Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Valeas

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem hittem volna, hogy egy mobile bundle lesz az első nagyobb dobás amiről írni fogok, de a Humble Bundle 10. androidos csomagja kifejezetten jó lett. Az 1 dolláros pakkot mindenkinek ajánlani tudom, a nagyobbat leginkább RPG rajongóknak vagy esetleg tower defense…..
Mi sem akarunk kimaradni az év eleji listapornóból, pláne hogy a blogban már hagyomány, hogy megkérjük a magyar játéksajtó egy-egy prominensét, mondjon véleményt az elmúlt év legjobbjairól (korábbi évek itt: 2010, 2011, 2012, 2013). Ezúttal hat kiváló férfi osztotta meg…..
jateknaplo.blog.hu Dead Rising 3 2014.10.06 11:09:00
A Dead Rising harmadik részét azzal reklámozták be, hogy itt az első ténylegesen olyan zombis játék, amely igazi filmes hangulatot tud teremteni azzal, hogy egyszerre több száz egyedi zombit láthatunk a képernyőn. A játék az elsők között volt az Xbox exkluzív címek között és…..
Ismét eltelt egy év a blog életében is. Ötszáz poszt után most itt egy újabb alkalom az ünneplésre! Még mielőtt belemennénk a sorsolás részleteibe, előtte még egy kis felhívásra szeretnék mindenkit bíztatni.Jó pár hónapja eszemben volt, hogy elkészítek egy fotót a póló…..
Valeas 2014.09.26 14:16:59
A GamerGate-poszt alatt volt egy érdekes szál a kommentek között arról, milyen skála szerint, hogyan lenne érdemes értékelni a játékokat. Ugye több lapnál kialakult a gyakorlat, hogy százas skálán 60% alá nem nagyon lőnek (vagy 10-es skálán 6 alá), de hasonló tapasztalható a…..
Valeas 2014.09.18 13:33:24
A pontozás úgy hülyeség, ahogy van. A metacriticnek, meg a többi hasonló förmedvénynek el kellene tűnnie, csak a piac kárára vannak, ld. pl. fejlesztői bónuszok ettől függővé tétele, jó folytatások lelövése, stb.
Semmi értelme a pontozásnak, helyette inkább a Pro-Kontra dolgokra kellene koncentrálni egy játéknál, és ez alapján dönténé el mindenki, hogy akar-e/képes-e együtt élni az adott játék hibáival.

Lehet, hogy egy játék kb. 60%-ot kapott, de a Kontra érvek között pont olyan dolgok vannak, amik engem piszkosul nem érdekelnek (multiplayer hiánya, nem újrajátszható, esetleg gyengécske grafika, ami amúgy stílusos és a játék egészét tekintve jól átgondolt).
Így van egy gyenge pontszámot kapott játék, és ha csak annyi agyam lenne, hogy a pontszámokat nézem, akkor kihagynék egy olyan játékot, aminek a "negatívumai" engem egy csöppet sem zavarnának és egy nagyszerű élményben lehetne részem.

Sajnos nem egy ismerőstől hallottam ezt, hogy "óóó ez 85% alatt van, biztos szar, ki sem próbálom".
Szóval aki csak a pontozásra építkezve dönt, azt nagyon tudom sajnálni.

Metacritic user rating részét páran hasznosnak vélik találni, ám sajnos ez nem igaz. Az az általános vélekedés ezzel kapcsolatban, hogy nem véletlenül született annyi negatív user értékelés, ott bizony a játékkal valami komoly gond van, ami igaz, a megjelenés utáni pár hetes időszakra!
Ám főleg a PC játékoknál az ember jobban jár, ha türelmes (alacsonyabb ár és patchek folyama idővel), így ha valami a megjelenéskor para volt (Diablo 3-mal egy hétig nem lehetett játszani kb., mert leterheltek voltak a szerverek..), mert pár héttel/hónappal később valószinüleg már nem ez a helyzet.

Ezzel megint visszakanyarodtunk ahhoz, hogy a Pro-Kontra dolgokra kell fókuszálni, mert ha a Kontra között valami játék design-nal vagy alap mechanikával kapcsolatos hatalmas félretervezés van, vagy a sztori van totál elrontva (tuti van akit ez érdekel), azt nagy eséllyel nem fogják kipatchelni (kivétel pl. Diablo 3 első kiegje, azzal az alapjáték baromságait eltörölték nagyrészt), ám ha csak pár kisebb-nagyobb bugról van szó, azok jó eséllyel javítva lesznek - nyilván itt is vannak/lehetnek kivételek.

Nagyon örültem ennek a cikknek, köszi Stöki.
Valeas 2014.09.18 13:34:23
A pontozás úgy hülyeség, ahogy van. A metacriticnek, meg a többi hasonló förmedvénynek el kellene tűnnie, csak a piac kárára vannak, ld. pl. fejlesztői bónuszok ettől függővé tétele, jó folytatások lelövése, stb.
Semmi értelme a pontozásnak, helyette inkább a Pro-Kontra dolgokra kellene koncentrálni egy játéknál, és ez alapján dönténé el mindenki, hogy akar-e/képes-e együtt élni az adott játék hibáival.
Lehet, hogy egy játék kb. 60%-ot kapott, de a Kontra érvek között pont olyan dolgok vannak, amik engem piszkosul nem érdekelnek (multiplayer hiánya, nem újrajátszható, esetleg gyengécske grafika, ami amúgy stílusos és a játék egészét tekintve jól átgondolt).
Így van egy gyenge pontszámot kapott játék, és ha csak annyi agyam lenne, hogy a pontszámokat nézem, akkor kihagynék egy olyan játékot, aminek a "negatívumai" engem egy csöppet sem zavarnának és egy nagyszerű élményben lehetne részem.

Sajnos nem egy ismerőstől hallottam ezt, hogy "óóó ez 85% alatt van, biztos szar, ki sem próbálom".
Szóval aki csak a pontozásra építkezve dönt, azt nagyon tudom sajnálni.

Metacritic user rating részét páran hasznosnak vélik találni, ám sajnos ez nem igaz. Az az általános vélekedés ezzel kapcsolatban, hogy nem véletlenül született annyi negatív user értékelés, ott bizony a játékkal valami komoly gond van, ami igaz, a megjelenés utáni pár hetes időszakra!
Ám főleg a PC játékoknál az ember jobban jár, ha türelmes (alacsonyabb ár és patchek folyama idővel), így ha valami a megjelenéskor para volt (Diablo 3-mal egy hétig nem lehetett játszani kb., mert leterheltek voltak a szerverek..), mert pár héttel/hónappal később valószinüleg már nem ez a helyzet.

Ezzel megint visszakanyarodtunk ahhoz, hogy a Pro-Kontra dolgokra kell fókuszálni, mert ha a Kontra között valami játék design-nal vagy alap mechanikával kapcsolatos hatalmas félretervezés van, vagy a sztori van totál elrontva (tuti van akit ez érdekel), azt nagy eséllyel nem fogják kipatchelni (kivétel pl. Diablo 3 első kiegje, azzal az alapjáték baromságait eltörölték nagyrészt), ám ha csak pár kisebb-nagyobb bugról van szó, azok jó eséllyel javítva lesznek - nyilván itt is vannak/lehetnek kivételek.

Nagyon örültem ennek a cikknek, köszi Stöki.
jateknaplo.blog.hu 500. poszt 2014.06.30 11:53:28
Egyszer véletlen megláttam, hogy közel az ötszázadik, akkor teljes erővel rákészültem és az utóbbi hetekben csak ezen járt az agyam. Körbekérdeztem a többieket is és egyértelmű volt a válasz: meg kell ünnepelni, hiszen ez egy igazán szép eredmény. Amikor elkezdtem a blogot,…..
Pedig már komolyan azt hihettük, hogy végre eltűnik a Microsoft pécére kitalált őrülete, a Games for Windows Live. A Rockstar ugyanis még a pécés GTA V bejelentésekor megígérte, hogy nem arra a gyalázatosan rossz rendszerre hozzák majd a játékot, hanem simán Steamen. Aztán egy…..
jateknaplo.blog.hu Transistor 2014.05.27 11:29:50
Egy halott férfi. Egy kard. És egy hang nélküli énekesnő…A kard megszólal. Utasít, hogy hagyjuk el a helyszínt mielőtt még megtalál minket a Process. És mi cselekszünk, ezzel útjára indítva egy nagyszerű történetet Cloudbank haldokló városában. A Supergiant Games egy…..
Egészen hihetetlen az a picsogás, ami a Watch Dogszal kapcsolatosan mostanában megy. Illetve hát mit mostanában, kábé a bejelentés óta pattognak az ötletek meg a pontosítások, talán még egy nyilatkozat sem volt, ami kapcsán ne született volna legalább három re-nyilatkozat, hogy…..
Valeas 2014.05.15 15:10:02
@redriot77:

Másfél éve vettem új VGA-t, kb. 3 éve új procit, azóta csak egy SSD-t, és ennyit költöttem hardverre, és a legtöbb értelmesen megcsinált játék fut értelmes beállitások (High/Very High/néha Ultra, nyilván nem 8x MSAA-val) mellett 1080p 60FPS-sel.
Igazán nem értem, hogy az állandó bővítgetéssel hogyan kellett mindig minimumra butítanod a grafikát..

Igazad van, megjelenéskor a legtöbb játék televan buggal, de ez konzolon is pontosan így van, csak ott még többet kell várni egy patchre, és több idő, mire letölti és felrakja az a szerencsétlen 7 éves masina.. PC-n meg Steam/Origin magától ferakja a patch-eket.

PC-n az optimális grafikai beállitások megtalálása nekem pl. nem szenvedés, hanem maga a játék része, ez a kezdete, a bemelegítés kb.
Ma meg már vannak toolok AMD/Nvidia vonalon is, amik segitenek beállitani a konfigodhoz az adott játékot.

Amit irsz, azt nem egy PCről konzolra áttérő kollégámtól hallottam már, és mint a velük való beszélgetésekből kiderült, valóban nem értenek a PC-hez, és hozzám képest igénytelenek a játékuk minőségére. Ez egy tény, nem nagyzás a részemről. Őket nem érdekli a 60FPS, nem érdekli az élsimitás, nem érdeklik a 2 perces loading timeok és a moddolhatóság sem. Van ilyen.

Írtad, hogy nem akarsz több 10e-t beleönteni a PC-dbe, ám az nem zavar, hogy konzolon ugyanezt megteszed, csak ott a játékokba öntöd a lóvét?
Én veszek egy átlag hónapban kb. 5 játékot PC-n, ritkán megyek ezzekkel 10e HUF fölé, hála a különböző akcióknak, konzolon ennyiből egy játékot sem veszel, csak ha már kellően koros.

Szerintem nem éri meg (és akkor abba bele sem mentem, hogy mennyire gagyi kontrollerrel tolni bármilyen shootert..), ám sajnos a hozzám hasonlók vannak kisebbségben.
Valeas 2014.05.16 09:04:51
@redriot77: Nem tévedsz. Köszi, hogy ezt leírtad, örömmel olvastam.