Adatok
Krauter Márton
6 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Bármiféle autonóm repülés talán legfontosabb információja a repülőgép abszolút térbeli helyének, de még inkább helyzetének meghatározása. Térbeli hely alatt ezután a repülőgép valamilyen földi vonatkozási rendszerhez viszonyított eltolását értjük (hogy ne bonyolítsuk…..

Mielőtt nagy lelkesen nekiállnánk fúrni és faragni, szétvágni és összeragasztani, bosszankodni és örvendezni, érdemes lenne először végiggondolni, milyen logikai modellt tudnánk felírni bármilyen emberi cselekvéssor mímelésére. Teljesen felesleges most valamilyen összetett…..

... a víznél súlyosabbak pedig elmerülnek – ezek a megfigyelések egészen sokáig tartották magukat, és bár a hajózást már sok ezer éve megoldottuk, és az ún. statikus repülést is kipipálhattuk 1783-ban, a Montgolfier-testvérek hőlégballonjának levegőbe emelkedésével,…..
Krauter Márton
2014.07.17 07:39:39
@TCrown: Igen, úgy gondolom, így van.

Mielőtt nagyon belemerülnénk a szenzorok, PID-hurkok és mikrokontrollerek lelki világába, szeretnék írni néhány mondatot arról, miért gondoltam, hogy érdekes lenne ennek a projektnek a fejlődését másokkal is megosztani.
Néhány évvel ezelőtt végigrepültem egy szezont…..

Építsünk először egy autonóm irányítású vitorlázó repülőgépet (drónt, ha tetszik) – és ha már önmagát tudja irányítani, próbáljuk rávenni, hogy igyekezzen minél tovább a levegőben maradni.
Izgalmasan hangzik, nem?
(Ígérem, ez volt az utolsó modoros…..

Stanisław Lem: Hogyan maradt meg a világ
Trurl mérnök egyszer olyan gépet épített, amely minden s betűvel kezdődő dolgot meg tudott csinálni. Amikor a gép elkészült, próbaképpen csináltatott vele sódert, saroglyát, subát, és seprűt, mindezeket skatulyába rakatta, sánccal…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A belinkelt grafikon végén ugrás/szakadás van, magasabb állászögnél nulla a felhajtóerő. Az átesésben sem feltétlenül az a rossz, hogy magasságot veszítesz (okos ember nem bohóckodik kis magasságon), hanem, hogy a repülőgép kezelőszervei (csűrőlapok, magassági- és oldalkormány) mind azon az elven működnek, hogy a szárnyon és a vezérsíkokon levegő áramlik. Ha az átesés miatt nincs áramlás, ezek sem működnek igazán jól, eképpen nehéz ebből a helyzetből kihozni a gépet.
Azt is meg tudom cáfolni, hogy ne lehetne nagy sebességnél átesni: képzeld el, hogy komoly sebességgel repülsz vízszintesen egy vadászrepülőgéppel. Elragad a hév, és a megengedettnél jobban felrántod a gépet. Hiába volt nagy sebességed, a lendület miatt a gép függőlegesen állva tovább halad előre, „beleül” a levegőbe. Ha ezt ezer méter alatt csináltad, már jobb is, ha nyúlsz a katapult kioldókarja után...
Mindazonáltal semmi komoly repülős tapasztalatom nincs, sejthetően egy hozzáértő simán megesz reggelire. Ha előtte még elmondja, mi volt a gond, megnyugvással költözöm a gyomrába.