Adatok
Silárde en France
20 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bonzsùr minden kedves olvasonak!Hosszu halgatàs utàn visszatértem csigaevôföldre, és ennek megünneplésére, a blog is ùjraindul, igaz, kicsit màsképp.Mivel màr van pofàm kijelenteni, hogy utaztam eleget ahhoz Franciahonban, hogy valamelyest megismerjem az orszàg egyes részeit, egy…..
Most, hogy Iniesta lövésének híre a legeldugottabb halászfalvakba is eljutott, lassan ülepedni kezd a futballáradat méteres hordaléka. Azon túl, hogy rendszeresen naplóztak, csodáltak, ekéztek, az NST szerzői megpróbálják egyenként szétbontani és összerakni a világbajnokságot.…..
A spanyol válogatott még gólt sem kapott a legutóbbi két torna egyenes kieséses szakaszában, az Eb-t és a vébét is behúzták. A hegemónia megtörésére fejvadászokat toboroztunk és összeraktuk az Elit alakulatot, melynek egyetlen feladata Spanyolország likvidálása. A spanyol…..
Csodálatos disztrojjal állt elő az inkább trükkös és cuki játékairól ismert Nitrome. A Graveyard Shift játéktechnikailag olyan, mint a jó öreg játéktermi gép Operation Wolf volt: szép lassan gördül a pálya, azon fel-felbukkannak ellenfelek, nekünk pedig le kell lőnünk őket,…..
Mivel tozo nevű munkakerülőnk külön kérte, íme itt a bevarrt szájú rabok legendájának folytatása, ráadásul rögtön a második és a harmadik rész is. A játékmenet ugyanaz, mint korábban volt, a képek továbbra is gyönyörűek, és a történet is elég érdekfeszítő ahhoz,…..
Silárde en France
2009.11.05 14:09:22
A tapasztalatok szerint a kerékpárbalesetek felelősei szinte kizárólag a személygépjárművek és teherautók vezetői, akik nem figyelnek kellően a kanyarodás során - állítja a területen jártas ügyvédünk. Nagy Péter szerint az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban keresték meg…..
Silárde en France
2009.05.12 11:10:34
@pafff:
Autosként tényleg zavaro, hogy a bringàsok az ut közepén kacsàznak, és nem lehet megelôzni ôket. De probàltàl màr bringàval menni egyenesen az ut szélén? Amit olyan szépen felgyûrnek a kamionok. Az utak legszélsô fél métere kerékpàros közlekedésre teljesen alkalmatlan, életveszélyes. Annyira bizonytalan ott menni, gyakorlatilag bàrmikor beeshetsz a melletted lévô kocsi alà, akik mintha sportot ûnének abbol, mennyire lehet kicentizni a bringàsokat. Régebben iszonyatosan sokat bringàztam, amikor àtültem autoba, erre mindig nagyon odafigyelek, és igen, ha kell feltartom a sort. Pàrizsba (mert most én is ott élek) egy dudaszot se lehet hallani amikor a szûk, emelkedôs uton az öreg nénike biciklizik az ut közepén, feltartva az egész sort.
Viszont forditva is sokat lehet tanulni. Amiota autot vezetek, teljesen màshogy bringàzok. Amikor elôször ültem kocsiba, akkor értettem meg hogy mi az a làthatosàg. A problémàk nagy része abbol adodik, hogy a brinàsok nem foglalkoznak vele, hogy észlelhetôek legyenek. Egy hang és vilàgitàs nélkül, gyakran az auto holtterében utazo bringàst alig lehet észrevenni mielôtt kiugrik eléd jobbrol, becsapodik a keresztezôdésbe. Persze a màsik oldalrol tudom, hogy nincs ideje magàt làthatovà tennie, mert folyamatosan az életéért küzd az utakon.
En, mint mind a két közlekedési eszköz hasznàloja a bringàsoknak javaslom a "làss és làssanak" elv betartàsàt, mert a balesetek nagyrészt abbol vannak, hogy az autos nem làtja, nem làthatja meg idôben a bringàst, ezt meg kell érteni.
Autosoknak, pedig hogy egyszer, egy napra probàljàk ki a biciklit. Meg kell érteni, hogy a kerékpàr nem stabil uttartàsu jàrmû, egy olyan kàtyu amit autoval alig veszel észre, az a bringàsnak màr biztos zakozàs. Tovàbbà a biciklik többsége korosan alulfékezett (mûanyag patkofék? vicc.) Nehezebb dolga van a biciklisnek, probàljatok elôzékenyebbek lenni velük, megtartani a rendes oldaltàvolsàgot, stb.
(Nekem gyerekkoromban volt sok majdnem-gàzolàsom, és egy motorhàztetôn landolàsom is, de amiota autot is vezetek, semmi balesetem, sôt necces helyzetem se volt, pedig naponta jàrtam bringàval dolgozni a XVI-bôl a III-ba, gyakran a Hungàriàn. Egyébként a kedvenc keresztezôdésem a Stefània csatlakozàsa a Vàrosligethez. Ott a stefàniàrol ligetbe tarto bringàsnak és a stefàniàra jobbra kanyarodo autosnak egyszerrre van zöld, de fizikailag nem làthatjàk egymàst amig a zebràhoz nem érnek, mindeketten legalàbb 20-as sebességgel.)
Autosként tényleg zavaro, hogy a bringàsok az ut közepén kacsàznak, és nem lehet megelôzni ôket. De probàltàl màr bringàval menni egyenesen az ut szélén? Amit olyan szépen felgyûrnek a kamionok. Az utak legszélsô fél métere kerékpàros közlekedésre teljesen alkalmatlan, életveszélyes. Annyira bizonytalan ott menni, gyakorlatilag bàrmikor beeshetsz a melletted lévô kocsi alà, akik mintha sportot ûnének abbol, mennyire lehet kicentizni a bringàsokat. Régebben iszonyatosan sokat bringàztam, amikor àtültem autoba, erre mindig nagyon odafigyelek, és igen, ha kell feltartom a sort. Pàrizsba (mert most én is ott élek) egy dudaszot se lehet hallani amikor a szûk, emelkedôs uton az öreg nénike biciklizik az ut közepén, feltartva az egész sort.
Viszont forditva is sokat lehet tanulni. Amiota autot vezetek, teljesen màshogy bringàzok. Amikor elôször ültem kocsiba, akkor értettem meg hogy mi az a làthatosàg. A problémàk nagy része abbol adodik, hogy a brinàsok nem foglalkoznak vele, hogy észlelhetôek legyenek. Egy hang és vilàgitàs nélkül, gyakran az auto holtterében utazo bringàst alig lehet észrevenni mielôtt kiugrik eléd jobbrol, becsapodik a keresztezôdésbe. Persze a màsik oldalrol tudom, hogy nincs ideje magàt làthatovà tennie, mert folyamatosan az életéért küzd az utakon.
En, mint mind a két közlekedési eszköz hasznàloja a bringàsoknak javaslom a "làss és làssanak" elv betartàsàt, mert a balesetek nagyrészt abbol vannak, hogy az autos nem làtja, nem làthatja meg idôben a bringàst, ezt meg kell érteni.
Autosoknak, pedig hogy egyszer, egy napra probàljàk ki a biciklit. Meg kell érteni, hogy a kerékpàr nem stabil uttartàsu jàrmû, egy olyan kàtyu amit autoval alig veszel észre, az a bringàsnak màr biztos zakozàs. Tovàbbà a biciklik többsége korosan alulfékezett (mûanyag patkofék? vicc.) Nehezebb dolga van a biciklisnek, probàljatok elôzékenyebbek lenni velük, megtartani a rendes oldaltàvolsàgot, stb.
(Nekem gyerekkoromban volt sok majdnem-gàzolàsom, és egy motorhàztetôn landolàsom is, de amiota autot is vezetek, semmi balesetem, sôt necces helyzetem se volt, pedig naponta jàrtam bringàval dolgozni a XVI-bôl a III-ba, gyakran a Hungàriàn. Egyébként a kedvenc keresztezôdésem a Stefània csatlakozàsa a Vàrosligethez. Ott a stefàniàrol ligetbe tarto bringàsnak és a stefàniàra jobbra kanyarodo autosnak egyszerrre van zöld, de fizikailag nem làthatjàk egymàst amig a zebràhoz nem érnek, mindeketten legalàbb 20-as sebességgel.)
Nyàjas olvasoim!Tudom, màr rég nem olvassa senki, de azért csak irom :) Utobbi idôben a Skoda Favorit tipusu személyauto Pàrizsban történô renovàlàsàval kapcsolatban akadtak élményeim fôleg.Ugy ott kezdôdött, hogy kihoztam a kocsit, hogy hétvégenként ne itthon unatkozzak. Nem is…..
Retyak annyira unta magát irodalomórán, hogy a kulturálisan elvárható köpőcsövezés vagy hitlerbajuszsatírozás helyett képviccelt egy szuperminimalistát. Én azt mondom, ennél az is jobb lett volna, ha testileg inzultálja a tanárt, amit fölvesz mobiltelefonnal. A…..
Silárde en France
2009.01.27 14:36:59
Nyàjas olvasoim! Nyilvàn minden nap töprengtek, hogy miért is nem frissitem gyakrabban nagy sikerû blogomat. Ennek több oka is volt, de azt hiszem a legfontosabb, hogy nagyon ellustultam. Ha 8-9 oràban olyan szellemi munkàt kell csinàlni, amit egy kisérleti csimpànz betanitàs nélkül…..
Igen, én is érzem, hogy kezdjük megközelíteni az egészségügyi határértéket a híresemberfejű képviccekkel, de ezt muszáj kitennem, mert megint csak új alműfajt teremtettünk, az állattestű-híresföldönkívülifejűt. Silarde en France az elkövető, a képen pedig természetesen…..
Rájár a rúd (hm, az a képvicc megvolt már hogy „rájára rúd”?) mostanában Bill Gates népi zenekarára így szóviccileg, Excel Rose után az Office csomag egy másik tagja ihletett meg egy gonosz szóviccelőt, név szerint Györgyöt, aki félénken még meg is kérdezte, hogy…..
Silárde en France
2008.10.20 12:24:38
Lénárd azt hiszi, hogy agyas képviccekkel előre megy a világ. Túrót. Az agyas képvicc is ugyanúgy csonkolja a szürkeállományt, mint a paraszttréfa. Íme fent egy bizonyíték. Nyilván semmi sem jut az eszedbe róla. Naná, hogy nem, hiszen a "kifinomult" ebben az…..
Silárde en France
2008.10.20 12:20:57
Élő hal ott, közli boriBakter, bennünk meg összeomlik a pozitív előítélet, miszerint a nők jobbak nálunk...
Silárde en France
2008.10.17 10:37:24
Imádjátok a híresemberfejűállat-műfajt, mi is imádjuk, ki ne imádná, ennél nagyobb ökörség nem létezik, álmomban Audrey Tatuval és Humphrey Bogárral rendezünk fingóversenyt. Itt az új állatság, Novi műve, olyan, mint a többi, vagyis időszakosan megszünteti a differenciált…..
Bois de Boulgne, a pàrizsiak vàrosligete. A mienknél, ugy 4-szer 5-ször nagyobb, pàrizs központ és a La Défense között talàlhato. Ide jönnek a munkàban megfàradt pàrizsiak piknikezni, kacsàt etetni, csonakàzni, golyobisosat jàtszani, és tàvirànyitos modellhajokkal jàtszani. A…..
Mert hogy zeneünnep, itt ilyen is van. Ez se ma volt, ilyen marhasàgot itt minden junius 21-én csinàlnak a gallok. Boldog-bolfogtalan kimegy utcazenélni, és egy magàra valamit is ado kocsma szerez egy hosszabbitot, és egy punkrock zenekart hozzà, és csinàl egy kis koncertet a bejàrat…..
Ismét jelentkezem! Mèg régebben voltunk Fountainbleuban, ami kb kékszökôkutat jelent. Itt van a Verszàji mellett a màsodik leghiresebb Pàrizsközeli kastély, ami fôleg Napoleon alatt volt felkapva, szeretett itt lakni a gyomorbeteg csàszàr. A kisvàros nem nagy szàm, viszont üditôen…..
...habàr màr csak hànyni jàr belém a lélek.Megint elsikkadt ez a blogirosdi, tôbbek kôzôtt azért, merthogy ugye otthon voltam. Meg lusta. Szoval diohélyban mi is tortént. Elmentunk Fontainbleuba korulnézni, mert ott van kastély meg sorozôk, errôl majd lesz remèlhetôleg egy…..
Nos kedves ismerős és ismeretlen! Bandi vagyok, nem nem $zőke Kapitány. Csak simán Bandi. Miért Írom ezt a vacakot? Mert ostoba vagyok és kitartó, és ha az ostobaság kitartással párosul.... Szóval fejembe vettem hogy, külföldön akarom írni a diplomamunkám.(nem a 4 fal…..
Silárde en France
2008.03.23 18:54:01
Silárde en France
2008.05.14 19:25:10
Konceptautokiàllitàson is voltam màr. Az invalidusok domjànak a kertjèben volt egy kis sàtorban. A domba csakazert se mentem be. Ezek erdekes ès szèp autok, amiknek 20%-a meghatàrozza majd hogy hogy fognak kinezni az autok 5-6 èv mulva, a maradèk 80%-ot meg elfelejti az autoipar. …..
Silárde en France
2008.04.14 22:09:41
Ez is regen volt, de màr megvannak a fotok. A kinai ujèv arrol szol hogy nagyon giccses rohàba oltozott kinaiak (ès kinai-wannabek) a Place d'Italie korul vonulnak egy kört, es hangoskodnak petàrdàkkal. Nagyon sok, nagyon hangos petàrdàval, ès valamièrt mèg èlvezik is.…..
Kis szunettel ugyan, de a 3. nap kèpeit is feltoltottem, megnézheto az osszes kép itt: http://indafoto.hu/silarde/bruxelles Voltunk a grandplaccon megint, hogy lefotozkodjunk ott nappal is. Keves a fènykèp, mert hiszen regel ki kellett jelentkezni a szàllodàbol ès hàt kèt nagyobb…..
Silárde en France
2008.03.25 00:19:11
Silárde en France
2008.03.25 20:38:05
Hàt az kérem azért van, mert a fènykèpezom adatkàbelét nem talàlom, pedig torténnek itt érdekes dolgok. Csak azèrt irok hogy tudjàtok, mèg nem patkoltam el, bàr a kantinos szakàcsok minden cselt bevetnek ellenem, és kozlekedni se egyszeru. Azèrt egyszer ebédeltem jol a hèten,…..
Kitalàltuk okosan, hogy àm szèp-szèp ez a Pàrizs, dehàt mègiscsak legnagyobb elônye hogy közel van Brüsszelhez. Ugy adodott hogy autot bèrelni nem lehetett, a TJV mègiscsak dràga, szoval betàrsultunk egy franciaember autojàba 15 euro/ùt/fô èrtèkben, ès kerestünk egy hasonloan…..
Na, màr itt is jàrtam. Be szabad menni, csak fotozni nem szabad, es ennek betartàsàra igen jelentôs megjelenèsû szerecsen ministrànsfiuk ügyelnek. A Notredàm egyèbkènt cseles nèv, mert minden kerületben van legalàbb kettô, mert igy önmagàban csak "miasszonyuk"-at jelent.…..
Silárde en France
2008.02.14 18:02:53
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az argentinokat inkàbb sajnàltam, mert Maradona az egész vilàg elôtt csinàlt belôlük hülyét, pedig jobbat érdemelnének. Annyi taktikai érzéke sincs mint Domenechnek, de legalàbb motiivàlni tud (Domi inkàbb demotivàlni).
Irek, skotok jöhettek volna bàrmelyik hagyomànyos töltelékcsapat ellen, de ha nem làttuk volna a nagyok beégését, sokkal szegényebb lenne a futballvilàg. :)