Regisztráció Blogot indítok
Adatok
PLaca82

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Állandó téma a gombok és kapcsolók kopása az autókban. Peka Amerikából küldte nekünk a képeket és a magyarázatot. Úgy látszik, szereti ezt a témát. Fogadjátok szeretettel: Sziasztok!Érdekességből küldök pár fényképet, ami két egymás mellett álló autóban feltűnt…..
PLaca82 2014.07.01 00:33:07
@dieselrocket524:
Festeni kell, majd kilézerezni a kívánt a feliratot.
Így a linkelt E34 ablakemelőgombokon is nappal fehérek, sötétben pedig narancs színűek az átvilágított feliratok.
Az még hagyományos lakk volt, bírja a strapát, mint írtam a soft lakk a kritikus.
PLaca82 2014.07.01 17:51:54
@Péter 2:
Azért írtam, hogy lakkozni "kell" az elemeket, mert így kérik a megrendelők, és azért kérik így, mert ez az iparágban jelenleg alkalmazott technológia: lakkozás + lézerezés.
Minden autóban, Dacia-tól Rolls-Royce-ig. Költséghatékonyabb, mint a 2 komponenst egybe önteni, több mint 20 éve használják már ezt. Nem elhanyagolható az, hogy pl. egy 80-as évek beli autó komplett utasterében nem volt annyi nyomógomb, mint egy mai prémiumautó vezetőoldali ajtaján... Nagyon nem mindegy mennyi egy darab gomb költsége. Van olyan termékünk, ahol 18-féle verzióban kell szállítani a klímát attól függően, hogy hány zónás, milyen piacra szánják stb. A lézerezett szimbólumokban különbözik csak az előlap, sokkal olcsóbb a CAD-es lézerprogramon változtatni, mint drága fröccsöntő-szerszámokat tervezni, gyártani, karbantartani.
Mindezekhez jön még az, hogy szeretnének a gyártók "soft peel" hatást elérni a magasabb minőségi érzet érdekében.

Csak azért írom ezeket, hogy értsétek miért ezt alkalmazzák a gyártók, igen a költségek, de ez nem filléreskedés. Egyáltalán nem olcsó vagy egyszerű technológia, és sok a hibalehetőség, ott a fenti példa.