Adatok
Shadowbull
0 bejegyzést írt és 11087 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Berlin szenátusa, a "vörös-vörös-zöld" koalícióban vezetett testület eddig is kitűnt extrém autó ellenességével, új törvényjavaslatukkal ismét szintet ugranak, és ez ezúttal az autómegosztók létét fenyegeti.Az egyéni autós közlekedés további korlátozását szorgalmazzák a szenátusban, ennek…..
Another one bites the dust.Duesmann is bejelentette, hogy az Audi nem fejleszt több belsőégésű motort. Miért? Mert az EURO7 kapcsán nem sok értelme van már ennek. Látható, hogy mire megy ki a játék, ha de facto el fogják lehetetleníteni a belsőégésű motorokat, akkor nincs értelme pénzt tenni…..
Várkonyi Gábor Autóblog
A debreceni gyárban fogják először gyártani a BMW saját elektromos platformját
2020.11.05 15:20:21
A Millásreggeli mai Futómű rovatában ismét több érdekes és aktuális autóipari témát jártunk körbe.Jó hírek érkeztek magyar szempontból a BMW háza tájáról: Oliver Zipse nyilatkozata szerint a debreceni BMW gyárban fogják először gyártani a saját, önálló, teljesen elektromos platformjukat az évtized…..
Shadowbull
2020.11.06 07:40:21
@miert?: Rosszul ertelmezed. Zipse az uj CLAR-WE plattformrol beszelt, ami a jelenlegi CLAR utodja, es ugyanugy mindenfele hajtastipust lehet majd ra epiteni mint a mostanira, csak a fejleszteseben a hangsulyokat az elektromos hajtas fele toljak el.
Hogy Debrecenben fognak mindenfele hajtaslanccal szerelt autot gyartani, azt meg mar regen tudjuk, a legelejen elmondtak.
Hogy Debrecenben fognak mindenfele hajtaslanccal szerelt autot gyartani, azt meg mar regen tudjuk, a legelejen elmondtak.
Várkonyi Gábor Autóblog
Elektromos autó gyártásba kezd az iPhone-okat gyártó Foxconn
2020.10.22 11:30:05
Érdekes és meglepően jó gyorsjelentések jöttek ki az autóipari cégek háza tájáról Németországban. A Tesla várakozások felett teljesít kiszállítási darabszámok tekintetében is, emellett felvásároltak egy komoly német autóipari beszállítói céget. Úgy tűnik, érdemes lesz autóipar részvényekbe fektetni:…..
Shadowbull
2020.10.22 20:31:06
Várkonyi Gábor Autóblog
Hogy állnak az egyes autógyártók széndioxid-kibocsátás kapcsán?
2020.10.13 10:29:12
A Transport & Environment kiadott egy jelentést arról, hogy nagyjából a félidőt nézve hogy állnak az autógyártók széndioxid-kibocsátás kapcsán flottaátlagban. Hol valószínű a büntetés és ki úszhatja meg, mert megcsinálta a házi feladatát. Vagy éppen megvette a házit mástól...
Mint köztudomású…..
Shadowbull
2020.10.13 22:16:46
@Dany: "A Zoé eladások nekem is feltűntek, Model 3 után a legtöbbet adták el belőle."
Europaban speciel tobbet adtal el belole mint Model 3bol. Meghozza nem is kevessel.
Europaban speciel tobbet adtal el belole mint Model 3bol. Meghozza nem is kevessel.
Várkonyi Gábor Autóblog
Mennyit buktak az autógyártók autónként az első félévben?
2020.08.17 08:53:17
A Duisburg Essen egyetemének már nyugállományú kutatója, a Németországban csak "Autopapst"-ként ismert Ferdinand Dudenhöffer a mai Welt am Sonntagban egy szokásos módon figyelemfelkeltő tanulmányt ismertetett. Tisztán az autó üzletágból származó eredményeket vette alapul a cégek helyzetének…..
Minden autóversenyzői tűzálló overálban van egy titkos zseb. A titkos zsebben van egy vastag könyv. A vastag könyvben van sok száz benzinnel, olajjal, epével és könnyel átitatott oldal. Minden oldal telis-tele van írva apró betűkkel. A könyv címe: Kifogásaim Komplett Kalendáriuma. Ilyenek vannak…..
Shadowbull
2019.04.01 19:28:48
Ritkán esik szó arról, mi a helyzet, amikor a (házas)pár két tagja között nincs egyetértés a menjünk vagy maradjunk kérdésben. Márpedig ez elég komoly probléma, mint azt a mai poszt szerzője, Péter is megtapasztalja. Ráadásul még azt is el kellene dönteni, hogy merre induljanak…..
Mellbevágó volt szembesülni a magyarországi helyzettel – írja Eve, aki egy év Németország után látogatott a nyár végén haza. Hogy mindehhez miként kapcsolódik a megfőtt béka esete, az rögtön az írás elején kiderül...
Shadowbull
2016.10.05 14:20:11
Akár beismerik, akár nem, igazából mindenki szeretne lapos, vagy éppen kockás hasat. Egyesek veszíteni szeretnének a hastájéki zsírból, másoknak az a célja, hogy erősebb törzsizmokat szerezzenek. De ha a férfiak nagy többségét vesszük, akkor az egyetlen céljuk, hogy kidolgozott kockás hassal…..
Úgy tűnik, a pofátlanságnak, a cinizmusnak és a gátlástalanságnak a Volkswagen vállalati kultúrájában tényleg nincsen határa. A vállalatnál leleplezett igazán botrányos csalás, tudatos környezet- és egészségkárosítás után, azt követően, hogy számos, az emberek…..
Shadowbull
2015.10.01 07:30:07
@nagyfeszültség: Konkretan te hazudsz, ugyanis az uj autok forgalomba helyezeset tiltottak be nehany helyen, de mindenhol jarhatnak a mar forgalomba helyezett autok.
Shadowbull
2015.10.01 12:19:14
@nagyfeszültség: A szerzo (a sok baromsaga melle) azt allitotta hogy betiltottak ezeket az autokat. Nem forgalmazasrol allitott ilyet, hanem ugy altalaban az autokrol:
"egyszerűen betiltották a gyártó érintett dizelmotorokkal hajtott autóit,"
Szoval mielott a szovegertesrol kezdesz papolni, szerintem tanulj meg olvasni.
A NOx egyebkent nem rakkelto, a finompor ami rakkelto, nade azt bocsat ki a benzinmotor is. Szoval mielott okoskodni kezdesz egy temaban, nem art legalabb az alapfogalmakkal tisztaban lenni.
"egyszerűen betiltották a gyártó érintett dizelmotorokkal hajtott autóit,"
Szoval mielott a szovegertesrol kezdesz papolni, szerintem tanulj meg olvasni.
A NOx egyebkent nem rakkelto, a finompor ami rakkelto, nade azt bocsat ki a benzinmotor is. Szoval mielott okoskodni kezdesz egy temaban, nem art legalabb az alapfogalmakkal tisztaban lenni.
Tanulságos végignézni az Egyesült Államokban kirobbant, de globálissá szélesedett és Európát is megrengető Volkswagen-dízelbotrány reakcióit a különböző államok hatóságai, politikusai, civil szervezetei részéről.
Annyit előre bocsáthatunk: Magyarország - szinte minden…..
Shadowbull
2015.09.29 12:09:43
@Mészáros Laci: A WLTC nem az amerikai meres.
A WLTC egy tervezet, ami lehet hogy a jovoben bevezetesre kerul. Az altalad berakott tanulmany arrol szol, hogy megsaccolja, a jelenlegi eloirasokat teljesito autok hogyan fognak szerepelni a jovoben HA a WLTCt bevezetik.
A botranyt nem ez a tanulmany valtotta ki, hanem ez:
www.theicct.org/sites/default/files/publications/WVU_LDDV_in-use_ICCT_Report_Final_may2014.pdf
A WLTC egy tervezet, ami lehet hogy a jovoben bevezetesre kerul. Az altalad berakott tanulmany arrol szol, hogy megsaccolja, a jelenlegi eloirasokat teljesito autok hogyan fognak szerepelni a jovoben HA a WLTCt bevezetik.
A botranyt nem ez a tanulmany valtotta ki, hanem ez:
www.theicct.org/sites/default/files/publications/WVU_LDDV_in-use_ICCT_Report_Final_may2014.pdf
Shadowbull
2015.09.29 12:10:56
@gigabursch: Az amcsik pont ezt akarjak csinalni. Meg akarjak keresni a szemelyi felelosoket es oket birosag ele allitani, nem csak a VWt mint ceget.
Nem lennek most a VW-s fejlesztok boreben.
Nem lennek most a VW-s fejlesztok boreben.
Shadowbull
2015.09.29 12:42:47
@Mészáros Laci: Az USAban nincs minden benzinkuton.
Eleve 2 autot teszteltek, egy Passatot (abban volt az adblue-s SCR rendszer) meg egy Jettat amiben NOx-tarolos katalizator volt. ( a harmadik auto a tesztben egy X5 35d, az hozta a hatarertekeket).
A NOx tarolos katalizatornal meg valoszinuleg a regeneraciot kapcsoltak ki, mert az tobbletfogyasztast okoz.
Eleve 2 autot teszteltek, egy Passatot (abban volt az adblue-s SCR rendszer) meg egy Jettat amiben NOx-tarolos katalizator volt. ( a harmadik auto a tesztben egy X5 35d, az hozta a hatarertekeket).
A NOx tarolos katalizatornal meg valoszinuleg a regeneraciot kapcsoltak ki, mert az tobbletfogyasztast okoz.
Akár komoly elégtételt is érezhetnénk itt a Noemisszió blognál most, amikor kiderült: a Volkswagen autógyár semmibe véve az emberek egészségét, az üzleti és ökológiai korrektség minimális, alapvető elvárásait, gátlástalanul csalt, hazudott, trükközött.
A hír immáron…..
Shadowbull
2015.09.21 12:50:23
@Wrex: Nem, ez nem eleg. Le fogjak folytatni az eljarast, es ott konnyen kiderulhet hogy megsem igy van.
Az emisszios szabalyok ertelmezese elegge nehezkes, es sok a bizonytalansag. A jogaszok jol el fognak errol vitatkozni.
Hacsak balfax modon a VW tenyleg olyan ciklusfelismerest futtatott amit konnyu kiszurni. Akkor viszont jogosan fognak fizetni.
Az emisszios szabalyok ertelmezese elegge nehezkes, es sok a bizonytalansag. A jogaszok jol el fognak errol vitatkozni.
Hacsak balfax modon a VW tenyleg olyan ciklusfelismerest futtatott amit konnyu kiszurni. Akkor viszont jogosan fognak fizetni.
Shadowbull
2015.09.21 14:13:41
@Zed is not dead yet: Szerintem meg te nem erted.
Az egyes piacokon egyes tipusok ugy kapnak tipusengedelyt, ha teljesitik a torvenyi eloirasokat, adott esetben a torvenyileg szabalyozott menetciklusban kell elerni az emisszios hatarertekeket.
Egy adott gyarto nem allit mast, minthogy az adott ciklusban elerte a hatarerteket, slussz.
A VW-t most azzal vadoljak, hogy nem megengedett szoftveres manipulacioval a jarmuvek felismerik a meresi ciklust es csak ott tartjak be a hatarerteket, utcai kozlekedesben meg nem.
Az hogy az utcaki kozlekedesben nem teljesul a hatarertek, senkit sem lep meg, ez igy mukodik, mindegy egyes belsoegesu motorral szerelt gepjarmunel is ez a helyzet. Akar tobb tizszeres elteres is normalis, mert ez a torvenyileg rogzitett ciklus kovetkezmenye.
Meresi ciklust felismerni tilos. Tobbet kibocsatani normal kozlekedesben nem tilos, amennyiben a jarmu nem a ciklusban definialt korulmenyek kozott halad.
Az egyes piacokon egyes tipusok ugy kapnak tipusengedelyt, ha teljesitik a torvenyi eloirasokat, adott esetben a torvenyileg szabalyozott menetciklusban kell elerni az emisszios hatarertekeket.
Egy adott gyarto nem allit mast, minthogy az adott ciklusban elerte a hatarerteket, slussz.
A VW-t most azzal vadoljak, hogy nem megengedett szoftveres manipulacioval a jarmuvek felismerik a meresi ciklust es csak ott tartjak be a hatarerteket, utcai kozlekedesben meg nem.
Az hogy az utcaki kozlekedesben nem teljesul a hatarertek, senkit sem lep meg, ez igy mukodik, mindegy egyes belsoegesu motorral szerelt gepjarmunel is ez a helyzet. Akar tobb tizszeres elteres is normalis, mert ez a torvenyileg rogzitett ciklus kovetkezmenye.
Meresi ciklust felismerni tilos. Tobbet kibocsatani normal kozlekedesben nem tilos, amennyiben a jarmu nem a ciklusban definialt korulmenyek kozott halad.
Shadowbull
2015.09.21 14:23:47
@Arcade Macho: fingod sincs arrol amirol vitatkozol.
Mennyivel szabad menni Magyarországon? 50-90-130 - ugyan már! Nem az elmélet számít. Valójában a gyorshajtás Mekkája vagyunk, csak nem tudjuk.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Shadowbull
2015.07.30 07:05:52
@Larry Silverstein: Csak nem azert mert az emberek lassabban mennek.
A halalos balesetek toredeket okozza gyorshajtas.
Nemetorszagban is jelentosen visszaesett a halalos balesetek szama, relative meg alacsonyabb is mint Magyarorszagon...
A halalos balesetek toredeket okozza gyorshajtas.
Nemetorszagban is jelentosen visszaesett a halalos balesetek szama, relative meg alacsonyabb is mint Magyarorszagon...
Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian. Igen, tudom, mindenki baromi szabályszerűen közlekedik, soha senki nem hajt gyorsan, és csak azoknak a nénikéje térgyekalácsát, aki meg de. Csak én még nem találkoztam…..
Shadowbull
2015.07.23 06:51:54
@ze11: az autopalyak tervezesei geometriajat nem ismerem, csak tudom hogy a magyar szakaszok jelentos reszen minden tovabbi nelkul lehet gyorsan menni mert semmivel sem rosszabbak mint a nemetek. Ha Nemetorszagban mukodik akkor mukodik Magyarorszagon is.
Amit az autokrol irtal az meg szimplan nem igaz, a biztonsagi berendezesek mar 130km/h utkozesnel is jelentosen tul vannak terhelve, uhgyanis a leggyakrabban elofordulo varosi utkozesekre vannak optimalizalva, egy autopalyas tempos utkozesre amugy sem lehet felkesziteni az autot.
De mondom meg 1x: Nemetorszagban minden tovabbi nelkul mukodik.
Amit az autokrol irtal az meg szimplan nem igaz, a biztonsagi berendezesek mar 130km/h utkozesnel is jelentosen tul vannak terhelve, uhgyanis a leggyakrabban elofordulo varosi utkozesekre vannak optimalizalva, egy autopalyas tempos utkozesre amugy sem lehet felkesziteni az autot.
De mondom meg 1x: Nemetorszagban minden tovabbi nelkul mukodik.
Shadowbull
2015.07.23 06:55:09
@rekszem: "A 2011-es közúti balesetek 30 százalékának hátterében a gyorshajtás áll"
Ez igy ahogy van hazugsag. 30%-ot tesz ki a sebesseg helytelen megvalasztasa, aminek tulnyomo resze relativ gyorshajtas.
Ez igy ahogy van hazugsag. 30%-ot tesz ki a sebesseg helytelen megvalasztasa, aminek tulnyomo resze relativ gyorshajtas.
Shadowbull
2015.07.23 07:03:51
@SomiTomi: Nezd, az a szerencse hogy letezik a vilagon ilyen orszag, ahol az autopalyak nagy reszen nincs korlatozas. Ha nem lenne akkor csak elmeletben vitatkozhatnank rola, de szerencsere gyakorlati tapasztalatok is is renlekzesre allnak, sot statisztikak is.
Ha igazad lenne akkor Nemetorszagban a halalos balesetek aranya sokkal magasabbnak kellene lennie mint barhol mashol a vilagon, de valojaban pont forditva van, rengeteg sokkal szigorubb szabalyozasu orszagnal jobbak a statisztikak, Magyarorszagnal is.
Nemetorszagban 2014ben 3368 ember halt meg az utakon. Magyarorszagon 626-an, Nemetorszag statisztikaja sokkal jobb minden tekintetben. De ki lehetne keresni tobb europai orszagot, vagy az USAt is.
Ha igazad lenne akkor Nemetorszagban a halalos balesetek aranya sokkal magasabbnak kellene lennie mint barhol mashol a vilagon, de valojaban pont forditva van, rengeteg sokkal szigorubb szabalyozasu orszagnal jobbak a statisztikak, Magyarorszagnal is.
Nemetorszagban 2014ben 3368 ember halt meg az utakon. Magyarorszagon 626-an, Nemetorszag statisztikaja sokkal jobb minden tekintetben. De ki lehetne keresni tobb europai orszagot, vagy az USAt is.
Rob Úr, az erdei utak elnyűhetetlen lovagja
Neki csak ukrán gázolaj jutott, de szerette. Legtöbb gond a párhuzamkapcsoló meghibásodása és a gyakori rugótörések jelentették, ezeket már rutinszerűen javítottuk. (rugólapcsere 45 perc) .
Második otthonom
(a kép csak…..
Shadowbull
2015.06.15 08:50:33
@abes: " Előttem egy L..-... volvo haladt. Pilisborosjenő táblánál éktelen füstölésbe kezdett. Jött abból minden feketén keresztül a sárgásfehérig minden"
Nyilvan egy meghibasodott, vagy szarra csiptuningolt jarmu alapjan nyugodtan lehet szeles ivu kovetkezteteseket levonni.
"az újabb nem mindig a jobb. "
De, altalaban jobb.
Nyilvan egy meghibasodott, vagy szarra csiptuningolt jarmu alapjan nyugodtan lehet szeles ivu kovetkezteteseket levonni.
"az újabb nem mindig a jobb. "
De, altalaban jobb.
Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe:
Miután kimerengtem magam, találtam az asztalomon egy Bosch-féle powerbanket (van erre rendes magyar szó?), amit még Boxbergben sóztak rám, és arra gondoltam, jóféle hiéna-tradíciónkat követve legyen azé, aki a…..
Shadowbull
2015.06.11 06:51:02
@sechskant: dehogy, mindenkeppen kiprobalom. csak most meg nem aktualis, de mar figyelem a hasznaltpiacot.
Shadowbull
2015.06.11 06:52:39
@sechskant: meghat eloszor a Mondeotol kene megszabadulni. Az szegeny ugy nez ki hogy az utolsokat rugja. Ahelyett kell elso sorban egy csaladi jellegu, aztan ez johet masodiknak.
Shadowbull
2015.06.11 06:58:05
@ps3peter: nem hianyzik a Z ereje?
Minek is? Csak rablás, pénzkidobás, semmi értelme blablabla, a téligumi-ellenesek n+1 számú érvet tudnak felhozni ellene, lelkük rajta. De azért álljunk meg egy pillanatra és nézzük meg ezt az alig négynapos videót egyenesen az Újvilágból. Seattle nem egy mediterrán…..
Shadowbull
2012.01.20 12:33:06
@okos róka: "Ha nincs pénzed télgumi szettre, attól még autózni kell télen is. "
Ha nincs penzed akkor ne autozz. Mindenki jobban jar.
sb
Ha nincs penzed akkor ne autozz. Mindenki jobban jar.
sb
Shadowbull
2012.01.20 21:00:07
Shadowbull
2015.06.10 08:12:48
@Los: ".a téli sem tapad a jéghez"
Sokkal jobban tapad a jeghez is. A tobbi okoskodasod nem is kommentalom.
Sokkal jobban tapad a jeghez is. A tobbi okoskodasod nem is kommentalom.
Motorozz négy keréken!
A legőszintébb, legjobb visszajelzést egy kisgyerek reakciójából látjuk. Ott nincs irigység, se mérlegelés, hogy most ennek szabad-e örülni, vagy le kell-e nézni a másikat, netalán utálni kell-e az illetőt. Kisgyerek nem tetteti, mint egy szomszéd a…..
Shadowbull
2015.06.07 23:24:31
@Tiszteltetem Brüsszelet: "Az Audik 80%-át ugyanolyan motorral-váltóval árulják, mint a Skodákat."
Ez hulyeseg.
Ez hulyeseg.
Shadowbull
2015.06.07 23:27:45
@Ződ2000: "az E90es alapáron lemezfelnit, manuális klímát és hátul tekerős ablakot kínált."
Tedd hozza hogy Magyarorszagon es hasonlo isten hata mogotti piacokon.
Tedd hozza hogy Magyarorszagon es hasonlo isten hata mogotti piacokon.
Shadowbull
2015.06.08 08:26:19
@Szabványok: Nemetorszagban a konnyufem felni es a 4 ablakemelo szeria volt. es nem volt 316i.
Ezt tényleg nem vettem volna észre, ha nincs rajta az a bazi nagy EV-matricázás. Á, valaki csak hülyéskedett, ez egy legkorábbi fajta Toyota RAV-4, ilyenből sose volt elektromos.
Aztán leszálltam a bicikliről és alaposabban körbejártam. Oppá, hol is van a kipufogó? Mi ez a…..
Shadowbull
2015.05.30 14:08:51
@Tökösmákos: "Nem én állítom hogy az amcsik erőltetik rá Európára a dízelt hanem az államtitkár"
Idezned pontosan hogy hol allitotta ezt az allamtitkar?
Idezned pontosan hogy hol allitotta ezt az allamtitkar?
Shadowbull
2015.05.30 14:10:08
@Tökösmákos: "illetve az EU tagság se közkívánatra történt."
Vegul is nepszavazas sem volt a belepesrol.
Ja, de.
Vegul is nepszavazas sem volt a belepesrol.
Ja, de.
Shadowbull
2015.05.30 14:11:11
@Rocky: Az embernek nincs mindig kedve reszletesen hulyekkel vitatkozni hulyesegekrol.
Szerintem mindenki azt látja az országból és az emberekből, amit látni akar. Ha a rosszra fókuszál önigazolásképp, akkor a jót már észre sem fogja venni. Én a jó dolgokra koncentrálok. Jó itthon, szeretem a magyarokat, és szeretek itthon élni. Minden nap büszkeséggel tölt el,…..
Shadowbull
2015.05.20 14:10:39
@Pálpusztai fiúk: Aki feketen nyomorog valahol annak nincs mas valasztasa, otthon kezelteti magat, de mondjuk egy nemetorszagi bejelentett munkahellyel, egesz csaladra ervenyes biztositassal eszebe sem jut a magyar allami egeszsegugybe menni.... Hulye lenne.
2014-ben én voltam a világ legrosszabb versenydatsun-bloggere. Viszont versenyautóztam, amennyit bírtam. Csak írni nem győztem. Illetve győzni sem győztem. De majdnem! És sokszor. Mert a Hangyász elég menő. Bár nincs kész. Íme 2014 összefoglalva. És még alig van május!
A…..
Az Oldtimer Premier mérete nagyjából megduplázódott a tavalyihoz képest, ezt már sejtettük a regisztrációk száma alapján, de más ezt élőben megtapasztalni. Délelőtt állítólag az autópályáig állt a sor a Premier Outlettől, annyi autó jött és cipőkanállal kellett…..
Shadowbull
2015.04.30 08:05:58
@UdjanMineck: soha a budos eletben nem terveztek az autokat egy egesz emberoltore, es ma sem tervezik rovidebb tavra oket mint 30-40 eve, csak most ez sokkal jobban sikerul, es sokkal tartosabb a technika most mint akkor.
Az osszes tobbi amit irtal szimplan zagyvasag, a megborult elmed altal epitett virtualis vilag.
Az osszes tobbi amit irtal szimplan zagyvasag, a megborult elmed altal epitett virtualis vilag.
Shadowbull
2015.04.30 08:26:22
@UdjanMineck: Itt tenyekrol, tapasztalatrol, szaktudasrol van szo, nem pedig valakinek a hagymazas elkepzeleseirol.
Elmondtam mar ezerszer miert baromsag az osszes konteo a tervezett avultatasrol, miert nem lehet megcsinalni, hogy megy pontosan az autoiparban, de felesleges, mert a hozzad hasonlo hulyek gorcsosen ragaszkodnak a kis virtualis vilagukhoz.
Az pedig sokmillio felhasznalo tapasztalata is, hogy a mai autok sokkal tartosabbak es minosegibbek mint a 30-40 evvel ezelottiek.
Itt ugyanis iparagi standardokrol, muszaki szinvonalrol es atlagokrol beszelunk. nyilvan majd most ramutatsz valami zoldseges mercire* ami elment sokmillio kilometert olajcsere nelkul, es felhozol valami modern ipari hulladekot ami meg nem.
Csakhogy ez egy teljesen ertelmetlen erveles. Csak ehhez is kene valami sutnivalo, hogy felfogd.
nekem semmi bajom azokkal akik imadjak a regi autokat, sot azokkal sem akik jobban szeretik oket mint a moderneket. Azokkal van bajom, akik megprobaljak elmagyarazni hogy a regiek mennyivel jobbak voltak mint az ujak.
*azok sem voltak tartosak abban az ertelemben ahogy hivatkoznak rajuk. pusztan szogegyszeru muszaki megoldasok voltak benne, amit olcson lehet eletben tartani.
Elmondtam mar ezerszer miert baromsag az osszes konteo a tervezett avultatasrol, miert nem lehet megcsinalni, hogy megy pontosan az autoiparban, de felesleges, mert a hozzad hasonlo hulyek gorcsosen ragaszkodnak a kis virtualis vilagukhoz.
Az pedig sokmillio felhasznalo tapasztalata is, hogy a mai autok sokkal tartosabbak es minosegibbek mint a 30-40 evvel ezelottiek.
Itt ugyanis iparagi standardokrol, muszaki szinvonalrol es atlagokrol beszelunk. nyilvan majd most ramutatsz valami zoldseges mercire* ami elment sokmillio kilometert olajcsere nelkul, es felhozol valami modern ipari hulladekot ami meg nem.
Csakhogy ez egy teljesen ertelmetlen erveles. Csak ehhez is kene valami sutnivalo, hogy felfogd.
nekem semmi bajom azokkal akik imadjak a regi autokat, sot azokkal sem akik jobban szeretik oket mint a moderneket. Azokkal van bajom, akik megprobaljak elmagyarazni hogy a regiek mennyivel jobbak voltak mint az ujak.
*azok sem voltak tartosak abban az ertelemben ahogy hivatkoznak rajuk. pusztan szogegyszeru muszaki megoldasok voltak benne, amit olcson lehet eletben tartani.
Shadowbull
2015.04.30 09:37:49
@UdjanMineck: erteni velem hogy ezt mire mondod, egyreszt igazad is van, mert az aranyok, a durva formak hasonlonak tunnek ha az ember messzirol nezi es nem megy bele a reszletekbe.
A masik oldalon meg az van, hogy a mai gyartastechnologiaval olyan formakat, formai reszleteket lehet az utcara vinni, ami 30 evvel ezelott elkepzelhetetlen lett volna. Akkor volt a korzo meg a vonalzo, ma olyan gorbuleteket, feluleteket csinalsz, amilyet akarsz (persze nem csak nagysagrenddel nagyobb a szabadsag).
Erre sok peldat lehet mondani.
A masik oldalon meg az van, hogy a mai gyartastechnologiaval olyan formakat, formai reszleteket lehet az utcara vinni, ami 30 evvel ezelott elkepzelhetetlen lett volna. Akkor volt a korzo meg a vonalzo, ma olyan gorbuleteket, feluleteket csinalsz, amilyet akarsz (persze nem csak nagysagrenddel nagyobb a szabadsag).
Erre sok peldat lehet mondani.
Örvénycsappantyú, lambdaszonda, változó szelepvezérlés: szinte kedvet kap az ember egy jó kis dízelhez.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Shadowbull
2015.04.28 13:48:49
@Arcade Macho: Aham. Tehat amikor 500 kilometerenkent regeneralsz par percet, akkor felmegy a Nox HA EPPEN gyorsitasz...
Maradjunk annyiban hogy ennek semmi koze az Euro-hatarertekekhez, amit egyebkent nem is noveltek meg, eppen ellenkezoleg, csokkentettek.
de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#Pkw_mit_Dieselmotor
Mert ugye 500rol indultunk, most pedig 80nal vagyunk. Hol latsz te hatarerteknovelest?
Attol tartok hogy nagyon nem erted ezt a temat.
Maradjunk annyiban hogy ennek semmi koze az Euro-hatarertekekhez, amit egyebkent nem is noveltek meg, eppen ellenkezoleg, csokkentettek.
de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#Pkw_mit_Dieselmotor
Mert ugye 500rol indultunk, most pedig 80nal vagyunk. Hol latsz te hatarerteknovelest?
Attol tartok hogy nagyon nem erted ezt a temat.
Shadowbull
2015.04.29 07:02:54
@Shadowbull: egyaltalan nem vagyok dizelhivo, csak eppen szeretek a tenyekhez ragaszkodni, es utalom a konteokat.
Shadowbull
2015.04.30 08:08:24
@Arcade Macho: jelentos fejlodes tortent, es a dizelek NOx kibocsatasa a valosagban is jelentosen esett, gyakran a toredekere.
Hogy a valos* emisszio nem egyenlo a ciklusban merttel, azt mar egy ovodas gyerek is tudja.
*nincs olyan hogy valos emisszio. de ezt is mar kiveseztuk kismillioszor. Meg a TCs sracok is megertettek :)
Hogy a valos* emisszio nem egyenlo a ciklusban merttel, azt mar egy ovodas gyerek is tudja.
*nincs olyan hogy valos emisszio. de ezt is mar kiveseztuk kismillioszor. Meg a TCs sracok is megertettek :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Azert aki egy kicsit gondolkodott az rajott korabban is, hogy ez nagy valoszinuseggel nem igaz. A carsharing pont noveli az autok szamat, es szerencsetlen modon a tomegkozlekedes alternativaja lesz, nem a sajat autoe. Varhato volt hogy elkezdik korlatozni, szerint a teljes betiltas is varhato nehany helyen a kozeljovoben.