Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nandesz

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Appleblog Nem drága a Mac 2009.10.26 12:06:00
Újra és újra előkerül, hogy a Mac drágább, mint a pc (ahogy az is, hogy a Mac nem pc, de az ezzel kapcsolatos hozzászólásokat mostantól keményen moderálni fogjuk, mert értelmetlen vitákat nem folytatunk), miközben tudjuk, hogy a hasonló alkatrészekből összerakott márkás gépek…..
Nandesz 2009.10.26 21:27:54
@Handras: Ha már itt tartunk, hogy drága-e a mac:

Tényleg nem jár majd Magyarországon a vezeték nélküli billentyűzet az iMac-ekhez? Mert akkor máris valami mással kell használni a gépet, vagy 26 ropit hozzákalkulálni az árához...
Nandesz 2009.10.26 21:38:29
@jofko: Hát, érdekes, mert az indexen nemrég megjelet cikkben írják ezt, hogy nem lesz hozzá alapból billentyű.

Ellenben az xms honlap szerint jár.
Appleblog Vegyek-e új gépet? 2009.10.22 16:13:00
Most lesz hároméves a MacBookom, és a közelmúltban bemutatott MacBook Prók elgondolkoztattak a cserén. Talán írtam már korábban is, hogy a legújabb fejlesztések voltak az elmúlt évek alatt az elsők, amik a váltás felé tereltek. Nagyon tetszik a hétórás üzemidő, a világító…..
Nandesz 2009.10.22 22:59:09
@Handras: Eléggé meggyőző érveid vannak, hogy miért vegyen tőled MCS egy új gépet! :-)
Nandesz 2009.10.22 23:02:33
@szifonpatróna: Én arra leszek kiváncsi, hogy a kifutó termékeket mennyiért vesztegetik majd. Mert a mostani árakon nyilván nem mennek el, ha ott lesz mellette a jobb ugyanannyiért, vagy olcsóbban.

Én anno az iMac-emet egy szériaváltás után vettem, az előző generációból. Jó bolt volt.
Appleblog Vonattal utaztam 2009.09.28 11:52:00
A hétvégén szülővárosomban, Győrben voltam. Jön az ősz, elmúlt a kabriózás időszaka, szóval leraktam a Barchettát téli pihenőre. Visszafele úgy döntöttem, vonattal jövök, mert jók voltak az emlékeim: az IC-k csöndesek és gyorsak, óriási a hely bennük, nagyságrendekkel…..
Nandesz 2009.09.28 21:29:27
@tygger: Oda-vissza, másodosztályon személyenként 39 euró, ha négy napon belül visszajössz.

Napi két közvetlen railjet megy, de Bécsben átszállva is működik a dolog, Bécsbe Pestről átlagban kétóránként megy vonat, Bécsből Salzburgba meg kb. óránként akad járat.
Nandesz 2009.09.28 22:14:08
@treffhetes: Ne kelts pánikot! :-D Amit ott írnak, az nem érinti a Bp.-Bécs és a Győr-Bécs vonatokat.

Az osztrák személyvonatok (Bécs-Hegyeshalom, Bruck/Leitha-Hegyeshalom) sokáig Hegyeshalomban fordultak meg. Ez jó volt, mert gyakran ment át vonat a határon, és technológiailag kényelmes volt az osztrákoknak is.

Aztán a magyar vasúti bürokrácia belekötött ebbe, az osztrákok meg beintettek, azóta az utolsó osztrák faluban fordulnak ezek a személyvonatok.
Na tessék, az ember lecsukja másfél hétre a laptopját, kinyitja, és mit lát az Apple-hírfolyamban? Ugyanazt a nemtudomot egy kevés szerintemezlesszel. Én ebben egyelőre nem veszek részt, inkább egy kis retro-életérzést adok nektek. Mit szólnátok egy 23 éves Machez ezer…..
A magyar T-Mobile-os kapcsolatom nem nyilatkozott az ügyben, tartok tőle, hogy egyelőre ők sem tudják az árakat. A birodalom nem adta még tudtukra.Azonban van már néhány ár Európából, Hollandiában például nem csinálnak ekkora titkot a dologból: gnl linkje szerint a 30 eurós…..
A várva várt operációs rendszer megérkezett. Ide veled copy, paste, Turn-by-Turn navigáció, gyorsabb Messages, MMS (nem, te inkább mégsem), Find My iPhone, tethering (elvileg nem lesz korlátozva), jobb Safari, Bluetooth, Spotlight, Voice Memos. Állítólagos magyar nyelv.  …..
Olvasónk a CitySzerda szolgáltatást szerette volna igénybe venni, ami azért jó, mert ezen a napon az IC-re csak egy ingyenes pótjegyet kell váltani, tehát nem kerül semmibe. Olvasónk késésben volt ezért nem volt ideje „megvenni” az ingyenes jegyet, és bérletével szállt…..
Amint elfogynak a régi tipusú (kilences sorozatú, nagy alakú) HÉV kiegészítő menetjegyek nem kell nyugtát adnunk. Az új típusú HÉV kiegészítő jegyek előre válthatóak a jegyvizsgálóknál és a pénztárakban, valamint a menettérti jegyeket is könnyebb lesz kiállítani.…..
Napközben sűríti járatait a BKV, hogy a szmogriadó miatt korlátozott autóforgalom nyomán (páros napokon, például hétfőn a páros, páratlan napokon a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek) megnövekvő igényeket kielégíthesse. A reggeli csúcsban több járművet, főleg…..
Nandesz 2009.01.11 19:48:33
@Noinfo: Pedig a média is hibás.

Nem kellene mindenkinek a szájába rágni, hogy nyugodtan menjél csak autóval, ha megállít a rendőr, még legyél felháborodva is.

"igenis az emberek használják, ki, ha hülyék a vezetők"

Nem az a dolog lényege, hogy hülyék a vezetők, hanem az, hogy helyzet van, és ha nem akarunk megfulladni, akkor vissza kellene venni a kocsikázásból. Mindannyiunk érdeke. Lehet, hogy téged nem érint, mert jó levegőjű környéken laksz, nem kell bemenned a városba, nem asztmás a gyereked, édesanyád, de van, aki rosszul van a jelenlegi helyzetben.

Ezt kellene felfognia a hozzád hasonlóknak, nem azon röhögni, hogy elbasztak egy törvényt, és kihasználni a kiskaput.
Valószínűleg öngyilkos lett az a férfi, akit 14:45-kor ütött el egy lajosmizsei vonat Budapesten a Városligeti elágazásnál, értesült a Kötött pálya. (Az M3-as bevezetője közelében, a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál.) Az érintett vágányt csak délután öt előtt adták…..
Nandesz 2009.01.07 21:36:42
@erminavet:

Az első számú problémám az vele, hogy röhejesen hangzik. Ettől persze még lehet, hogy van ilyen szó, és nyelvtanilag tökéletesen helyes. Nem tudom.

Másrészt úgy hangzik, mintha a vonatot gázolta volna el valami.

És bár ez sem jelent semmit, de olyat nem hallottam még, hogy autógázolás, buszgázolás, metrógázolás, búvárharanggázolás. A vonatgázolás legalább ennyire furán és idegenül hangzik számomra, nem tehetek róla...

Lehet, hogy maradi vagyok ezügyben.

Amúgy mivel érdemeltem ki az ily otromba stílusban íródott válaszodat?
Nandesz 2009.01.07 23:24:33
@erminavet:

OK! :-D
Na, megtörtént a hivatalos bejelentés. Nem tudom, hogy Angelday tegnapi posztjának van-e köze hozzá, hogy a T-Mobile végül mégis a 22-i premier előtt leközölte az árakat (A T sajtóosztálya szerint nincs), mert ugye eredetileg úgy tudtuk, csak csütörtökön derül ki, hogy mi a…..
Ehh, tudtommal ha a menetjegy odafelé nem lett kezelve, lényegtelen, hiszen lehet, hogy a kalauz nem dolgozott vagy nem jutott el odáig a tömeg miatt. De Azért utánajárok. Sziasztok, az én történetem viszonylag rövid lenne, és még most sem értem, hogy ez hogyan lehetséges. Szóval.…..
Talpraesett válasz from MÁV.... Üdv Mindenkinek! Érdekes választ kaptam problmámra a MÁV-tól Röviden a történet a következő: Én  a Székesfehérvár - Déli vonalon közlekedem, Tárnokról járok, itt járnak a Martonvásári elővárosi vonatok is, a legtöbbször ilyen…..
Ekkora késés mennyiséget ilyen precízen összeírva régen láttam, de úgy látszik az ÜSZ is kultúráltan kezeli az esetet. Szia!   Talán érdemes lehet felrakni a blog-ra, tanulságos, érdekes.   Bár kellett várni a visszajelzésre, de talán megérte. A kommunikáció…..
Úgy látszik az ütemes menetrendet, a kis települések lakói ütemesen megszívták. De kedves levélíró, nyugodjon meg, az említett IC vonatokon vannak gyorsvonati kocsik is. Remélem ennyiben tudtam segíteni. Kedves Blogszerkesztő!   Nem tudom mennyire tűnhet fontosnak…..
Na ez már bennem is sokszor felmerült, hiszen ugyanolyan retkes legtöbbször, mint a másod (ha nem retkesebb) Helló, tényleg nagyon idegesítő tud lenni ez a MÁV nevű képződmény, töprengenék én is kicsit rajta. Az lenne a nagy költői kérdésem, hogy tkp. mit is takar az…..
Új MÁV blog menetidő? 2008.01.08 10:45:00
Egy kis menetidő összehasonlítás Sziasztok! Csak egy kis érdekesség. Tegnap, január 1-én Poszonyból utaztam haza Budapestre az EC 171 jelű nemzetközi gyorsvonattal. A vonaton megtaláltam a vonat teljes menetrendjét, a távokkal, menetidőkkel, volt időm, készítettem…..
Nandesz 2008.01.08 17:56:52
Ott is vannak elővárosi vonatok, csak pl. Németországban, és talán Csehországban is jobb az infrastruktúra, kevesebb a lemaradásuk, illetve több pénz jut vasútra, amiből ráadásul valószínűleg kevesebbet is lopnak el, mint kis hazánkban. A cseh és szlovák elővárosi vonalakon pedig asszem némileg ritkábban járnak a vonatok, mint nálunk Vác felé.

Egyébként amennyiben pontosan érkezik a vonat a határra, nem állítják tudtommal félre az előváros miatt, csak nem megy a vonatra és a pályára alkalmazható maximális tempóban. (Azaz nem 120-al, hanem lassabban jön Váctól.) Ha késik, akkor a MÁV, tapasztalataim szerint engedi végigteperni max. tempóban, szétverve az elővárosi menetrendszerűséget. Erre mondom én, hogy sajnos, mert az én olvasatomban nem a nemzetközi vonatnak van prioritása, mint a MÁV szerint, hanem a pontosan közlekedő vonatnak. Ha így lenne, akkor könnyebb lenne megakadályozni a késések tovagyűrűzését.

Más: Az EC csak belföldi forgalomban pótjegyes, nemzetközi forgalomban ezt rég eltörölték, tehát nem lehet azt mondani, hogy a határon lelassul a "drága" vonat, mert az EC sem drágább vonat, mint a többi nemzetközi járat. Tőlünk nyugatra az EC színvonal az alap, egyáltalán nem emelt szintű szolgáltatás ez, erről csak a MÁV gondolkodik így.

Vácon pedig azért áll meg, mert a laza menetrend ezt lehetővé teszi. Inkább az állomáson álljon, mint a vörös jelzőnél. Ha már pár utasnak ez jó, az is valami.
Nandesz 2008.01.08 21:15:54
Az EC szabványt a legtöbb vasút mára nem is igazán tartja be, eléggé felhígult ez a szolgáltatás az új minőségi vonatok térnyerésével párhuzamosan. Ez a 100ezeres szabvány szerintem nem bír túl nagy létjogosultsággal. A szabvány megalkotásakor főleg tőlünk nyugatabbra lévő országok adottságaiból indultak ki, Németországban sűrűbben vannak ekkora városok, mint itt. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy egy átszállási lehetőségeket adó csomópont, vagy nyári menetrendben egy üdülőváros kivételt képezhet. (Persze most nem a váci megállás jogosságát akarom ezzel bizonyítani, mert az igazándiból csak egy menetrendben meghirdetett technológiai okokból történő megállás.)

Tatabánya esetében pl. én egyetértenék a z EC vonatok megállításával, mert magyar viszonylatban nagy város, továbbá megyeszékhely. Ennek egyelőre nincs nagy realitása egyébként, az EC-ken ugyanis gyakorta helyhiány van, amióta a MÁV adja ki a bécsi vonatok nevetségesen rövid szerelvényeit, a tatabányai megállással közlekedő IC-k pedig nem generálnak nagy forgalmat Tatabánya tekintetében. Az is Tatabánya ellen szól, hogy ÖBB viszont ragaszkodik a 3 óra alatti menetidőhöz Bécsig. (Bécsben kb. 2x annyit tekereg a vonat a Westbhf-ra való eljutás érdekében, mint nálunk a Keleti és Kelenföld közt. Erre ékes példa, hogy Bruck an der Leithán átszállva elővárosi vonattal előbb bent van az ember Bécsben - a Südön -, mintha az EC-vel végigutazik a Westig.)

Visszatérve az EC szabvány be nem tartására: Elvileg az EC vonatokban az étkezőkocsit az 1.o és 2.o kocsik közé kell besorozni. Ennek ellenére pl. a svájci vasút is vígan közlekedtet EC-ket étkezőkocsi nélkül. Továbbá EC vonatra közbülső állomáson nem lehetne kocsikat kapcsolni/arról lekapcsolni (stokkozás tilalma). Egy vasúttársaság sem jut eszembe, aki ezt betartaná. A teljes útvonalon 90 km/h-ás átlagtempó Kelet-Európa számára pedig többnyire csak álom.

A debreceni IC vonatod városnézése a 100a vonal felújítása miatt volt, több mint fél évig kerültek az IC-k. Mostanra viszont visszakerültek a 100a-ra, persze a menetidejük nem lett sokkal jobb, szegedi társaikkal egyetemben az elővárosban ők is kénytelenek lassúzni a személyvonatok miatt. (Ami egyébként nem gond, legalábbis amíg nem borul fel a menetrend.) Viszont újra megállnak az IC-k Kökin és Zuglóban, ami azért nem hátrány.
Kedves MÁV (-START) Blog ! Előbb a neten bóklászva a következőt találtam: a VDSZSZ lehet, hogy ismét sztrájkolni fog. Itt a link : http://www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=192608 Remélem kikerül a posztom az oldalra:) Üdvözlettel, Peti Ismét sztrájkra készül a VDSZSZ A Vasúti…..