Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zoltan70

0 bejegyzést írt és 99 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az az átkozott ateizmus! Azok az átkozott istentelen ateisták! Azok az istenttagadás legszőrnyűbb bűnében fetrengő gátlástalan és erkölcstelen ateisták! Minden bűn és romlottság előidézői, kik Istent halottnak merik tartani! A Nietzsche idézetét, zászlóként maguk előtt…..
Zoltan70 2015.05.02 14:03:50
@sefatias: Nem tudom mivolt a személyeskedés, te te tudod - apropo valamikor te vádoltál bennünket, hogy törölgetünk -

Az hogy nem érted, az iégét és összefüggéseit nem az én hibám, gondolkoz el a beidézet igéken mert mind a kettő a Bibliából van és nem a Koránból idéztem. S elmélkedj mit miért mondott az Úr, mert nem csak levegőbe beszélt.
Ugyan úgy, hozzászólásomat nem tudtad értelmezni, a te posztoddal kapcsolatban, talán ha elmélkedsz rajta ...

Talán abban igazad van, hogy más dimenziókban gondolkodunk, s talán élünk is ...
Zoltan70 2015.05.02 15:23:31
@sefatias: Na látod István ez a személyeskedés ...
De ez biztos tetszik neked ... Szeretből fakadó keresztényi megnyílvánulás ... Jéus pont lyeneket tanított.

A barátodnak meg jóvolna valami hasmenés ellen, mert folyton bepiszkit ... tudsz neki ajánlani valamit?
Sefatias A rossz eredete 2015.04.25 19:02:48
Nem hiszem, hogy én vagyok az első, aki azon gondolkodik, hogy honnan származik mindaz, ami számunkra rossz. Keresztényként az ember egyből Sátánra gondol, aki lázadásával magával rántotta az első emberpárt egy olyan világba, amely tele van fájdalommal, gyásszal, keserűséggel.…..
Zoltan70 2015.04.30 20:11:33
@Rovarölő: Gondolkodtam, hogy válaszolok vagy nem.

Az, ahogy engem leírtál és amivel engem l illettél, nem bántott meg, nem sértettél meg,  kicsit szomorú vagyok, mert ismét magadat minősítetted, és bizonyságot tettél arról, hogy mivan benned, és hogy nem tévedtem.

Jézus azt mondja örűljetek mikor mindenféle hazugságot mondanak felőletek …

Azt viszont nehezen tűröm mikor Istent, és a mi Urunkat és Megváltónkat a Krisztus Jézust  sározzák, és mocskolják.

Nem hiszem, hogy választ kéne adjak neked kérdéseidre. Három ok miat.

1.       Hogyan tudna neked egy olyan ember  mint én, - vagyis amilyennek minősítettél -, érdemleges , elfogadható választ adni.
2.       Csak a bibliából tudnék érvelni, abban meg nem hiszel, - nem is tudom miért idézgetsz belőle.
3.       Megvagyok győzödve, ha megalázkodsz, és Istenfelé fordulsz, minden kérdésedre választ kapsz,  mert Isten kész válaszolni azoknak akik tiszta, őszinte  szívből, hittel keresik, s  a Bibliában minden kérdésre ott a válasz. Hid el.

Minden jót neked.
Zoltan70 2015.04.30 21:55:52
@Rovarölő:
Ez nem kihátrálás Isten nevében. Mert nem az Ő nevében hátráltam ki.
El mondtam az okokat.
Látod ez a probléma, hogy rosz helyen keresed a választ, s szerintem rosz embereknél.

Te magad teszel bizonyságot róla, hogy nem hiszel mindenben amit a Biblia mond, őt azt mondod, hogy baj van vele. – Hát éppen ez a baj.

Számomra nincs más alap, keret és mérce mint a Biblia. Viszont számodra a Biblia nem alap, nem hitelre méltó – legálábis egyes részei - de akkor melyek a hiteles részek, ki állapitja meg? Mindenki a maga módján, s mindenki alkot magának egy igazságot, s ez alapján – ahogy már említettem – egy saját Istenséget.

A bibliát vagy elfogadom az egészében hitelesnek, vagy egészében hiteltelennek, mert nincs olyan, hogy csak egyes részei …

Hát ézért nem tudok, most, választ adni.

S van még valami. Bármilyen néhéz is elfogadni, de vannak dolgok amiket Isten elrejtett, vannak titkok amiket nem volt hajlandó el mondani.
Miért?
Nem tudom?
Miért?
Mert Ő az Isten, mi a teremtmény, és az is lehet, ha el is akarná mondani, véges és gyarló értelmünkkel fel se fognánk, vagy nem tudnánk helyesen értelmezni.

Most is sokan bele esnek abba a kisérésbe amibe Ádám, Isten nem jó, Isten igazságtalan, Isten elrejt tőlünk valamit, Isten nem a javunkat akarja, Isten meglop bennünket, és ahelyet, hogy tőle tanulnánk, a "tudás fájához" nyúlunk, nem jó helyen keressük a válaszokat és eltévedünk, mert kizártuk Istent az életünkből.
A Biblia olvasása során rengeteg dologgal találkoztam, amit nem tudtam összeegyeztetni a hozzájuk fűzött magyarázatokkal. Ezek közül sokról írtam már, és most megint eszembe jutott egy: a keresztények üldözése. Nem a zsidók részéről, hanem a római birodalom részéről. A…..
Zoltan70 2015.03.10 22:18:38
@sefatias: Ezt pont te is így gondolod magadról. Vagy nem? Dehogy nem le se tagad.
Nekem meggyőződésem van, neked is.
Csak én a Bibliával érvelek, amig te emberi ötleteket gyártol. Az Isten igéjét is a világ, s annak filozófilyájával  méred, ahelyet, hogy fordítva tennéd.
 
Zoltan70 2015.03.10 23:38:54
@sefatias:  
Legyen ahogy mondod.
Viszont én nem sértettelek úgy ahogy te negem, de nem zavar.
Megmondom őszintén egyáltalán nem ismersz, igy nem érdekel a minősítésed.
Viszont ha olvasotságomat, a világi filozófia terjesztésének hiányából méred le, tévedsz. Azt se szégyellem, hogy megvetem a világi filozófiát, és azokat a buta elméletek amiket gyártanak. Igyekszem az értékes időt inkább arra fordítani, hogy az Isten igéjét tanulmányozzam, és hírdessem. Nem szégyenlem, s azt sem, hogy csak azzal állok elő. Hogy bolondságnak tartod, hát legyen, hogy butának tartól hát legyen.
 
Ugyanakkor nem tudom milyen kereszténységről beszélsz, és kereszténységből való kizárásról,  ami számodra tulajdonképpen nem is létezik, meg se valósítható, sőt számodra senki sem keresztény, sőt nem tudom ha vane még a kereszténységnek olyan értéke, amibe még nem rugtál bele, és nem tapostál meg.
 
Tanácsot én is adhatok, a filozófia és a világ tudománya helyet, s buta ötletek gyártása helyet, szakits több időt Isten és az Ő igéje megismerésére, és talán lesz neked is megtapasztalásod és ismereted felőle.
 
 Igérem nem zavarlak többet.
Zoltan70 2015.03.12 01:12:13
@sefatias: Nem gondolom, hogy megkéne védjem magam, de szükséges tisztázni néhány dolgot (s csak most volt időm) s megpróbálom minnél rövidebben tenni.

„ Nem abból. A helyesírásodból és a fogalmazásodból .”

Ez nem mond semmit, hisz neked is vannak helyesírási hibáid, sok hozzászólást telefonról pötyögtettem be.Ugyanakkor,  neked megadatott, hogy tanulmányaidat magyarúl végezzed, nekem nem, 23 évnyi tanulásom, és  tantárgyaim 90% - át román nyelven végeztem, és vizsgáimat is úgy kellett leadjam.  A könyvek  90% -t amit olvasok román nyelven olvasom, mert a Magyar könyvekhez nehezebb hozzájutnom, és kétszer annyiba kerülnek, már ha meglehet kapni azt ami érdekel.

 

„Ne tanácsot adj. Azzal teli a padlás. Inkább mond meg hány "filozófilyai" művet olvastál el”
 
Ezt én is mondhattam volna, tanácsot te adtál előbb, én csak viszonoztam.
Ne haragudj, hogy nem vettem a lapot, de gyerekes dolognak tartom, hogy elkezdjük sorolni egymásnak ki milyen, és mennyi könyvet olvasott el. E mellé hozzájárúl az is, hogy mindenkinek megvan az érdekeltségi területe. Az igazság az, hogy a legtöbb könyv amit olvasok, teológiai, és lelkigondozói, - jóval kevesebb a filozófiai -  mivel egy gyülekezet segéd lelkésze vagyok, a munkám melet, ezért azt a kevés időtt, ami rendelkezésemre áll, azt hasznosan és jól beosztva kell felhasználjam. Mégis ha olvasok filozófiai vagy tudományos jellegü könyvet, azt mindig annak a fényében olvasom amit Istentől és a Biblából nyertem, s nem azért olvasom őket, hogy azok  által megkérdőjelezzem, vagy akár csak megmérjem, a Biblia, vagy annak egyes részeinek a hiteléségét, vagy Istent, s ezt nem is engedem meg (2Kor.10.5). Számomra mindig elsőbbséget élvez Isten ígéje. Ezért a  filozófia, és senki filozófiája, sosem lehet számomra útmutató vagy mérce, vagy szemüveg amin keresztűl a világot vagy akár Istent és az Ő ígéjét szemléljem.   

Nekem ez az Ige útmutató, és nem megvetendő, jó elgondolkodni rajta:

Kol 3:16  A Krisztusnak beszéde lakozzék ti bennetek gazdagon, minden bölcsességben; tanítván és intvén egymást zsoltárokkal, dícséretekkel, lelki énekekkel, hálával zengedezvén a ti szívetekben az Úrnak.
 
 
Ezért Isten igéjéből, annak tanulásából, azzal való betelésből, sosem elég, azzal be kell telni minden nap életünk végéig, s minden célunk, Isten ismeretünk,  tanításunk, tanácsunk, vagy akár intésünk alapja ez kell legyen – elsősorban – mert  van egy figyelmeztetés Isten ígéjében olyan emberekről akik mindig tanulni akarnak, csak nem a  jó forrásból: 2Tim.3.5-9,(10-11)

 
„Szegény Zoltán azt hiszi, hogy most vettem a kezembe Bibliát először és úgy próbálok meg okoskodni. Aztán mikor megakad, mint ahogy ez fönt olvasható, akkor sértődötten elvonul.”
 
Ne nevettesd ki magad István.  Nem akadtam meg, mivel nem hoztál semmi újjat, amire válaszolnom kellet volna, vagy amire nem válaszoltam volna, erre rá is mutattam. Tehát nem látom mit kellet volna még hozzászoljak.
Nézd számomra az, hogy ki hányszor vette a kezébe a Bibliát, az nem jelent semmit. A Farizeusok és az Írástudók kívűről tudták és ismeték az írást, mégse értették, és ismerték fel a lényeget.
Tehát számomra nem a mennyiség, hanem a minőség számit. S megelőzlek ... nyilván való ez rám is vonatkozik, ezért nem is említettem meg, hogy én hányszor nyúlok vagy nyúltam a Bibliához, mert ez nem számit. Sokkal inkább az a kérdés, hányszor nyúl, vagy érinti meg, a Biblia, az embert.
 
Tehát nem ilyedtem meg vagy akadtam meg, csak egyszerüen meddőnek láttam tovább folytatni ezt a beszélgetést, sem egymás sértegetését, kinek mennyi szent tehén potyog a hátsójából, és ki mekkora piaci légy a saját vagy más piacán. Nem, azért vonulok el, mert megsértődtem, csak rá kellett jőjek arra, hogy te egy egész más világban élsz, vagyis máskép látod, érzékeled azt, és más mércével méred, mint én. Te máskép látsz dolgokat én megint máskép. Te a filozófia által és a saját utad vagy saját filozófiája által próbálod megismerni, megérteni, megmagyárázni a korülötted levő világot, én megint máskép. Talán te is segiteni próbálsz embereknek, én is, majd az idő bizonyit, vagyis a gyümölcs ami életünk folyamán terem. A lényeg az, hogy mikor életünk végén vissza tekintünk, el tudjuk mondani, meggyőződéssel, hittel, hogy amit tettünk, amit mondtunk, ahogy éltünk, azt jól tettük, mások hasznára, sőt Istennek tetszően tettük, már amennyire rajtunk állt. Ezért ezentúl inkább időmet, erőmet, energiámat és tudásomat, azok közt használom még több odaadással, akik értékelik és megbecsülik azt.
 
Kivánom életedre Isten kegyelmét és áldását, és mindazokra akik megfordulnak ezen az oldalon.
Minden jót.
Zoltán.
A sok dolog közül, amit nem értek, az egyik, hogy a kereszténység és a keresztények története az elmúlt kb. 100 évben, miért fonódik össze a jobboldali gondolkodással? Az aktívan politizáló egyházak, és teológusaik, illetve híveik, mindig a jobb és szélsőjobb oldalán…..
Zoltan70 2015.02.28 21:06:24
@sefatias:
Nézd, azzal kezdtem, hogy: Én kéne eldöntsem?

Amit, meg írtam, azt meg – ki is emeltem- , hogy az írásod alapján teszem.
Az Ige felhív bennünket arra, hogy vizsgáljuk meg az embereket, tanításaikat, életvitelüket, mert abból meglátszik ki hova tartozik, mert gyümölcseikről ismeritek meg őket.
A Biblia figyelmesztett, gonosz munkásokra, gonosz frkasokra, akik nem kedveznek isten népének.
Olyan felhatalmazást is adot jézus, amit valószínüleg lenem szenvedsz de igaz. Amit afoldön megköttök, a menyben is kötve lészen.
Vajon, milyen hatalom által adtá átt a Sátánnak Pál azt, aki erre méltóvolt.
A Biblia ad néhány útmutatást ami által igenis megvizsgálhatjuk az embert, akár magunkat.

Pl Jézus:
Mt 12:35
A jó ember az ő szívének jó kincseiből hozza elő a jókat; és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincseiből hozza elő a gonoszokat.
Mert a te beszédidből ismertetel igaznak, és a te beszédidből ismertetel hamisnak.

Pál:
Gal 1:8 De ha szinte mi, avagy mennyből való angyal hirdetne is néktek valamit azon kívül, a mit néktek hirdettünk, legyen átok.
János:
2Ján 1:9
A ki félrelép és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak egynek sincs Istene. A ki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind az Atya, mind a Fiú az övé.
Ha valaki elmegy hozzátok és nem ezt a tudományt viszi, ne fogadjátok azt be házatokba, és azt ne köszöntsétek:

Nézd a világ bölcseségének is és a filozófiának is meg van a helye a világban, de nem a kereszténységben.
Ígyláta jónak isten, hogy a világ bolcsessége bolondság isten előt, így én előtem is, Isten úgy látta jónak, hogy az evangélium bolondsága által nyerje meg az mebreket.
Isten bolondsága, bölcsebb az emberek bölcsességénél. (Kor. Lev.)
Volt egy öreg pásztorom, az mondta: „Zoli, ha soha nem olvasol mást csak a Bibliát, az elég, mert a Biblia mindere elégséges, és mindenre választ ad, az Isten bölcsessége”
Zoltan70 2015.02.28 23:14:12
@sefatias: A helyzet az hogy csak az Ő juhai halják ès ismerik hangját ...
Érdeles és elgondolkodtató ez az ige:

Mert megkövéredett e népnek szíve, és füleikkel nehezen hallottak, és szemeiket behunyták; hogy valami módon ne lássanak szemeikkel, és ne halljanak füleikkel, és ne értsenek szívükkel, és meg ne térjenek, és meg ne gyógyítsam õket
Zoltan70 2015.03.01 11:56:41
@sefatias: Igen Pál idézet, és felhasználta, de nem szabta életére, és nem a világi filózófia értékrendje alá szabta életét, sem nem azok által vizsgálta a világot, főleg nem a kereszténységet.

A világ, a filozófiához és a világbölcseségéhez szabja magát, a keresztények meg Krisztushoz és az Ő szavához kell szabják magukat.

A világ megtermi saját gyümölcsét, ahogy a kereszténység is. A Sátán is veti a magját Krisztus is. Mind a kettö gyümölcsött terem, mind a kettőből lehet táplálkozni, csak az eredmény lesz más: - az egyik halált okoz, a másik életett ad.
Miért kéne Isten gyermekének méreggel táplálkoznia, az élet helyet.

A másik hozzászólásom egy kicsit elvont volt, csak utalás lett volna arra, hogy attól mert valaha valaki értett valamit, nem biztos, hogy most is érti.
Hisz megkövéredhet a szív, vagyis értettlenné válik, megvakul a szem, és már nem látja az igazságot, megsüketül a fül, és már nem halja a Szent Szellem szavát, ez ahoz vezet, hogy már nem tud külömbséget tenni jó és rosz között, már nem látja miből kéne megtérni, nem érti merre megy, es mi a sorsa, s addig amíg ebben az álapotában marad, nincs remény sem gyógyulásra sem megtérésre, Kb. ez volt a baja Laodieának, s az Úr tanácsot is ad.
Sefatias Az agnosztizicmus 2015.02.07 07:36:56
Ahogy ígértem, ebben a posztban egy másik szitokszóval fogok foglalkozni, az agnoszticizmussal. Ahogyan a deizmus, úgy ez is sok keresztény számára a hitetlenség és az ateizmus szinonímája. Mivel keresztény létemre agnosztikusnak tartom magam,  ezért gyakran meg is kapom a magamét.…..
Zoltan70 2015.02.27 20:42:02
@sefatias:
Hol írtad?

"Én vajon miért hiszek Istenben? Az igazság az, hogy fogalmam sincs.

"Hogy vannak-e bizonyítékaim Isten létezésére? Egyetlen bizonyítékom sincs. "

Ne haragudj, de nem fogom, újra olvasni posztjaidat, sem hozzászólásaidat.
Írtad ... nem hasamra ütve írtam, amit írtam, s ha nem tudod, mit írsz, az nem az én bajom, s ha magadnak mondasz ellent, ahogy Vértes László is rámutatott, akkor érdemes lenne elgondolkozni, vajon mit is írsz le ...
 
Zoltan70 2015.02.27 22:27:18
@Discipline:  Hát tehet mást az ember, mint hogy bízik Istenben? Akár ismeretlenül is? Egzisztenciális síkon van az embernek más lehetősége?

Nincs. 
De hagy térjek vissza a Jánosi igére. Figyeld meg mit mond.

„Maga azonban Jézus nem bízza vala magát reájok, a miatt, hogy ő ismeré mindnyájokat” – tehát jézus nem bízott bennük, és nem bízta magát az emberekre. Miért? Mert ismerte őket.

A csodálatos az, hogy az Isten nem azt akarja, hogy vakon bízzunk benne. Először is azért adta az Ígéjét, hogy megismerjük, másodszór azért ad tapasztalatokat a kijelentésben, hogy azok által még jobban megismerjük.

Hagy mondjak egy példát.

Isten igéje kijelenti, hogy Isten a gondviselés Istene. Ebből megismerem, hogy Isten a gondviselés Istene, ez az alap – a kijelentés – ebben bízva, és az ehez kapcsolódó igéretben, jövök Istenhez imában, hogy adja meg a minden napi kenyeret, vagy éppen olyankor mikor semmi kilátás nincs, a kenyérre. Amikor Isten meghalgat, tapasztalattá válik, és bizonyossá, hogy Isten a gondviselés, és Ő az aki kgondoskodik.  Utána mindjárt ebből fakad a hála Isten felé.

Hagy mondjak még egy példát a Bibliából.
Mózes
2Móz 33:13
Most azért ha kedvet találtam szemeid előtt, mutasd meg nékem a te útadat, hogy ismerjelek meg téged, hogy kedvet találhassak előtted. És gondold meg, hogy e nép a te néped.

Mózesre Isten nagy feladatott, bízott, kivezetni és vezetni a népet. Mózes tudta, hogy képtelen ezt véghez vinni Isten nélkűl, azért kéri, hogy az Úr menjen velük, ne csak egy anygyal.

2Móz 33:15 
Monda néki Mózes: Ha a te orczád nem jár velünk, ne vígy ki minket innen.

De mindenek előt e feladat elvégzéséhez, sokkal nagyobb hitre és Istenben való bizalomra volt szüksége, viszont ehez Isten megismerése szükséges. Ezért kéri az Urat, hogy mutassa meg neki útjait (vagyis cselekvés módját,  megtapasztalást abban, ahogyan Isten cselekszik) ebből származik a megismerés, - „ azért hogy ismerjelek meg” – 

A csodálatos az, hogy Isten nem utasítja el a kereső, a megismerni akaró Mózest, sőt még akkor sem, mikor Mózes azt kéri, hogy látni akarja dicsőségét.

Isten kész megmutatkozni, kijelenteni magát az övéinek, azoknak akik tiszta szívből keresik, hogy azok hite megerősödjön, bizalmuk nőjön. 

Zsolt 145:18 Közel van az Úr minden őt hívóhoz; mindenkihez, a ki hűséggel hívja őt
Az elmúlt néhány héten sokat gondolkoztam valamiről. Sytka blogján már egy kommentben pedzegettem a témát. A bibliakörünkön is felhoztam. És mivel konkrét mondatokban kezdem megfogalmazni magamnak, épp itt az ideje, hogy leírjam. Mielőtt bárki elkezdene kővel dobálni, elmondom,…..
Zoltan70 2015.02.18 11:22:39
@sefatias:
Senki nem születik bűnösen, de bűnös természettel.

Ez megfigyelhető- szeretetre méltó és aranyos - gyermek természetében, a legelső dolog amit megtanulnak a NEM. Roppant hajlamuk van az engedetlenégre, csak azért is azt teszik amit nem szabad.
S roppant agreszívak tudnak lenni, ha nem kapják meg azt ami nekik kell ...
Zoltan70 2015.02.18 11:28:50
@sefatias:
Neked az sem lenne perdöntő, ha Bibliai idézettel támasztnám allá.
Neked ha kell a tapasztalat sem perdöntő (csak ha a te elméletedet támassz alá), a Biliai igazság sem az, s az sem, ha a bibliai igazágot a tapasztalat is alátámassza.
Zoltan70 2015.02.18 11:32:42
@sefatias:
Nem hinném, hogy ez meggyőzne.
Miért?
Tapasztalat.
Sefatias Megint deizmus... 2015.01.31 12:18:39
Azt hiszem eljött az ideje annak, hogy a saját hitvallásomban szereplő 'deizmus" és 'agnoszticizmus' fogalmát tisztázzam. Nem mintha rászorulnék arra, hogy  magyarázkodjam, inkább arról van szó, hogy a legtöbb keresztény fél ezektől a szavaktól, és automatikusan az ateizmus…..
Zoltan70 2015.02.03 13:44:25
@Békési1955: Én nem a saját morális értékem alapján próbálom megálapitani, hogy Isten jó, Szent, és tökéletes minden ő cselekedetében. Számomra ezt az Isten kijelentett ígéje teszi bizonyossá, s nem saját értékrendem, vagy gondolataim.
Ha saját gondolataim, és tudásom alapján próbálom Isten tetetteit minősíteni, olyan konkluzióra jutnék amire ti is, Isten kegyetlen, személyválogató, nemtörődöm, … stb. Vagy éppen nem avatkozik bele ebbe a világba.
 
Sokan Istent saját mértékük, ismeretük, tudásuk, érzéseik alapján próbálják Istent megérteni és minősíteni, azért nem tudják kezelni a szenvedést, üldözést, vagy éppen olyan dolgokat a Bibliából mint a Jób. története, amit érdemes tanulmányozni, vagy ami még meredekebb a 2 Kron.18.18-23.
 
Számomra a mérvadó az, amit Isten mond magáról, és nem az amit emberek álítanak róla.
 
Érdekes módon Isten szeretetének tartjuk azt, hogy az Ő Fiát adta és büntette meg a mi bűneink helyet, s szeretetről beszélünk, nem igazságról. Az igazságosság az lett volna, hogy mindenki feleljen a saját bűnéért, mégis Isten vette bűneinket, az Ő fiának tulajdonította, benne begbüntette, és Fia igazságát, büntelenségét nekünk tulajdonította. Milyen érdekes Isten Igazsága és igzságossága, ha együt működik a Szeretettel. Emberi ésszel ez fel nem fogható. Mégis ezt szeretjük magunlévá tenni. Máskor meg az Órunkat húzzuk.
 
Zoltan70 2015.02.03 16:14:48
@Vértes László: Számomra az Írot ige elégséges, mert számomr az Isten kijelentett szava.

Ha Isten azt kérné hogy ugorjak a kútba megtennéme? Ismét az a Válaszom, hogy nem tudom, mert isten kegyelmére szorulok. A probléma az, hogy Isten sokkal egyszerűbb dolgokat kér tőlünk amit nem teszünk meg, és sajnos sokan nem is akarják megtenni.

 

De vissza térve, Ábrahámtól sokkal keményebb dolgot kért Isten: „ Aldoz fel egyszülöt fiadat nekem” ... Mit tett Ábrahám? Tanácskozot testel és vérel? Kérdezgette mia erkölcsös és mi helyénvaló? Vajon megkérdezte miért adtad ha most elveszed? Meg kérdezte, hogy akkor nagyszerű igéreteid miként teljesűlnek? Síránkozot jajveszékelt, port hányt a magsba, és hisztériázot, de bizony Isten nem lehet ilyen szívtelen, hogy egyik kezével ad a másikkal elvesz?

 

Mit tett Ábrahám?

 

Egyszerű. Engedelmeskedet.  Miért? Amire te is rámutattál a Hit és az a meggyőződés hogy Isten a roszból, vagyis ami rosznak látszika mi szemünkben, is jót hoz elő, ezér Abrahám megvolt győződve arról, hogy aki ezt kéri tőle, az tudja miért kéri, és azt is tudta, hogy ugyanaz az Isten beis teljesíti ígéretét.

 

Zsid 11:17-19
Hit által áldozta meg Ábrahám Izsákot, próbára tétetvén, és az egyszülöttet vitte áldozatul, ő, ki az ígéreteket nyerte,
A kinek meg volt mondva: Izsákban neveztetik néked mag;
Úgy gondolkozván, hogy az Isten a halálból is képes feltámasztani, miért is őt példaképen visszanyerte.
Zoltan70 2015.02.03 17:45:11
@Vértes László:  
Ha nem fogadom el Ábrahám történetét és megkérdöjelezem hitelességét, akkor, megkérdőjelezhetem a Zsid. Level hit. Ami utal Ábrahám tettére, és hitbeli győzelmére.
Ugyanakkor ez alapon, bármelyik történetet megkérdőjelezhetem az Bibliából, s így mindjárt mesés könyvet csináltunk belőle. Nem lesz nagyobb értéke mint Andersen meséinek.
 
Számomra a teljes írás istentől ihletett, és alkalmas a tanításra, megjobbításra, nevelésre, intésre és fedésre. Alkalmas arra, hogy utat mutasson és tanácsoljon, ahogy a 119 Zsoltár beszél az Ígéről.
 
Ugyanakkor Ábrahám története egy példa volt.
Hoszhattam volna Pl. Hoseás próféta, történetét, ahol Isten  azt kéri a prófétától, hogy házasodjon össze egy prostituáltal, ez nem csak a Zsidó kultúrával és erkölcsel nem egyezzet, hanem még Isten rendelésével is ellentétben volt. A ráadás az volt, hogy mikor ez a feleség, ahelyet, hogy értékelte volna helyzetét, elhagyta féréjét, s a próféta Isten utasítására ismét megkellet szereznie, de mostmár fizetnie is kellet érte.
 
Úgy gondolom nem volt ez kellemes élet tapasztalat, hóseásnak, és miért, mert Isten így kívánta Példázni a nép hítlenségét, és az Ő szeretetét, azt a szeretetett, amely kész fizetni egy szellemileg prostituált népért. Ugyanakkor, az idők végesztében, Krisztusban betöltötte, hogy kész volt fizetni értünk.
 
Megvagyok győződve, hogy Isten nem fogja azt kérni sem tőlem se tőled, hogy áldozd meg gyermeked, vagy, hogy bombát erősits magadra és robantsd azt fel egy buszban, még akkor sem ha az ellenségeid vannak ott. De kérni fogja azt, hogy szersd ellenségedet, tégy jót vele, hogy hagyd a bosszút az Úrra, bocsájtsd meg az ellened vétkezők bűnét. Kérni fogja, hogy ad oda azt amid van, a szegénynek, adj egy tál ételt, egy öltöző ruhát annak akinek nincs. Kérni fogja hogy légy megelégedet. Kérni fogja, hogy áldozd oda idődet, erődet és pénzed mások javára. Kérni fogja, hogy törekedj a békességre, hogy békülj meg feleségedel vagy gyermekeddel. Kérni fogja, hogy mondj egy imát az emberekért, még azokért is, akik lehet kifosztanak, az ország vezetőiért. Kérni fogja, hogy dolgoz becsületesen, és … és sorolhatnám. Sok mindent kér, de sokmindent is akar adni, de nekünk nem kell, de mi nem akarjuk meghallani, nem akarjuk cselekedeni, mert megyünk saját kívánságaink és gondolataink szerint.
 
Szeretnénk úgy megtapasztalni Istent mint ahogy Ábrahám, vagy Mózes, vegy a Próféták, és a tanítványok, de nem vágyunk, nem kívánjuk és nem is kell nekünk, az Ő áldozataik, lemondásaik, engedelmességük, szenvedésük, és gyötrelmük.
 
 
Ebben a posztban nem a kanonizációval foglalkozok, de az itt tárgyalt anyag nagyban hozzátartozik a témához. A keresztények a kezdetektől fogva fontosnak tartották azoknak az iratoknak az olvasását, tanulmányozását, amit a zsidók használtak. Nyugodtan, mondhatjuk, hogy a két…..
Zoltan70 2015.01.12 13:10:05
@sefatias: Az Örömhir-es Zoli vagyok. Nem akartam én ezt titkolni.
 
Nálunk nincs nyelveken szólás, (habárjó néhányszór szóltak külömböző nyelveken, pl. Románúl, cigányúl, angolul, németül, hollandul, és oroszul. J).
 
Viszont  a megtérésnek és az újászületésnek vannak gyümölcsei, amelyek meg kell látszodlon az ember életében. Meggyőződéssel valjuk, hogy üdvösségünk egyedűl, és csakis egyedűl a Jézus Krisztus Golgotán elvégzett engesztelő áldozata alapján, hit által van, mégis ennek következménye van és kell legyen  az ember életében.
 
Igyekszünk az Ige alapjain maradni.
Pál leveleiben beszél a gyülekezeti fegyelemről, ami szükséges ahoz, hogy egy gyülekezet jól működjön és be töltse szerepét.
 
2Thessz 3:14
Ha pedig valaki nem engedelmeskedik a mi levél által való beszédünknek, azt jegyezzétek meg; és ne társalkodjatok vele, megszégyenüljön.
 
1Kor 5:5
Átadjuk az ilyent a Sátánnak a testnek veszedelmére, hogy a szellem megtartassék az Úr Jézusnak ama napján.
 
1Tim 1:20
Kik közül való Himenéus és Alexander, kiket átadtam a sátánnak, hogy megtanulják, hogy ne káromkodjanak.
 
(Tit 3:10 [02 H Karoli SZ P])
Az eretnek embert egy vagy két intés után kerüld;
 
Senkit nem fenyitünk meg azért mert nem látogatja a gyülekezetett rendeszeresen, viszont ha valaki három hónapig a gyülekezet felé se néz, hanyagságból, vagy nem törődömségből (persze mindenek előt meglátogatjuk az ilyet, beszélünk vele) akkor azt megfenyítjük. Meindenek előt a testvér megmentése a cél, s nem annak elűzése.
Hitvallásra is szükség van, előszür is az ember számot kell tudjon adni hitéről és arról miben hisz, annál inkább egy gyülekezet vagy közösség. Másodszor ez egy irányt és szabájt ad abban, hogy a gyülekezetben ne szólják az igét össze vissza.
 
Az Ef. Gyülekezet, megvizsgálta a hamis tanitókat, azokat akik veszélyes eretnekségeket próbáltak be csempészni, mi alapján történik ez, ha nem az igén alapuló hitvalláson. Pál ragaszkodot ahoz, hogy ne hírdesenek mást, mint ő hirdetett. Timóteust inti, hogy ragaszkodjon ahoz a tanitáshoz amit tőle hallot.
Szükséges egy gyülekezetnek, egy közösségnek, az alapra, sőt egy keretre, hitvallásra nem azért, hogy megbénitsa, vagy rabságban, bezárva tartsa a tagokat, hanem azért, hogy megvédje azokat.
 
Zoltan70 2015.01.12 18:16:23
@Arpicus: Köszönöm a kiegészítésedet, értékes gondolatok.
Légy áldott kedves testvérem
Zoltan70 2015.01.12 21:06:57
@sefatias: "Viszont erre kiváncsi lennék:

" a keresztyénség nem csak károkat okozó gyülekezetekből áll"

Na muti!!!Hol az erő jó oldala? "

Tehát szerinted, akkor, a keresztyénség károkat okozó gyülekezetekből áll, minden jót nélkülözve, nem más mint ember gyilkosok csoportja ...?
Sokan nem tudják, hogy József Attila és Lev Tolsztoj a keresztény-anarchizmus híve volt. De sok nagy név van még aki szimpatizált ezzel az irányzattal. Íme egy interjú, ami erről szól: Nagyobb figyelem terelődik az utóbbi időben József Attilára. Válogatott kötete jelent meg a…..
Zoltan70 2014.06.26 14:22:06
Nézd mikor a dogmatikáról beszéltem, nem feltétlenűl a katolikus dogmatikára gondoltam.

Mivel te általánosítva a dogmát vetetted el, és jelentetted ki, hogy nincs szükség rá, én is általánosan beszéltem a dogmáról, és nem egy bizonyos felekezet dogmájáról.

Minden egyháznak, meg van a saját dogmatikája, és hitvallása. Amikre igenis szükség van.

Igen vannak téves, hitvallások, hejtelen dogmák, de az nem azt jelenti, hogy általánosítva kijelenthetem, hogy nincs szükség dogmákra, vagy akár hitvallásra, vagy rendszeres és gyakorlati teológiára.

 

Azért mert van hamis pénz, nem fogom, kijelenteni, hogy  minden pénz hamis, és nincs szükségem mától fogva fizetőeszközre.

 

Itt ebben a posztban, nem a katolikus egyházról és a katolikus egyház dogmatikájáról van szó, hanem a keresztyén anarchiáról, és  amit te annak nevezel, én arra írtam a választ.

 

A keresztyén anarchiáról szóló posztjaidban nem neveztél meg egyházakat, hanem a keresztyénséget, mint egységes tömbött ítélted tévesnek, és helytelennek, ami nem áll meg.

 

Ha a katolikus egyház, vagy az orthodox, vagy akár a Baptista egyházat említetted volna, akkor égészen más alapról indult volna a beszélgertés.

 

Ahogy mondtam, a gond akkor van, amikor ez egész keresztyénséget mint egy vetjük meg, és húzzuk le, vagy tekintjük tévesnek.

Vagy akkor van gond, mikor egyes felekezetek vagy egyházak tévedéseit és hibáit, az egész keresztyénség hibájának tekintjük, vagy az egész keresztyénségre vetitjük ki.

 

Ez pont olyan, mintha egy nemzetett (legyen az bármelyik), az éppen uralkodó hatalmi irányzat alapján jellemeznénk, és kijelentenénk, hogy ez a nemzet bizony ilyen. Mikor több mint valószinű, hogy nagyon sokan  más nézeteket vallanak, más politikai irányzathoz szabják magukat, és más nézetek alapján rendezik be eletuket