Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Győző Zakariás

0 bejegyzést írt és 48 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kikaptunk Horvátországban 3-0-ra, és arról beszélünk, hogy ez igazából papírforma, hiszen a horvát csapat sokkal jobb játékosokból áll, mint a miénk. Odaát Real, Barca, Bayern, Chelsea, Inter, Milan játékosok játszanak, nálunk pedig alig-alig akad olyan, aki egyáltalán top ligában játszana, de…..
Amint azt törzsolvasóink már tapasztalhatták, mai posztunk szerzője egyszerűen imád listákat készíteni, amikkel aztán pofátlan módon provokálja olvasóit, vitára ösztönözve őket. A hadvezérekről, szárazföldi csatákról és fegyverekről szóló posztok után úgy gondolta, hogy milyen jó ötlet lenne…..
Győző Zakariás 2019.07.15 12:07:02
Érdekes az anyag és igen érdekes kommentek születtek. Bár szerintem hiányosan van megfogalmazva az egész. A hatékonyság nagyban függ a hadviselés jellegétől. A kezdetektől a mai napig két koncepciója van. Mindkettő lehet eredményes bár alkalmazásuk kulturális kérdés. Az egyik a felőrlő hadviselés, lényegében annyi, hogy azonos feltételek között az győz akinek több embere, eszköze és ellátása van. A gyengébb fél elvérzik (megsemmisül) az erősebb félnek még marad eszköze. Az leginkább oroszokra (szovjetekre), kínaiakra volt és ma is jellemző. A másik a mozgékony hadviselés. Ez rengeteg sikert ért el, legtöbbször olyankor, amikor az ellenség létszámbeli fölényben volt. Harcászati szinten ez kétféle eljárást alkalmaz. A funkcionális diszlokációt és pozícionális diszlokációt. Funkcionális diszlokáció pl. Hannibál győzelme Canne mellett, ahol római harceljárás sablonosságát használta ki a maga javára. Pozícionális diszlokáció az azicourt-i csata, ahol az angolok a völgyben feléjük szűkülő terepen a franciák harceljárását káoszba döntötték. A két hadviselési eljárást a veszteségek szempontjából megkülönbözteti, hogy a felőrlő az ellenség megsemmisítésére törekszik, míg a mozgékony csak a legyőzésre (Szun Ce) A blog stratégiai megfogalmazásával nem értek egyet. A stratégia három elemből épül fel. Cél, módszer, erőforrás. Ennek a három elemnek mint egy háromlábú szék estében egyensúlyban kell lennie. Ha nincs elég erőforrás, akkor módosítani kell vagy a célt vagy a módszert. Hiányolom továbbá ennek folyamán az un. center of geavity (clausewitz) koncepciót. Ez mind stratégiai, hadászati és harcászati szinten alkalmazandó. (az összes Lajtától nyugatra található katonai iskolában tanítják.) Továbbá hol vannak a hadviselés alapelvei?
Győző Zakariás 2019.07.15 14:14:50
@tiboru: Nem, van a grand strategy (ez politikai szint) A hadászt katonai szinten stratégia, majd hadmüvelet (nevezik az oroszok hadműveleti művészetnek) és végül a harcászati szint. Csak Te kihagytad a hadműveleti szintet és arra gondoltam, hogy azt nevezed hadászatnak. Amúgy az anyag nem rossz csak szerintem hiányzott a stratégia egzakt megfogalmazása (vsak részkérdéseket említettél, ami mind igaz de nem elég, továbba a hadviselés elvei, ami a hatéknyság fontos eleme. Ahogy írtam az meg kultúrális kérdés.
A magyar szárazföldi alakulatokról keveset publikálok, de végre jó lehetőségem adódott, hogy némileg pótoljam ezt a mulasztást. Rajtam kívül több tízezernyi embernek adódott lehetősége múlt hétvégén megtekinteni a dinamikus bemutatókat a Honvédelem Napján. A legtöbb beszámoló elsősorban a…..
Győző Zakariás 2019.05.23 15:09:51
@szvsz: Hát éppenséggel 37 év nem iróasztal "huszárkodás" szovjet és amerikai katonai iskolai végzettség. Tehát akik ilyen dolgokat mutattatnak be azok iskolázatlanok és tapasztalatlanok, ráadásul egy éles helyzetben halálba küldenék az egész bagázst. Ha meg kritizálsz, akkor bizonyítsd, hogy amit mutatnak az életszerű.
Győző Zakariás 2019.05.23 17:42:07
@Harrdder: A terület egy ilyen feladat bemutatására alkalmatlan. Ha valóban egy leshelyből támadó ellenség ellen kéne fellépni, akkor a szakasz nem támadhat arcból. Meg kellene kerülni és szárnyból vagy hátulról támadni. De ez szcenárió azt bizonyítja, hogy a támadasra parancsot adó ostoba vagy tudtlan. Szumma szummárum mivel a helyszín alkalmatlan, ilyen bemutató tartani nem célszerű, mert félrevezető. Az csak hab a tortán, hogy az ellenséges leshelyet nem is lehet itt olyan módon felállítani, ahogy itt beállították, mert a saját erőket meg sem tudnák támadni. Engem a "0" pontnál korábban alkalmazott bemutatók butyuta bemutatőira emlékeztet. Tehát sajnálom nincs rá megoldás.
Aki egy polgármesteri irodát hallgat le a polgármester tudta és beleegyezése nélkül, az Magyarországon jogkövető állampolgárnak számít – legalábbis a legfőbb ügyész szerint...
Győző Zakariás 2017.05.15 09:03:13
@egypasas: Mihajil nem egy létező személy. Ő fizetett troll és nem tud angolul.
Az elmúlt huszonhat év legnagyobb honvédelmi és haderő-fejlesztési programját indítja el 2017 januárjától a Magyar Honvédség, Zrínyi 2026 néven – jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter az év elején. Azóta kevés konkrétum látott napvilágot, mígnem a napokban Lázár János…..
Győző Zakariás 2017.04.24 09:54:27
@teéjesenmindegy: Igazad van. Viszont kifogásolhattad volna, hogy a haderőreform keretében miért nem épít a HM futballstadinokat. Az is szolgálná 30000 ember érdekeit. Bár szerinted hány piszkoslábú magyar katona teheti majd a lábát azokra a vitorlásokra? Megmondom egy se. A vitorlások nem az üdülők pihenését szolgálják, hanem a kormányközeli és minisztérumi nagyfejesek szórakozást.
Egy március elején kiszivárgott tervezet alapján a magyar kormány ismét nekimenne a külföldi tulajdonú kiskereskedelmi láncoknak. Csak parkolásért 20 milliárd forintot szednének be az áruházaktól, ezen felül szabályoznák, hogy mennyit költhetnek reklámokra, kötelezhetnék a…..
Győző Zakariás 2017.03.10 11:45:30
@showsivatag: Az ötlet jó, de előbb fejezd be a nyolc általánost és akkor nem fogsz ennyi sületlenséget összeirkálni. Üdv Habony Árpinak
Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre   Tisztelt M.T.! Szeretném megosztani Önökkel az én történetem.Egy multi-üzlethálózatnál dolgozom mint árufeltöltő-pénztáros.Nálunk az üzletvezető és két műszakvezető a mobberek.Több mint egy éve dolgozom a cégnél.Ez idő…..
Győző Zakariás 2017.03.09 09:49:31
@Győző Zakariás: A fentit igazolja, hogy a tegnapi kommentemet, amiben semmi durvaság nem volt gyorsan le is törölték, mert nem szeretik ha az irányított gyűlöletkeltésre felhívja valaki a figyelmet. Szerintem ezen kommentjeimnek ez lesz a sorsa. (nem kapok támogatást Sorostól)
Győző Zakariás 2017.03.09 11:56:36
@Sörömpőőr: szevasz kultúrlény. Hát ilyenek a kommunisták, mint Te. Őket más fából faragták. Bár nem tudom miért sírod vissza a kommunista időszak áruhiányos időszakát. Ja nem válaszolok tőbbet Neked, mert csak a mocskolódáshoz értesz. Üdvözlöm Habony Árpit, de mond meg neki, hogy az ilyen fickók, mint Te trollként bevetve inkább kontraproduktívak, már ha érted az idegen szavak jelentését.
Lázárék az Index szerint olyan különadót vezetnének be, ami a külföldi tulajdonú áruházláncokat szívatja. A CBA nem bírja a versenyt a jelek szerint.  Nemzeti Vágta: Orbán Viktor középen, balra tőle Horváth László lovas stratégiai miniszterelnöki megbízott, jobbra Lázár Vilmos, fogathajtó,…..
Győző Zakariás 2017.03.09 09:31:33
@felső határ nincs: Ja ezt az MSZMP Központi Bizottsága javasolta. Süket kommunista.
Győző Zakariás 2017.03.02 08:48:39
@Szubrina: Kedvesem, vidéken nincs villamos, troli metró, A légszennyezést, mint tudjuk a fossziilis fűtés + szemétégetés okozza. Lásd legutóbb, a legszennyezettebb járművek kitiltásának nem volt semmilyen hatása. Azért hőbörgj inkább, hogy állam bácsi nem terhelje külön adókkal a napelemes alkalmazásokat. Tegye lehetővé a szélerőművek telelpítését. Na ha ez meglesz, akkor beszélgethetünk a járművek okozta légszennyezésről.
A magyar történelemben számtalan hős akad, akikre méltán lehetünk büszkék. Közülük is kiemelkednek azok a bátor hadvezérek, akik hazánk krónikájának sorsfordító eseményeinél álltak helyt és arattak dicsőséges győzelmeket. Ha a magyarság elmúlt 600 évét vizsgáljuk, akkor három korszak három nagy…..
Győző Zakariás 2016.10.20 09:19:50
@agypres: Hű de igazad van. Nekem is az az érzésem, hogy a cikk szerzője igazolást keresett - kreált - a Lázári dilettantizmus alátámasztásra.
Győző Zakariás 2016.10.20 10:45:58
Kedves Norbert, ugyan már. Hogyan képzelheted el egy pillanatig is, hogy a közigazgatásból kirúgott alkalmazott akármilyen módon is képes megoldani bármilyen a versenyszférát érintő munkaerőhiányt. Csak sorban: szakismeret hiánya, lakóhely eltérése, munkakultúra eltérő beidegződése, családi feszültségek, a magyar munkaerő immobilitása stb. Ráadásul a kormány szokásos módon a következményt akarja megszüntetni az okok helyett. Vagyis csökkenteni kellene a feladatot ahhoz, hogy kevesebb emberrel elvégezhető legyen az. De tudjuk, hogy a túlcentralizálás miatt gyakorlatilag munkaerőhiány van a közigazgatásban (pl. járási hivatalok létrehozása a helybeni ügyintézés felszámolása, de helyi hivatalok megőrzése mert az önkormányzatoknak mégiscsak van feladata) . Tehát, ahogy a fenti kommentárokból is látszik a csökkentés a szolgáltatások színvonalának csökkenését fogja eredményezni. Én úgy látom a kormány mindössze azt hiszi, hogy a bürokrácia csökkentése tetszeni fog az Istenadta Népnek. Pedig azt még Lázár is tudja, hogy az általad felhozott érvek közül egy sem igaz, így nem lehet megoldani a munkaerőhiányt. A munkaerőhiány abból adódik, hogy kormányunk dilettáns módon azt hitte, hogy Európa közepén, EU tagként lehetséges megnyomorított bérekre alapozva kínai típusú összeszerelő üzemmé változtatni Magyarországot. Nos a kvalifikált és vagy a szakmával rendelkező magyarok a lábukkal válaszoltak. A hiányzó fél millió ember nyugatra ment dolgozni. Bár nem tartozik ide ez is olyan mint a 20000-es területvédelmi haderő létrehozása. Se infrastruktúra, se pénz, se szakértelem. Az is kudarcra van ítélve, ahogy a az un. bürokrácia leépítéséből keletkező szabad kapacitás átirányítása a versenyszférába.
Tavaly novemberben 17 embert rabosítottak Siófokon egy Facebook-bejegyzés miatt. Rá két hónapra futni hagyták Biszku Bélát, aki ma is ellenforradalomnak véli 1956-ot, sőt vezető kommunista politikusként szigorúbb ítéleteket követelt. A kolontári vörösiszap-katasztrófa perében ma az is kiderült, hogy…..
Vagy mégsem az új? Olvasónk küldte be fotóját gépkocsijáról (érdekes módon a sárgával kitakart helyekre tükrözik a rendőrségnél a rendszámot, ami ugye nem látható a fényvisszaverés miatt), amellyel december 15-én közlekedett az M1-M7 autópálya közös bevezető szakaszán. Az új traffipax az autópálya…..
Győző Zakariás 2016.01.06 08:12:30
@szelidorzo: Igazad van. Ráadásul az említett trafi a Ka sávon működik, míg az új fix telepítésűek a K sávon. Tehát abszolút nem új. Tényleg a cikk írójának legalább minimálisan illene tájékozódnia mielőtt leír akár egy sort.
A napokban került a kezembe a tekintélyes és népszerű amerikai hadtörténeti magazin, a nem túl meglepő című Military History 2016 januári száma, melynek címlapjáról Erwin Rommel tábornagy néz farkasszemet az olvasóval, s ezek a provokatív szavak láthatók: Csalás (csaló) volt-e Rommel? A Sivatag…..
Győző Zakariás 2016.01.03 14:03:02
@tiboru: Ne sértődj meg, de hát Magyarországon kívül is művelik a dolgot. Én csak arra akartam itt rávilágítani, hogy nincsenek nálunk megkérőjelezhetetlen tudósok. Különösen azért mert tudományuk nemzetközileg nem elismert. Az élet sajnos vagy hála Istennek nem cáfolja vagy bizonyítja elméleteiket. Sok un. kandidátusi vagy nagydoktori védésen vettem részt. Szerintem katasztrófa ami ezen a területen megy. Ezért nem ismerem Kovács Jenőt aki még ettől valószínűleg egy okos és felkészült ember.
Győző Zakariás 2016.01.03 14:11:49
@tiboru: Igaz. De itt is van egy dolog amivel csípőből nem értek egyet. A szabályzat szó. A NATO-ban (Magyarország kivétel)nincs szabályzat. A szabályzat az orosz (usztáv) alapján került be a magyar katonai fogalomtárba. A szabályzatban leírtakat be kell tartani. Például gépjármű karbantartási utasítása az lehet szabályzat. De harcban csak doktrína van a NATO-ban. A különbség, hogy a változó terep, ellenség, időjárás, fegyverzet, veszteségek következtében egy szabályzat nem tud teljes körű eligazítást adni. És itt nem mond azt, hogy csak a szavakon lovagolok. Hasonlíts össze egy amerikai, német vagy brit harcászati doktrínát egy magyar szabályzattal. Meg fogsz lepődni a leíró és a felszlító mód használatán is.
Győző Zakariás 2016.01.03 14:35:44
@tiboru: Úgy van nem szinonimák Kovács Jenő a definíciójában még is úgy használja mintha azok lennének. A rules of engagement teljesen más. Például harcban vagy béketámogató műveletben azzal szabályozzák az éles lőfegyver alkalmazását. Tehát annak a fentiekhez semmi közük helyi szintén adják ki felsőbb iránymutatás alapján.
1941 sorsdöntő év volt mind a hitleri III. Birodalom, mint a sztálini Szovjetunió életében. Azt biztosan kijelenthetjük, hogy a „Nagy Októberi Szocialista Forradalom” 24. évfordulóján, 1941. november 7-én a bolsevik birodalom még nem hárította el annak a veszélyét, hogy a Wehrmacht elfoglalja…..
Győző Zakariás 2015.11.09 15:51:13
@Aëtius: Valóban lehetséges, de hát a számonkérésnél a maszlagot akarták visszahallani. Mai napig vannak még orosz nyelvű hadtörténelmi könyveim az átkosból, nem igazán erőlködtek általános következtetések levonására hát még a saját hibáik bevallására. Visszatérve a veszteségekre (1:11) amit egyes kutatók állítanak, azért én nem tenném tűzbe a kezemet az oroszok által bevallott veszteségadatok valódisága miatt. Most olvasom David M. Glantz "Colossus Reborn" (The Red Army At War, 1941-1943) című könyvét. Hát mit nem mondjak összevetve Zsukov és más orosz tábornokok visszaemlékezéseivel sok olyan sztori kimaradt (ütközet) ami politikailag kényelmetlen volt és nehéz volt összeegyeztetni az aktuális propagandával. Nos ha sok minden kimaradt kimaradhattak a veszteségek is, hiszen azokat vagy nem vallották be vagy elhallgatták.
MHE Orbán két nagy tévedése 2015.09.08 14:36:24
Tegnap két olyan esemény is történt, amely kapcsán a címbeli kijelentés igaz. Az egyik a nagyköveti beszéd, a másik pedig Hende Csaba honvédelmi miniszter lemondásához kapcsolódik. Kezdjük a nagyköveti beszéddel, mert az a kisebbik baj. Hát... Kezdjük a jóval, 5%-a kitűnő.…..
Köszönhetően a KDNP kezdeményezésének, március 15-étől többé nem lehet vasárnaponként vásárolni, és ez nem csupán versenytorzító és az emberek mindennapjait megnehezítő hatása miatt fog problémákat okozni, hanem a gazdasági hatása is negatív lesz. Boltbezárásokról már…..
Napok óta megy a vérmérséklet és politikai szimpátia szerinti óbégatás McCain szenátor kijelentésén, amely szerint Orbán Viktort egy neofasiszta diktátornak nevezte. Egyesek saját véleményük megerősítését látják a szenátor szavaiban, mások elemezgetik, hogy Orbán mennyiben…..
Győző Zakariás 2014.12.05 14:48:28
@enpera:
Így ír egy fizetett troll, akinek nincsenek érvei csak pocskondiázni tud. Bayer Zsolt büszke lesz rá.
törökgáborelemez 514. A tét 2014.12.04 02:11:12
Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai szenátor mégis ezt gondolja. S amit mond, az legfeljebb árnyalatokban, jelzőkben tér el…..
Győző Zakariás 2014.12.04 16:53:27
@Letícia: Ami a fasizmust illeti - ezt is tagadja Gábor - az egész orbáni rendszer sokban hajaz a Mussolini féle fasiszta Olszországban alkalmazott megoldásokra. Tehát fasizmus nem tévesztendő össze a nácizmussal.
Ezúttal John McCain térdepeltette meg alaposan kis hazánkat azzal, hogy a magyar miniszterelnököt egyszerűen leneofasisztázta. Bármennyire is szeretnénk máshogy látni, ezzel bizony az egész országot jellemezte, hiszen egy neofasiszta miniszterelnököt csak egy neofasiszta ország tud…..
Győző Zakariás 2014.12.03 14:13:23
@batigol: Putyin
Most, hogy az orosz medve is ölelgetni kezdi, nincs mit csodálkozni azon, ha lassan-lassan teljesen felőrlődik. Sokan fogadták csalódással Török Gábor gyors visszalépését a veszprémi országgyűlési képviselői helyért induló küzdelemből. A politológus bejelentését kommentáló hozzászólások tömegét…..
Orbán Viktor hazatért külföldi útjáról, meghallgatta a forrongó nép panaszait, és eltörölte az igazságtalan adókat (amiket nem is a jó király, csak a gonosz tanácsadók akartak bevezetni a háta mögött, nyilván). Aki olvasott, vagy látott már bármilyen Robin…..
Győző Zakariás 2014.10.31 16:11:09
@Szúnyog: Troll
Bár az ukrán válság kezdete óta számos posztunk született a témában érdemes néhány pontot tisztázni most, hogy már súlyos háború zajlik a szomszédos országban és a magyar közvélemény számára a helyzetet szokás szerint politikai elfogultságok szerint tálalják. A Fent…..
Győző Zakariás 2014.09.12 09:13:07
@StringBuilder: Ahhoz mit szólnál ha a magyar roma kisebbség úgy döntene, hogy saját államot akar? Ennek érdekében fegyveres harcot indít az állam ellen. Olcsó dolog ilyen messziről osztani az észt.