Adatok
Győző63
0 bejegyzést írt és 131 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Szekuriti Blogger bloggerkollega írása: Egy 28 éves férfi megölte 27 éves élettársát és annak két gyerekét a Komárom-Esztergom megyei Ácson. A két, 9 és 10 éves gyereket és anyjukat halálra késelte az elkövető, aki utána felakasztotta magát. Szeretnék írni arról a…..
Győző63
2010.08.24 08:59:48
Na, most kellene Hordágy Ágit meg a Mi Lajosunkat, meg az egész bagázst, aki bezárta a Lipótot berakni 100 ilyen dilinyós közé, akiket kiraktak az utcára...
Valahogy sejtettem, hogy az MSZP nem nyugszik bele (teljesen) a rendszerváltás óta legnagyobb buktába. Hogy nem gratulációt fogunk hallani, hanem egy könnyes szemű kiöregedett komcsi szocialista politikusasszonyt mocskolódni. Tegnap Nyakó folytatta. A szocik ugyanis az eredményt…..
Idén májusban kezdődik a Szépművészeti Múzeum bővítése a Hősök tere alatt, ami gondolom elég nagy felfordulást, meg forgalomkorlátozást jelent majd. A múzeum főigazgatója most azzal állt elő, hogy mi lenne, ha ez így is maradna - mármint nem a felfordulás, hanem a…..
Győző63
2010.01.31 13:49:15
@min:
"Jajaj! Mi lesz szegény lakókkal és boltosokkal. Nem tudnak hol parkolni majd hisz ők mindig úgy vélik, hogy Bp terei, utcái csupán az ő kiszolgálásukra jöttek létre és a lakásukhoz alanyi jogon járna egy utca- vagy tér részlet."
Pedig pont arra jöttek létre, Te OKOS. A város, az utca, a ház, és a lakás AZÉRT VAN, hogy az ott lakónak minél kényelmesebb legyen. És nem azért, hogy valami zseni, aki adott esetben nem is lakik ott, eldöntse, hogy mi jó nekem, meg annak a több ezer embernek, aki ott lakik/él/dolgozik.
Te is úgy rendezed be a lakásodat, ahogy neked jó, és ahogyan célszerű. Nem állítod a szekrényket pl. a szoba közepére, mert akkor kerülgetned kell őket, és többet mozogsz, ami kurvára egészséges. Éa nem is dobod ki őket, hogy kevesebb fát kelljen kivágni miattuk, és a cuccaid meg álljanak kupacokban. És nem tiltod meg magadnak a balra kenyarodást, amikor arra nyílik a budi...
"Jajaj! Mi lesz szegény lakókkal és boltosokkal. Nem tudnak hol parkolni majd hisz ők mindig úgy vélik, hogy Bp terei, utcái csupán az ő kiszolgálásukra jöttek létre és a lakásukhoz alanyi jogon járna egy utca- vagy tér részlet."
Pedig pont arra jöttek létre, Te OKOS. A város, az utca, a ház, és a lakás AZÉRT VAN, hogy az ott lakónak minél kényelmesebb legyen. És nem azért, hogy valami zseni, aki adott esetben nem is lakik ott, eldöntse, hogy mi jó nekem, meg annak a több ezer embernek, aki ott lakik/él/dolgozik.
Te is úgy rendezed be a lakásodat, ahogy neked jó, és ahogyan célszerű. Nem állítod a szekrényket pl. a szoba közepére, mert akkor kerülgetned kell őket, és többet mozogsz, ami kurvára egészséges. Éa nem is dobod ki őket, hogy kevesebb fát kelljen kivágni miattuk, és a cuccaid meg álljanak kupacokban. És nem tiltod meg magadnak a balra kenyarodást, amikor arra nyílik a budi...
Na jó, kaptok ma is egy posztot, ha már így nagyjából kihevertem a tegnap esti bulit. Zoltán teljesen pofátlan dolgot művelt a múlt hétvégén: zöld lámpánál szeretett volna átkelni az út másik oldalára, ráadásul zebrán. Nem is csoda, hogy egy autósnak ez nem tetszett, ezért…..
Győző63
2010.01.31 13:26:25
@zebraakcio:
Kedves Zebraakció! Olyan nem lesz, hogy pl. a Móricz Zsigmond körtéren a tudatos úttesthasználó autósok ezerrel belehajtanak a birka módon pirosban ténfergő gyalogosok közé?
Mert az éremnek az a másik oldala, hogy a gyalgosok is szarnak a kreszre. Nem is kicsit.
Kedves Zebraakció! Olyan nem lesz, hogy pl. a Móricz Zsigmond körtéren a tudatos úttesthasználó autósok ezerrel belehajtanak a birka módon pirosban ténfergő gyalogosok közé?
Mert az éremnek az a másik oldala, hogy a gyalgosok is szarnak a kreszre. Nem is kicsit.
Győző63
2010.01.31 13:34:02
@SakiCitizen:
Istenem, ez mekkora baromság, hogy ha zöld a lámpa, akkor a gyalogosnak nem kell körülnézni... Lépegess csak ki vakon a tűzoltókocsi elé.
Istenem, ez mekkora baromság, hogy ha zöld a lámpa, akkor a gyalogosnak nem kell körülnézni... Lépegess csak ki vakon a tűzoltókocsi elé.
Győző63
2010.01.31 13:38:01
@recommented:
"Drasztikus büntetések kellenének, máshogy nem oldódik meg a dolog. Aki nem megfelelően közelíti meg a gyalogátkelőt, annak 30000-es bírság, pár hónap alatt lenne itt közlekedési kultúra. A sok tahó csak a pénzből ért."
Annak a gyalogosnak, aki meg piroson egyszer is átmegy, VÁGJÁK LE a lábát! Mert a sok tahó csak ebből ért!
"Drasztikus büntetések kellenének, máshogy nem oldódik meg a dolog. Aki nem megfelelően közelíti meg a gyalogátkelőt, annak 30000-es bírság, pár hónap alatt lenne itt közlekedési kultúra. A sok tahó csak a pénzből ért."
Annak a gyalogosnak, aki meg piroson egyszer is átmegy, VÁGJÁK LE a lábát! Mert a sok tahó csak ebből ért!
Lassan "hajléktalanfigyelővé" kezd válni az Urbanista, de hát ha egyszer egymás után kapom az ilyen témájú leveleket, képeket - most épp Lesleytől, a 8ker bloggerétől, a Gellért-hegy oldalába teregetett ruhákról. Valódi barlanglakók. Ha azt állítom, hogy ezer…..
Győző63
2010.01.16 17:08:20
@az igazi medwe: London egy 10 milliós város... Mások az arányok, tudod...
Urbanista
Az MDF visszabontatná a szélmozgás útjában álló panelházakat. Frissítve. És megint frissítve
2010.01.15 10:00:00
Webkettesedik a kampány: az Urbanista twitterét egyre több politikus is követi, a pártok blogokat indítanak és veszik a fáradságot, hogy sajtóközlényeket küldjenek a már működőknek. Itt az első fecske, az MDF-től. Téma légszennyezés Budapesten, amire a szokásos, rutinszerű…..
Győző63
2010.01.16 16:41:43
@MDFBudapest:
Tisztelt Uram,
Ez így egy marhaság, erre sohasem lesz pénz. Azon miért nem gondolkodik el valaki, hogy a forgalomszervezéssel sokkal előbb lehet eredményeket elérni?
Arra gondolok, hogy minden jel arra mutat, hogy az a cél, hogy a város beledögöljön a forgalomba, hogy minél nehezebb és drágább legyen aljutni A pontból B pontba.
Azt kellene végre felfogni a Politikus Uraknak, hogy az üzemanyag elég drága ahhoz, hogy az emberek ne passzióból autózgassanak a városban. Továbbá azt is el kell hinni, hogy azért megyünk be a városba, MERT KELL, és ennek számtalan oka lehet: munka (van ilyen!!!), családi ok (beteg rokon elvitele valahova), ügyintézés valami hatóságnál, stb. A dugó nem egy olyan szép dolog, hogy oda bárki is élvezkedni járjon.
Namost, ha baromságokkal lassítjuk a haladást, akkor attól nem lesz kevesebb autó, mert nem élvezetből jár arra a kocsi, hanem mert kell, vagy mert nincs más újta A pontból B pontba, pl. mert nincs kész az M0.
Régen az utcák úgy voltak egyirányúsítva, hogy gyakorlatilag minden háztömböt körbe lehetett autózni. Így ha valaki ment valahova, tett pár kört, és talált parkolóhelyet. És 5-10 perc után megállt. Értik, Uraim? Megállt, leállította a motort, és nem szennyezett tovább. Eddig világos? Most például behajt a Király utcába, mert valahova a Kazinczy utca és a Deák tér közé akar menni, nem talál elsőre parkolót, és kénytelen körbejárni a fél kerületet, lámpáknál sorbaállni, tart a dolog 30 percig, amíg ismét visszajut erre a szakaszra. Minden utca befelé vezet, el kell vergődni a Deák térig, sorba állni a lámpánál, mert az Anker köz ugye le van zárva, hogy arra se lehessen kimenni. Megy a motor, áll az autó, és büdös. Értik a problémát? Nem élvezetből megy oda kocsival, mert nincs ott semmi, ami valami nagy turisztikai csoda lenne, csak megy, mert ott van dolga.
Nézzük a másik jellegzetes gondot: már lassan alig lehet balra kanyarodni szabályosan. A feladat: a Móricz Zsigmond körtérről átjutni a Fehérvári útra, pl. a Posta elé. Ez kb. 100 méter. A megoldás: Két villamosmegálló előre, a Tétényi útnál balforduló, aztán a megfordulni a Tétényi úton, vissza két megálló (a kiindulási ponttól ekkor 1,5 km út árán 20 méterre vagyunk), egy jobbos, és 80 méter múlva ott is a Posta. 100 méter vs 1,5 km, és több út=több benzin, több károsanyag, és TÖBB ADÓ!!! És ha TÖBB AZ ADÓ, AZ MINDENNÉL FONTOSABB!!! Olyan áron is, hogy nem takarítjuk el a másokat akadályozó, szabálytalanul megálló kocsikat, mert legyen csak nagyobb a káosz, álljon a sor, fogyjon a benzin, JÖJJÖN AZ ADÓ, és erre hivatkozva lehet új adókat kivetni, lásd alább.
Ezek az én példáim, de minden autós tud sok hasonlót.
Meg a remek ötletek: Dugódíj, mert látta valami zseni Londonban, és ez megint ADÓ, amivel meg lehet vágni a polgárt, mert ÚGYSINCS más választása, nem passzióból jár ide, hanem, mert kell neki!
Vagy: csak úgy lehet lakást, boltot, irodát építeni, ha építenek hozzá parkolót. Oké, ez rendben van. Na de Uraim, ébresztő!!! Budapest belvárosa kb. 100 éve gyakorlatilag készen van! Itt meg nincs minden lakáshoz parkoló, mert száz éve még nem volt autó. Akkor azt a keveset, ami van, miért kell csökkenteni? Sikerült úgy felújítani szép hosszú utakat, hogy általában ahol a munka elkezdése előtt 15 kocsi meg tudott állni, utána meg csak kettő. És akinek van kocsija, az hová tegye? És ha hazajön este 10 óra munka után fáradtan, még 30-40 percig keresgéljen parkolóhelyet? Klassz. Demszky úrnak persze nem kell: 1. neki van saját parkolóhelye a Városházán, 2. Nem olyan hülye, hogy beköltözzön abba a városba, amit ő vezet. Akkor meg mi a fenét keres itt??
Másik, konkrét eset: NEM KELL NOBEL DÍJ ahhoz, hogy rájöjjenek, hogy BKV sztrájk idején sokan autóval próbálnak majd bemenni dolgozni. Ez azért van, mert dolgozni kell ahhoz, hogy az ember eltartsa a családját, és nagyon sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy hopp, ma nem megyek be, mert csak. Nem mindenk a Barátok Között-ben él, sokan vannak a való világban is. És ha mindenki tudja, hogy 1. Sok autó lesz az úton 2. Busz meg egy sem, mert ez a sztrájk, akkor miért nem lehet a kocsikat beengedni a buszsávba??? Hogy jó sokáig tartson az út, mindenki szívjon, és rossz legyen a levegő.
Most lehet erre azt mondani, hogy ez egy elvakult autós dumája. Akkor legyen szíves, valaki magyarázza meg nekem, hogy a BKV-val miért tart egy út általában kétszer annyi ideig, mint autóval? Igen délután 5 órakor, a csúcsforgalom idején is, ha két átszállással oldható csak meg a dolog. Két átszállás esetén az egyes járatokra csak 10 perces várakozásal száámolva 30 percet állunk, hóban, fagyban, esőben, esetleg fel sem férünk a buszra/villamosra. És nem is olcsó a dolog: Mindenki fizet a BKV fenntartásáért, sőt, a bevétel nagyobb része nem a jegyekből és a bérletekből van. Hanem az adóból. Az autósokéból is, és a vidékiekéből is, akik soha nem BKV-znak.
Véleményem szerint, ha a Politikus Uraknak nem lenne kijelölt külön és ingyenes parkolójuk a Fehér Ház vagy a Városháza előtt, ahogy a többi belvárosban dolgozónak sincsenek, és olyan helyen laknának, ahol nincs saját kert vagy mélygarázs, márképp látnák a helyzetet, és nem ilyen marhaságokkal foglalkoznának, hogy bontsuk le a magas házakat, és vegyünk villákat az embereknek, egy olyan országban, ahol nincs pénz, mert a legnagyobb lopások éppen a politikához kötődnek. Azokhoz a Politikus Urakhoz, akik minden jel szerint FELETTÜNK ÁLLÓNAK gondolják magukat. Szabályokat szabnak NEKÜNK, pénzt vesznek ki a kasszából MAGUKNAK, számolatlanul. És náluk semminek nincs igazi következménye: Ha pl. én hadonászok az Andrássy úton illegális fegyverrel fényes nappal, és NYOLC évet kapok, de a Képviselő Úr csak 100 ezer forint büntetést. Igaz, én nem viselek közhivatalt, nem kell példát mutatnom a "nép"-nek, mindössze oda kell adnom a megkeresett pénzem 80%-át, hogy a Politikus Úr kifizethesse belőle a 100 ezres büntetést, és továbbra is a képünkbe röhöghessen.
Tényleg érdekelne erről Lévai Zoltán úr véleménye ezekről a felvetésekről.
Tisztelt Uram,
Ez így egy marhaság, erre sohasem lesz pénz. Azon miért nem gondolkodik el valaki, hogy a forgalomszervezéssel sokkal előbb lehet eredményeket elérni?
Arra gondolok, hogy minden jel arra mutat, hogy az a cél, hogy a város beledögöljön a forgalomba, hogy minél nehezebb és drágább legyen aljutni A pontból B pontba.
Azt kellene végre felfogni a Politikus Uraknak, hogy az üzemanyag elég drága ahhoz, hogy az emberek ne passzióból autózgassanak a városban. Továbbá azt is el kell hinni, hogy azért megyünk be a városba, MERT KELL, és ennek számtalan oka lehet: munka (van ilyen!!!), családi ok (beteg rokon elvitele valahova), ügyintézés valami hatóságnál, stb. A dugó nem egy olyan szép dolog, hogy oda bárki is élvezkedni járjon.
Namost, ha baromságokkal lassítjuk a haladást, akkor attól nem lesz kevesebb autó, mert nem élvezetből jár arra a kocsi, hanem mert kell, vagy mert nincs más újta A pontból B pontba, pl. mert nincs kész az M0.
Régen az utcák úgy voltak egyirányúsítva, hogy gyakorlatilag minden háztömböt körbe lehetett autózni. Így ha valaki ment valahova, tett pár kört, és talált parkolóhelyet. És 5-10 perc után megállt. Értik, Uraim? Megállt, leállította a motort, és nem szennyezett tovább. Eddig világos? Most például behajt a Király utcába, mert valahova a Kazinczy utca és a Deák tér közé akar menni, nem talál elsőre parkolót, és kénytelen körbejárni a fél kerületet, lámpáknál sorbaállni, tart a dolog 30 percig, amíg ismét visszajut erre a szakaszra. Minden utca befelé vezet, el kell vergődni a Deák térig, sorba állni a lámpánál, mert az Anker köz ugye le van zárva, hogy arra se lehessen kimenni. Megy a motor, áll az autó, és büdös. Értik a problémát? Nem élvezetből megy oda kocsival, mert nincs ott semmi, ami valami nagy turisztikai csoda lenne, csak megy, mert ott van dolga.
Nézzük a másik jellegzetes gondot: már lassan alig lehet balra kanyarodni szabályosan. A feladat: a Móricz Zsigmond körtérről átjutni a Fehérvári útra, pl. a Posta elé. Ez kb. 100 méter. A megoldás: Két villamosmegálló előre, a Tétényi útnál balforduló, aztán a megfordulni a Tétényi úton, vissza két megálló (a kiindulási ponttól ekkor 1,5 km út árán 20 méterre vagyunk), egy jobbos, és 80 méter múlva ott is a Posta. 100 méter vs 1,5 km, és több út=több benzin, több károsanyag, és TÖBB ADÓ!!! És ha TÖBB AZ ADÓ, AZ MINDENNÉL FONTOSABB!!! Olyan áron is, hogy nem takarítjuk el a másokat akadályozó, szabálytalanul megálló kocsikat, mert legyen csak nagyobb a káosz, álljon a sor, fogyjon a benzin, JÖJJÖN AZ ADÓ, és erre hivatkozva lehet új adókat kivetni, lásd alább.
Ezek az én példáim, de minden autós tud sok hasonlót.
Meg a remek ötletek: Dugódíj, mert látta valami zseni Londonban, és ez megint ADÓ, amivel meg lehet vágni a polgárt, mert ÚGYSINCS más választása, nem passzióból jár ide, hanem, mert kell neki!
Vagy: csak úgy lehet lakást, boltot, irodát építeni, ha építenek hozzá parkolót. Oké, ez rendben van. Na de Uraim, ébresztő!!! Budapest belvárosa kb. 100 éve gyakorlatilag készen van! Itt meg nincs minden lakáshoz parkoló, mert száz éve még nem volt autó. Akkor azt a keveset, ami van, miért kell csökkenteni? Sikerült úgy felújítani szép hosszú utakat, hogy általában ahol a munka elkezdése előtt 15 kocsi meg tudott állni, utána meg csak kettő. És akinek van kocsija, az hová tegye? És ha hazajön este 10 óra munka után fáradtan, még 30-40 percig keresgéljen parkolóhelyet? Klassz. Demszky úrnak persze nem kell: 1. neki van saját parkolóhelye a Városházán, 2. Nem olyan hülye, hogy beköltözzön abba a városba, amit ő vezet. Akkor meg mi a fenét keres itt??
Másik, konkrét eset: NEM KELL NOBEL DÍJ ahhoz, hogy rájöjjenek, hogy BKV sztrájk idején sokan autóval próbálnak majd bemenni dolgozni. Ez azért van, mert dolgozni kell ahhoz, hogy az ember eltartsa a családját, és nagyon sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy hopp, ma nem megyek be, mert csak. Nem mindenk a Barátok Között-ben él, sokan vannak a való világban is. És ha mindenki tudja, hogy 1. Sok autó lesz az úton 2. Busz meg egy sem, mert ez a sztrájk, akkor miért nem lehet a kocsikat beengedni a buszsávba??? Hogy jó sokáig tartson az út, mindenki szívjon, és rossz legyen a levegő.
Most lehet erre azt mondani, hogy ez egy elvakult autós dumája. Akkor legyen szíves, valaki magyarázza meg nekem, hogy a BKV-val miért tart egy út általában kétszer annyi ideig, mint autóval? Igen délután 5 órakor, a csúcsforgalom idején is, ha két átszállással oldható csak meg a dolog. Két átszállás esetén az egyes járatokra csak 10 perces várakozásal száámolva 30 percet állunk, hóban, fagyban, esőben, esetleg fel sem férünk a buszra/villamosra. És nem is olcsó a dolog: Mindenki fizet a BKV fenntartásáért, sőt, a bevétel nagyobb része nem a jegyekből és a bérletekből van. Hanem az adóból. Az autósokéból is, és a vidékiekéből is, akik soha nem BKV-znak.
Véleményem szerint, ha a Politikus Uraknak nem lenne kijelölt külön és ingyenes parkolójuk a Fehér Ház vagy a Városháza előtt, ahogy a többi belvárosban dolgozónak sincsenek, és olyan helyen laknának, ahol nincs saját kert vagy mélygarázs, márképp látnák a helyzetet, és nem ilyen marhaságokkal foglalkoznának, hogy bontsuk le a magas házakat, és vegyünk villákat az embereknek, egy olyan országban, ahol nincs pénz, mert a legnagyobb lopások éppen a politikához kötődnek. Azokhoz a Politikus Urakhoz, akik minden jel szerint FELETTÜNK ÁLLÓNAK gondolják magukat. Szabályokat szabnak NEKÜNK, pénzt vesznek ki a kasszából MAGUKNAK, számolatlanul. És náluk semminek nincs igazi következménye: Ha pl. én hadonászok az Andrássy úton illegális fegyverrel fényes nappal, és NYOLC évet kapok, de a Képviselő Úr csak 100 ezer forint büntetést. Igaz, én nem viselek közhivatalt, nem kell példát mutatnom a "nép"-nek, mindössze oda kell adnom a megkeresett pénzem 80%-át, hogy a Politikus Úr kifizethesse belőle a 100 ezres büntetést, és továbbra is a képünkbe röhöghessen.
Tényleg érdekelne erről Lévai Zoltán úr véleménye ezekről a felvetésekről.
Kezd bemelegedni az MSZP kampánya, ezt jelzi az is, hogy megkezdték a szardobálást (de nevezhetném foslocsolásnak is) a jobb oldal irányába. Elindult az "Így kormányoztok ti!" nevezetű fikázó weblap, ami azt a célt szolgálja, hogy a Fidesz esetleges korrupciós ügyeit…..
Győző63
2010.01.11 19:18:51
Tékozló Homár
'Esetleg kis ragasztóval oda lehet rögzíteni' - Bocsánatot kért a szarvasi szövetkezet a bunkó eladója miatt
2009.07.10 00:05:00
Zsuzsanna a magyar ipart akarta támogatni, ezért a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt.-nél vette meg a kétlapos asztali villanytűzhelyet. Meg is kapta a méltó büntetését, kár, hogy nem fokossal. A vásárlás a legrosszabb fajta hungarokommunista hangulatban zajlott: nem volt rendes zacskó, az…..
A nyár előhozza az egészen extrém Naiv Ügyfeleket. Ismerkedjenek meg Negyvenesefeggyessel, aki összesen 340 kilométert utazott egy villányi bortúráért, miközben annyira rühelli a bort, hogy a pincéhez érkezve egy pillantást sem vetett a célpontra, viszont minden áron Forma 1-es…..
"A Bajnai-csomag csak arra lesz elég, hogy ne süllyedjünk el a válság viharában" -nyilatkozta Tölgyessy Péter az MR1 Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Érthető is, nem fog Bajnai és csapata szívességet tenni a jobb oldalnak. Ez egyértelmű, nem is várhatunk mást,…..
Győző63
2009.05.04 21:14:26
@nemecsekerno_007:
Persze, nem aranyat szarunk. De az a kommunista filozófia, amit ezek csinálnak a csődhöz vezet!
A balos kormányok CSAK ENNYIT tudtak mindig: vedd el attól, akitől még lehet, és oszd szét a haverjaidnak meg a csóróknak, akik rád szavaznak cserébe, és megy a végtelenségig.
És nem látják, hogy más világ van: Lehet adózni a szlovákoknál is.
Az esélyegyenlőség magyar kommunista receptje: Akinek lenne valami esélye (mert pl. tanult és jobban keres), attól vedd el, és neki sem lesz, és máris egyenlőek az esélyek...
VAN ARRA MAGYAR PÉLDA, hogy az adócsökkentés többelt adóbevételt eredményez! Az EVA amikor bevezették (de ezt is már elkúrva), akkor megmutatta, hogy az emberek boldogan leadnak valamennyit, de nem mindent az államnak. Vagyis, van egy határ, amit a polgár méltányosnak tart, és inkább kifizet, minthogy csaljon. De ezek a majmok ezt sem veszik észre...
Persze, nem aranyat szarunk. De az a kommunista filozófia, amit ezek csinálnak a csődhöz vezet!
A balos kormányok CSAK ENNYIT tudtak mindig: vedd el attól, akitől még lehet, és oszd szét a haverjaidnak meg a csóróknak, akik rád szavaznak cserébe, és megy a végtelenségig.
És nem látják, hogy más világ van: Lehet adózni a szlovákoknál is.
Az esélyegyenlőség magyar kommunista receptje: Akinek lenne valami esélye (mert pl. tanult és jobban keres), attól vedd el, és neki sem lesz, és máris egyenlőek az esélyek...
VAN ARRA MAGYAR PÉLDA, hogy az adócsökkentés többelt adóbevételt eredményez! Az EVA amikor bevezették (de ezt is már elkúrva), akkor megmutatta, hogy az emberek boldogan leadnak valamennyit, de nem mindent az államnak. Vagyis, van egy határ, amit a polgár méltányosnak tart, és inkább kifizet, minthogy csaljon. De ezek a majmok ezt sem veszik észre...
Győző63
2009.05.04 21:17:09
@turner:
Gázártámogatás nélkül hogyan fizeti ki a nyugdíjas? Pedig lenne rá megoldás:
Például:
- bruttósítsd fel a mai szabályok szerint
- csökkents adót
- több marad
Másrészt, nem kell mindenkinek olyan lakásban lakni, amit nem tud fenntartani. Ez is egy csomó helyen megoldás lehet, ahol 100 m2-en él két öreg, vagy már csak egy.
Gázártámogatás nélkül hogyan fizeti ki a nyugdíjas? Pedig lenne rá megoldás:
Például:
- bruttósítsd fel a mai szabályok szerint
- csökkents adót
- több marad
Másrészt, nem kell mindenkinek olyan lakásban lakni, amit nem tud fenntartani. Ez is egy csomó helyen megoldás lehet, ahol 100 m2-en él két öreg, vagy már csak egy.
Győző63
2009.05.17 18:58:13
@turner: Az nem lehet. Illetve biztosan nem lehet ekkora gázszámlája. Vagy nincsenek ablakok a házon...
Nem meglepő az Index cikke. Minden velünk csatlakozott uniós ország lepipál minket. Ezt tudtuk eddig is, de most a német statisztikai hivatal számokba öntötte a tényeket. A 2004-ben belépett országok átlagos GDP növekedése 22,5 százalék. Ez átlag. Sajnos mi ezt meg sem…..
Győző63
2009.04.28 21:11:47
@bunkó paraszt:
Nem, tévedsz! Ugyanis a magyar csökkenés egy része szerintem egyszerűen nem csökkenés, hanem átmegy Szlovákiába, meg talán Romániába!
Ha itt 25% lesz az ÁFA, akkor lassan bizonyos dolgokat megint meg fogja érni Szlovákiában venni. Ugyanis a gyenge forint meg fog jelenni előbb-utóbb az árakban is, hiszen szinte semmit nem gyártunk, az iparcikkek jó része külföldről jön, Euroért.
Ez lesz:
- lemegy az élelmiszerek ÁFÁja, tehát ebből kevesebb állami bevétel lesz. Kenyérért senki nem fog naponta átutazni a tótokhoz 50-60 km-ert.
- gáz, távfűtés, energia detto, ezt csak onnan tudod venni, ahonnan a csöved jön.
- minden más, ami kicsit drágább, mondjuk egy LCD TV, autó, bármi, aminél már kifutja az utiköltség + 10 ezer forint, az megér egy kis kirándulást. Persze, csak olyan jöhet tömegesen szóba, ami befér egy autóba.
- ha az ÁFA mellett még hozzászámolom az Artisjus-féle faszságokat, akkor a TV mellé már hoz az ürge egy csomó apróságot, amiért külön nem éri meg kimenni.
Azaz mi csökkenünk, a Szlovák gazdaság meg tovább erősödik....
Nem, tévedsz! Ugyanis a magyar csökkenés egy része szerintem egyszerűen nem csökkenés, hanem átmegy Szlovákiába, meg talán Romániába!
Ha itt 25% lesz az ÁFA, akkor lassan bizonyos dolgokat megint meg fogja érni Szlovákiában venni. Ugyanis a gyenge forint meg fog jelenni előbb-utóbb az árakban is, hiszen szinte semmit nem gyártunk, az iparcikkek jó része külföldről jön, Euroért.
Ez lesz:
- lemegy az élelmiszerek ÁFÁja, tehát ebből kevesebb állami bevétel lesz. Kenyérért senki nem fog naponta átutazni a tótokhoz 50-60 km-ert.
- gáz, távfűtés, energia detto, ezt csak onnan tudod venni, ahonnan a csöved jön.
- minden más, ami kicsit drágább, mondjuk egy LCD TV, autó, bármi, aminél már kifutja az utiköltség + 10 ezer forint, az megér egy kis kirándulást. Persze, csak olyan jöhet tömegesen szóba, ami befér egy autóba.
- ha az ÁFA mellett még hozzászámolom az Artisjus-féle faszságokat, akkor a TV mellé már hoz az ürge egy csomó apróságot, amiért külön nem éri meg kimenni.
Azaz mi csökkenünk, a Szlovák gazdaság meg tovább erősödik....
Győző63
2009.04.29 19:46:34
@Vidéki:
3. „- rokkantnyugdíjasokat ellenőrizni, ahol nem jogos, ott az aláíró orvosnak nyugdíjasonként 1 év letöltendő börtön, + diploma ugrik
- a hamis rokkantaknak 5 év letöltendő börtön.”
Itt túl szigorú és részrehajló vagy.
Szerintem nem. Azért mert XY nem volt katona 20 évvel ez előtt, nem kell neki állami apanázst fizetni élete végéig. Nem ugyanarról van szó egyrészt, mert az elévült, ezt meg ma is folytatólagosan elköveti.
3. „- rokkantnyugdíjasokat ellenőrizni, ahol nem jogos, ott az aláíró orvosnak nyugdíjasonként 1 év letöltendő börtön, + diploma ugrik
- a hamis rokkantaknak 5 év letöltendő börtön.”
Itt túl szigorú és részrehajló vagy.
Szerintem nem. Azért mert XY nem volt katona 20 évvel ez előtt, nem kell neki állami apanázst fizetni élete végéig. Nem ugyanarról van szó egyrészt, mert az elévült, ezt meg ma is folytatólagosan elköveti.
A benzinkutakon rendszeres, hogy a tankolás után még egy kis vásárolgatás vagy kávézás idejére a kút mellett parkolnak az autósok, először Győző is azt hitte, egy halom ilyen tahóba futott bele a mindig zsúfolt ÖMV kúton. De a pénztárostól megtudta, maguk a kutasok állják el…..
Győző63
2009.04.19 18:41:57
@six76:
Figyelj, a középső kutakról nem lehet meglépni? Ugyanúgy meg lehet, mint a szélsőkről.
Akkor parkoljanak be oda is az agyatlan droidok, és csodálkozzanak, miért is nincs zsozsó....
Figyelj, a középső kutakról nem lehet meglépni? Ugyanúgy meg lehet, mint a szélsőkről.
Akkor parkoljanak be oda is az agyatlan droidok, és csodálkozzanak, miért is nincs zsozsó....
Győző63
2009.04.23 21:23:11
@Dakota74:
Senki sem pótolhatatlan. Csak egyesek nehezebben.
Hol írtam, hogy rakosgattam a csekkjeimet??? Amúgy nem szoktam, mert neten utalok mindent. A csekket is.
Senki sem pótolhatatlan. Csak egyesek nehezebben.
Hol írtam, hogy rakosgattam a csekkjeimet??? Amúgy nem szoktam, mert neten utalok mindent. A csekket is.
Győző63
2009.04.28 20:29:30
@Homár lány:
Nem, basszus, nem ez a megoldás! Olyannak nem kellene lenni, hogy X ezer alatt nem megy ki a rendőrség, meg hogy "megélhetési bűnözés". Igen, menjen ki a rendőr, először 2 nap fogda figyelmeztetésként, másodszorra 1 év. Először persze macerás a zsaruknak, mert DOLGOZNI kell vele, de fél év alatt ezek mind a sitten rohadnának, és akkor már alig lenne dolguk, mert nem lopna senki. Legalábbis kevesebben...
Nem, basszus, nem ez a megoldás! Olyannak nem kellene lenni, hogy X ezer alatt nem megy ki a rendőrség, meg hogy "megélhetési bűnözés". Igen, menjen ki a rendőr, először 2 nap fogda figyelmeztetésként, másodszorra 1 év. Először persze macerás a zsaruknak, mert DOLGOZNI kell vele, de fél év alatt ezek mind a sitten rohadnának, és akkor már alig lenne dolguk, mert nem lopna senki. Legalábbis kevesebben...
Kifordított ország
Átvezetik az 1-es villamost a Lágymányosin - 43 milliárdért...
2009.04.21 10:26:00
Ezt is megértük. 14 évvel a híd átadása után rávezetik az 1-es villamost. Nem értem igazából mi tartott ennyi ideig, hisz a talpfákat a híddal együtt megépítették. Azt meg végképp nem értem, hogy ha már a talpfák is rajta vannak mi kerül ezen a projekten 43…..
Tegnap már ugyan ejtettünk szót a szmogriadóról autós szemszögből nézve. Mivel nagyon aktuális témáról van szó ami ráadásul az újdonság erejével hat a magyar autósokra, sokan ki is fejtettétek a véleményeteket. Olvasói levelek is érkeztek a témában, amelyek közül Donor…..
Győző63
2009.01.16 21:02:34
@TH: Hát, nem vagy szakember, az biztos:)
Van két érték a tüzeléstechnikában, ami az "energiatartalmat" jellemzi. Alsó fűtőérték és felső fűtőérték. Az utóbbit égéshőnek is nevezik. A kettő között pontosan a képződő vízgőz energiatartalma van, ami ahhoz kellene, hogy azt szobahőmérsékletről felmelegítsd, és elforrald. Nagyjából 1 köbméter földgáz eltüzelésekor 1,6 liter víz keletkezik gőzként.
Ha azt mondom, hogy nem kell a lecsapódott vízgőz energiatartalma, akkor a hasznosítható energia az alsó fűtőérték, és ehhez viszonyítok.
A csavar ott van, hogy ha azt mondom, hogy kell ez a többlet, azaz lecsapatom a vizet, akkor is az alsó fűtőértékhez viszonyítok, pedig a felsőhöz kéne, mert akkor az a teljes hasznosítható mennyiség.
Lehet azt mondani, hogy ez "csalás", de azért mégsem az. Alsó fűtőértékhez kb. 100 éve viszonyítunk, teljesen elfogadott dolog volt 15 évvel ezelőttig, amíg nem volt kondenzációs kazán.
Ha most egyiket az egyikhez, másikat a másikhoz mérnénk, akkor ad abszurdum, kijöhetne ugyanaz a hatásfok érték midkettőre, de mégis az egyik ugyanannyi gázból 10%-kal több meleget csinál.
Vonatkoztassunk el, mondok egy példát:
Van két osztály. Mindenhol a gyerekek magasságát a legmagasabbhoz mérjük, és azt mondjuk, hogy az a 100%. Azonban az egyikben a legmagasabb gyerek 100 cm, a másikban pedig 110 cm. És most magyarázd meg Bélának, aki 100 cm magas, és az ő osztályában ő a 100%, hogy a szomszédban van egy gyerek, aki 110%-os. Erre azt mondja Béla, hogy olyan nincs, mert 100%-nál nincs magasabb gyerek a világon.
Na, ez a helyzet.
Van két érték a tüzeléstechnikában, ami az "energiatartalmat" jellemzi. Alsó fűtőérték és felső fűtőérték. Az utóbbit égéshőnek is nevezik. A kettő között pontosan a képződő vízgőz energiatartalma van, ami ahhoz kellene, hogy azt szobahőmérsékletről felmelegítsd, és elforrald. Nagyjából 1 köbméter földgáz eltüzelésekor 1,6 liter víz keletkezik gőzként.
Ha azt mondom, hogy nem kell a lecsapódott vízgőz energiatartalma, akkor a hasznosítható energia az alsó fűtőérték, és ehhez viszonyítok.
A csavar ott van, hogy ha azt mondom, hogy kell ez a többlet, azaz lecsapatom a vizet, akkor is az alsó fűtőértékhez viszonyítok, pedig a felsőhöz kéne, mert akkor az a teljes hasznosítható mennyiség.
Lehet azt mondani, hogy ez "csalás", de azért mégsem az. Alsó fűtőértékhez kb. 100 éve viszonyítunk, teljesen elfogadott dolog volt 15 évvel ezelőttig, amíg nem volt kondenzációs kazán.
Ha most egyiket az egyikhez, másikat a másikhoz mérnénk, akkor ad abszurdum, kijöhetne ugyanaz a hatásfok érték midkettőre, de mégis az egyik ugyanannyi gázból 10%-kal több meleget csinál.
Vonatkoztassunk el, mondok egy példát:
Van két osztály. Mindenhol a gyerekek magasságát a legmagasabbhoz mérjük, és azt mondjuk, hogy az a 100%. Azonban az egyikben a legmagasabb gyerek 100 cm, a másikban pedig 110 cm. És most magyarázd meg Bélának, aki 100 cm magas, és az ő osztályában ő a 100%, hogy a szomszédban van egy gyerek, aki 110%-os. Erre azt mondja Béla, hogy olyan nincs, mert 100%-nál nincs magasabb gyerek a világon.
Na, ez a helyzet.
Győző63
2009.01.16 21:04:54
Győző63
2009.01.17 18:43:29
@autosave: Nem, a hőszivattyú az más.
Beteszel 1 kWh energiát, és kijön belőle 3 kWh tényleg. De nem "csinálja" a meleget, hanem szállítja! És igen, hidegebb lesz kint:)
Mint a teherautó, amibe beleteszel 1 kanna benzint, elmész a benzinkútra, felteszel 10 kannát és hazahozod. Ekkor befektettél 1 kannát és kaptál 10-et, 1000%-os hatásfok!
Beteszel 1 kWh energiát, és kijön belőle 3 kWh tényleg. De nem "csinálja" a meleget, hanem szállítja! És igen, hidegebb lesz kint:)
Mint a teherautó, amibe beleteszel 1 kanna benzint, elmész a benzinkútra, felteszel 10 kannát és hazahozod. Ekkor befektettél 1 kannát és kaptál 10-et, 1000%-os hatásfok!
Korábban is felmerült már főként kommentek között, hogy járdán szabad-e parkolni és ha szabad, akkor milyen feltételekkel. Tivadar nem volt tisztában a szabályokkal, ezért kapott egy szép kis bilincset az autója kerekére, amit persze csak súlyos pénzekért tudott levetetni annak…..
Korábban már nem egy olyan posztot láthattatok itt nálunk, amiben néha kétes, néha egyenesen vérlázító pofátlansággal parkolnak le azok, akiknek a rend fenntartásán felül feladatuk lenne a példamutatás is, hiszen visszatetszést kelt az emberekben, ha azok büntetik meg őket,…..
Minekutána a kerékbilincselős posztunkkal sikerült országos méretű közfelháborodást keltenünk, amiről még az RTL Klub is beszámolt a tegnap esti híradóiban, igazán nem tehetjük meg veletek azt a gazságot, hogy nem adunk egy kis bónuszt a bilincselnivaló bilincselőkből.…..
Perillustris eddig is aktív résztvevője volt a blog életének. Most egy már többször elővett témához kapcsolódóan fejtette ki a véleményét, a szokásoshoz képest részletesebben. Budapest közlekedése és annak problémái. Volna hová javulnia. Az utóbbi hetekben-hónapokban már…..
Ritkán van olyan, hogy kiemelek egy kommentet, a blog eddigi története során csak néhányszor fordult elő. Ilyesmihez mindenesetre orbitális baromságot kell írni. A tegnapi poszthoz verespalne bírt kreálni egy ilyet. Én nem értem, hogy miért van kitüntetett szerepe a buszon…..
Bevallom őszintén és töredelmesen, az alábbi levelet el kellett olvasnom háromszor, mire az egyébként igen gazdag fantáziavilágomban fel tudtam vázolni a lenti szituációt. Ráadásul közben az is az eszembe ötlött, hogy amikor leírom, hogy a poszt beküldője "Névtelen…..
Ma parkolós napot tartunk, mert már megint összegyűlt egy csomó kép, öröm a szemnek. Az első két képet Winkler kollégának ajánlom sok szeretettel, aki különösen szeret parkoló BMW-ket nézni és fotózni a Totalcar szerkesztőség ablakából. Az elsőt Gábortól kaptuk, aki…..
Azoknak szól az alábbi történet, akik az elmúlt három évben sem figyeltek eléggé. A Homár-klub első szabálya... nem az, hogy nem beszélünk róla, hanemhogy mindig elolvasunk mindent, mielőtt fizetünk. TaZnak ez nem sikerült, úgyhogy 5000 forintjából csak 3388-at sikerült…..
Csak mert csomóan belinkeltétek tegnap óta kommentben, meg mégiscsak itt a helye ennek az eseménynek. Vegyük szépen sorra. Behajtás egyirányú utcába szemből. Parkolás megállni tilos tábla után, parkolás forgalom elől elzárt területen, majd pedig kitolatás a Király utcára…..
C10 úgy gondolta, segít nyelvtanárjának egyéni vállalkozóvá válnia és nyomtatott neki egy időpontot Ügyfélkapuból. De minek:Nyelvtanárnőm úgy döntött, hogy egyéni vállalkozó lesz. Segítségemet kérte, mert a magyar jogi, büro nyelvet és magát az okos jogrendszert nem…..
Órákig lehetne azon vitatkozni, hogy Budapest közlekedésén hogyan, miként kellene változtatni, hogy jobb legyen. Ha már lehetne, akkor tegyétek is meg, hiszen lelkes olvasónk és egyben aktív kommentálónk, Győző63 kezdésnek rögtön három aktuális problémát is felvetett…..
Győző63
2008.01.15 19:06:52
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz