Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zsb6

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A pályaudvarokról szóló cikkek következő megállója a Győr belvárosát érintő felújítási hullámból egyelőre kimaradó vasútállomás épülete. Az állomásépület elhanyagolt állapota - a győri lakosság részéről folyamatosan érkező panaszok és az ide érkező turistákat fogadó látvány miatt is – egyre égetőbbé…..
zsb6 2014.05.31 10:50:55
@szeme közé, laposan!:

A vasút elhelyezkedésének problémája tényleg régi ügy Győrben, nem csak az átkelést nehezíti, városépítészeti szempontból is problémás, pont Győr középtengelyét fedi le ahová így nem lehet építkezni. A II. világháborúban, amikor Győr nagy része romvárossá vált és az állomás is több bombatalálatot kapott, lehetőség nyílt rá, hogy a vasutat áthelyezzék. Az 1929-es városrendezési tervpályázatban javaslatra is került a vasút délre helyezése és egyben magasvasútként való kialakítása. Ráadásul mint kiemelt bombatámadási célpont az Építésügyi és Honvédelmi Minisztérium is jobbnak látta volna, ha a vasút távolabb kerül a központi lakott területektől. Csak aztán az építészek és a lakosság is belátta, hogy az áthelyezés hatalmas összegekbe kerülne és igazából megszüntetné a vasúthoz való eljutás viszonylagos gyorsaságát. (Pl. Esztergomban a vonat végállomásától legalább háromnegyed órát kell sétálnod, hogy a városközpontba bejussál, mivel ott már a busz sem közlekedik és régen is csak nagyon ritkásan járt.) Végül 1953-ban jelentette be az akkori közlekedésügyi miniszter, hogy az új vasútállomás épüljön fel a régi lebombázott helyén és a vasút meg maradjon ott ahol eddig is volt. Ez a helyzet most is változatlan és állandó vitatéma marad, amíg nem találnak ki valami okos megoldást!