Regisztráció Blogot indítok
Adatok
idegen a földön

0 bejegyzést írt és 51 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Itt volt a megoldás végig az orrunk előtt, csak nem vettük észre. Ne folytassuk a XX. század balszerencsés hagyományát! (Mi a század legnagyobb hajószerencsétlensége? Hogy elsüllyedt a Titanic, az Aurora meg nem.) Mindenki csinálja azt, amivel nagyobb hasznot hajt: az Aurora süllyedjen el, a Titanic…..
idegen a földön 2021.02.24 07:11:12
@bozon: Jelenleg a nagykörúton a jelzőlámpák 60 és 90 másodperces ciklusidővel dolgoznak. Csúcsidőben kétpercenként követik egymást a villamosok a körúton. Ha keresztirányba beraksz egy villamosvonalat a népszínház kereszteződésnél - ahol egy váltó miatt amúgy is 15-el halad át a combino - borítékolható a zavartatás.

A Blahánál az átépítésnél elveszik a Nyugati-Keleti balra kanyarodási indirekt forgalmi kapcsolatot, arra hivatkozva, hogy a közösségi teret kell növelni. Lámpaváltásonként jellemzően 1-2 autó ment ebbe az irányba. Most meg a villamos miatt mégiscsak csökkenthető a közösségi tér, és nem is olyan fontos a közösségi tér, illetve majd lesz máshol.

Astoriánál nem érezhető közúti hatás? Erre azért kiváncsi lennék, hogy mire alapozva állítod ezt. Abban a kereszteződésben mindig van közúti forgalom. egy percig megy a kelet nyugat irány, egy percig az észak dél. Most be akarsz rakni egy elemet, ami blokkolja minimum egy percig a kelet-dél irányt. Majd kijelented fellengzősen, hogy nem drasztikus a hatás. Végülis, csak az jelzőlámpa időalapjának a felét veszti el a Ferenciek-Keleti, illetve a Kálvin-Deák irány.
Ha az általad írt becsatlakozás kerül megvalósításra, akkor a mostani északi villamosmegállóval mit kezdesz? Átrakod délre? Jó sokat kell majd gyalogolni a népnek a metrótól/hoz, nagy lesz az öröm. Illetve a vágánykapcsolatok miatt az aluljáróhoz is hozzá kell nyúlni. Illetve hogy kezeled le villamos járműosztályozó nélkül a kereszteződést?

De hagyjuk abba az építőmérnökösködést, közlekedésmérnökösködjünk egy kicsit. A legfontosabbről még nem esett szó.
Mennyi utas igényli ezt a desztinációt? Van ekkora utasigény arra, hogy a népszínház utcát/kőbányát összekössük egy ilyen villamoskapcsolattal Dél-Budával? Ezeket az utazási igényeket nem szolgálja ki a 4-es metro, 4-6os villamos, esetleg 1-es villamos? Szerintem igen, sőt esetenként sokkal jobb eljutási idővel.
Vegyünk egy példát, Kosztolányiról mennék a Orczy térre. Jelenleg 30 perc 37v-7, illetve 33 perc 114-4M-28villamossal (futár adatai alapján). Mennyi lenne ez az általad viziónált villamosjárattal? jelenleg 15 perc a Kosztolányi-Astoria, és 13 perc a Orczy-Népszínház (összesen 28 perc). 2 perc alatt nem tudna az új villamospályán az Astoria-Blaha távot, ergo még a most elérhető eljutási sem tudná hozni az új villamosjárat.
Gabi egy nagyon tanulságos történetet küldött nekünk, amit minden jelzáloghitellel rendelkező olvasónak érdemes átnézni. A hitelajánlatban szereplő előtörlesztési díj elengedése valahogy elfelejtődött a végtörlesztést követően, de ez nem volt annyira egyértelmű, így Gabinak rendesen utána kellett…..
Tisztelt Elnök-vezérigazgató Úr!   Először is engedje meg, hogy kinevezése alkalmából gratuláljunk Önnek és sok sikert kívánjunk a munkájához! A vasút és azon belül a MÁV-csoport régóta jelentős problémahalmaz az ország számára. Az elmúlt 10-15 évben a sok infrastrukturális fejlesztés, és a…..
idegen a földön 2018.09.20 09:01:08
1. Társadalmi egyeztetés és széleskörű nyilvánosság

Nem a MÁV csoport az, aki eldönti, hogy mikor és merre közlekedik a vonatokkal.
Mindent az állam rendeli meg a közszolgáltatást a MÁV-Start-tól, a KTI útján. Ők azok, akik a MÁV-Start menetrend tervezetét felülvizsgálják, és megrendelik. A társadalmi egyeztetést, meg a nyilvánosság bevonásával végzett vita megszervezése véleményem szerint nem a szolgáltató, hanem a megrendelő feladata kellene legyen. A szolgáltató keze meg van kötve, hiszen a közszolgáltatási szerződésben le van betonozva a megrendelt teljesítmény, és minden évben bázisalapon történik a módosítás (jellemzően vonatkilométer csökkentés). Az országos ITF meghasalásának egyik oka éppen ez, a megrendelő (Állam) nem vállalta a plusz teljesítmény finanszírozását.
Úgyhogy ez ügyben tessék a Thán Károly utcában érdeklődni

Járműgazdálkodás rendbetétele

A használt vasak beszerzése szerintem zsákutca. Lásd BKV esete. Többéves, következetes beszerzési stratégia kell.

Gyorsabb eljutás, kevesebb átszállással, ütemesen

Lásd fent. Ha az állam megrendeli, akkor lesz kétóránként IC Zegre.. Zalaegerszegre amúgy nem kell kétóránként IC, mert nincs annyi utas. A Start nem fogja javasolni, mert vonatkilométer korlát van. Leegyszerűsítve: javasol a START egy új vonatpárt Zegre (500km), akkor ezt máshol ki kell spórolnia. Vegyen le 5 vonatpárt az esztergomi vonalról, hiszen félóránként jár? Ha már korlátos a keret, akkor ott járjon a Start, ahol utas is van.

Határon túlra történő közlekedés fejlesztése

Lásd fent. Nincs rá különösebb igény. Néha ötévente elindítanak egy-egy vonatpárt nagy csinadrattával. Majd pár év múlva csendben megszűnik, mert nincs utas.

Mindenképpen változtatni kell azon a gyakorlaton, hogy a MÁV-os vezetők soha nem utaznak vonattal.

Ilonka elég gyakran utazott vonattal (a 70-es vonalon ingázott)...

Az imént felsorolt problémák megoldásában szakmai szervezeteink bármikor készek segítséget adni a magyar vasút különböző területeinek.

Hát, ha ennyire van csak tisztában a szakmai szervezeteik az alapdolgokkal, akkor milyen segítséget is tudnának nyújtani?
A Google Mapsen a Rákóczi téri (valójában Józser körúti) nagyposta képén a melléküzletági termékeket bemutató gondolák tömkelege mellett az a legfeltűnőbb, hogy egy nagyon szépen felújított, hívórendszerrel is modernizált postáról van szó.  Ki gondolná, hogy XXI. század ide, 2018 oda, a korszerű…..
idegen a földön 2018.07.11 17:31:50
@Xaethoo: +1
Ami vacak egyből szemét is? És ha igen, azt hol kell kidobni? A menthetetlennek ítélt darabot a bolt nyilvanos kukájába hajítani például ér? Kedves Homár! Szeretném megosztani veletek a MarketWorldnél történt kalandomat és kikérni a véleményeteket. Előre szeretném leszögezni, hogy egy alig több…..
idegen a földön 2017.12.21 19:38:05
@Van_mikrohullámú_sütőtök?:
25% borravalót adtál a futárnak, és te kértél elnézést?
Akkor biztos nagyon elégedett voltál ezzel a kiszolgálással...
Rosszul hangzik a címbeli mondat? Rosszul bizony! És lehetséges, hogy így járjon valaki? Megkérdeztük. Sziasztok! Aug. 22 én vásároltam a Telenornál egy Samsung Galaxy S8+ készüléket. A telefon IP68 szabvánnyal rendelkezik, szóval por és vízálló. 2 napot használtam, 2.napon…..
idegen a földön 2017.09.15 16:45:27
@CID......:
Nem, nem érted. A sim kártya csere mióta üzemszerű bekapcsolt telefonnál?

Az értelmezés szabványok esetén meg elég egyszerű dolog. El kell olvasni. Vedd meg, vagy neten keress utána. Ennyi.
De még a Samsung oldalán is ez áll:
"* A Galaxy S8 és S8+ telefonok IP68 tanusítvánnyal rendelkeznek, ami azt jelenti,hogy ellenáll a pornak és a víznek 1,5 méteres mélységig, maximum 30 percig."

Igen, nem véletlenül hagytam a csillagot az elején. Mert mióta a mobiltelefonos cégek is felteszik marketing okokból a specifikációkba az IP 68-at, egyből megjelent a * is utána…

Meg mint látjuk, a support is egyből hárítja, és ügyfélhibát emleget (meg jópár itteni posztoló).
"Hát hülye vagy, hogy víz alá meríted a telefont, telefont víz alá noooormális?"
Csak éppen a gyár állította a termékéről, hogy lehet, és kibírja.

Többen is írtátok, hogy egy telefon sose lehet olyan kialakítású, hogy víz alatt is lehessen használni. Szemlélet alapján én is ezen az állásponton vagyok. Akkor mi a fenének kamuzza be a cég az IPx8-at? Akkor legyen IPx4 (fröccsenő víz) oszt jónapot.

Emlékezzünk a Volkswagenre. Állított egy károsanyag kibocsátási értéket a termékét illetően. Kiderült, hogy hazugság. USA-ban Mindegyik kocsit vissza kellett hívnia, és nem adhatott el többet az érintett motorokból. Majd kapott akkora bírságot, hogy elég nagy fejvakargatást okozott Wolfsburgban, majdnem be is dőltek.

Mindkét esetben megtévesztőt állított a cég. Ez a telefonos genyóbb, mert a termék is tönkremegy, ha az ember elhiszi a marketing maszlagot.
Az Erste azt mondja, hogy érti az ügyfeleit és igényeiket. A hozzánk érkező levelek ezt nem annyira támasztják alá. Például miből gondolják, hogy bárki szeretne érvényes bankkártya nélkül maradni hirtelen? Kedves Tékozló Homár Csapat! Az augusztus 2-ai Erste Joker hitelkártyás bejegyzés…..
idegen a földön 2017.09.12 16:17:49
@Padli: Igazad van. Éves szinten kb 50 ezer forintnyi visszatérítést kapok az Erstétól (vö talált pénz). Megérdemlem...

Nekem nem tiltották a Joker hitelkártyámat, ma is vígan használtam.
A magyar munkahelyen nagy részén,- elsősorban a közszférában, az állami vállalatoknál, de a magyar vállalkozások jelentős részében is,- jellegzetes szélső-jobboldali, ultrakonzervatív felfogás jut érvényre. Megjegyzem, hogy az egyén szintjén ez a felfogás nem mindig esik egybe a pártpreferenciákkal,…..
Ma a világon mindenhol Bhopálra emlékeznek, a történelem legsúlyosabb vegyi katasztrófájára, és annak helyszínére, valamint az éjszakára, amikor több ezer ember arra ébredt, hogy nem kap levegőt, és kibírhatatlanul ég a szeme. A gyilkos üzem képei következnek...
NemGogol A malőr 2016.10.18 11:03:37
Holjencsik Bertalan aszfaltügyi államtitkár a tekintélyes emberekre jellemző minden tulajdonsággal bőségesen fel volt vértezve. Grandiózus termete, a hozzá tartozó busa fejmérettel, szigorú tekintete, hanghordozása, öltözködése, még kimért járása is mind ezen feladat szolgálatában állt. Holjencsik…..
Olvasónk hitelével és a hozzá kapcsolódó lakásbiztosítással nem csak lakhelyet szerzett magának, hanem élethosszig tartó ügyintézést is. Szerencsére legalább ismétlődő típusút, így a sokadik körben már rutinosan megy banktól szövetkezeten át másik bankig ugyanazokkal a papírokkal és igazolásokkal.…..
idegen a földön 2016.08.31 21:57:49
@kozkozkoz:

Ha leég a lakás, akkor fizeti a közös képviselet által kötött biztosítás.
Ugyanis az is egy biztosítás, amit mindenképp fizetnie kell, hiszen a ház eldöntötte, hogy az kell neki...
De miért fizessen két biztosítást?
Káreset esetén csak az egyik kötvény fizet.
De abban is biztos lehetsz, ha egy ingatlanra két biztosítás él, akkor káresemény esetén egymásra fognak mutogatni, hogy fizessen a másik biztosító. Kb 3-4 év polgári per alatt ki is lehet bogozni egy ilyen szitut.
Nagyon olcsó, nagyon drága, nagyon szép, nagyon ronda, vicces, esetleg röhejes. Olyan tulajdonságok ezek, amik kiemelhetnek egy lakást a sokaságból és kíváncsiságot ébreszthetnek az ingatlankedvelőkben és azokban, akik éppen leendő otthonukat keresik. Mai bejegyzésünkben nem ezekről lesz szó. Átlag…..
idegen a földön 2016.06.21 16:22:00
@generic.nickname: IKEA mindenhol :-)
JogÁsz Síron túli hűség 2016.02.22 16:30:42
A megható cím ellenére senki se várjon valami romantikus történetet. Romantika ott van, ahol a hűség a sírig tart. Tudják, az ásó, kapa, nagyharang…, míg a halál el nem választ. De nem így van ez a kiváló, együttérző, kultúrált Magyar Telekomnál. Tudják, amelyiknek a szlogenje: „együtt veled”. És…..
Uber driver Hát, ez ennyi volt... 2016.02.20 02:51:12
Leszedték az elso Uber rendszámot Úgy érzem srácok, ez ennyi volt... aki ezek után is beül vezetni, annak valószínűleg a.) nagyon kell a pénz, de leginkább b.) elmentek otthonról. Talán majd egyszer eljön az a világ, amikor nem másfél év után sikerül betiltani egy olyan szolgáltatást, amire…..
idegen a földön 2016.02.21 08:22:29
@Burgermeister: Én szoktam oszkározni. Ők ez tették ki minap:
blog.oszkar.com/a-telekocsizas-es-a-hatosagok/
Fő különbség az über, és a telekocsizás között, hogy nem profitszerzés a célja (csak utazási ktscsökkentés), illetve a a sofőr utas nélkül is megteszi a meghirdetett utat.
Ez jelenleg még nincs céltáblába véve.
A taxisoknak nem konkurencia, MÁV/Volán meg nem harcol.
Elérkeztünk tehát idáig, akik még mindig velem vannak, most megkapják megérdemelt jutalmukat, hogy eddig kitartottak, akik pedig most csatlakoznak azok itt és itt felvehetik a történet fonalát. Miről lesz szó ebben a posztban? Konkrétan diétánk alapját, a ketózis nevű élettani folyamatot fogjuk…..
Részeg munkatársak, zavarba ejtő játékok, vagy egyszerűen az erőltetett jókedv. Mindannyian belefutottunk már néhány rémes jelenetbe karácsonyi céges bulin. Alison Green, az ”ask a manager” blog szerzője arra kérte olvasóit, írják meg neki ennél is kellemetlenebb…..
idegen a földön 2015.12.18 07:42:51
Minap volt nálunk évzáró összejövetel, valamilyen ingyenkajával.

A menetrend ez volt:
13:00-kor az ebédlőben össze lett csődítve kötelező jelleggel mindenki, aki ahhoz a szolgálati helyhez tartozik (minden telephelyről). Kb. 150 főről van szó, az ebédlőben kényelmesen le tud ülni kb. 90 fő.

Diszkréten szól a háttérből demjénrózsi, hogy a "szerelemvonatból nincs kiszállás". Konkrétan nem hittem el, hogy 2015-ben ezt kell hallgatni...

14:00-ra beesik a capo di capo. Elhalkul a "trabantonszállniélvezet", pedig már vártam az amuri partizánok dalát.

Majd a kisfönök üdvözöl mindenkit, és hatalmas ő-zés közben, 18szor belegabalyodva a cirkalmas körmondataiba átadja a szót a nagyfőnöknek.

A nagyfőnök is vérszemet kap, ő is ő-zéssel hablatyol valamit valamilyen átszervezésről, meg hogy lesz eu-s pénz, és habzsi dőzsi, kánaán lesz a 2016-os év. Ez eltartott 15:00-ig...

Ez azért is volt kínos, mert pár embernek kettőig tartott a munkaideje, de ugye a nagyfőnök beszédje alatt lelépni gáz. Főleg egy olyan teremből, ahova másfélszer annyi embert zsúfoltak be, és ha kimennél akkor mindenkit fel kell állítani.

15:00kor elkezdték a kaját osztani.

Mint minden évben, most is tányérba porciózott pörkölt volt, amit két titkárnő osztott ki 150 embernek, a fent említett zsúfolt teremben.

Fél órára rá, ez azért is volt gáz, mert elkezdett keveredni az embertömeg.
Ugye volt a "faszomapörköltbe-lekésemvonatot-gyerekértkellmenni" csoport, akik mentek volna elfelé. Volt a két szerencsétlen amatőrpincér. Voltak akik már rég végeztek a kajával, és csatlakoztak az első csoporthoz. Akik meg nem kaptak még kaját, azok meg kínjukba elkezdtek sörözni, meg borozni éhgyomorra, úgyhogy lett egy "akácosúúúthavégigmegyekrajtaén" társaság is.

Szóval kialakult egy remek Laokoon szoborcsoport 100 fővel, pörkölttel szesszel.

A pörkölt természetesen szar volt, de ezt a szagokból le lehetett vágni. Mert ugye a Pista főzött (akit nem engedtek el korengedményes nyugdíjba, nem csodálkoznék ha belefőzött volna valami meglepit). Én ezek miatt nem is mertem/akartam enni belőle...

Másnap panaszkodott is mindenki, hogy fáj a gyomra, és egész éjjel hányás/fosika volt a program. Plusz ugye csúcsforgalom az illemhely környékén. Dél körül már a budik úgy néztek ki, hogy inkább kimentem ebédelni egy kajáldába, és ott intéztem el a dolgomat.

Még az a kolléga is kidőlt, akinek a kedvenc kajája a betonkeverős gyrosz, és általában mindig elkéri és megeszi kiszőrösödött/kidobásra itélt felvágottat a hűtőből.

Szóval nálunk is van szopás a bulin, de nem az az élvezetes, amit itt többen is leírtak. Becsüljétek meg!
Én most csendben elvonulok irigykedni valamelyik sarokba...
Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot.   Tisztelt Munkahelyi Terror blog!    Egy csöppet kétségbeesetten…..
Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot   Tisztelt Munkahelyi Terror blog!   Jogilag ma, Magyarországon,…..
idegen a földön 2015.10.25 14:28:52
@Online Távmunkás: A kérdésed jó. De a posztoló kifejtette az álláspontját: Mert 2015 van, nem 1995... :-)
Ubulék első és lehet, hogy egyben utolsó utazási irodás nyaralása nálunk kötött ki, ráadásul úgy tűnik, nem jogosan. Ettől függetlenül a Green Travels pukkadjon meg. Hogy lehet bárkit nyaralás idején hajnali 3-as kelésre kényszeríteni??? (A csudiszép mesés térkép…..
Sorra lépnek le Magyarországról azok, akiknek van Nyugat-Európában használható tudása: a hazai hiányszakmák listája sajnálatos módon hónapról hónapra csak bővül. Folyamatosan vándorolnak ki az orvosaink, az informatikusaink és a mérnökeink. Újabban nincs már elég hentes,…..
idegen a földön 2015.10.03 17:27:14
@monddazigazatmar:

Most hogy jön ide Orbán?

Mondani meg bármit lehet.
Érdekes, ő se CNC esztergályosnak küldte a fiát. Ráchel se varrónő. Akkor most mi van?
idegen a földön 2015.10.03 18:17:07
@James Dean:

A mekibe azért nem ment el dolgozni, mert oda sem vették fel. Érettségije volt csak, és a felsőoktatásban lévő diákokkal voltak tele az éttermek. De tény, én se örültem volna ha sikerül elhelyezkednie, mert ott nem sok karrier lehetősége lett volna későbbiek során. Míg a kereskedelemben jóval több.

Két hétre én is kaptam Ausztriában 800 eurot, pedig csak málnát szedtem nyári szabim alatt :-)
(Ha nincs csaj, akkor minek nyaraljak, inkább keresek egy kis zsét alapon :-) )
Ja, és mellékesen ennyit a diplomásoknak mi ciki, és mi nem vesszőparipádról.

És ott beszélgettem az osztrák szedőkkel (nyelvgyakorlás) , Ausztriában 1800 euro alatt csak a magyar fogadja el az állást :-P Panaszkodtak is ránk nagyon...
Az egyik ki is fejtette, hogy miért. Mert 1800 eurobol 600 az elvonás (adó, nyugdíj TB), 600 a megélhetés (lakás, kaja), 600 a minden egyéb (autó, megtakarítás, szórakozás, ruhák, nyaralás). Ha kevesebbért elvállalnák, akkor a harmadik rész rovására menne, de akkor minek dolgozni?
Náluk ilyen a mentalitás...

@monddazigazatmar:

Most nem azért, de egy pénztárosi/eladói melóhoz miért kell szakmát tanulni? Főleg a mai világban, amikor nem kell fejben tartani az összes motyó árát?

"Húzkodd a vonalkódot, és ne fogadd el az 54ezrest fizetőeszköznek."

Erre miért is kell több hónapos tanfolyam? (én láttam az exem boltvezetői tananyagát. Aki az ott leírtakat nem tudja alapból szégyellje magát :-)

Az átlagjózsi is meg tudja oldani a Tescoban az önkiszolgáló pénztárban.

Az ilyen állásoknak belépő állásoknak lenni. Ahova papír nélkül el lehet helyezkedni, és ha van rá erő és akarat el tudjon indulni a létrán felfelé (tanfolyamok, vagy belső képzések révén).

Ha egy cég azt mondja, hogy Bélára rá merem bízni a boltomat, mert szerintem alkalmas rá, akkor miért követeli meg állam bácsi az OKJ-s fecni meglétét?
idegen a földön 2015.10.03 18:31:04
@pamut:

Igazad van, eltűnt a magyar munkaerőpiacról több százezer ember. Vegyesen minden klaszterből, és szakmunkásból, meg diplomásból is.
Abban is igazad van, hogy ez a legfőbb ok, hogy az egyensúlyi helyzet megbomlott.

De ezt a munkaerőhiányt lehet más módon is csökkenteni (nem megszüntetni !). Egyik ilyen például a munkahelyi bejutási feltételek lazítása.

A fizetések kapcsán is egyezik a véleményünk. Nagy gond a hatalmas állami elvonás. Hivatalosan bejelentve 150 nettó az a cégnek 320-ba kerül... "Demagógia on" Mert kell a pénz focira, 4 milliárd/km autópályára, és így tovább "demagógia off"
Belsőség Heti merítés 2015.07.12 10:39:01
A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve. A majdnem személyautó Vállalkozáshoz kellett egy autó, ami jó az adók miatt, és lehet cuccolni is vele. Mivel Fordokat nyúzunk már vagy öt éve, és a közel 1,5…..
idegen a földön 2015.07.12 18:11:26
@Csalfa Romeo:

Az Amarokok amiket látsz jellemzően céges autók. Főként állami céges beszerzések, ahol a PoHu-t illet kihozni nyertesnek...

120k van abban amit én hajtok. Főként autópálya, tempomattal. Terep is sűrűn előfordul.
Előtte Ranger volt, ahhoz tudom hasonlítani.

A kocsi egyben van. Kényelmes vezetni, jól be tudom magamnak állítani a pozíciót. Hátsó sorba is van hely, és nemcsak pigmeusoknak (Ranger-be én konkrétan alig tudtam hátra beülni, 46-os lábam elakadt a szűk ajtónyílásban).

Az Amarok tényleg bírja az autópálya tempót probléma nélkül. Rangert nem hajtottam 110 felett, mert sok volt neki. Ez azért országjáráskor sok időt jelent.

Terepen nem olyan jó mint a Ranger volt. A nagyobb külméretei miatt hamarabb leállok (szigorúan nézik a kocsi sérüléseit, nem akarok fényezést fizetni). Illetve kevésbé nyomatékos a motor, asszem kétliteres turbódizel van benne. Ezzel a motorral egyszerűen kevés komolyabb terepezésre.

Fogyasztása a fenti üzemmódban 9-10 liter. Korábban inkább 8-9 liter volt, de most megy szervizbe, remélhetőleg kicserélik a légszűrőt, nemcsak számlázzák.

Eddigi gondok:

20k-nél kettős-tömegű csere, még gariban. Megint elkezdett hangja lenni...
A váltó néha akadozik, nehezebben veszi az egyest (szerintem szinkrongyűrű elkopott).

Ha még valamire kíváncsi vagy, kérdezz nyugodtan.
idegen a földön 2015.07.13 10:56:50
@Csalfa Romeo:

Valószínűleg egyedi eset lehet. Nálunk a cégnél tízes nagyságrendben vannak Amarokok, és egyiknél se fordultak a cikkben leírtakhoz hasonló hibák.

A többi típust meg nem ismerem annyira, hogy össze tudjam hasonlítani (csak a Rangert, meg az ősrégi Hiluxot).

Az Amarok inkább személyautó mint terepjáró (nyomatékszegény motor, de nagy utazósebesség). Ez nem Somogybabodra készült, hanem inkább útra.

Egy ilyesmit összehozni a VW hátterével, tapasztalatával nem tűnik nagy truvájnak.
Azért nem szabad különösebben hasraesni attól, hogy 120k-t nagyobb gond nélkül letudott egy haszongépjármű, 80%-ban autópályázva.