Adatok
Rudolfking
62 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Ti hová építenétek a védett falut és hová a várat, hogy a völgyet védje? A helyszín Arloi hegyei, jobbra tovább lejt a terep a nagy, kőfallal védett város felé...

Egy új kép néhány évvel később :) A kép címe: Arloi mocsara. Render time: 6h31m. Utólagos színkezelésben ugyan az utóbbi (csendben eltelt) években sem váltam profivá, de most már tudok HDR képeket megfelelő eszközzel szerkeszteni, így ezúttal sokkal jobb képet sikerült a nyers, fakó kimenetből…..

Van depth of field (tér mélysége szerinti elkenés, DoF) a nemrég megjelent Terragen 3-ban!
..

Sziasztok!
Mindig lassan haladok előre a projektekkel, de hogy több, mint egy évig dolgozzak rajtuk? Az igazság az, hogy nem is nagyon Terragen 2-ztem. Aztán kijött egy újabb verzió, sok új képességgel, ilyenkor pedig a (jártasabb) ember olvasva a változásokat, és halk "óóóó"-k…..

A föld legforróbb pontjainak tartott líbiai El-Aziz és a korábbi csúcstartó kaliforniai Halál-völgye is csak jóindulattal langyosnak mondható a mostani nyerteshez képest.A Meteorológiai Világszervezet mérései alapján a földfelszínen mért legmagasabb hőmérséklet 58 Celsius-fok…..

Sziasztok!Szerintem mindenki 3D modellező / tájszerkesztő pályafutásában eljön az az idő, amikor a saját környezetét szeretné valamilyen formában digitalizálni. Ez lehet a saját szobája az illetőnek, vagy éppen a ház mögött húzódó hegyek. Ez utóbbi az, ami már régóta…..

Sziasztok!Tudom, rég jelentkeztem, ezért ma egy igazi csemegével (az eddigiekhez képest) is jövök. Ez pedig az egyik tantárgyamra leadott házi feladatom, ami egy videó. Tudni kell róla, hogy 1-2 nap alatt készítettem el (hiába, egyetem alatt kevés az ember ideje), egy éjszaka alatt…..

Sziasztok,Új projekt, komoly kihagyás után. Egyelőre kezdetleges állapotban van. A cél egy felülnézeti "térkép", nem feltétlenül valósághű célzattal, inkább amolyan illusztráció a cél. Íme fa, fenyő, bokor és fű nélkül:Rúna #04 Most jöhet az erdő és a…..

Sziasztok,Elkészült a végleges verzió, lassan egy hete, csak túl sok dolgom akad mostanság. Lehetne még szépítgetni rajta, meg fejlesztgetni, de már nem sokat, ilyenkor készül el egy projekt :)Pásztori táj #07 (kattintva 1680*1050-en) A render ideje érdekes szerintem: 6-7 óra…..

Sziasztok,Igen, ez is lehetségessé vált: Ha valamit alkotok, és elmegyek páldának okáért futni, akkor jól meg kell gondolnom, mit állítok be a Terragen2-nek, mert könyen lehet, hogy mire felveszem a futócipőt, már be is fejezi :). A nagy felbontással általában jól skálázhatóak…..

Sziasztok,Nos igen, meglett az új render-erőmű, itt számol ezerrel (6-tal :D) a lábamnál... Hihetetlen teljesítményre képes, egyszerűen lenyűgöző nézni egy rendert. Most már értem, hogy egyesek miért haladnak olyan jól egy képpel. Míg eddig egy órát vártam egy renderre, most…..

Sziasztok!Elkészült a két render, ami csak kivágat a teljes képből, az egyelőre nem renderelhető, lévén több sebből vérzik (rossz szikla-textúra és csapnivaló égbolt-felhőzet páros). Ellenben az erdőség és a fű szerintem most elsőre is egész jól sikerült. A render ideje…..

Sziasztok,Régen született bejegyzés, így nem is késlekedem egy szeptember végi munkám bemutatásával:Hegyi tó (kattintva nagy felbontáson) A képet egy szeptemberi versenyre adtam le, de nem sikerült győznöm vele. Kritikát viszont kaptam: Túl nagy a csónak és rendezetlen az…..

Sziasztok, Sokat voltam távol nyáron, de annál többet rendereltem, különböző gépeken és laptopokon, különböző növényzet-hozzáféréssel, így hát születtek érdekes alkotások. Mindenekelőtt egy versenyről szeretnék beszámolni, melyen indultam (és sajnos nem lettem dobogós,…..
Rudolfking
2010.10.14 16:41:59
Szia!
Örülök, hogy tetszik, most kicsit kevesebbet alkottam, pedig van egy-két kész projektem, ami csak "publikálásra" vár :)
A kanyonok gyártása számomra is rejtély volt, egy Tutorial alapján raktam össze pontról pontra a képet (ez még a több, mint egy éve készült kanyonos képeimre igaz), és onnantól már csak móka volt kameraállást keresni és egyéb dolgokat csinálni. Ennél a projektnél sokkal többet adtam hozzá a végleges munkához (színezés, displacement)... Érdemes esetleg a nwdanet.com -on, vagy a store.nwdanet.com/ -on körülnézned, a pénzbe kerülő dolgokból és az ingyenes dolgokból is nagyon sokat lehet tanulni. Fő aspektusa a Terragennek a kísérletezés és a kitartás, ami meghozza a gyümölcsét :)
Kitartás Neked is!
Örülök, hogy tetszik, most kicsit kevesebbet alkottam, pedig van egy-két kész projektem, ami csak "publikálásra" vár :)
A kanyonok gyártása számomra is rejtély volt, egy Tutorial alapján raktam össze pontról pontra a képet (ez még a több, mint egy éve készült kanyonos képeimre igaz), és onnantól már csak móka volt kameraállást keresni és egyéb dolgokat csinálni. Ennél a projektnél sokkal többet adtam hozzá a végleges munkához (színezés, displacement)... Érdemes esetleg a nwdanet.com -on, vagy a store.nwdanet.com/ -on körülnézned, a pénzbe kerülő dolgokból és az ingyenes dolgokból is nagyon sokat lehet tanulni. Fő aspektusa a Terragennek a kísérletezés és a kitartás, ami meghozza a gyümölcsét :)
Kitartás Neked is!

Sziasztok,A cím ismét "koppintás", felhő-tanulmányról van szó, azaz egy középmagas gomolyos szerkezetű felhőréteg valósághű megvalósításáról van szó. Kicsit elállítgattam a fénybeállításokat (ennek hatására van egy a nagy "beégés"), valamint…..

Ahogy a mesterek írnák a címet. Szerény véleményem szerint pusztán apró állítgatások a köveken, hogy ezt beépíthessem az épp alakuló projektbe (vízzel együtt, vagyis részben). Nem a legtökéletesebb köveim, amiket valaha alkottam, de ebbe a vízbe nem kell jobb, távol van.…..

Sziasztok!Elkészült a végleges völgy, nem sokat fejlesztettem rajta, de végül minden tervezett módosítás beért. Sajnos nagyon nehézkes volt a renderelése, a HD nem sikerült (1920*1200), mert egyszerűen nem volt elég energia a kétmagos laptop Pentiumban és a mellé szerelt 3 GB…..

Sziasztok,Aktívan dolgozom a képen, folyamatosan újítok a részleteken, lassan 40 fölött jár a kivágat-renderek száma. Vannak egészen pofás részei is a képnek. Már tényleg csak pár helyen fogok változtatni, lassan mehet a végső render (na de az milyen minőségen lesz? Örök…..

Sziasztok,Visszatértem, csupán átköltöztettem a fájlokat az új 1TB-os merevlemezre :). Ez komoly nehézségekkel járt, leginkább a render-projektjeimben. Az összes segéd-fájl, textúra, objektum, mindenfelé szét volt szórva a merevlemezen, keresztbehivatkozásokkal teli világban.…..

...ha tanulnunk kell.Ez alapjában véve is rossz ötlet, ugyanis könnyen a túl magas minőség felé hajlik a kezünk: Pár bokor, némi víz (mert miért ne, egy bokor ellenőrzését is fel lehet dobni), magas élsimítás, jó minőség, "puha árnyékok", mindjárt olyan helyzetbe…..

Sziasztok,Az érdekesség pedig a kezelőfelület. Hogyan is néz ki a Terragen 2 kezelőfelülete egy sziklás projekt megmunkálása során:A kezelőfelület (GUI) Balra a render minőségének főbb beállításai van éppen nyitva, jobbra felül az előnézeti ablak a legjobb minőségig…..

Sziasztok,Elkészült a "Tavas" projekt rendere is a laptopon, kicsit bátor voltam a minőségnél, így 8 óra lett a render ideje (hiába a gyorsabb gép, az atmoszféra megviselte). Ez az én renderbázisomon közel 20 óra lett volna, talán több is. Bár a felbontás alacsonyan…..

Sziasztok,Íme egy teljes render a szurdokról! Azóta már fejlesztem is. Originál render mérete 1280*800 lett, így került 7 óra 40 percbe (ez idő alatt én egyetemen tanultam). A render óta kijavítottam a bal oldali foltos fű színét, a jobb oldali lapuleveles gaz méretét és a kövek…..

Sziasztok,Z #06 Az új projektből egy aprócska kivágat, annyit még elárulhatok, hogy a kép bal oldalán, kb. a kép tetejétől 1/3 magasságra van :). A textúrázás véglegesnek tűnik egyébként a projektben, lassan betör a növényzet elhelyezése... Ami komoly kihívás, tekintve…..

Sziasztok,Gyakran, amikor kész vagyok egy projekttel, megengedek magamnak egy új rendert más szemszögből (általában a fentről készített képeknél egy alacsony kameraállást). Így történt ez a sziklatetővel is, és volt néhány tanulság: Az út közelről tényleg mellőzi a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A hivatalos mérőállomásokon 2m magasan mérik a hőmérsékletet, az a meteorológiai szempontból elfogadott mérési módszer. A műholdak csak a talaj közvetlen felszínét tudják (egyelőre?) nézni, az pedig a talajszinti hőmérséklet, nem pedig a helyes, 2m-es adat. Ha ez így igaz lenne, mérhetnének Budapesten az aszfalt felett 1-2 cm-rel is és az biztos, hogy akkor nem 40, hanem 60 °C lenne a budapesti valaha mért legmagasabb hőmérséklet - és nem annyi :) Nem véletlenül perzsel, tükröződik a levegő az utak feletti pár cm-es tartományban, ott óriási hőmérséklet-különbségek tudnak lenni. Így van ez a sivatagoknál is.
Maradjunk csak a meteorológiai állomásokon mért hivatalos adatoknál.