Adatok
Szakaly Gyorgy
0 bejegyzést írt és 288 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Nógrádi György - tudjuk, ki az, ugye? Az a pergő beszédű, érveit csípőből lövő, számnevekkel ellátó, szemüvegét lazán tartó figura, akinek jóslataira oda kell figyelni...

A devizahitelesek megmentésének következő nagy problémája, hogy nincs olyan, hogy devizahiteles. Jobb híján szokás ezt a meghatározást alkalmazni a köznyelvben, mert ez a közös nagy kalap, mely alá befér mindenki, de valójában ahány devizahitel-adós, annyi élethelyzet,…..
Szakaly Gyorgy
2013.10.29 10:29:24
Bálint Zoltán nyilvános válaszát másolom be ide, ami itt található: kaslerarpad.hu/?p=5475&cpage=1
1.
Kedves Blogszerző!
Attól, hogy egy cirkalmasan megfogalmazott, részletes elemzésben, nyilván kívülállóként -nem írom, hogy kibicként, de akár írhatnám- felvázoltál egy elméletet az 560 000 devizaadós jelleméről, és morális színvonaláról ,melyet nyilván mély és alapos közvélemény-kutatásokra , az érintettekkel való személyes beszélgetésekre, élethelyzet-felmérésekre alapoztál, attól még ez az írásod sem sokkal több, mint a szokásos bankpárti bűnbakállítás egy viszonylag kevésbé arrogáns hangvételű, újabb felvonása. Sokan leírták már ugyanezeket a sorokat korábban, különbség ezúttal annyi van, hogy mára már még inkább elavult az efféle eszmefuttatás.
Ezek a “szoba-megmondóemberek”, akik ezt a műfajt képviselik, abban hasonlítanak egymásra, hogy rettentően aggódnak. Aggódnak, hogy közpénzen, és a bankok terhére a “méltatlanokat” mentik meg. Nem aggasztja őket a tömeges külföldre vándorlás, és a több ezer, a bedőlt hitelekhez kapcsolható öngyilkosság, nem aggasztja őket a gyermekvállalási hajlandóságnak adott kegyelemdöfés, és ezáltal a népesség további elöregedése, és fogyása. Miért is aggasztaná, hiszen majd telepít be az EU másokat a “felelőtlenek” helyett.
De az fenemód izgatja őket, hogy talán becsúszik néhány adós, aki csak “meg akarja úszni”.
Pedig TUDNA fizetni, csak nem akar!
Ebben nem tévedsz nagyot, kedves Blogszerző. Valóban, egyre többen nem akarnak fizetni, bár tudnának…Hála Istennek! Csak még mindig túl kevesen vannak!
Ugyanis, kedves Blogszerző, a nagy magyar valóság az, hogy mást értesz fizetni tudás alatt te, és mást az érintettek. Aki komoly megszorításokkal tudja csak kifizetni a havi törlesztőt, az NEM TUD fizetni. Ott ugyanis jellemzően egy keresetből már nem telik a havi törlesztőre, de van, hogy kettőből is nehezen. És még lehet, az sem elég. Igen, bármennyire is hihetetlen, van ilyen, én is ismerek ilyet személyesen.
És ha a havi megélhetés biztosítására (gyógyszer, rezsi, élelem, ruházat, közlekedés, stb.) be kell vonni anyukát, apukát, nagymamát a nyugdíjjal, meg a testvért, vagy egyéb rokont, mert különben nincs étel, vagy sárga csekk (vagy törlesztő nincs, de ugye tudjuk, hogy ezek az adósok “becsületesek”, és az az utolsó, amit elhanyagolnak), ott az illető NEM TUD FIZETNI! A saját JÖVEDELME már NEM ELÉG RÁ, hogy a SAJÁT HITELÉT törlessze. Ez nem fizetni tudás, ez vegetálás!
Ha ez nem magánemberrel történik, hanem egy céggel, akkor azt szokták csődnek nevezni. Magyarországon egyedül a magáncsőd hiánya miatt mondhatják cinikusan a hozzád hasonlók, hogy azok az adósok, akik nehézségekkel bár, de még “tudnak” fizetni, kötelesek is fizetni. Tudjátok ti nagyon jól, hogy kényszerhelyzetben vannak az adósok, és a nagy részük már csak azért nyögi az agyrém tartozást, mert fél. Vagy nyelik a banki gombócot, vagy jön a végrehajtó.
És itt ki kell térnem a szintén sokadszorra odavetett “el kell adni a lakást, vagy lejjebb kell venni az igényekből” frázisra is.
Tudjátok ti azt is, hogy aki egyszer beleragadt egy nagyobb összegű, deviza alapú hitelbe (lakás célú, vagy ingatlanfedezetű, szabad felhasználású), az nem tud kiszállni belőle az esetek nagy részében. ha akar, akkor sem. A szerződések 90%-ánál már magasabb a követelés, mint a fedezeti ingatlan értéke, és nincs elsétálási jog.
Milyen igényből vegyenek lejjebb ezek az emberek? Adják el a (jórészt a bankok magatartása miatt) bedőlt ingatlanpiacon FILLÉREKÉRT az ingatlant, és törlesszék évtizedekig a semmire a maradékot? Ha egyáltalán el tudják adni..aztán.ha a végrehajtó viszi, még rosszabb a helyzet! Kilakoltatják, és a fizetésére, fellelhető jövedelmére is letiltást tesznek, a semmire.
Ezt várnátok tőlünk valóban? Vagy ez már tényleg csak a színtiszta provokáció?
Mert ezt el lehet felejteni, kedves megmondóemberek, ugyanis nem hagyjuk! Akár tetszik a betéteseknek, adófizetőknek, bankároknak, akár nem, ezt egyszerűen nem fogjuk eltűrni!
De lészen csillagfordulás megint…
Ugyanis lassan bejön a képbe az, ami a ti tér-idő kontiinumotokban még csak fel sem dereng. Mert bele se fér a világképetekbe:
Mára már kiderült, hogy itt bizony a bankok sárosak, nem az adósok. Ezt ma már minden mérvadó jogi és gazdasági szakember kimondta és bebizonyította. Mármint aki nem a bankszektor közvetlen érdekeltségébe tartozik, tehát nincs MEGFÉLEMLÍTVE. Mint az adósok, akik ma, a 21. századi Magyarországon szó szerint terrorban élnek.
Ha valaki, látván az egyre szaporodó szakértői véleményeket, politikai nyilatkozatokat, és nyertes bírósági pereket(!), úgy dönt, hogy fizesse a halál a triplájára nőtt tartozást, ez az egész egy nagy szemétség, és tovább egy fillért se, akkor ő az értelmes ember. Teljesen igaza van.
Akkor bolond, ha fizeti. A Dunába csak a bolond hord vizet.
Hát hol élünk szerintetek? Nyírni való birkává silányítanátok az embereket azért, mert a bankoknak az isten pénze nem elég, akkor sem, ha jogtalanok a követelések?
Mert azok!
1.
Kedves Blogszerző!
Attól, hogy egy cirkalmasan megfogalmazott, részletes elemzésben, nyilván kívülállóként -nem írom, hogy kibicként, de akár írhatnám- felvázoltál egy elméletet az 560 000 devizaadós jelleméről, és morális színvonaláról ,melyet nyilván mély és alapos közvélemény-kutatásokra , az érintettekkel való személyes beszélgetésekre, élethelyzet-felmérésekre alapoztál, attól még ez az írásod sem sokkal több, mint a szokásos bankpárti bűnbakállítás egy viszonylag kevésbé arrogáns hangvételű, újabb felvonása. Sokan leírták már ugyanezeket a sorokat korábban, különbség ezúttal annyi van, hogy mára már még inkább elavult az efféle eszmefuttatás.
Ezek a “szoba-megmondóemberek”, akik ezt a műfajt képviselik, abban hasonlítanak egymásra, hogy rettentően aggódnak. Aggódnak, hogy közpénzen, és a bankok terhére a “méltatlanokat” mentik meg. Nem aggasztja őket a tömeges külföldre vándorlás, és a több ezer, a bedőlt hitelekhez kapcsolható öngyilkosság, nem aggasztja őket a gyermekvállalási hajlandóságnak adott kegyelemdöfés, és ezáltal a népesség további elöregedése, és fogyása. Miért is aggasztaná, hiszen majd telepít be az EU másokat a “felelőtlenek” helyett.
De az fenemód izgatja őket, hogy talán becsúszik néhány adós, aki csak “meg akarja úszni”.
Pedig TUDNA fizetni, csak nem akar!
Ebben nem tévedsz nagyot, kedves Blogszerző. Valóban, egyre többen nem akarnak fizetni, bár tudnának…Hála Istennek! Csak még mindig túl kevesen vannak!
Ugyanis, kedves Blogszerző, a nagy magyar valóság az, hogy mást értesz fizetni tudás alatt te, és mást az érintettek. Aki komoly megszorításokkal tudja csak kifizetni a havi törlesztőt, az NEM TUD fizetni. Ott ugyanis jellemzően egy keresetből már nem telik a havi törlesztőre, de van, hogy kettőből is nehezen. És még lehet, az sem elég. Igen, bármennyire is hihetetlen, van ilyen, én is ismerek ilyet személyesen.
És ha a havi megélhetés biztosítására (gyógyszer, rezsi, élelem, ruházat, közlekedés, stb.) be kell vonni anyukát, apukát, nagymamát a nyugdíjjal, meg a testvért, vagy egyéb rokont, mert különben nincs étel, vagy sárga csekk (vagy törlesztő nincs, de ugye tudjuk, hogy ezek az adósok “becsületesek”, és az az utolsó, amit elhanyagolnak), ott az illető NEM TUD FIZETNI! A saját JÖVEDELME már NEM ELÉG RÁ, hogy a SAJÁT HITELÉT törlessze. Ez nem fizetni tudás, ez vegetálás!
Ha ez nem magánemberrel történik, hanem egy céggel, akkor azt szokták csődnek nevezni. Magyarországon egyedül a magáncsőd hiánya miatt mondhatják cinikusan a hozzád hasonlók, hogy azok az adósok, akik nehézségekkel bár, de még “tudnak” fizetni, kötelesek is fizetni. Tudjátok ti nagyon jól, hogy kényszerhelyzetben vannak az adósok, és a nagy részük már csak azért nyögi az agyrém tartozást, mert fél. Vagy nyelik a banki gombócot, vagy jön a végrehajtó.
És itt ki kell térnem a szintén sokadszorra odavetett “el kell adni a lakást, vagy lejjebb kell venni az igényekből” frázisra is.
Tudjátok ti azt is, hogy aki egyszer beleragadt egy nagyobb összegű, deviza alapú hitelbe (lakás célú, vagy ingatlanfedezetű, szabad felhasználású), az nem tud kiszállni belőle az esetek nagy részében. ha akar, akkor sem. A szerződések 90%-ánál már magasabb a követelés, mint a fedezeti ingatlan értéke, és nincs elsétálási jog.
Milyen igényből vegyenek lejjebb ezek az emberek? Adják el a (jórészt a bankok magatartása miatt) bedőlt ingatlanpiacon FILLÉREKÉRT az ingatlant, és törlesszék évtizedekig a semmire a maradékot? Ha egyáltalán el tudják adni..aztán.ha a végrehajtó viszi, még rosszabb a helyzet! Kilakoltatják, és a fizetésére, fellelhető jövedelmére is letiltást tesznek, a semmire.
Ezt várnátok tőlünk valóban? Vagy ez már tényleg csak a színtiszta provokáció?
Mert ezt el lehet felejteni, kedves megmondóemberek, ugyanis nem hagyjuk! Akár tetszik a betéteseknek, adófizetőknek, bankároknak, akár nem, ezt egyszerűen nem fogjuk eltűrni!
De lészen csillagfordulás megint…
Ugyanis lassan bejön a képbe az, ami a ti tér-idő kontiinumotokban még csak fel sem dereng. Mert bele se fér a világképetekbe:
Mára már kiderült, hogy itt bizony a bankok sárosak, nem az adósok. Ezt ma már minden mérvadó jogi és gazdasági szakember kimondta és bebizonyította. Mármint aki nem a bankszektor közvetlen érdekeltségébe tartozik, tehát nincs MEGFÉLEMLÍTVE. Mint az adósok, akik ma, a 21. századi Magyarországon szó szerint terrorban élnek.
Ha valaki, látván az egyre szaporodó szakértői véleményeket, politikai nyilatkozatokat, és nyertes bírósági pereket(!), úgy dönt, hogy fizesse a halál a triplájára nőtt tartozást, ez az egész egy nagy szemétség, és tovább egy fillért se, akkor ő az értelmes ember. Teljesen igaza van.
Akkor bolond, ha fizeti. A Dunába csak a bolond hord vizet.
Hát hol élünk szerintetek? Nyírni való birkává silányítanátok az embereket azért, mert a bankoknak az isten pénze nem elég, akkor sem, ha jogtalanok a követelések?
Mert azok!

A kormányoldalon olvasható tájékoztató szerint a kormány a Magyar Vöröskereszt kezdeményezésére egy új törvénnyel szabályozza a szervezet működési környezetét.
"A Magyar Vöröskereszt szervezetét és tevékenységét szabályozó, közel húsz éve hatályos törvény…..
Szakaly Gyorgy
2012.11.19 16:03:07

Október 26-án, pénteken Hende Csaba a Vas megyei Hegyfalu közelében, az épülő M86-os főút mentén tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a kormány szerdai ülésén döntött a NATO-val már egyeztetve arról, hogy a pápai repülőteret egy vegyes használatú civil és…..
Szakaly Gyorgy
2012.11.07 14:50:15

A fideszes Rogán Antal, Babák Mihály és Kapus Krisztián szombaton benyújtott egy módosító javaslatot a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvényhez. A módosítás értelmében a harmadik országbeli (vagyis EU-n kívüli) emberek…..

Mondjátok el hát mindenkinek a mai nap üzenetét: nehéz lesz, de együtt meg lehet csinálni! Csak együtt lehet megcsinálni.
Egyenként elbuknánk, de együtt győzni fogunk!”
Részlet Bajnai Gordon október 23-ai…..
Szakaly Gyorgy
2012.10.26 14:17:06

Csodás ünnepünk lesz ma is: nemzeti humoristáink ismét nagyot kívánnak alkotni, és úgy tűnik, most közönség is lesz ehhez. Lássuk a mai menüt:
13-14 órától Békemenet, némi sétával, a végén Orbán beszéddel. Kíváncsi leszek, ott lesz-e az Orbán rendszer összes…..
Szakaly Gyorgy
2012.10.24 10:57:37
@stoic79: Szerintem úgy értette: kardélre ~
A nyugati stílusú demokráciának legalább annyira lételeme a hazugság, mint a szocialista demokráciának. Hangyányi különbség, hogy a szocializmusban minden társadalmi rétegre jellemző volt a lopás, a maiban "csak" a gazdagokra, politikásokra, és a támogatott etnikumokra, viszont az összesített volumene nagyjából egyezik. A szocializmusban mindent elloptak, ami nem volt lebetonozva, a mai démonkráciában már azt is. És ma már a látszatra sem kell ügyelni, sem a lopás, sem a jólét tekintetében. Ma már meg lehet ideologizálni, hogy miért szükségszerű a kisemmizettek kilakoltatása, fagyhalála.
A nyugati stílusú demokráciának legalább annyira lételeme a hazugság, mint a szocialista demokráciának. Hangyányi különbség, hogy a szocializmusban minden társadalmi rétegre jellemző volt a lopás, a maiban "csak" a gazdagokra, politikásokra, és a támogatott etnikumokra, viszont az összesített volumene nagyjából egyezik. A szocializmusban mindent elloptak, ami nem volt lebetonozva, a mai démonkráciában már azt is. És ma már a látszatra sem kell ügyelni, sem a lopás, sem a jólét tekintetében. Ma már meg lehet ideologizálni, hogy miért szükségszerű a kisemmizettek kilakoltatása, fagyhalála.

2010.február 18-án írtunk arról, hogy 2009. december 25-ig sem sikerült megoldani az arzénos ivóvíz problémáját Magyarországon, és több százezer ember ilyen vizet iszik, ezzel főz.
Akkor még MSZP-kormány volt, azóta jött a Fidesz.
A probléma azonban szinte változatlan…..
Szakaly Gyorgy
2012.10.18 13:54:19
@dr. mesterseges szinezek: Kedves Színezék!
A folyadékoknak van egy olyan közös tulajdonságuk, hogy csak lefelé folynak. Így a talaj mélyrétegeiben lévő víz nem tud belefolyni a talajszinten lévő, kiszáradt folyókba.
De ha nagyon akarod, akkor saját pénzen vegyél szivattyúkat, fúrj kutakat, és szídd fel a folyókba a rétegvizet. Jó munkát kívánok hozzá!
A folyadékoknak van egy olyan közös tulajdonságuk, hogy csak lefelé folynak. Így a talaj mélyrétegeiben lévő víz nem tud belefolyni a talajszinten lévő, kiszáradt folyókba.
De ha nagyon akarod, akkor saját pénzen vegyél szivattyúkat, fúrj kutakat, és szídd fel a folyókba a rétegvizet. Jó munkát kívánok hozzá!

Csak be kellene menni a bankba a pénzért, sokan mégsem teszik. Vajon miért?
Szinte minden devizahitelesnek megéri igényelni az árfolyamrögzítést, vagyis hogy a jelenlegi 230 forint körüli piaci árral szemben mindössze 180 forintos árfolyamon törleszthesse svájci frankos hitelét,…..
Szakaly Gyorgy
2012.09.20 11:36:49
Ez a véleménye a Banki Adósok Érdekvédelmi Szövetségének az árfolyamrögzítésről:
kaslerarpad.hu/?p=1622
Gyökeresen ellentétes a tiéddel.
Azt hiszem, nem véletlen hogy csak kevesen mentek lépre.
kaslerarpad.hu/?p=1622
Gyökeresen ellentétes a tiéddel.
Azt hiszem, nem véletlen hogy csak kevesen mentek lépre.
Szakaly Gyorgy
2012.09.24 12:31:32
Itt egy bírósági eset, ami azért bukott meg, mert az adós aláírta az árfolyamrögzítést, és ezzel törvényesítette az előző időszak csalását.
kaslerarpad.hu/?p=1650#more-1650
Más:
Nem értem, hogy lehet ilyen pontosan kiszámolni a hasznot, hiszen előre megjósolhatatlan a deviza árfolyam alakulása. Ugyanúgy megéri a gát 300, 350, 400 forintos svájci frankkal is?
A deviza hitelezés beetetési időszakában is gyönyörű számításokat tudtak végezni a pénzügyi szakemberek a svájci frank előző pár évi árfolyamváltozását extrapolálva. Aztán jött a gazdasági válság, és mindenki kitörülhette a legnemesebb testrészét a nagy szakemberek számításaival.
Most még nagyobb globális válság előtt állunk, és déja vu érzésem van: hasonló sorsra fognak jutni a Te számításaid is, ccactus! Az általad meggyőzött, hajléktalanná vált árfolyamgátosok pedig családostól az ablakod alatt fogják jókívánságaikat rádkiabálni. Ök csak nem akartak hülyék lenni, mégis azok lettek, mert hallgattak rád.
kaslerarpad.hu/?p=1650#more-1650
Más:
Nem értem, hogy lehet ilyen pontosan kiszámolni a hasznot, hiszen előre megjósolhatatlan a deviza árfolyam alakulása. Ugyanúgy megéri a gát 300, 350, 400 forintos svájci frankkal is?
A deviza hitelezés beetetési időszakában is gyönyörű számításokat tudtak végezni a pénzügyi szakemberek a svájci frank előző pár évi árfolyamváltozását extrapolálva. Aztán jött a gazdasági válság, és mindenki kitörülhette a legnemesebb testrészét a nagy szakemberek számításaival.
Most még nagyobb globális válság előtt állunk, és déja vu érzésem van: hasonló sorsra fognak jutni a Te számításaid is, ccactus! Az általad meggyőzött, hajléktalanná vált árfolyamgátosok pedig családostól az ablakod alatt fogják jókívánságaikat rádkiabálni. Ök csak nem akartak hülyék lenni, mégis azok lettek, mert hallgattak rád.

A Mérték Médiaelemző Műhely és a Medián 2012 végzett egy kutatást a magyarok közéleti tájékozódási és médiafogyasztási szokásairól, melyről a Kreatív Online készített egy összefoglalót. Az egyik kérdés arra kereste a választ, hogy a felsorolt sajtótermékek közül…..

Ma reggel első fokon felmentette a bíróság az UD-ügyben Szilvásy Györgyöt, Dávid Ibolyát, Herényi Károlyt és Tóth Károlyt.
Secnir felhívta a figyelmünket az ítélethirdetésről készült MTI-fotóra, ami megint picit homályos.
De csak egy helyen.
Véletlenül pont ott, ahol…..

A hangos belpolitika mellett viszonylag mérsékelten figyel oda manapság az ember a külpolitikai fejleményekre. Leginkább csak akkor, ha balhé van az Európa Parlamentben Magyarország körül, esetleg ha Szlovákiában eltörlik az egykulcsos adót, hogy aztán egy svédcsavarral gyorsan…..
Szakaly Gyorgy
2012.03.06 18:07:34
@ayatollah: Te elhiszed, amit a híradóban mondanak bármiről?
Általában az az igaz, ha átfordítod az inverzére azt, amit állítanak benne.
Hallottál már a líbiai forgatókönyvről? Olvasd el, és akkor megtudod, hogy ki kit gyilkol.
Asszadot most olyan szomszédos országok bírálják a demokrácia nem megfelelő kiterjedtsége miatt, ahol többnyire monarchia van, 0 demokráciával.
Általában az az igaz, ha átfordítod az inverzére azt, amit állítanak benne.
Hallottál már a líbiai forgatókönyvről? Olvasd el, és akkor megtudod, hogy ki kit gyilkol.
Asszadot most olyan szomszédos országok bírálják a demokrácia nem megfelelő kiterjedtsége miatt, ahol többnyire monarchia van, 0 demokráciával.
Szakaly Gyorgy
2012.03.06 18:41:16
@ayatollah: A szíriai népet a NATO által külföldön kiképzett terroristák/zsoldosok/ügynökök lövik. Ha Ororország és Kína nem vétózta volna meg a biztonsági tanács (így kisbetűvel, mert megérdemlik) határozatait, akkor már a NATO is bombázná a lakótelepeket és a közműveket (ugyanúgy, mint Líbiában tette). Mindezt azért teszik, mert Szíria még független állam (még nem függ a bankárokból álló háttér-világhatalomtól)
Ezekkel a dolgokkal az iráni Ayatollah-ok is tisztában vannak.
Putyint is ez a hatalom utálja, mert nem tudja sem ellopni, sem elrabolni, sem bagóért megkaparintani az orosz ásványkincseket. Putyint nem lehet megvásárolni, mint Jelcint.
Többek között ezért is sértő, ha őt OV-hoz hasonlítja bárki.
Ezekkel a dolgokkal az iráni Ayatollah-ok is tisztában vannak.
Putyint is ez a hatalom utálja, mert nem tudja sem ellopni, sem elrabolni, sem bagóért megkaparintani az orosz ásványkincseket. Putyint nem lehet megvásárolni, mint Jelcint.
Többek között ezért is sértő, ha őt OV-hoz hasonlítja bárki.
Szakaly Gyorgy
2012.03.08 10:36:42
Az emberek nincsenek tisztában azzal, hogy együttes összefogással mire lennének képesek. Lásd a képet!
mr-moto-velorex.blogspot.com/search?updated-max=2012-03-03T10:08:00%2B01:00&max-results=5
A megoldás az eddig parlamentbe került pártok (és azokból kiváltakból alakult új pártok) elutasítása.
A legkényelmesebb megoldás, ha nem mész el szavazni.
A legütősebb, ha elmész, de érvénytelenül szavazol (pl. áthúzod a neveket, és aláírod: egyiket sem!)
Az is csúnya hír lenne, ha a részvétel 10% alá esne, de az még csúnyább, ha az érvénytelen szavazatok száma 90% fölött lenne. És ezen már az sem segítene, ha módosítanák a törvényt, hogy a részvételi aránytól függetlenül érvényes a szavazás.
Nem a legkisebb rosszat kell választani. Ha nincs jó, akkor NEM szabad választani.
mr-moto-velorex.blogspot.com/search?updated-max=2012-03-03T10:08:00%2B01:00&max-results=5
A megoldás az eddig parlamentbe került pártok (és azokból kiváltakból alakult új pártok) elutasítása.
A legkényelmesebb megoldás, ha nem mész el szavazni.
A legütősebb, ha elmész, de érvénytelenül szavazol (pl. áthúzod a neveket, és aláírod: egyiket sem!)
Az is csúnya hír lenne, ha a részvétel 10% alá esne, de az még csúnyább, ha az érvénytelen szavazatok száma 90% fölött lenne. És ezen már az sem segítene, ha módosítanák a törvényt, hogy a részvételi aránytól függetlenül érvényes a szavazás.
Nem a legkisebb rosszat kell választani. Ha nincs jó, akkor NEM szabad választani.

Nemrég olvastam a hírt, hogy a Debreceni Egyetem 90 ember elbocsátására készül. Mivel van néhány ismerős a Közgazdaságtudományi Karon, gondoltam, megnézem, hogy a honlapjukon mit írnak erről, szóval szépen be is írtam a címsorba, hogy econ.unideb.hu, és mit látok? Az oldalt…..
Szakaly Gyorgy
2012.02.14 13:10:30

Lement tegnap az első nap a három napos közös frakcióülésről Egerben. Doktor Schmitt Pali még nem került szóba, de az első napra is jutott legalább három remek mondat Orbán Viktortól. 1. Támogatottság"Az átalakítások mérlegét a miniszterelnök összességében annak ellenére…..
Szakaly Gyorgy
2012.02.09 11:37:12
@Tapmancs: És mikor lesz itt jó világ?
Ha a tízmilló itt élő birkából a politikások ismerősein, rokonain kívül senki sem megy el szavazni, vagy mindenki elmegy és érvénytelenül szavaz: áthúzza az összes nevet a listán, és aláírja: egyiket sem!
Ha a tízmilló itt élő birkából a politikások ismerősein, rokonain kívül senki sem megy el szavazni, vagy mindenki elmegy és érvénytelenül szavaz: áthúzza az összes nevet a listán, és aláírja: egyiket sem!

Először a Hírcsárdára gyanakodtam, azután pillantottam meg az MTI édes betűit, bár időnként semmi probléma azzal, ha az ember keveri a kettőt, az egyik sokkal hitelesebb, mint a másik. Ehol a hír, amin először begörnyedtem a röhögéstől, azután mélyebben belegondoltam, bele a…..
Szakaly Gyorgy
2012.01.27 18:41:50
@Anti Social:
A Jereváni Rádió közleménye:
A magyar Köztársaságy Elnök Hivatala újj pájázatot hirdett a rövidessen megűresedö elnöki hej pótlására!
A bírálló bizottság szeretné, ha az ellőző ellnökk stylusát fojtatná az utóggya. Ezért az számít befutónak, akinek a hejesírássi hibái leginkább hasonlítanak előggyéire.
Doktori cím nem akadállj!
Jelentkzeni lehet a \dev\null emilcímre.
A Jereváni Rádió közleménye:
A magyar Köztársaságy Elnök Hivatala újj pájázatot hirdett a rövidessen megűresedö elnöki hej pótlására!
A bírálló bizottság szeretné, ha az ellőző ellnökk stylusát fojtatná az utóggya. Ezért az számít befutónak, akinek a hejesírássi hibái leginkább hasonlítanak előggyéire.
Doktori cím nem akadállj!
Jelentkzeni lehet a \dev\null emilcímre.

A szerző (Droli) azt az elmebeteg ötletet találta ki, hogy disszidál - Magyarországra. Az erről szóló élményeit, tapasztalatait egy posztsorozatban írja meg, mindenki nagy örömére. Kedvenc ingatlanhirdetésem következik: Makádon egy családi ház eladó, erősen félkész…..
Szakaly Gyorgy
2012.01.18 13:33:07

Bár bizonyára hallottátok-olvastátok, hogy 12 megyei elnök részt vett egy három napos konferencián 4500 kilométerre az Azori-szigeteken a múlt héten. Az ügyet a Blikk pattintotta ki még pénteken, ami tegnapig már Lázár János szőnyegének a szélére juttatta a 12 világjáró…..

Kedves Szakály György!
Blogunk egyik minapi posztjában érdekes javaslattal álltál elő egy link formájában. A link nagyjából arról szól, hogy a bankok pénzteremtési és hitelezési tevékenysége mérhetetlen kárt okoz, és rengeteg pénzt vesz ki az emberek zsebéből, hiszen…..
Szakaly Gyorgy
2011.10.20 15:52:31
@rámenős: Teljes mértékben egyetértek.
Bogáncs!
Köszönöm, hogy foglalkozol a témával!
Íme az észrevételeim:
@bogancs:
"a múltkor is megtettük és csak sértődés lett a vége"
Én biztosan nem sértődtem meg, és másról sem tudok.
"Tegyük fel, hogy mindenki így tesz az országban, mindenki állampapírban tartja a megtakarításait"
Ez képtelen feltételezés, esélye: 0
"Ráadásul duplán is szívatjuk magunkat, hiszen ahogy a link is említi, előfordulhat, hogy bankbetét híján 1-2%-kal alacsonyabb kamatot kapunk csak megtakarításaink után."
Tudtommal, ilyen még nem fordult elő. Az állampapír kamata magasabb, ezért vásárolják előszeretettel a bankok is. Mi lekötjük a pénzünket x %-ért, ők meg azért vesznek x + y %-ért állampapírt. Akkor járunk el értelmesebben, ha eleve mi vesszük az állampapírt, nem?
"A ’nemteszemabankbaapénzem’ akció kibővül egy ’nemveszekfelhitelt’ akcióval. Ilyenkor persze elkezd csökkenni a gazdaság, hiszen ha a hitelre vásárlók kiesnek és csak a készpénzesek maradnak, akkor kevesebb autó, lakás fog elkelni, tehát a gyártók kevesebbet fognak legyártani belőle. A kereslet visszaesése árcsökkenést, akciókat okozna, tehát csökkentené a termelők hasznát, de az összes eladott és legyártott mennyiség is rövid és középtávon mindenképpen csökkenne. Ez pedig elindítja az ördögi kört.
(Nagyjából ez a folyamat zajlik egyébként most a világgazdaságban, csak az elindítója nem a fenti akció volt, hanem a rossz, visszafizetés szempontjából kockázatos hitelek elszaporodása, így a bankok tőkéjének, hitelezési tevékenységének csökkenése. De ez egy másik téma.)"
Az ördögi kör beindulásának nem az az oka, amit előbb írtál, hanem az, hogy a világ olyan peremvidékei, mint Dél-Amerika, A Közel-Kelet, Közép-Ázsia, Afrika mozgolódnak a nyugatiak általi folyamatos kirablás ellen. Kína, Orosz-, Törökország és még pár feltörekvő állammal is köthetnek kedvezőbb feltételekkel szerződéseket az erőforrásaik kivitelére, így elhajthatják a a nyugati tolvaj-rabló-gyarmatosító cégeket. A nyugati országok a kínai és az előbb helyeken lévő olcsó munkaerő reményében előzőleg leépítették saját országuk ipari termelését. Bennünket, a volt szocialista országokat már úgy leraboltak, legatyásítottak, hogy innen sincs új préda. Ezért lassul a nyugati államok gazdasága, ami már a rajtuk is élősködő bankrendszert sem tudja eltartani.
Az általad preferált hitelből élő/fejlesztő gazdaság pedig csak jól érzékelhető gazdasági fejlődés (lendület) esetén működik. Ha a lendület megtörik, a rendszer összeomlik. Ezen csak háború segíthet. Ennek egyik kísérlete Líbia újragyarmatosítása.
"...ez csak arra jó, hogy a fentiek alapján némileg visszafogják a banki hitelezés potenciális nagyságát, és némileg növeljék a banki betéti- és hitelkamatokat".
Igen, én sem remélek ettől többet. Bármelyik nagycég, bank ellen megteheted, hog ha károsnak tartod a tevékenységét, nem veszed igénybe a szolgáltatásait. Több kárt okozzol ezzel, mintha betöröd az ablakát (azt úgyis a biztosító fizeti), ez viszont az elevenébe vág: vagy megváltozik, vagy leépül.
@is:
"a mai napon sem kell bankbetétben tartania senkinek a pénzét, ott van milliónyi pénzpiaci alap, amelyik aznap állampapírba teszi a pénzedet."
És fizetel nekik érte nem kevés díjat. Minek? Tedd meg magad!
Össszefoglaló:
Úgy érzem, hogy az előző poszt kommentjében általad beharangozott nagy logikai bukfencek sorozatáról nem sikerült lerántanod a ponyvát. Mindössze annyit bizonyítottál, hogy ez a művelet nem halálos csapás a kamatos-kamat és értékpapír rendszerre. Felvázoltad, hogy mi a valószínűsíthető válaszlépése erre a bankszektornak.
Bogáncs!
Köszönöm, hogy foglalkozol a témával!
Íme az észrevételeim:
@bogancs:
"a múltkor is megtettük és csak sértődés lett a vége"
Én biztosan nem sértődtem meg, és másról sem tudok.
"Tegyük fel, hogy mindenki így tesz az országban, mindenki állampapírban tartja a megtakarításait"
Ez képtelen feltételezés, esélye: 0
"Ráadásul duplán is szívatjuk magunkat, hiszen ahogy a link is említi, előfordulhat, hogy bankbetét híján 1-2%-kal alacsonyabb kamatot kapunk csak megtakarításaink után."
Tudtommal, ilyen még nem fordult elő. Az állampapír kamata magasabb, ezért vásárolják előszeretettel a bankok is. Mi lekötjük a pénzünket x %-ért, ők meg azért vesznek x + y %-ért állampapírt. Akkor járunk el értelmesebben, ha eleve mi vesszük az állampapírt, nem?
"A ’nemteszemabankbaapénzem’ akció kibővül egy ’nemveszekfelhitelt’ akcióval. Ilyenkor persze elkezd csökkenni a gazdaság, hiszen ha a hitelre vásárlók kiesnek és csak a készpénzesek maradnak, akkor kevesebb autó, lakás fog elkelni, tehát a gyártók kevesebbet fognak legyártani belőle. A kereslet visszaesése árcsökkenést, akciókat okozna, tehát csökkentené a termelők hasznát, de az összes eladott és legyártott mennyiség is rövid és középtávon mindenképpen csökkenne. Ez pedig elindítja az ördögi kört.
(Nagyjából ez a folyamat zajlik egyébként most a világgazdaságban, csak az elindítója nem a fenti akció volt, hanem a rossz, visszafizetés szempontjából kockázatos hitelek elszaporodása, így a bankok tőkéjének, hitelezési tevékenységének csökkenése. De ez egy másik téma.)"
Az ördögi kör beindulásának nem az az oka, amit előbb írtál, hanem az, hogy a világ olyan peremvidékei, mint Dél-Amerika, A Közel-Kelet, Közép-Ázsia, Afrika mozgolódnak a nyugatiak általi folyamatos kirablás ellen. Kína, Orosz-, Törökország és még pár feltörekvő állammal is köthetnek kedvezőbb feltételekkel szerződéseket az erőforrásaik kivitelére, így elhajthatják a a nyugati tolvaj-rabló-gyarmatosító cégeket. A nyugati országok a kínai és az előbb helyeken lévő olcsó munkaerő reményében előzőleg leépítették saját országuk ipari termelését. Bennünket, a volt szocialista országokat már úgy leraboltak, legatyásítottak, hogy innen sincs új préda. Ezért lassul a nyugati államok gazdasága, ami már a rajtuk is élősködő bankrendszert sem tudja eltartani.
Az általad preferált hitelből élő/fejlesztő gazdaság pedig csak jól érzékelhető gazdasági fejlődés (lendület) esetén működik. Ha a lendület megtörik, a rendszer összeomlik. Ezen csak háború segíthet. Ennek egyik kísérlete Líbia újragyarmatosítása.
"...ez csak arra jó, hogy a fentiek alapján némileg visszafogják a banki hitelezés potenciális nagyságát, és némileg növeljék a banki betéti- és hitelkamatokat".
Igen, én sem remélek ettől többet. Bármelyik nagycég, bank ellen megteheted, hog ha károsnak tartod a tevékenységét, nem veszed igénybe a szolgáltatásait. Több kárt okozzol ezzel, mintha betöröd az ablakát (azt úgyis a biztosító fizeti), ez viszont az elevenébe vág: vagy megváltozik, vagy leépül.
@is:
"a mai napon sem kell bankbetétben tartania senkinek a pénzét, ott van milliónyi pénzpiaci alap, amelyik aznap állampapírba teszi a pénzedet."
És fizetel nekik érte nem kevés díjat. Minek? Tedd meg magad!
Össszefoglaló:
Úgy érzem, hogy az előző poszt kommentjében általad beharangozott nagy logikai bukfencek sorozatáról nem sikerült lerántanod a ponyvát. Mindössze annyit bizonyítottál, hogy ez a művelet nem halálos csapás a kamatos-kamat és értékpapír rendszerre. Felvázoltad, hogy mi a valószínűsíthető válaszlépése erre a bankszektornak.

Levelet kaptam minap a Citibanktól CIB-től, amiben egy kihagyhatatlan ajánlattal kerestek meg:
Alacsony banki költség és magas kamat – Ön is ezt a kombinációt keresi? Mi ennél többet adunk:a 0 Ft-os díjak mellé 8%-os kamatot biztosítunk!
Ez tényleg jó ajánlat: aki mostanában…..
Szakaly Gyorgy
2011.10.17 14:03:13
Szakaly Gyorgy
2011.10.18 09:17:36
@Pasolini: A hatását látni lehet világszerte, de tenni is kell ellene!
Első lépés: a megtakarításaidat ne a bankban tartsd, hanem:
rrr100.wikispaces.com/AllamPapirSancMuvelet
Első lépés: a megtakarításaidat ne a bankban tartsd, hanem:
rrr100.wikispaces.com/AllamPapirSancMuvelet
Szakaly Gyorgy
2011.10.19 08:44:27
@bogancs: Te vagy a szakember, légyszíves, nyisd fel a szemem! Téríts vissza a bankárok pártjára!
Magyarázd el, hogy a bankároknak milyen erkölcsi joguk van rá, hogy máshogy adhassanak kölcsön (olyan pénzből, ami nincs), mint egy természetes személy!
Magyarázd el, hogy a bankároknak milyen erkölcsi joguk van rá, hogy máshogy adhassanak kölcsön (olyan pénzből, ami nincs), mint egy természetes személy!

Bár még el sem csitultak a magyar kormány korábbi unortodox lépései miatt a nemzetközi vizeken a hullámok, kormányunk újabb méretes kősziklát dobott a háborgó vízbe: 180 forintos árfolyamon bárki végtörlesztheti frankhitelét mégpedig úgy, hogy az árfolyamkülönbözetből…..
Szakaly Gyorgy
2011.09.14 19:00:58
@abaka: Na, ez az, ami legalább annyira abszurd, mint az állam beavatkozása kibicként a bank és ügyfele ügyletébe.
Szakaly Gyorgy
2011.09.15 07:40:35
@iphilosopher: Igazad van, a fityeszeseket és a holdudvarukat kifelejtettem a lajstromból. De nekem is igazam van, mert én emberekről írtam, a rendszerváltónak hazudott politikások pedig, színüktől függetlenül nem emberek, csak élőskődők, a holduvaruk meg élősködőkön élősködő, mint a pestist terjesztő bolhák a patkányok bundájában.

A pénzügyi témával foglalkozó legutóbbi posztom után többen felvetették, hogy a bankrendszer fedezetlen pénzekkel, virtuális, csak papíron létező vagyonokkal spekulázik, ami üldözendő, megvetendő, és egyéb nyomdafestéket nem tűrő jelzőkkel illetendő tevékenység.Na de…..
Szakaly Gyorgy
2011.08.30 18:04:36
@brand_boy: Ezek szerint abban egyetértünk, hogy alapvetően rossz a pénzügyi rendszer.
Szerinted mitől rossz?
Szerinted mitől rossz?
Szakaly Gyorgy
2011.08.30 19:16:32
@bogancs: brand boy úgy fogalmazott, hogy abból arra következtettem, ismeri a titkot. Csak próbáltam kiugrasztani a nyulat a bokorból. Úgy tűnik, hogy csak egy kis noszogatásra vár, hogy bemondja a tuttit.
Szakaly Gyorgy
2011.09.05 15:07:23
@bogancs: Újszülöttnek minden blog új.

A nyelvtanulás teljesen haszontalan, fáradtságos és költséges időtöltés. Gondoljunk csak bele: Ha évek alatt megtanulunk egy nyelvet, attól még nem értünk semmihez. Az az ember, akinek a nyelvét megtanuljuk sokkal okosabb lesz nálunk, hiszen amíg mi a főnevek nemével és nyelvtani…..

Ki véd meg minket, ha a rendvédelmisek és a kormány közötti kötélhúzás elfajul, és zavargások törnének ki? Valamiféle veszélyt a kormány is érezhet, mert legalábbis meglepő volt az a nyilatkozat, amelyben „elvárják” a rendvédelmisektől, hogy a rend, és ne a rendetlenség…..

Annak aki egyáltalán nem szorul rá a segítségre. Furcsa „szakértői” vélemények jelentek meg a napokban arról, hogy érdemes-e igénybe venni a devizahitelek árfolyamrögzítését. Az FHB Bank, az OTP és a Fundamenta szakembere is azt állította, hogy aki tudja fizetni a…..

De kinek az elsőbbség? Egy debreceni kerékpárút hirtelen vége tárul elénk a ma készült fényképen. Számos kérdés megfogalmazódhat bennünk, ha néhány percig elmerengünk a látványon. Mi most csak egyet fogalmazunk ide. Ki(k) lehet(nek) az „Állj! Elsőbbségadás…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Igazad van!
Az igazság közhelyes, a hazugság kreatív. Én mégis inkább az igazságot választom, még ha közhelyes is.
A demagóg eredeti ógörög nyelven népvezetést jelent, én inkább népművelésnek fordítanám. Ez is stimmel. Nógrádi a népet oktatja, a többiek pedig csak butítják. Arról nem tehetek, hogy a liberálfasiszták ezt a pozitív kifejezést is szitokszóként használják, és elferdítették a jelentését olyan szavakhoz hasonlóan, mint amilyen például a nacionalizmus.