátítása
Ha a dolognak nincs tulajdonosa, azon birtokbavétellel bárki tulajdonjogot szerezhet.(Ptk.127.§.) A
gazdátlan dolog tulajdonát tehát elsajátítás útján lehet megszerezni. Az elsajátítás egyoldalú jogügylet,
amely a dolognak tulajdonszerzési akarattal való tényleges hatalombavételét jelenti.
Gazdátlan (uratlan) az a "jószág", amely még soha senki tulajdonában nem állott, vagy már állt ugyan,
de azt a tulajdonosa a tulajdonjog megszüntetésének sz
ándékával elhagyta. ...
A gazdátlan "jószág" elsajátítása eredeti szerzésmód, mert a gazdátlan dolog az elsajátítás
pillanatában nem áll tulajdonosi
hatalom alatt, így az elsajátító személy a dolgon új, önálló tulajdonjogot létesít a birtokbavétellel.
Nemrégiben egy Magyarországon élő orvos ismerősöm kapott egy levelet, melyben az iránt érdeklődtek nála, hogy nem lenne-e kedve külföldön dolgozni tovább, mindent intéznek neki, és a magyar viszonyokhoz képest természetesen kiemelkedő fizetés várja. Ez jutott eszembe, amikor…..
i got my (törölt)
2014.10.15 00:21:37
@kardio1: szóval lehet, hogy isten nem mondta, hogy ő kardiológus, de a jelek szerint a statisztikus fizikus még nála is jobban ért a diagnózis felállításához és a szívroham által fenyegetett ügyfél felismeréséhez ... ;)
(igen, eddig minden szívrohamomat stat. fizikus kezelte. :) )
(igen, eddig minden szívrohamomat stat. fizikus kezelte. :) )
i got my (törölt)
2014.10.15 20:39:14
@charlieharper: mondjuk a 100 órás munkahét kapcsán előttem egy excelt meg powerpointot kalapáló analyst vagy associate jelent meg. az általa hozott döntések minőségére hamar fény derül. :)
átlagos időben mennyi a munkaidő?
átlagos időben mennyi a munkaidő?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Érkezik a szuperautó
A harmadik negyedévben fény derült a Tesla legújabb dobására, a világ első, két elektromotor által meghajtott járművére (a Model S továbbfejlesztett változatára), a Model D-re. Az autó amellett, hogy elképesztő menettulajdonságokkal rendelkezik (3,2 másodperc alatt képes elérni a 100km/h-s tempót annak ellenére, hogy egy hétüléses szedánról beszélünk) összkerékhajtással lesz szerelve és az új szoftvernek hála egy "robotpilóta" is segíti majd a közlekedést.