Regisztráció Blogot indítok
Adatok
fedél nélkül (törölt)

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A minap ültem az úton készült képek előtt (csak fotóból 8 GB készült plusz még videók), rendezgettem őket, fésültem egybe a különböző fotómasinákkal készült fájlokat a napokra lebontott könyvtárakba, ahogy szoktam minden nagyobb kirándulás után, és bosszankodtam rajta,…..
fedél nélkül (törölt) 2014.08.17 21:21:49
@ChPh: Jónéhány száraztisztító létezik (Castrol Bike Polish, Motul Wash & Wax, Caramba Magic Wonder stb.), de autót nem sokan mosnak vele. Motort annál inkább, ott kicsik a felületek.
Ismerjék meg Chen urat, ő az. Chent az Apple News Hong Kong fedezte fel és a zerotohundred tette hírhedté, akik rátaláltak az Apple News HK hírére és lefordították. Chen úr vállalkozó, kisiparos. Nem csak műhellyel, hanem bemutatóteremmel és raktárral is rendelkezik és…..
fedél nélkül (törölt) 2014.08.16 18:10:16
@Blindmouse: A Mikoda lengyel, és jó szar, de ha bátor ember vagy és van pénzed másik autóra, hajrá :)
fedél nélkül (törölt) 2014.08.16 18:33:46
@Blindmouse: Minden olcsó tárcsának ugyanaz a nyavajája: túlmelegszik, és két lábbal taposhatod a fékpedált, hogy meg bírj állni valahogy. De a Mikodának nem csak az anyaga szar, olyat is láttam már belőle, ahol a tárcsán a topf kompletten gyárilag le volt lakkozva (racsing-pirosra persze), még az a felület is, ahová a felni felfekszik (!!!). A szocialista kisipari hulladék tankönyvi példája (valamikor a 80-as évek elején alapították a céget, és azóta is azon a színvonalon vannak).
fedél nélkül (törölt) 2014.08.16 19:45:36
@Grifter: A hamisítványt hamisítják, feltalálásról szó sem volt. Szövegértéssel hogy állsz?
Brutálisan nagyok lettek az autóink, és nem a BMW X6-osokra és egyéb, a kulturált együttélésre alkalmatlan szörnyekre gondolok, csupán a köznapi dobozkákra. Hol rontottuk el? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
fedél nélkül (törölt) 2014.08.13 10:44:07
@Csikós Zsolt: Már hogyne lenne: mellbőség, derékbőség, ujjhossz, szárhossz, nyakbőség, ujjbőség, szárbőség, hogy a rengeteg szabásbeli különbségről ne is beszéljünk, amivel el lehet cseszni. Konfekcióméretek vannak ugyanúgy mint az autó belterében, a nagy átlagot próbálják megcélozni. Ha ettől kicsit is eltér a testalkatod, megszívtad. És ugyanúgy nem lehet olyan öltönyt csinálni, ami mindenkire jó, mint ahogy univerzális belteret sem lehet, ami mindenkiek kényelmes lesz.
fedél nélkül (törölt) 2014.08.13 17:51:37
@ColT: Nem csak a futóműve szarabb, de a hangszigetelése és a kormányműve is. Továbbá a motorja is hangosabb, és a beltere is kényelmetlenebb. Hadd ne soroljam.
fedél nélkül (törölt) 2014.08.14 08:27:03
@Csikós Zsolt: Hát, az olyan kijelentések, hogy a gyártók nem foglalkoznak a kiláthatósággal vagy a súllyal, konkrétan mindenféle alapot nélkülöznek. Úgy is mondhatnám, hogy hülyeség. Egyszer majd nézd meg azoknak a csapatoknak a munkáját, akik *csak* ezzel foglalkoznak egy gyártón belül.
Belsőség Heti merítés 2014.08.10 07:31:00
Sandra Bullock a Facebookon A tegnap voltam a kétéves műszakin, nem is értettem, mi a fenének vizsgálgatják, miért nem ütik rá egyből a "kiváló" minősítést. Erre ma nem tudok kiszállni az autóból :) Lucy A Királynő! Az autó 6 éves, 103 000 km-t futott. Még mindig…..
Kellett volna a németeknek az olasz gyártó, végül lemondtak róla. Csikós ellenben valóra váltotta álmát. Milyen áron? Az Égéstér 131. adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
fedél nélkül (törölt) 2014.08.07 23:46:26
TComment Autóbérlési kiskáté 2014.08.07 08:23:55
Az autóbérlés a legnagyobb pontenciális, utazástönkretevő szívásfaktor, ha nem vigyázunk. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
fedél nélkül (törölt) 2014.08.07 23:45:17
@hirtelendi: Majd a George Washington híd alsó szintjén (vagy NYC számos alagútjainak egyikében) rá fogsz jönni, miért kenheted a hajadba a Sygic-et :)
Jánost alig két éve ismerem. Ez idő alatt egy olyan embernek ismertem meg, aki kitartóan megy a célja után, kemény feltételei vannak, de maximálisan tartja magát a megállapodásokhoz és nem sunnyog el semmit. Az a fajta, aki azért tudott magának 2005-ben új Mercedest venni, mert…..
fedél nélkül (törölt) 2014.08.05 12:16:37
@jim202: Ha a szar olajtól laza a lánc, akkor bizony hallani a csörgést hidegen, zenehallgatás és relativizálás ide vagy oda.
fedél nélkül (törölt) 2014.08.06 16:00:28
@sanagoti: Cool story, bro. Az autó nem robbant fel a kátyútól véletlenül?
TComment Kell a kicsi turbómotor? 2014.08.04 09:36:49
Összecsapnak a katalógusadatok a valósággal, kicsi turbómotorok a kétliteres szívóval: melyik benzines fogyaszt kevesebbet? Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
fedél nélkül (törölt) 2014.08.04 12:17:51
@Ben Franklin: A cikkben használt mérési módszert a 70-es években találták ki (Drittelmix), és pont azért vágták ki, mert senki nem közlekedik így.
fedél nélkül (törölt) 2014.08.04 23:41:48
@geegee.: ...de még ha ez lenne az egyetlen randomizer ebben a házilagos drittelmix-tesztben :)
Mivel nincs olyan mérési eljárás, ami minden körülmények között, minden vezetési és használati profillal pontos fogyasztást hoz ki, teljesen felesleges vadászni a Szent Grált. Majd akiknek ez a dolga, reszelnek annyit a NEFZ-en, hogy pontosabb legyen (WLTP), de sosem lesz 100%-os, mert nem lehet az. Viszont az eredménye reprodukálható és összehasonlítható.
Szerintem több értelme lett volna lemérni, hogy mennyit téved (vagy nem téved) a BC, mert lényegében az alapján számolgatja az ember a költségeket, nem a színes prospektusok alapján.
Belsőség Heti merítés 2014.08.03 08:22:08
Igazi élményroadster. A hétköznapokban is. Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet. „Feeling Bus” a retro korszak ismeretlen ikonja Eredetileg tűzoltó busz,…..
fedél nélkül (törölt) 2014.08.03 17:42:16
@zooli69: Ezzel a "kivágják a tetőt" c. mesével jellemzően azok nyugtatják magukat, akiknek sosem volt kabriójuk, és nem is esélyes, hogy lesz :)
A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj  - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a telefonba feleségem. A legjobb hely az elakadásra. Másodszor csinálja, rutinja van benne.  Érdekes a közlekedőtársak reakciója, a villogó elakadásjelző és a kocsi mellett…..
fedél nélkül (törölt) 2014.08.02 21:52:29
@feroka72: "és már a német szerint is Das Autó Mazda."

Igen, tavaly minden bizonnyal ezért voltak a német éves eladási lista tizennyolcadik helyén :)
Még a Hyundai is több, mint kétszer annyit adott el, mint a Mazda, és a Kia is beelőzte őket. Pedig a koreai autó nem igazán a németek szíve csücske.
Miért is kamu az összes, gyári fogyasztási adat? Mert a mérési metódus rossz és sok köze nincs a valósághoz. Az Égéstér 130. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
fedél nélkül (törölt) 2014.08.01 12:05:07
@Reszelő Aladár: A random körülmények meg az átlagolás aztán kurvára hiteles és összehasonlítható "méréseket" produkálnának. Miért nem inkább dobókockával akarod mérni a fogyasztást?
fedél nélkül (törölt) 2014.08.01 12:47:56
@Reszelő Aladár: A mérésnek meg az a lényege, hogy reprodukálható.
fedél nélkül (törölt) 2014.08.01 15:20:38
@Reszelő Aladár: Nem, a lényeg az összehasonlíthatóság, ami repodukálhatóság nélkül nem adott. A random módszerednek semmi értelme, annyi erővel feldobhatsz egy érmét is.
A legnagyobb dolog: bementünk Rómába. Igaz, a Colosseum melletti fotózkodás elmaradt, mert akárhányszor is jártuk körül a területet, mindenütt barikádokba botlottunk, marcona rendőrökkel a réseknél, de nagyrészt meglettek azok a fotók, amikről álmodni se mertem. A kisautó az…..
fedél nélkül (törölt) 2014.07.31 00:33:39
@Csikós Zsolt: Patentold le te is a tetőt aztán bömböltesd a PC-speakert :)
Belsőség Róma! 2014.07.26 10:29:01
Tényleg csak kicsit bénázott az alapjárat, de egyre többször, no meg gázrángatásra kicsit füstölt is. A gyújtásra gyanakodtam, hiszen azóta rakoncátlankodott a motor, amióta a Monfalcone-Modena útszakaszon többször ronggyá áztunk, majd a legdurvább özönvízben elhajtottunk…..
fedél nélkül (törölt) 2014.07.27 11:55:54
@Schütii: A Thesis az autós rémtörténetek olasz betegágyának fizikai megtestesülése, ahol totális lutri, hogy milyet fogsz ki. A kábelkorbács minősége hagy kívánnivalót maga után, ha szeretsz kontakthibákat és szálszakadásokat keresni, akkor ez neked készült. A kivitelezés sajnos sok helyen elég olaszos, az elektrohidraulikus kézifék háza pl. végigreped, a softclose motorjaival az ajtók beázása végez, a Skyhook vezérlője egy elko miatt adja be a kulcsot.
Az alkatrészellátás katasztrofális, utángyártott/bontott cuccokat elfelejtheted, illetve ha van, horror áron (jelenleg 2 bontott xenon-fényszórópár van az eBay-en, az egyik fix 1295 EUR, a másiknál 700-ról indul a licit). Ha kapható valamiből gyári új, tedd össze a kezed és fizesd ki szépen a borsos listaárat, mert nem mindennel lesz ilyen szerencséd (v6-os benzineshez pl. kipufogó egyáltalán nincs).
A brutális értékvesztés nem véletlen, és az sem, hogy nem lett utódmodellje a Thesisnek. Az E-osztály/5-ös/A6 kategóriájában az olaszok valamiért nem bírnak minőséget produkálni. Én Lanciából csak olyat vennék, amelyik egy megbízható Fiat-modellel van közelebbi rokonságban (Lybra/Bravo, Ypsilon/Punto, stb).
fedél nélkül (törölt) 2014.07.27 13:14:50
@Schütii: Akkor te valami párhuzamos univerzumban élsz:
nepitelet.hu/autok/lancia/thesis_2002/misztikumot_kedveloknek_.../
nepitelet.hu/autok/lancia/thesis_2002/legrosszabb_szereto_is_jobb/
nepitelet.hu/autok/lancia/thesis_2002/az_esztetikum_sajatossaga/
Az ítéleteket nézegetve nem tűnt fel, hogy 2 kivételével mind 2010 előtti? Szerinted miért?
De mint minden romantikus álmodozónak, neked is csak azt tudom ajánlani: vegyél egyet!
fedél nélkül (törölt) 2014.07.28 12:54:00
@Pensiveus: Letört a foga, lenullázott egy tabletet, eltört egy telefont, benyelt egy büntetést - higyjük már el neki, hogy legalább a nyomorult alkatrésszel szerencséje volt...
Szabad az út az ittas kerékpárosok előtt. A rendőr nem büntethet, de döntöd el, alkalmas vagy-e. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
fedél nélkül (törölt) 2014.07.24 20:36:56
@bbwd: "a németek meg a belgák tudnak vezetni két sör után, az ő szervezetükben nem okoz negatív folyamatokat, a magyarokéban meg igen?"

De, okoz. Viszont ők meg tudnak állni két sör után.
(Lásd még a Madbalee által fent belinkelt térképet, ami erősen tükrözi, hogy hol van kultúrája az alkoholfogyasztásnak, és hol nincs.)
Zách Dani szomszédja, az utca kedvence, az idősek azon bölcs és mosolygós szemüvegén keresztül nézi a világot, akik valószínűleg többet láttak a rosszból, mint amit mi valaha is fogunk. Ezért nem csinálnak gondot semmiből, ami nekünk katasztrófa, sőt, csuklóból oldják meg…..
fedél nélkül (törölt) 2014.07.24 17:41:54
@tysland: ...vagy az üzemeltető lábát. De a lábprotézis majd biztos olcsóbb lesz, mint egy használt elektromos fűnyíró lett volna.
fedél nélkül (törölt) 2014.07.24 19:56:01
@Desmond77: Kár lesz bizony, ha a mekkmester tákolt szarja alól kirepülő kavics vagy üvegszilánk kiviszi az egyik szemedet.
Utolsó, vasárnap írott posztomban még csak azt ünnepeltük, hogy megérintettük Itáliát, igaz, rögtön fürdéssel kezdtük az alámerítkezést – bocs – azóta viszont már mélyebben járunk az országban. Hétfőn randa, esős idővel kezdtünk (de várjuk már a túránkat…..
fedél nélkül (törölt) 2014.07.23 19:27:39
Tegnap (de mire otthon a kollégák kiteszik a posztot, az olvasóknak már tegnapelőtt lesz) alapvetően sima utunk volt Budapestről Balatonföldvárra, ha leszámítjuk a pakolás kitalálásának kínos óráját. Sajna mire Földvárra értünk, a kocsi telefosta magát váltóolajjal, azt…..
fedél nélkül (törölt) 2014.07.22 12:56:10
@Hurri Kán: A maga idejében is szarnak számított, egy Prinz minőségibb és megbízhatóbb autó volt. Ezzel eljutni Rómáig szép teljesítmény lesz (irónia nélkül).
Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt felé a 49 éves Autobianchival, hátunk mögött a tableten filmbe bambuló két gyerekkel, az ő hátuk mögött azzal a szerény cókmókkal, amit egyáltalán vihetünk…..
Belsőség Íme a bizonyíték... 2014.07.16 11:00:40
...hogy nem csak a szánk nagy, amikor nyereményeket emlegetünk, melyeket csak nettó részvétellel haza lehet vinni. Ráadásul nem ám filléres, haszontalan vackokról van ez esetben szó, hanem négy, vattaúj Uniroyal abroncsról, melyek a lehető legjobb helyre kerültek, hiszen Adrienn…..
A szerkesztőségbe jár az angol Autocar hetilap, és mint minden külföldi papírújság, rendes késéssel szokott érkezni. Aztán még kell egy kis idő, hogy a kezembe akadjon. Hát tegnap megragadtam a június másodikai számot. Rögtön az elején a szerkesztői beköszöntő: hoppá,…..
fedél nélkül (törölt) 2014.06.26 08:36:42
@djpetee: Te tényleg nem érted, mi a különbség aközött, hogy megveszel egy autót készletről, meg aközött, hogy konfigurálsz és megrendelsz egyet, amit több hónap alatt gyártanak le neked, függően attól, mennyi megrendelésük van?
Amikor a Tiguan kijött, átlag fél évet kellett várni egyre. Mi ebben a hihetetlen? Itt még senki nem rendelt autót életében?
fedél nélkül (törölt) 2014.06.26 11:24:42
@djpetee: Miért, ott voltál, hogy tudod, hogyan bántak az ügyféllel? Vagy ha leír valaki valamit az interneten, az rögtön az objektív igazság?
Egyébként ha a kereskedő a feje tetejére áll, akkor sem lesz előbb kész az autó, mert nincs beleszólása a gyártásba. Mit is akartok a szerencsétlentől konkrétan?
fedél nélkül (törölt) 2014.06.26 11:39:49
@djpetee: Szeretném én látni azt a szerződést, amiben garantálták neki a kiszállítás időpontját :)
Tényleg olyan nehéz megérteni, hogy ilyen garanciákat nemcsak a magyar piacon, de sehol máshol sem kapsz?
A gyalogosvédelemre fogni mindent nem lehet, ellenben a filmes stáb megszívta volna a Rolls-t, amitől nem estünk hasra. Az Égéstér 125. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez...
fedél nélkül (törölt) 2014.06.26 08:29:12
@guszti: Az autóra nem töltesz le semmit, az appok a telefonon futnak és a navit használják külső kijelzőnek. Vagyis nem fogsz tudni óracsoportot rajzolni.
Belsőség Hátul hajt a kerék! 2014.05.28 20:28:59
Mai adásunk rendhagyó lett. Két sárga autó, két hathengeres motor, hátsókerékhajtás és karizma. Reméljük, tetszett. ..
fedél nélkül (törölt) 2014.05.29 11:31:34
@Autopeti: Pedig egyszerű a dolog: amikor kijön egy új modell, az mindig egy modern unalmas lelketlen műanyag trágyadomb, mert még dolgozik a csóróságból eredő frusztráció, és azt kompenzálni kell a fikázással. Ahogy esnek a modell árai használtan (plusz kijön az utód), és anyagilag elérhető közelségbe kerül, úgy lesz belőle gépszerű, izgalmas, emberközpontú, instantget, nyálcsorgatós ebbenmégvótanyag-autó :)

Ma a tízéves modellek az "utolsó igazi autók", tíz év múlva meg a maiak lesznek azok.
Történetek a múltból, Fuser-gate és egy kis BMW. Valamint a vásárolt érettségik. Az Égéstér 120. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
fedél nélkül (törölt) 2014.05.25 13:43:53
@living folk hero: "egyreszt a klima nem eleg hatasos masreszt nagy a zaj, megfajdul az ember feje"

Ne haragudj, te akkor a te kabriódnak elég szar a szélvédelme és a klímája. Normálisabb autókban van a klímában kabrióprogram.

@Sztavrosz_: "Egy rendes méretű gyári tolótető simán kárpótol a cabrio nyűgei helyett."

Ha ezt a sületlenséget komolyan gondolod, az életben nem ültél még kabrióban.

"Az örökös para hogy végighasogatják a vásznat"

Soha nem történt velem ilyen, de még csak az ismeretségi körömben sem. Szerinted az emberek késsel mászkálnak az utcán?

"a gagyi fűtés"

A fűtés speciel tökugyanolyan, mint a hagyományos autókban. A tető sem szigetel sokkal rosszabbul, mint a papírvékony tetőlemez (egy autóban eleve csak addig van meleg, amíg megy a fűtés). De akit ez zavar, vehet télre hardtopot az autójához, akkor aztán végképp semmi különbség nincs, és a vásznat is kíméli.

"az elveszett csomagtérliterek"

Ha fent van a tető, a veszteség minimális, és két személynél a hátsó ülésre is pakolhatsz. De igazából ez többnyire mindegy, mert nyaralásnál a csomagjait úgysem hurcolássza az ember kabriózáshoz, hanem a szálláshelyen hagyja. Napi használatnál meg nem hurcolsz koffert.

"elöregedett vászon stb."

Tisztítani és impregnálni kell rendszeresen, lekenni a kédereket, nem elrakni vizesen, stb. Ápolni kell, ennyi a nagy titok.
fedél nélkül (törölt) 2014.05.27 20:27:54
@Sztavrosz_: "95-ös escort, UAZ, vászontetős felícia."

Ezek kb a létező legszarabbak, ezekből aztán messzemenő következtetéseket lehet levonni :)
Amúgy tényleg nem zavar a tolótetőnél, hogy háromszor olyan zajos és huzatos mint a kabrió, mert a légáramlat útjában van a tetőlemez éle? A nap meg max az alkarodat éri.

"Az említett escorton évente 2X 3X végigvágták a ponyvát és kitépték a magnót"

Szerintem költözz el Borsodból :)
A Google néhány évvel ezelőtti bejelentéséig a vezető nélküli autók a sci-fi kategóriájába tartoztak. Aztán pillanatok alatt megváltozott minden, és az autógyártók és technológiai cégek egymást túllicitálva próbálnak vezető szerepre törni ezen a területen. Az…..
fedél nélkül (törölt) 2014.05.25 15:12:34
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Azt hiszem, írtam már, talán épp itt, hogy a 250-es limit bizonyára azért iktatható ki, mert a BMW ezt lehetővé teszi. "

Erre jól ráéreztél, ez egy gyári opció, amit hivatalosan csak az M-modellekhez kínálnak (máshol nem is lenne értelme, mert a modelljeik többsége nem éri el a 250-es végsebességet). Mint ahogy az övcsipogás kiiktatása is az, bármelyik modellhez kérheted (szinte bármelyik gyártónál). Szóval a gyár által definiált interfészeket kihasználni nem túl nagy kunszt.

@monddazigazatmar: "Ne menjunk ebbe bele."

De menjünk bele, mert láthatóan féltudással kardozol itt.

"Nem azért teszik bele a limitet, hogy ki lehessen venni belole."

De, a Vmax kiszedése történetesen gyári opció, szoftveres interfész van rá. Ehhez képest az olyan dolgokhoz, mint a kabrióknál a tetőnyitás sebességlimitjének kiiktatása, külön modulokat árulnak, amik meghamisítják a sebességjelet - mert erre nem definiált szoftveres interfészt a gyártó, ők pedig nem bírtak rájönni, mit kéne a tetőmodul programjában átírni. Pedig a motorvezérlőhöz képest a tetőmodul egy kőbalta.

"Ahogy bankok honlapját is fel tudják törni"

A honlapoknak semmi köze a banki rendszerekhez, külön szervereken futnak. Majd szólj, ha egy bank 24 órában felügyelt és auditált számlavezető rendszerét sikerült feltörnöd úgy, hogy nem kaptak el azonnal.

"úgy a kocsi BC-jét is meg lehet oldani."

A BC a műszercsoport egy szoftveres funkciója, a fogyasztást és a hatótávot méri. Mit kéne feltörni azon?

"Mi az, hogy a legkisebb piszkálásra megálljon? Ezt úgy szokták csinálni, hogy lementik az egészet, átírják, és visszatöltik."

Le vagy maradva pár évtizeddel. Sok modulban MD5 signature check van ma már, még a program betöltése előtt ellenőrzi a bootloader, hogy manipulálva lett-e a program. Buherált programot flashelhetsz rá házilag, de a piszkált szoftverre már nem tudod visszarakni a gyárit, ezért az első szervizlátogatás alkalmával megbuksz. Ráadásul ma már a hivatalos szoftvert sem kapod meg offline. Rá kell kötnöd az autót a teszterre, ami azonosítja az összes modult az autódban, sorozatszámokkal, gyártási dátumokkal, hardvervariánsokkal, szoftververziókkal és vizsgálóösszegekkel bezárólag, és ha konzisztens az autó a gyár szervere szerint, akkor indul meg a letöltés a teszterre egyáltalán.

Maradjunk annyiban, hogy az autók szoftverezése már kurvára nem úgy megy, mint a 80-as években, amikor bármelyik pistike kicserélte a fogalatos EPROM-ot.