Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pgeri

63 bejegyzést írt és 347 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A város, az élhető és fenntartható város vérkeringése és legfőbb szervező ereje a közlekedés. Nem véletlenül tartozik ehhez a szakterülethez a Sétáló Budapest emblematikus fő programpontja, a belvárosi sétálózóna, mely „részben az egész” módjára minden más programelemet kibontható módon tartalmaz. A…..
pgeri 2019.06.26 14:17:14
@Hooshee: ez már kezd hitvitává válni. Ha én is mindig a szomszédaimból indulnék ki, akkor eléggé mellélőnék a statisztikához képest.

Pár "apró" tévedést azért eloszlatnék:
- a belvárosi lakosok számához képest az autók száma kb. harmada
- két autót egy címen ma sem regisztrálhatnál ingyenesen, csak az egyes önkormányzatok hajlamosak nem betartatni a budapesti szinten meghozott szabályozást
- az ingyenesen osztogatott parkolási engedélyek száma még így is a helyek másfél-kétszerese
- azaz ezen az áron (ingyen) TÚLKERESLET van helyekre, miközben a területet már ma is autók uralják
- erre ugye a piac áremelkedéssel reagálna, ha tehetné, és helyreállna az egyensúly
- pont ugyanez a helyzet a dugókkal és a dugódíjjal
- most arról nem beszélve, hogy ha egy fagyiskocsit akarsz kitenni közterületre, ami kb. ugyanakkora helyen elfér, mint az autód, akkor perkálsz pár százezret havonta

Egy másik közkeletű tévedés, hogy az autósok adójából van minden közlekedési infra, és ezért a bicajosok és gyalogosok takarodjanak onnét, és/vagy ne akarják csökkenteni az autósokra jutó teret / közpénzt. Az igazság az, hogy az üzemanyagba épített adókból még a közúthálózat fenntartására és fejlesztésére sem futja.
pgeri 2019.06.27 12:36:49
@CyberPunK: Újpalota: erre elvileg már BKK tervek is vannak, csak kukázták a projektet Tarlósék. Thököly-n a buszsáv helyett középen villamos menne, mellette 2x1 sáv. Körvasút alatt menne át, esetleg új (szélesebb) felüljáró 2x1 sáv + villamos mérettel. Előző esetben Bosnyáktól kifelé szélső vezetésben menne tudtommal. A lakótelepen egy bódésort és pár kisebb házat kell lebontani, vagy parkolókat megszüntetni - a kritikus szakasz a Molnár V. és a Neptun u. közti rész, onnét kifelé már van bőven hely.
pgeri 2019.06.27 13:27:43
@GyMasa: hát ebben IS sokat segítene egy teljesen nyilvános adatbázis, ami az applikációval összekötve real-time tudná monitorozni a parkolási és behajtási díjakból jövő bevételeket.Te, mint magánember is megnézhetnéd, hogy a rendszer mit tart nyilván mondjuk a te autódról, vagy az egyes zónák kihasználtságáról, stb.

A másik kérdés, hogy ne lehessen fiktív kiadásokkal kilapátolni a pénzt. Ezt a teljesen nyilvános szerződések segítenék. Ha nem lehet eltitkolni ezeket a részleteket, akkor jóval több esélye van annak, hogy ne nyúlják le ilyen módon a pénzeket.
A Közös Ország Mozgalom (KOM) közvéleménykutatásai nagyon fontos "piaci rést" fednek le: ezek alapján meg lehet kísérelni megérteni, melyik körzetben ki lenne az az ellenzéki jelölt, akire szavazva jó eséllyel megverhető a fideszes ellenfele.Hiánypótló munka ez, ugyanis más nem…..
Rákosi Mátyást idéző személyi kultusz építésébe kezdett Újbuda polgármestere. Hoffmann Tamás (Fidesz) az engedély nélkül kirakott lakossági információs tábláknál már nem elégedett meg a különféle címek és telefonszámok feltüntetésével, a díszes ábrázatával is megspékeltette a táblát – írja a…..
Van itt egy szép történet, ahol egy iskola apraja-nagyja összefog egyik szerencsétlenül járt társukért. És van egy csúnya történet, amely arról szól, hogy mivel ez az iskola épp harcol a Fidesz által kinevezett igazgatóval, így még a jó ügyből sem jöhet jól ki a szülői…..
Dél-Buda másképp Iskolaválság 2016.05.25 22:49:03
Nagy nap ez a holnapi! Legalábbis az lehet többszáz diáknak és az ő szüleiknek, ha elfogadja a Fidesz azt a javaslatot, ami alapján új igazgatót "kérünk" a Budai Nagy Antal Gimnázium élére. Persze nem fogja, hiszen az oktatási bizottság még arra sem tartotta méltónak az ügyet, hogy tárgyaljon róla.…..
Dél-Buda másképp Reszkessünk! 2016.02.06 22:35:52
A kormány mindent megtesz, hogy minél több ember inkább a "migránsokkal" foglalkozzon, nehogy már észrevegyenek olyan apróságokat, mint az összeomló oktatás, a pénz- és szakemberhiány alatt roskadozó egészségügy és szociális ellátás, vagy épp a napi szintű, szervezett korrupció. A kvótavita tehát…..
Budafok belvárosának fejlesztése kiemelt helyen szerepelt kerületi programunkban. Nem is olyan rég hallottam egy pletykát, hogy a BKK lassanként (végre) elkezdi megterveztetni a belváros közlekedésének felújítását. Lehetett itt több tervvel is találkozni a múltban: volt itt…..
Olvasgatom a virtuális újságok híreit, és amit bevándorlásügyben látok, az elég kemény bizonyítványt állít ki az EU-ról. Mintha egymást direkt meg nem halló értelmi fogyatékosok ordibálnának egymással a ló két oldaláról.…..
Dél-Buda másképp Rokonok 2015.07.03 10:00:00
Sportnyelven talán ért minden fideszes: egy 4–46 arány az bármely sportágban kiütéses vereségnek számít. Ha mondjuk bokszban egy ilyen ütésarány után a 4-et találó bunyóst hozzák ki győztesnek, akkor a helyszínen lévő tömeg valószínűleg megkergeti a bírót. Márpedig…..
Zugló képviselő-testületének többsége támogatta a főváros döntését, miszerint Újpalotától villamos járat kerül meg-,  azaz visszaépítésre a Thököly úton a Keleti pályaudvarig, sőt a Mexikói úti 67-es villamos visszaépítését is támogtjuk. Öntökön lövés a…..
pgeri 2015.06.10 12:25:57
@Comandante en Jefe: Az igazság az, hogy a Blaha, vagy az Astoria egy picivel kevésbé szar, de attól még mindig nagyon szar. Ugyanis így a buszok meg kell, hogy maradjanak nyugatról, értelmes végpont híján pedig valószínűleg igen hosszú párhuzamos szakaszok keletkeznek a nyugatról jövő buszjáratok és a kelet felé menő villamosok között. Épp ott, ahol ma is hatalmas a forgalom.

Az utasok egy nem jelentéktelen része pedig még így is szívásnak fogja érzékelni a helyzetet, hiszen pl. menne Budára, vagy átszállna a 3-as metróra. Tehát épp a belvárosban okozunk dupla dugót, nem csökkentjük a füstölést, és még az utasoknak is rosszabb lesz.

Nincs más megoldás, át kell menni valahogy Budára a villamossal, különben rosszabb lesz, mint a mai helyzet. De ez egyébként világosan kiderül az elemzésből (lásd 444.hu-s cikk), itt legalább - a 4-es metróval ellentétben - a szakemberek nem kamuztak, csak a politikusok választottak rossz sorrendet.

Amire Várnai felhívja a figyelmet, az az, hogy a Budára átmenés elvileg megoldható a 4-es metróval is. Mivel egy hagyományos metrónak olyan költségei lennének, ami nem vállalható, így nyilván el kell tolódni a villamos felé ezen a külső szakaszon. Én szkeptikus vagyok, szerintem még így is túl drága lenne, de azt őszintén nem értem, hogy ha elköltünk 1 Mrd Ft-ot csak tervezésre (!), akkor miért nem lehet ezt a tervezés első fázisában gyorsan megvizsgálni.
pgeri 2015.06.10 13:20:57
@alexejevics: Köszi, hogy leírtad ezeket, igen fontos érvek a villamos mellett - én kiemelném a hálózatot, amit a metró nem ad meg (persze a busz ma megadja)

Ezzel az egy dologgal vitatkoznék: "A mélyvezetés kilométerára 30-40 milliárd körül van, a kéregé 10-12."

Én úgy tudom, hogy a 4-es metró alagútját magát kb. 10 Mrd / km költséggel fúrták, ott igazából az állomásokon szállt el a projekt. Viszont ha én építeném a metrót (már ha azt kéne), speciel egyből indulnék felfelé a Thököly alatt, és felszínre jönnék a Hungária előtt, addig az LRT meg sem állna sehol. Innét a költségek nagyjából azonosak a villamossal.
Már fogalmaztuk az aláírásgyűjtő lapot, de aztán kiderült, nem lesz rá szükség. Pedig az előjelek mást mutattak. Volt ugyanis egy előterjesztés a legutóbbi testületi ülésen, amely a Campona mellett elmenő vasútvonal felújításával foglalkozott. Csakhogy a tisztelt tervező…..
Soha nem gondoltam volna, hogy a magyar média józanabb, progresszívebb része, konkrétan a legnépszerűbb hazai közéleti, gazdasági internetes portálok is képesek hangulatot kelteni egy budapesti villamosvonal építése ellen. Az elmúlt napokban szinte sorjáztak a cikkek és elemzések…..
pgeri 2015.05.04 13:54:26
@nyelv-ész: a poszt nem beszélt a kelenföldi hosszabbításról, így azt én sem érintettem. Az valóban hasznos. A 10-es út melletti részen ellenben a vasút fog sokat javítani, mint azt már mások elmagyarázták (pl. István Gyuri), ehhez képest a villamos sok pluszt már nem ad.
pgeri 2015.05.04 13:56:05
@nyelv-ész: Ja, igen, most, hogy visszaolvasom, igazad van, egy kicsit túl általánosítva fogalmaztam meg a kritikát: a mostani csomagban az 1-es kelenföldi hosszabbításán KÍVÜL nincs igazán hasznos javaslat, miközben ugye olyanok kimaradnak, mint a Kossuth Lajos utca, vagy a Bajcsy.
(A húst majd nekünk kell adnunk?) De hogy visszatérjünk a tárgyra, a következőket tudtuk meg a budafoki buszok ügyében. Tavaly tavasszal az Arany János utcai lakótelep lakóinak nevében egy hölgy emailben javasolta a 258-as busz meghosszabbítását a Savoya Park felé, és a 250-es…..
pgeri 2015.04.30 22:23:30
@Pilotax: igen sok igazság van abban, amit írsz, és minő mázli, épp itt van két ember is azok közül, akik az LMP közlekedési programjáért felelősek. Meg amúgy is - civil múltunkból (és jelenünkből) fakadóan - át tudjuk érezni a problémákat. Javaslom, hogy fusd át a program közlekedési részét, elég rövid, csupán 3 oldal - persze 30-at is meg lehetne tölteni ezzel a problémával. A program itt található: lehetmas.hu/wp-content/uploads/2014/02/AZ-LMP-V%C3%81LASZT%C3%81SI-PROGRAMJA-2014-teljes1.pdf

Ebből a 82-84. oldal az, ami most érdekes lehet. A lényeg, hogy országos szinten ki kell építeni az egységes, ütemes tömegközlekedést, hogy ne legyen olyan, amit írsz, hogy egy faluba napi 2-3 járat van. Akkor legyen iránytaxi, vagy falubusz a jármű, de járjon ki minden (második) órában a főúthoz, ahol jön a busz, vagy a legközelebbi vasútállomáshoz.

Ezen kívül már "csak" egy kb. 30%-os díjcsökkentés kell, ebből az 5%-os ÁFA körbe sorolás egyből megoldaná több mint a felét.

Egy dologban viszont tévedsz: a BKK-nál a konkrét támogatás (tehát ami bevétellel nem fedezett rész), az olyan 70 Mrd. A vasútnál csak a pályára ennél többet ad - a pályadíjon felül - az állam, a MÁV-Start (a személyszállítás) pedig szintén 100 Mrd feletti támogatást kap, azaz összességében 200 Mrd felett van csak a vasút támogatása. Tehát az arány inkább fordított, még úgy is, ha a Volánok nem kapnak semmit.
Érdekes testületi ülés volt ma felénk: "lex nix ugribugri" a civileknek, egy kis ellenzék-szalámizás, "mire gondolt a költő" típusú műelemzés, saját maga fővárosi énjét leszavazó polgármester és egy kis botrány a végére, kizavart meghívottakkal, hogy csak a legszebb…..
Valami eredménye csak volt a Budafok-Felsővárost érintő buszos ötleteinknek: a 251-es busszal kapcsolatban a BKK lényegében elfogadta a javaslatunkat, és a járat a szoborpark helyett a 4-es metró végállomásához közlekedik hétfő óta. Az eddig mostohagyerek 251-es járat utasai így…..
Hol lesz, hol nem lesz, lesz egyszer egy kerület, ahol a vezetőség mindent megtesz annak érdekében, hogy a gazdálkodására kíváncsi polgárok minden adatot egyszerűen meg tudjanak szerezni, hiszen több szem többet lát, és minek titkolózni, ha amúgy is minden rendben van. Hogy a 22.…..
Dél-Buda másképp Bojkott! 2015.02.09 17:51:23
A nagy médiaháború egy icipici szelete minket is elért: az ellenzéki vélemények megjelenését Budafokon is megpróbálja tovább korlátozni a Fidesz, legalábbis nehéz másképp értelmezni a most csütörtöki döntést, miszerint a havi megjelenést 2-3 havira cserélik. Ami a XI.…..
Kicsit kérdezősködtünk a BKK-nál. A jó hír az, hogy megújul végre a Fehérvári út, ráadásul egészen korrekt, 21. századinak mondható tervek alapján - lesz például végre normális kerékpársáv, lesznek kulturált villamosmegállók (hozzájuk vadiúj spanyol villamosok) és…..
A fővárosi közgyűlés nemsokára tárgyalja azt az előterjesztést, ami lényegében a ma ismert BKK felszámolását tartalmazza. Sőt, még ennél is rosszabb a helyzet: a nyilvánvaló cél, Vitézy korlátozása miatt Tarlósék beiktatnak a BKK (és a BVK) fölé még egy szintet, a…..
pgeri 2015.01.07 21:43:48
@törzsmókus: Ha olvastad a posztot, akkor nyilván van tipped. (a helyes válasz: NEM)
Az átlag, sztrádamatricát nem nagyon használó autós előtt bezárul az M0 körgyűrű egy része és a bevezető autópálya szakaszok. Kinek jó az vajon, hogy a peremkerületek nem erre tervezett fő- és mellékútjaira megsokszorozott forgalmat zúdít? Egy díjnak épp az volna az…..
Tudom, mostanság van elég sok fontos ügy, például épp nyírják kifelé a gimnáziumokat, ezzel a hosszabb távú jövőnket, az adónk pedig ahhoz a NAV-hoz kerül, ahol egy agresszív kismalacként viselkedő Fidesz-káder a főnök, és az esetleg komolyabb ügyekre rádöbbenő…..
2013. novemberében Horváth András nyilvánosságra hozta, hogy több éves vizsgálódás után arra a következtetésre jutott, miszerint a NAV több mint ezermilliárdos áfa-csalásban segédkezik. Azt is elmondta, hogy az ügy a legnagyobb magyarországi multikat és magyar cégeket (is)…..
Történt egy kis malőr, az ittlakunk.hu elvileg minden polgármesterrel csinált online interjút, csak engem nem találtak meg, illetve mire megtaláltak, és válaszoltam, lejárt a határidő. Nem mondom, hogy nem furcsállom az egészet, hiszen a google kereső mellett valakit nem megtalálni…..
A 3-as metróról nem beszélni kell, nem trükkök százaival megoldani, hogy végül az oroszok újíthassák azt fel. Hanem azonnal megkezdeni a „minimálfelújítást” és az új szerelvények beszerzését, valamint nyílt és korrekt szakmai vitát kezdeményezni a vonal hosszabb távú…..