Regisztráció Blogot indítok
Adatok
SzEnd

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
SzEnd 2014.05.10 13:41:17
@Bálint Domina:
Hali!Nem,ezt az alkatrészt az olajteknő leszedése után találod meg. A m.blokk alján találod olajpumpáját és annak a végén található az úgynevezett durvaszűrő. Ahogy a neve is mutatja,a célja megvédeni az olajpumpát a nagyobb szennyeződésektől.
Én mindenképp javaslom egy nagy szervizelésnél a dekni leszerelését,a durvaszűrő tisztítását.Fontos,hogy a motor a megfelelő minősítésű olajat kapja illetve pl egy jobb minőségű szűrőt (mann filter),amit szerintem minden 10e max 15e km-enként cserélni illik. Én az olajcserét csak és kizárólag saját magam végzem,nem merem másra bízni.
Konklúzió: Az én véleményem az,hogy rengeteg meghibásodás (EGR,Olajpumpa) megakadályozható/megelőzhető egy kis odafigyeléssel (akkor is leszereled,kitakarítod ha nincs rá különösebb indok).
SzEnd 2014.05.11 16:38:50
@Bálint Domina:
Szia!Persze,h nem találod,mert ezt az alkatrészt nem szokták cserélni,ugyanis fémből van. Karbantartása nem igényel semmi többet,csak kiszerelést,majd pl:parafinban, vagy etanolban való áztatás,majd fogkefés pucolást, szárítást.

A pontost típust nem említetted,de mellékelek egy képet,a további gondolathoz: seatalkatreszek.cegvalaszto.hu/fotok/JPG/101/08700.jpg
A lényeg,hogy a szűrőt valószínűleg csak a csővel együtt lehet kiszerelni,tisztítani.Visszaszerelésnél a csavarokat a megfelelő nyomatékkal kell meghúzni.