Adatok
rahsol (törölt)
0 bejegyzést írt és 65 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A minap egy reklámfilm-forgatáson jártam, ahol az egyik kellék egy 2009-es, első tulajos, makulátlan előéletű, nem egész 150 ezret futott, szép S-Klasse volt. Akkoriban 37-40 misiért vesztegettek egy ilyet, ma már nem egész tízért elviheti valaki. Értékvesztés extravaganza, de az,…..
Amikor az augusztusi Heti merítésbe beraktam a kiégett Audit, nem sejtettem, hogy kis híján a sorsára jutok. Nyaralás közben lassabb menetben benzinszagra lettem figyelmes. Gyorsan körbenéztem a motortérben meg a tank környékén, de semmi, és utána el is múlt a szag. Mivel tankolás…..
rahsol (törölt)
2014.08.29 23:31:59
@Pepejoe: Elsőre is a gyárit javasoltam, ha visszaolvasol. A márkás csöveket arra írtam válaszként, hogy eltűnnek a gyártók - a nagy nevek nem tűnnek el, ki tudod kísérletezni, hogy melyik jó, és melyik nem.
Ha öreg autód van, amihez már nincs gyári, akkor meg olyan kereskedőtől vásárolsz, aki az adott modellekre szakosodott, és van benne egy kis tapasztalata, hogy mit érdemes árulni, és mit nem:
atm-classicparts.de/Benzinschlauch-mit-rostfreies-umfl-6-mm-VW-Kaefer-VW-BUS-Transporter-T1-T2-NEU
Ha meg nincs pénzed megfizetni a minőséget, szívsz az olcsó szarral, de ez az élet minden területén így van, ez nem érv.
Mindenesetre az, hogy az összes benzincső szar, egy barokkos túlzás - ha így lenne, minden nap azt olvasnád az újságban, hány autó égett ki.
Ha öreg autód van, amihez már nincs gyári, akkor meg olyan kereskedőtől vásárolsz, aki az adott modellekre szakosodott, és van benne egy kis tapasztalata, hogy mit érdemes árulni, és mit nem:
atm-classicparts.de/Benzinschlauch-mit-rostfreies-umfl-6-mm-VW-Kaefer-VW-BUS-Transporter-T1-T2-NEU
Ha meg nincs pénzed megfizetni a minőséget, szívsz az olcsó szarral, de ez az élet minden területén így van, ez nem érv.
Mindenesetre az, hogy az összes benzincső szar, egy barokkos túlzás - ha így lenne, minden nap azt olvasnád az újságban, hány autó égett ki.
rahsol (törölt)
2014.08.30 18:11:31
@outtatime: Az özönvíz előtti autókban méteráru a benzincső, az újabbakban formára hajtogatott műanyag vagy fém csövek vannak, crimpelt csatlakozóval és/vagy anyával, nem sok gond van velük.
Amit a képen látsz, eredetileg mezőgazdasági gépekbe való.
Amit a képen látsz, eredetileg mezőgazdasági gépekbe való.
rahsol (törölt)
2014.08.31 18:11:57
@outtatime: Én inkább a tapasztalatnak hiszek, mint valakinek, aki az interneten képről kikövetkezeti, hogy gatya az anyag, majd ajánl helyette egy kisipari fost.
@Nyegleo: Ha a bogarasoknak bevált, hátha neked is be fog.
@Nyegleo: Ha a bogarasoknak bevált, hátha neked is be fog.
Csatahajó
Mondták, hogy milyen jó a bőr, mert a szennyeződéseket csak vízzel le kell róla törölni. Meg is látszott a bőrös példányokon, hogy maximum ennyi "karbantartást" kaptak.
Laars, az egyoldalú barát
228 000 km-rel vettem az autót, ez külső és belső állapota…..
rahsol (törölt)
2014.08.31 18:09:43
@akos696: "Meg ez az ATE nem jó csak a gyári (ami szintén ATE) mentalitás teljesen felesleges, csak a duplán kilapátolt pénzben lesz a különbség."
Ezt a hülyeséget az alkatrészboltban hallottad, ugye? :)
Az Ate természetesen millióféle minőséget gyárt, és az aftermarket cuccaiknál érezhetően nagyobb a fading mint az OEM-nél.
Ezt a hülyeséget az alkatrészboltban hallottad, ugye? :)
Az Ate természetesen millióféle minőséget gyárt, és az aftermarket cuccaiknál érezhetően nagyobb a fading mint az OEM-nél.
Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam –, hogy most lebőgtem. De nemcsak én, hanem, ha lenne türelmem, illetve kedvem, hogy atomokra csesszem szét az idegeimet, akkor név szerint rá tudnék mutatni, hogy mások is, szép…..
rahsol (törölt)
2014.08.30 11:40:44
rahsol (törölt)
2014.08.30 12:14:54
@Csikós Zsolt: Az még a hivatásosnál is rosszabb, mert fogalom nélkül van. Mint tapasztalhattad.
Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS Roma meccsre kapcsolt volna a Rai1-ról, még azért csavarintott rajta egyet, ezért nem lett fából az az ék. Nem aggódott, hisz mi baj lehetne? Az ék akkor is egyszerű, ha…..
rahsol (törölt)
2014.08.27 12:37:03
@sefer_k: A cikkben is szerepel, hogy a shiftlock mechanikusan is oldható. Mint minden autóban.
Azt sejtettük, hogy Prokee Parkolásasszisztens? Tolatóradar? Mind felesleges filefranc című posztjához jönnek majd olyan alternatív megoldások, amiktől leesik az állunk, de tothbel felhasználó Suzuki SX-4-ének periszkópos kamerája mindenen túltesz.
"Egy Philips 7" monitor lett…..
rahsol (törölt)
2014.08.21 20:14:09
rahsol (törölt)
2014.08.22 08:26:40
@ColT: Nem erre céloztam, hanem a megoldás erősen házilagos mivoltára, mint amikor MacGyver egy doboz gyufából készít atombombát. A motorok mozgása már most is elég darabos, az első keményebb télen le fognak térdelni. A kamerát a szoknya alá rakni sem volt nagy ötlet, sérülékeny (egy magasabb padka tolatásnál megreccsentheti), beázhat (oda verődik fel a latyak), és a látószöge is elég szar, mert túl alacsonyan van. Nem véletlen, hogy még a legolcsóbb tolatókamerákat is a csomagtégfogantyúba rakják, mindenféle motor nélkül:
www.mazda-forum.info/attachments/mazda6-und-mazda6-mps/17826d1332087564-rueckfahrkamera-mazda-6-gh-dsc00144.jpg
(Külön bónusz a hangyaháború a bekapcsolásnál, mint amikor a Junosztyon csatornát vált az ember.)
Ezeket a triviális buktatókat egy mérnök felismerte volna. Ezért is különösen vicces, amikor egyesek már arról fantáziálnak, hogy ettől majd leesik a gyártók álla :)
www.mazda-forum.info/attachments/mazda6-und-mazda6-mps/17826d1332087564-rueckfahrkamera-mazda-6-gh-dsc00144.jpg
(Külön bónusz a hangyaháború a bekapcsolásnál, mint amikor a Junosztyon csatornát vált az ember.)
Ezeket a triviális buktatókat egy mérnök felismerte volna. Ezért is különösen vicces, amikor egyesek már arról fantáziálnak, hogy ettől majd leesik a gyártók álla :)
rahsol (törölt)
2014.08.22 20:41:49
@outtatime: Ez a kisebbik gond. Így néz ki egy gyári kamera, ebben a szögben nézi a halszemoptika a szoknyát a csomagtérfogantyú alól:
i.imgur.com/bNgaO8W.jpg
A szoknya alól kibújó kamerával a lényeget nem látod: magát a szoknyát, ill. hogy minek mész neki vele. Geológiai célokra viszont kiváló, közelről lehet vele vizsgálni a talaj repedéseit :)
Csinos kis barkácsprojekt, de parkolásnál a gyakorlati haszna egészen pontosan nulla.
i.imgur.com/bNgaO8W.jpg
A szoknya alól kibújó kamerával a lényeget nem látod: magát a szoknyát, ill. hogy minek mész neki vele. Geológiai célokra viszont kiváló, közelről lehet vele vizsgálni a talaj repedéseit :)
Csinos kis barkácsprojekt, de parkolásnál a gyakorlati haszna egészen pontosan nulla.
A minap ültem az úton készült képek előtt (csak fotóból 8 GB készült plusz még videók), rendezgettem őket, fésültem egybe a különböző fotómasinákkal készült fájlokat a napokra lebontott könyvtárakba, ahogy szoktam minden nagyobb kirándulás után, és bosszankodtam rajta,…..
rahsol (törölt)
2014.08.20 21:07:12
@outtatime: "Nem értek olaszul, kicsinyítik, vagy nőneműsítik?"
Mindkettő :)
Az olaszban van vagy fél tucat kicsinyítő képző, az egyik ilyen az -ino/-ina. Az -ina pedig a nőnemű alak.
És hogy ne legyen egyszerű a dolog, nagyító képzőik is vannak, pl. Giuseppe -> Peppino -> Peppone.
Mindkettő :)
Az olaszban van vagy fél tucat kicsinyítő képző, az egyik ilyen az -ino/-ina. Az -ina pedig a nőnemű alak.
És hogy ne legyen egyszerű a dolog, nagyító képzőik is vannak, pl. Giuseppe -> Peppino -> Peppone.
Piaci rést találtunk és sajnos rés van ott is, ahol nem kéne: a dugattyú tetején.
Az Égéstér 132. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez..
rahsol (törölt)
2014.08.20 21:02:12
@kiffarkany: Nyolc injektor egy négyhengeres motorban? A szervizesek kezet fognak csókolni a Nissan tulajoknak.
Ha néhány alapkérdésre tudja a választ, sokkal közelebb kerülhet a dilemma feloldásához.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
rahsol (törölt)
2014.08.20 08:09:23
@XXL: Rosszul hiszed. A kettőstömegű lendkerék tönkremenetelének semmi köze az indítás/leállításhoz, annál több viszont ahhoz, hogy összevissza jár a motor, táncol a bakokon, a tulaj meg letudja azzal, hogy "ez dízel, ez ilyen". Akksiból és indítómotorból meg erősebb kivitelt kapnak a start/stop-os autók, semmivel nem megy tönkre hamarabb, mint más autóknál.
Összecsapnak a katalógusadatok a valósággal, kicsi turbómotorok a kétliteres szívóval: melyik benzines fogyaszt kevesebbet?
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
rahsol (törölt)
2014.08.04 21:15:21
@fagyospityóka: Minden modern automata tudja, még a lejtmenetet is felismerik. Persze a motorfék mértéke kisebb valamivel, mint egy kézinél.
A helyzet valós, nyilatkozni viszont mégsem szeret senki. Miért is?
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
rahsol (törölt)
2014.07.31 21:44:15
@Ciri: Erre mondják, hogy a spóroláshoz ész is kell.
Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk
Ez a poszt nem akar rábeszélni az öregautózásra. Ne tedd, ne csináld, sokkal okosabban is eltöltheted az idődet, sokkal hasznosabban, tényleg. Ha eddig nem kezdted el, most már ne vágj bele, mert az autózásnak sajnos…..
rahsol (törölt)
2014.07.28 20:31:11
@T54-44: 1.6i-m és 1.8i-m is volt anno, és sajnos tényleg egy büntetés, gázfröccsnél annyi történik, hogy a sebmérő helyett a fogyasztásmérő leng ki - a négyhengeres szívó benzinesek csak arra jók, hogy azt hihesd, BMW-t vettél.
Ezeket tuningolni értelmetlen, abból a pénzből kell venni inkább egy hathengerest, ami nagyságrendekkel jobb autó, és kendácsolás nélkül, üzembiztosan, széria állapotban tud mindent, amit tudnia kell. Ráadásul a vizsgán és a közúti ellenőrzéseknél sem kell remegni, hogy mikor veszik le a tákolmányodról a rendszámot. (Balesetnél meg pláne.)
Ezeket tuningolni értelmetlen, abból a pénzből kell venni inkább egy hathengerest, ami nagyságrendekkel jobb autó, és kendácsolás nélkül, üzembiztosan, széria állapotban tud mindent, amit tudnia kell. Ráadásul a vizsgán és a közúti ellenőrzéseknél sem kell remegni, hogy mikor veszik le a tákolmányodról a rendszámot. (Balesetnél meg pláne.)
rahsol (törölt)
2014.07.28 22:36:39
@akos696: A négyhengereseket pörgetni és kínozni kell, szenvedés autózni velük. Ha lett volna valaha hathengeresed, értenéd, miről beszélek.
Pár napja közlekedési baleset vétlen elszenvedője volt egy ismerősöm. Mivel ebben nekem is van már gyakorlatom, biztosítottam részvétemről, és megemlítettem hivatkozásképpen a két balesetet, amit átéltem. Persze aztán rájöttem, hogy kissé felületes a memóriám, hiszen nem…..
rahsol (törölt)
2014.07.22 23:06:14
@Car Mandiner: Ott vannak a legnagyobb biztonságban :)
rahsol (törölt)
2014.07.22 23:28:16
@Car Mandiner: Bartocci lábtöréssel, bordatöréssel, és másodfokú égési sérülésekkel megúszta. Próbáld ki ugyanezt a mutatványt egy Volvóban :)
rahsol (törölt)
2014.07.22 23:56:42
@Car Mandiner: Nem is kellett volna megvárnod míg kigyullad, már a becsapódás pillanatában halott lettél volna, amikor az utascella tangóharmonika módjára rádcsuklik ennél a tempónál :)
Mondom, nézegesd egy kicsit a WreckedExotics-ot, hogy milyen brutális baleseteknél is (relatíve) mennyire egyben maradt az utascella. Nem is igazán értem, hogy konkrétan mire alapozod, hogy rossz lenne a sportautók passzív biztonsága, vagy hogy egy személyautóhoz képest biztonsági kompromisszumokat kéne kötni. Bátran vegyél egy Porschét, én azt mondom :)
Mondom, nézegesd egy kicsit a WreckedExotics-ot, hogy milyen brutális baleseteknél is (relatíve) mennyire egyben maradt az utascella. Nem is igazán értem, hogy konkrétan mire alapozod, hogy rossz lenne a sportautók passzív biztonsága, vagy hogy egy személyautóhoz képest biztonsági kompromisszumokat kéne kötni. Bátran vegyél egy Porschét, én azt mondom :)
Talán sokszor nem is tudatosítják, milyen életveszélyes helyzetet okoznak egy-egy manőverrel. És most kiderül, kinek volt először lézeres fényszórója. BMW vagy Audi?
Az Égéstér 128. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
rahsol (törölt)
2014.07.19 15:24:52
@visszakettopadlogaz: Ez a csodadoktor újabb projektje:
www.woz.ch/0926/der-schillernde-solarforscher/esoterischer-schabernack
Nunzio La Vecchia a helyi Egely György.
www.woz.ch/0926/der-schillernde-solarforscher/esoterischer-schabernack
Nunzio La Vecchia a helyi Egely György.
rahsol (törölt)
2014.07.19 15:36:44
@Rocko-: Ugyanezt a forradalmat már eljátszotta egyszer, akkor napelemekkel.
www.tagesanzeiger.ch/wirtschaft/unternehmen-und-konjunktur/Der-wundersame-Solarforscher-aus-Zuerich/story/11885066
www.tagesanzeiger.ch/wirtschaft/unternehmen-und-konjunktur/Der-wundersame-Solarforscher-aus-Zuerich/story/11885066
rahsol (törölt)
2014.07.21 21:01:10
@visszakettopadlogaz: Az Otto-motor egy működő dolog, ennek a szerencsétlennek meg még egy prototípusa sincs, csak színes powerpointok :)
Amúgy a karrierje úgy indult, hogy egy nyolcvanéves nő szeretője lett, és 44 millió (!) frankot csalt ki tőle.
www.blick.ch/news/schweiz/zentralschweiz/nunzio-l-47-erschlich-sich-44-mio-von-goldkuesten-grosi-der-falsche-physiker-und-sein-solar-bschiss-id2477217.html
Amúgy a karrierje úgy indult, hogy egy nyolcvanéves nő szeretője lett, és 44 millió (!) frankot csalt ki tőle.
www.blick.ch/news/schweiz/zentralschweiz/nunzio-l-47-erschlich-sich-44-mio-von-goldkuesten-grosi-der-falsche-physiker-und-sein-solar-bschiss-id2477217.html
Tetoválásom ihletője
Zsiguli nélküli éveim egészen 20 éves koromig tartottak, amikor egy szép tavaszi napon papám együttérzése és "kölcsönadott" pénze egy kihagyhatatlan hirdetéssel nem párosultak.
Metálkék Villám
Ebben a szovjet járműben NEM tank indító motor van.…..
rahsol (törölt)
2014.07.20 21:37:06
@nick papagiorgo: "Arról van szó, hogy a 30 évvel ezelőtt készült autókat könnyebb fenntartani, mint 30 év múlva lesz a most készült autókat."
Könnyebb egy frászt, csak más szívások lesznek vele. Megnézném, hogyan javítasz te meg házilag egy K-Jetronicot egy mai youngtimeren.
"Tekintve, hogy a most készült autókat nem az örökkévalóságnak szánják, tisztelet a kivételnek."
Hülyeség, a mai autók jóval tartósabbak. Elég csak azt megnézni, hogy mennyit futott egy átlagos autó 30 éve, és mennyit fut ma.
"Egyébként a "mennyibe kerül" témához, ha mondjuk egy lámpabura félmillióba kerül, az nálam egyenlő kb a beszerezhetetlennel."
Akkor kérlek tanulj meg magyarul. A beszerezhetetlen azt jelenti, hogy nincs, semennyiért, azaz neked kell legyártatnod vagy alkatrészt felújíttatnod. A mai youngtimerekhez is beszerezhető egy motorelektronika, diagnosztikai fej vagy egy torlótárcsa (újan!), és 30 év múlva a mai új autókhoz ugyanez lesz a helyzet, mert amire kereslet van, arra kínálat is lesz (ha más nem, hát utángyártott). Az áruk irreleváns, mert a mai veteránokhoz sem olcsó az alkatrész, ez sosem volt a szegény ember hobbija, és senki nem is állított ilyet.
Szóval az az érv, hogy a mai autókból azért nem lesznek veteránok, mert nem lesz hozzájuk semmi, hülyeség. (A CAN is jó 30 éves, és természetesen ma is vannak olyan emberek, akik értenek azokhoz az autókhoz.)
Könnyebb egy frászt, csak más szívások lesznek vele. Megnézném, hogyan javítasz te meg házilag egy K-Jetronicot egy mai youngtimeren.
"Tekintve, hogy a most készült autókat nem az örökkévalóságnak szánják, tisztelet a kivételnek."
Hülyeség, a mai autók jóval tartósabbak. Elég csak azt megnézni, hogy mennyit futott egy átlagos autó 30 éve, és mennyit fut ma.
"Egyébként a "mennyibe kerül" témához, ha mondjuk egy lámpabura félmillióba kerül, az nálam egyenlő kb a beszerezhetetlennel."
Akkor kérlek tanulj meg magyarul. A beszerezhetetlen azt jelenti, hogy nincs, semennyiért, azaz neked kell legyártatnod vagy alkatrészt felújíttatnod. A mai youngtimerekhez is beszerezhető egy motorelektronika, diagnosztikai fej vagy egy torlótárcsa (újan!), és 30 év múlva a mai új autókhoz ugyanez lesz a helyzet, mert amire kereslet van, arra kínálat is lesz (ha más nem, hát utángyártott). Az áruk irreleváns, mert a mai veteránokhoz sem olcsó az alkatrész, ez sosem volt a szegény ember hobbija, és senki nem is állított ilyet.
Szóval az az érv, hogy a mai autókból azért nem lesznek veteránok, mert nem lesz hozzájuk semmi, hülyeség. (A CAN is jó 30 éves, és természetesen ma is vannak olyan emberek, akik értenek azokhoz az autókhoz.)
rahsol (törölt)
2014.07.21 00:33:22
@Hurri Kán: És ha a többség annyiért hirdeti, akkor mennyi a reális értéke szerinted? :)
Nézz szét bátran a mobile.de-n, az ilyen állapotú Golf baromi ritka. Az ára ennek megfelelő.
@nick papagiorgo: Az általad felsorolt emberek semmiféle gyári hibastatisztikát nem láttak soha, így a valós meghibásodási arányokról sincs lövésük, ezért aztán meglehetősen irreleváns, hogy mit gondolnak a mai autókról. Azt viszont részletesen leírtam, miért hülyeség az elméleted, hogy a mai autókból azért nem lesznek veteránok, mert nem lesz hozzájuk semmi - ha nem akarod megérteni, hát nem akarod megérteni.
Valamiért meg vagy győződve róla, hogy régen a szar is krémesebb volt, és autógyártás jótékonysági alapon ment - hát, akkor tőlem hidd azt.
Nézz szét bátran a mobile.de-n, az ilyen állapotú Golf baromi ritka. Az ára ennek megfelelő.
@nick papagiorgo: Az általad felsorolt emberek semmiféle gyári hibastatisztikát nem láttak soha, így a valós meghibásodási arányokról sincs lövésük, ezért aztán meglehetősen irreleváns, hogy mit gondolnak a mai autókról. Azt viszont részletesen leírtam, miért hülyeség az elméleted, hogy a mai autókból azért nem lesznek veteránok, mert nem lesz hozzájuk semmi - ha nem akarod megérteni, hát nem akarod megérteni.
Valamiért meg vagy győződve róla, hogy régen a szar is krémesebb volt, és autógyártás jótékonysági alapon ment - hát, akkor tőlem hidd azt.
rahsol (törölt)
2014.07.21 20:42:28
@nick papagiorgo: A downsizingnak semmi köze a tartóssághoz, a tervezett avultatás meg egy ezoterikus baromság.
Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt felé a 49 éves Autobianchival, hátunk mögött a tableten filmbe bambuló két gyerekkel, az ő hátuk mögött azzal a szerény cókmókkal, amit egyáltalán vihetünk…..
rahsol (törölt)
2014.07.21 00:20:11
@ZON: Nem. Akkus BT hangszóró.
Meglepődnek rajta, vagy sem, de már én is a Bianchival álmodom.
A másfél héttel ezelőtti próbautunk előtti éjjelen azon kaptam magam, hogy valamiféle teljesen nyitott járműben ülünk Zsolttal egy olasz kisvárosban. A jármű leginkább egy városnéző vonatautó lehetett, tudják,…..
rahsol (törölt)
2014.07.18 09:29:34
@gwr: "Sokkal kisebb az esély, hogy necces helyzetekbe kerül, mint egy erős, modern autó."
Sajnos ennek az ellenkezője igaz. Nem tudod tartani vele a mai forgalom ritmusát, ezért azok, akik csak egy öreg ócskavasat és mozgó akadályt látnak ebben az autóban, el akarnak majd taposni, néha elég bunkó, agresszív, és veszélyes módon.
Azok pedig, akik szeretik a veteránokat, egy ilyen autó láttán integetni és fényképezkedni kezdenek - közben sajnos nem az úton van a szemük.
A sok kis pattanásos fotelhuszár vérpistike szereti puhapöcsözni azokat, akik tréleren viszik a veteránjukat a találkozóra, pedig azok nem véletlenül tesznek így. (Átszelni fél Európát egy ilyen autóval pedig kicsit más dimenzió, mint kigurulni vele Esztergomba fagyizni. Emlékezz csak a Pontonra.)
Sajnos ennek az ellenkezője igaz. Nem tudod tartani vele a mai forgalom ritmusát, ezért azok, akik csak egy öreg ócskavasat és mozgó akadályt látnak ebben az autóban, el akarnak majd taposni, néha elég bunkó, agresszív, és veszélyes módon.
Azok pedig, akik szeretik a veteránokat, egy ilyen autó láttán integetni és fényképezkedni kezdenek - közben sajnos nem az úton van a szemük.
A sok kis pattanásos fotelhuszár vérpistike szereti puhapöcsözni azokat, akik tréleren viszik a veteránjukat a találkozóra, pedig azok nem véletlenül tesznek így. (Átszelni fél Európát egy ilyen autóval pedig kicsit más dimenzió, mint kigurulni vele Esztergomba fagyizni. Emlékezz csak a Pontonra.)
rahsol (törölt)
2014.07.18 09:46:53
@akos696: "A következmények mindig olyanok lesznek, amilyenek, teljesen függetlenül attól, hogy miben ülünk."
Azaz ígyis-úgyis isten akarata érvényesül a fatalista világkép jegyében? :)
Ennyire hülye nem lehetsz, hogy nem érted, hogy ugyanazon szituációban egy modern(ebb) autóban halál helyett megúszod pár zúzódással.
Azaz ígyis-úgyis isten akarata érvényesül a fatalista világkép jegyében? :)
Ennyire hülye nem lehetsz, hogy nem érted, hogy ugyanazon szituációban egy modern(ebb) autóban halál helyett megúszod pár zúzódással.
rahsol (törölt)
2014.07.19 13:58:12
@akos696: "Csak az életben nincsen olyan, hogy ugyanaz a szituáció."
Hogyne lenne. Ha pl valaki nem adja meg az elsőbbséget és belédjön, ha van légzsákod, pár karcolással megúszod. Ha nincs, szétvered az orcádat a kormányon. Ezekkel a fatalista hülyeségekkel majd nyugtasd magad a balesetin, amikor összevarrnak :)
"Max a fejedben, ami meggátol abban, hogy kiélvezd az életet."
Eltérő elképzeléseink vannak az élet élvezetéről. Nekem a kórház nem tartozik az élvezetek közé, mint ahogy az út melletti autószerelés sem 35 fokban, miközben a seggemen folyik a víz, és azon idegeskedem, hogy mikor ütnek el, honnan szerzek alkatrészt, vagy odaérek-e időben a szállásra.
Én ezt az utat úgy oldottam volna meg, hogy kinézek 2-300 km-enként kempingeket, feldobom a Bianchit egy trélerre, és a trélert húzó modern(ebb) autóban gyorsan, kényelmesen, biztonságosan teszem meg a hosszú távokat, plusz még csomagokat és alkatrészeket is tudok magammal vinni, mert van elég hely. Aztán a kempingben lekapom a kisautót, és azzal megyek tengerpartra/fagyizni/múzeumba stb. Ha pedig megadja magát, nincs idegeskedés, hogy hogyan jutok haza - ha meg tudom javítani helyben, minden megy tovább, ha meg nem, hát nem, a nyaralást emiatt nem kell megszakítani.
Hogyne lenne. Ha pl valaki nem adja meg az elsőbbséget és belédjön, ha van légzsákod, pár karcolással megúszod. Ha nincs, szétvered az orcádat a kormányon. Ezekkel a fatalista hülyeségekkel majd nyugtasd magad a balesetin, amikor összevarrnak :)
"Max a fejedben, ami meggátol abban, hogy kiélvezd az életet."
Eltérő elképzeléseink vannak az élet élvezetéről. Nekem a kórház nem tartozik az élvezetek közé, mint ahogy az út melletti autószerelés sem 35 fokban, miközben a seggemen folyik a víz, és azon idegeskedem, hogy mikor ütnek el, honnan szerzek alkatrészt, vagy odaérek-e időben a szállásra.
Én ezt az utat úgy oldottam volna meg, hogy kinézek 2-300 km-enként kempingeket, feldobom a Bianchit egy trélerre, és a trélert húzó modern(ebb) autóban gyorsan, kényelmesen, biztonságosan teszem meg a hosszú távokat, plusz még csomagokat és alkatrészeket is tudok magammal vinni, mert van elég hely. Aztán a kempingben lekapom a kisautót, és azzal megyek tengerpartra/fagyizni/múzeumba stb. Ha pedig megadja magát, nincs idegeskedés, hogy hogyan jutok haza - ha meg tudom javítani helyben, minden megy tovább, ha meg nem, hát nem, a nyaralást emiatt nem kell megszakítani.
...aki nemrég autót vett Németországban. Egy kiváló, 330.000 km-t futott benzin-gázos-klímás-horgos-tempomatos Voyagert 1996-ból, első tulajdonostól.
Nagyjából 120 km-re volt az autó. Beült egy kölcsönautóba, maga mellé vette két gyermekét, aztán elvezetett Bockauba.…..
rahsol (törölt)
2014.07.16 22:15:02
rahsol (törölt)
2014.07.16 23:40:10
@Garp: Nem kell hozzá adásvételi, a törzskönyvvel meg a forgalmival igazolod, hogy a tied az autó. Rendszámot csak akkor kell cserélni, ha másik városba/landkreisbe lesz átjelentve.
Egyelőre nem tudják, hogyan, csak azt, hogy kell. Kíváncsian várjuk, nem lesz egyszerű.
Az Égéstér 127. adásának kommentposztja.
Direklink a letöltéshez.
Kapcsolódó anyagunk: Erdélyi Péter (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) levele, a robogók…..
rahsol (törölt)
2014.07.11 22:26:06
@pajerich: Valóban érdekes lenne.
Meg lehetne kérdezni például, hogy miért fogalmaznak folyton úgy, mintha egyedül ők csinálnák az adott modellekbe a fejegységet, miközben hardvert sem tervezni, sem gyártani nem tudnak. Meg lehetne kérdezni, hogy miért hallgatják el tendenciózusan a fejlesztési partnereik neveit, mint például:
www.automobilemag.com/features/news/1406-s1nn-explains-the-porsche-918-spyder-infotainment-system/
Meg lehetne kérdezni azt, hogy mégis miből gondolja, hogy az NNG-nek, mint sokadik hegedűsnek a beszállítói láncban (ők csak navcore-t árulnak, ugyebár) bármi beleszólása lesz a gyártóknál a kezelési koncepció kialakításába.
Vagy azt, hogy mégis honnan veszi azokat az emeletes faszságokat, hogy a gyártók nem akarnak úttörők lenni, nincs tapasztalatuk az informatikai biztonság terén, és hogy bluetooth-on fel lehet törni egy autót:
index.hu/tech/2014/07/10/az_autoipar_nem_akar_uttoro_lenni/
Vagy mégis mire alapozza azt, hogy a gyártók minden szart engednek majd telepíteni az autóra, ezért az online kapcsolattal majd "borul minden". De azt is, hogy ha nagybetűkkel ki van írva, hogy "car integration", akkor miért egy 50 eurós USBs SpaceNavigatorral demóznak az autó saját kontrollere helyett :)
Meg lehetne kérdezni például, hogy miért fogalmaznak folyton úgy, mintha egyedül ők csinálnák az adott modellekbe a fejegységet, miközben hardvert sem tervezni, sem gyártani nem tudnak. Meg lehetne kérdezni, hogy miért hallgatják el tendenciózusan a fejlesztési partnereik neveit, mint például:
www.automobilemag.com/features/news/1406-s1nn-explains-the-porsche-918-spyder-infotainment-system/
Meg lehetne kérdezni azt, hogy mégis miből gondolja, hogy az NNG-nek, mint sokadik hegedűsnek a beszállítói láncban (ők csak navcore-t árulnak, ugyebár) bármi beleszólása lesz a gyártóknál a kezelési koncepció kialakításába.
Vagy azt, hogy mégis honnan veszi azokat az emeletes faszságokat, hogy a gyártók nem akarnak úttörők lenni, nincs tapasztalatuk az informatikai biztonság terén, és hogy bluetooth-on fel lehet törni egy autót:
index.hu/tech/2014/07/10/az_autoipar_nem_akar_uttoro_lenni/
Vagy mégis mire alapozza azt, hogy a gyártók minden szart engednek majd telepíteni az autóra, ezért az online kapcsolattal majd "borul minden". De azt is, hogy ha nagybetűkkel ki van írva, hogy "car integration", akkor miért egy 50 eurós USBs SpaceNavigatorral demóznak az autó saját kontrollere helyett :)
rahsol (törölt)
2014.07.14 08:47:50
@Scaleo: Az első megrendelések után mintha kissé elszaladt volna a ló az önjelölt Steve Jobs-szal. Nem hinném, hogy ezzel a stílussal és ilyen szerény tudással sok új barátot szerez magának, mikor tucatszámra vannak a piacon navigációs szoftvert áruló cégek.
Tőlem persze mindenki úgy csinál hülyét magából a nyilvánosság előtt, ahogy akar, ezekben a PR-cikkekben inkább az a szomorú, hogy egy laikus ez alapján joggal számít gazdasági csodára, aztán amikor ez elmarad, jön a konteógyártás, hogy a gonosz multik megölték az ígéretes magyar startupot.
Pedig csak a helyzetet kellett volna reálisan felmérni.
Tőlem persze mindenki úgy csinál hülyét magából a nyilvánosság előtt, ahogy akar, ezekben a PR-cikkekben inkább az a szomorú, hogy egy laikus ez alapján joggal számít gazdasági csodára, aztán amikor ez elmarad, jön a konteógyártás, hogy a gonosz multik megölték az ígéretes magyar startupot.
Pedig csak a helyzetet kellett volna reálisan felmérni.
Sokat fejlődött az autódizájn az utóbbi húsz évben, hiszen egyre nehezebb kifejezetten ronda típusokba botlani. De azért vannak még, itt járnak közöttünk. Szubjektív!
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
rahsol (törölt)
2014.07.09 15:24:19
@RosehillResident: "Gyerekkorom óta szeretem az autókat de már nehezemre esik megkülönböztetni pl. a Yarist,a 208-at,a Citroen vmit és még sorolhatnám.Eltűnt a karakter,már a műszaki tartalom is szinte ugyanaz.Ezt én egyértelműen a VW-konszern "áldásos" tevêkenységének tudom be."
Talán inkább az Aygo/C1/107 trióra gondolsz - nem csoda hogy nem tudod megkülönböztetni őket ilyen memóriával. Hogy a VW hogy jön ide, az számomra rejtély.
Talán inkább az Aygo/C1/107 trióra gondolsz - nem csoda hogy nem tudod megkülönböztetni őket ilyen memóriával. Hogy a VW hogy jön ide, az számomra rejtély.
rahsol (törölt)
2014.07.10 01:44:25
@A sportág nagy és színes egyénisége: Megdöbbentő dolgot mondok, de sokan ívben szarják le a praktikumot, mert megtehetik, ugyanis nem az az egyetlen autójuk (vagy legalábbis nem arra használják, mint amire te). Szerinted hány ember nézi meg, mekkora egy Ferrari csomagtartója? Hányan kattognak azon, hogy a Porsche designja nem követi a praktikumot?
rahsol (törölt)
2014.07.10 11:59:33
@A sportág nagy és színes egyénisége: "Mégis, mire jó egy olyan autó, ami SUV-nak néz ki, ami terepjárónak néz ki, de nem az, kupénak néz ki, de nem az, azon kívül, hogy lehet benne mutogatni magunkat?"
Például arra, hogy valakinek pont ez a forma tetszik? Ilyen alapon azon is rugózhatsz, hogy az egész SUV kategóriának semmi értelme.
"De a nem létező piaci szegmensek kitalálása... Hagyjuk már."
Ahol van fizetőképes kereslet, az egy nagyon is létező piaci szegmens. 20 éve amúgy a SUV sem létezett, mint piaci szegmens. 40 éve meg az otthoni számítógép. Közben meg lett rá kereslet. És?
Például arra, hogy valakinek pont ez a forma tetszik? Ilyen alapon azon is rugózhatsz, hogy az egész SUV kategóriának semmi értelme.
"De a nem létező piaci szegmensek kitalálása... Hagyjuk már."
Ahol van fizetőképes kereslet, az egy nagyon is létező piaci szegmens. 20 éve amúgy a SUV sem létezett, mint piaci szegmens. 40 éve meg az otthoni számítógép. Közben meg lett rá kereslet. És?
l´art pour l´art
Borzalmasan öncélú egy vas: nagyon látványos és stílusos, ezért cserében jó ha az ember hozzászokik, hogy szűk, olaszmajom pozícióban ül, 120 fölött a menetszél lobogtatja a fület, nincs csomagtér, nincs rugózási komfort.
Nem akartam…..
rahsol (törölt)
2014.07.08 00:56:34
@Krisi: Meg annak, aki nem akarja bőrcuccban forralni a tökeit 36 fokban, hanem inkább pólót és rovidgatyát hordana, miközben fújja a menetszél.
A motorkerékpár a szegényember kabriója.
A motorkerékpár a szegényember kabriója.
Két hét múlva ilyenkor madárcsicsergésre ébredünk Földváron, kiverjük a szemünkből a csipát a mosdó szélén, mint hamut a nagypapi pipájából – elég az alliterációkból –, azt a három, S-es méretű Tesco-szatyrot, amit összekészítettünk a kéthetes útra (és…..
rahsol (törölt)
2014.07.07 10:03:16
Állandó téma a gombok és kapcsolók kopása az autókban. Peka Amerikából küldte nekünk a képeket és a magyarázatot. Úgy látszik, szereti ezt a témát. Fogadjátok szeretettel:
Sziasztok!Érdekességből küldök pár fényképet, ami két egymás mellett álló autóban feltűnt…..
A gyalogosvédelemre fogni mindent nem lehet, ellenben a filmes stáb megszívta volna a Rolls-t, amitől nem estünk hasra.
Az Égéstér 125. adásának kommentposztja.
Direklink a letöltéshez...
rahsol (törölt)
2014.06.28 19:39:48
@e1:
- SD: nem nagyon lesz, mert egyreszt (ahogy irtad) folyton valtozik a fizikai formatum (20 ev mulva hol veszel SD kartyat?), masreszt a BT/WLAN streaminge a jovo
- FLAC: nem lesz, autoban egyreszt nonszensz a lossless a kornyezeti zajok miatt (nem hallod a kulonbseget), masreszt nincs hozza HW dekoder es fizetokepes kereslet sem, mert az emberek 192kbt/s felett nem halljak a kulonbseget
- AV tarhely a fejegysegen: szinten ki fog pusztulni, a mar fent emlitett streaming miatt
- DLNA: el lett baszva a szabvany, tul sok kulonbozo implementaciot enged, egy inkompatibilis zsak szar az egesz, nem fog elterjedni
- naptar, cimjegyzek online szinkronizacioja: ilyen mar most is van, havidijas telematikai szolgaltatascsomagok reszekent (PCn osszekattintgatod az utat, es mire lemesz az autohoz, felszinkronizalja magat)
- uzemagyagarak: az asvanyolajkereskedo cegek nemhogy nem biztositanak APIt az arak lekerdezesehez, egyesek egeszen odaig mennek (pl. Total), hogy minden egyes kuthoz kulon captchat kell beuss, hogy lasd az arat. Vannak persze fuggetlen oldalak, amik felhasznaloi bejelentesekbol dolgoznak, de finoman szolva sem megbizhatoak, szoval ezeket sem fogja hasznalni egy gyarto sem
A fejlodes meg azert lassabb, mert egy auto atlagos elettartama egy okostelefonnak a tizszerese, ha minden hypenak felulsz ami esetleg 2 ev mulva befuccsol, akkor az ugyfelek ott fogjak nezegetni a mukodeskeptelen XYZ appot a tobbszazezres rendszerukon, es igencsak feszultek lesznek (MSN Direct, anyone?).
- SD: nem nagyon lesz, mert egyreszt (ahogy irtad) folyton valtozik a fizikai formatum (20 ev mulva hol veszel SD kartyat?), masreszt a BT/WLAN streaminge a jovo
- FLAC: nem lesz, autoban egyreszt nonszensz a lossless a kornyezeti zajok miatt (nem hallod a kulonbseget), masreszt nincs hozza HW dekoder es fizetokepes kereslet sem, mert az emberek 192kbt/s felett nem halljak a kulonbseget
- AV tarhely a fejegysegen: szinten ki fog pusztulni, a mar fent emlitett streaming miatt
- DLNA: el lett baszva a szabvany, tul sok kulonbozo implementaciot enged, egy inkompatibilis zsak szar az egesz, nem fog elterjedni
- naptar, cimjegyzek online szinkronizacioja: ilyen mar most is van, havidijas telematikai szolgaltatascsomagok reszekent (PCn osszekattintgatod az utat, es mire lemesz az autohoz, felszinkronizalja magat)
- uzemagyagarak: az asvanyolajkereskedo cegek nemhogy nem biztositanak APIt az arak lekerdezesehez, egyesek egeszen odaig mennek (pl. Total), hogy minden egyes kuthoz kulon captchat kell beuss, hogy lasd az arat. Vannak persze fuggetlen oldalak, amik felhasznaloi bejelentesekbol dolgoznak, de finoman szolva sem megbizhatoak, szoval ezeket sem fogja hasznalni egy gyarto sem
A fejlodes meg azert lassabb, mert egy auto atlagos elettartama egy okostelefonnak a tizszerese, ha minden hypenak felulsz ami esetleg 2 ev mulva befuccsol, akkor az ugyfelek ott fogjak nezegetni a mukodeskeptelen XYZ appot a tobbszazezres rendszerukon, es igencsak feszultek lesznek (MSN Direct, anyone?).
Már csak egy hónap van hátra az indulásig. Az autó köszöni jól van, épp motor nélkül heverészik a hűs garázsban, mint aki jól végezte dolgát. Magánál a motornál teljes a fejetlenség, pontosabban a hengerfejetlenség, épp most várja, hogy összerakjam (a poszt végére már…..
rahsol (törölt)
2014.06.22 10:24:13
@plümpike: Ott voltál? Mi lett a végső konklúzió? A kereslet határozza meg a kínálatot, vagy a gyíkemberek gerjesztik az igényeket? :)
rahsol (törölt)
2014.06.22 10:40:50
@Hózentróger: Szorozd fel hengerenként kettővel, és olvass el néhány könyvet, mielőtt szerelgetni kezdesz, mert így csak magadat fogod szopatni.
rahsol (törölt)
2014.06.22 12:19:57
@NGkiraly: Pont ezért lesz ez az autó szopások kimeríthetetlen tárháza. Belekendácsolunk egy rakat idegen alkatrészt, elképzeljük hogy az jó (elvégre még reszeltünk is rajta, hogy bemenjen, ill. síp pista biztosított róla, hogy az úgy jó lesz), aztán vakarjuk a fejünket az út szélén, hogy ja, a házilagos megoldás mégsem üzembiztos.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
www.ebay.de/itm/331305586832
Az eredeti letört, és mivel kupakot nem lehet külön kapni, csak komplett kapcsolóblokkot, móricka megheftelte. Mondjuk elég vicces, hogy valaki úgy okoskodik a minőségről, hogy két geometriai formát nem bír összehasonlítani :)