Regisztráció Blogot indítok
Adatok
SargaRigo765

20 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Recommended Books and References   Books If you expect anyone online to treat you with respect while you are learning, you NEED to get a good book to learn from. We're here to provide direction and explain things that need explaining, not to be your librarian or teach you step by step. You can…..
Példa: font_one Fontok betöltése   Ha valaki esetleg nem tudná a font az a betűtípust jelenti. Beleértve a külalakot, hogy dőlt vagy félkövér, a színét, és méretét is. Most jó sok magyarázat fog következni, ezért a fordítás hitelessége erősen kérdéses. Kérlek…..
Példa: anim_one A beállítás   Mielőtt nagyon nekiállnánk animálni, szükségünk lesz egy struktúrára, amiben a labda két frissítés közötti pozícióit tároljuk. Ez a struktúra tárolja a labda pozícióján túl a méretét, a delta értéket, és hogy mennyire mozogjanak a…..
Példa: bmp_two Átlátszó bitképek   Elég egyszerűen tudunk a képek kinézetének átlátszóságot adni. Ehhez a következő feltételek szükségesek: Először is a színes képen minden átlátszónak szánt képpont legyen fekete. Továbbá a maszk képen mindenhol ahol…..
Példa: bmp_one GDI   A windóz valódi nagy dobása a DOS-hoz képest, hogy nem kell ismernünk a hardvert ami a grafikáért felelős. Ehelyett egy grafikus eszköz illesztő felületet (Graphics Device Interface - GDI) biztosít számunkra. A GDI olyan általános grafikai készletet…..
Példa: app_four MDI áttekintés   Először egy kicsit a háttérről.. Minden ablak rendelkezik ügyfélterülettel (Client Area). Ez az a terület, ahol a legtöbb program képeket rajzol, vezérlőket helyez el. Az ügyfélterület nem különül el az ablaktól, hanem egy kissebb…..
Példa: app_three  Vannak az alap, vagy standard vezérlők, ezek alapból benne vannak az API-ban. Ellenben vannak más, bonyolultabb vezérlők is, a common control, vagy közös vezérlő. Nem tudom hogyan lehetne normálisan fordítani, úgyhogy most marad így. Szóval ezeket a vezérlőket…..
Példa: app_two Megnyitás   Első lépés hogy egy fájlt megnyissunk vagy mentsünk, hogy kiderítjük a nevét. Az nem egy hasznos megoldás, ha fixen belekódoljuk a programba. Ez egy nagyon gyakori feladat, ezért a rendszer alapból tartalmaz egy vezérlőt, ami a felhasználótól kér…..
Példa: app_one A következőkben készítünk egy szövegszerkesztő programot, ami képes fájl megnyitására, szerkesztésére és mentésére. Lehetne a kész programot is vizsgálgatni, de sok értelme nem lenne. Ezért menet közben fogjuk felépíteni, kezdve a csupasz váztól, majd egyre…..
Példa: dlg_three  Ez egy rövidke fejezet lesz, a sokszor előforduló gondokkal. Szín megváltoztatása   Érdemes kerülni a szöveg színezését, mert csak bántja a szemet. Mindazonáltal néha valóban hasznos dolog, például ha egy URL link működését szeretnénk…..
Példa: ctl_one Ugyan már használtunk gombokat, de azért itt is megemlítjük őket, hogy minden egy helyen legyen. Már említettük, de frissítsük fel, hogy minden vezérlő tulajdonképpen egy-egy ablak, tehát mindent amit az ablakokkal lehet, azt a vezérlőkkel is lehet. Mint azt már…..
Példa: dlg_two A CreateDialog() nagyban hasonlít a DialogBox()-hoz, de van egy lényeges különbség közöttük. A DialogBox() mint azt az előző fejezetben láttuk saját üzenethurokkal rendelkezik, és nem is tér vissza, amíg az ablakát be nem zárjuk. A CreateDialog() ezzel szemben…..
Példa: dlg_one Párbeszéd ablakok, a grafikus felület (GUI) fejlesztőinek barátja Nehezen találunk olyan windózos programot, ami ne alkalmazna párbeszéd paneleket. Elég megkeresni kedvenc szövegszerkesztőnkben a Fájl menü Megnyitás parancsát, és máris ott van előttünk egy…..
Példa: menu_one Általában a menüket a csillivilli szerkesztővel hozzuk létre, ami elkészít egy .rc fájlt, amit végül belefordít a .exe-be. Ez ugye elkészítésileg egyszerű, de a belseje meg bonyolult. Most kézzel fogjuk ezt megtenni. Ebben a példában a simple_window projektet…..
Bevezetés: Olvassunk függeléket az erőforrásokról :) Ez megint inkább elméleti dolog lesz, nem kell hozzá fordítgatni. Az erőforrások a futtatható állományban (.exe) tárolt bináris adatok. Létrehozhatunk ún. erőforrás-scriptet. Ezt az elterjedt vizuál stílusú fordítók el…..
Az üzenetek megértésével fogunk kicsit foglalkozni. Ennek ismerete nélkül is lehet ollózni kissebb programokat, de célszerű jobban beleásni magunkat, hogy később már ne érjenek kellemetlen meglepetések. Alább megpróbálom nagyjából lefordítani az eredeti szöveget. Mi az az…..
Példa: window_click Az rendben, hogy van egy ablakunk, de a default dolgokon kívül (átméretezés, bezárás, stb) semmit sem csinál. Nagyon izgi. :( Ebben a példában elővesszük az előző programunkat (vagy megnyitjuk a window_click projektet), és ezen példán keresztül megnézzük,…..
Példa: simple_window Az ablak kirakása nem túl nehéz, csak előbb sok mindent meg kell csinálni. Szóval nem nehéz, csak macerás. Ha jól látom, akkor a win32-re ez végig igaz lesz! Gépelünk, gépelünk.. Jöjjön előbb egy példa, amin keresztül boncolhatjuk azt a bizonyos orvosi…..
Első programunk   Találtam egy pár hivatkozást, ami a témával foglalkozik, "természetesen" angolul. Hát tudok én angolul?!? Na jó, egy kicsit, elvégre az évek alatt ragadt mint a kosz. De ennyi. A programozáshoz azért pont elég szokott lenni. A következőkben többnyire…..
Sziasztok! Most jöhetne a rizsa meg az életrajz, meg egy csomó senkit sem érdeklő dolog. De nem jön. Egy kísérletet indítok el. Blogom még nem volt, lehet hogy most majd lesz. Ha beválik, akkor marad. Egy nagyobb projektbe kezdtem bele, és többször egymás után ráfutottam arra a…..