Adatok
Ndrish
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Először is egy szolgálati közlemény: tovább szeretnénk pimpelni a podcastet, ezért kilőttünk egy Patreon-oldalt, vagyis mostantól pár fityinggel lehet támogatni a Checkpointot, hogy még pöpecebb lehessen. Csomó új tervünk van, és a pénzt visszaforgatnánk a podcastbe illetve a támogatóknak. Itt írtam…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, eltelt két hét, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja. Ezúttal is olyan játék jön, amit sokan kértetek: a Dark Sun: Shattered Lands - Grathtel bevetettük magunkat Athas arénáiba, és erről beszéltünk…..
Ndrish
2016.04.07 10:38:25
Zooom-bik eee-szik aaa szomszéédot, fa-la-la-la-la, la-la-la-la. Avagy boldog ünnepeket kívánunk mindenkinek a Checkpoint Mini karácsonyi adásával. Illetve nem karácsonyi, csak történetesen éppen karácsonyra esik, de ez nem tart minket vissza attól, hogy egy kis ünnepi hangulatot…..
Arra koncentrálnék, hol vannak olyan apró fájó pontok, amiket egy kis kenőccsel, masszázzsal mindenki számára fájdalommentesen kezelni lehetne.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Ndrish
2014.04.23 14:58:16
Írnék egy ellenvéleményt is a megszűnő sávban előremenőkhöz.
Alapvetően nem azzal lenne a baj, hogy az 500 méter múlva megszűnő sávot használnak az emberek. A probléma ott kezdődik, amikor a delikvens csak azért megy ki, hogy előrébb legyen 5-10 autóval. Elég ritkán lehet látni olyan esetet amikor egy ilyen autós úgy sorol vissza, hogy ne tartsa fel a forgalmat. Ha kevés az autó, akkor nincs semmi gond, mert a lassítást elnyeli a nagy térköz. Viszont amikor erős a forgalom, akkor több autóst is lassításra/fékezésre késztet. Így kezd el gyönyörűen kialakulni a torlódás és idővel szépen be is áll a forgalom.
A problémát szerintem az okozza, hogy sokan nem úgy gondolkoznak a közlekedésről, mint egy rendszerről. Ha valaki előre megy 5-10 autót, majd egy kis lassítással esetleg fékezéssel visszasorol, azzal a mögötte lévő 50-100 közlekedőt tartja fel. Csak azért, hogy ő úgy érezze előrébb van.
Nagyon szépen szemlélteti a példát a Könyves Kálmány körút Lurdy előtti szakasza. A híd felé vezető oldalon most megszűnt a balra kanyarodó sáv. A külső sávot buszsávvá alakították át. Most nem kell "hirtelen" egy lámpa előtt besorolni a megszűnő külső sávból, hanem mind a három sáv megy tovább szépen egyenesen.
Az átalakítás előtt ezen a szakaszon még délelőtt 9-10 óra körül is szépen araszolt a forgalom. Most folyamatosan lehet haladni.
Ezt a jelenséget nagyon jól mutatják a forgalom szimuláló programok is.
pl itt nagyon szépen látszik:
www.h2063376.stratoserver.net/movsim/#
Szóval az én véleményem az, hogy nem az a birka, aki folyamatosan szeretne haladni, hanem az, aki nem veszi észre, hogy miatta sok ember szív.
Szerintem.
Alapvetően nem azzal lenne a baj, hogy az 500 méter múlva megszűnő sávot használnak az emberek. A probléma ott kezdődik, amikor a delikvens csak azért megy ki, hogy előrébb legyen 5-10 autóval. Elég ritkán lehet látni olyan esetet amikor egy ilyen autós úgy sorol vissza, hogy ne tartsa fel a forgalmat. Ha kevés az autó, akkor nincs semmi gond, mert a lassítást elnyeli a nagy térköz. Viszont amikor erős a forgalom, akkor több autóst is lassításra/fékezésre késztet. Így kezd el gyönyörűen kialakulni a torlódás és idővel szépen be is áll a forgalom.
A problémát szerintem az okozza, hogy sokan nem úgy gondolkoznak a közlekedésről, mint egy rendszerről. Ha valaki előre megy 5-10 autót, majd egy kis lassítással esetleg fékezéssel visszasorol, azzal a mögötte lévő 50-100 közlekedőt tartja fel. Csak azért, hogy ő úgy érezze előrébb van.
Nagyon szépen szemlélteti a példát a Könyves Kálmány körút Lurdy előtti szakasza. A híd felé vezető oldalon most megszűnt a balra kanyarodó sáv. A külső sávot buszsávvá alakították át. Most nem kell "hirtelen" egy lámpa előtt besorolni a megszűnő külső sávból, hanem mind a három sáv megy tovább szépen egyenesen.
Az átalakítás előtt ezen a szakaszon még délelőtt 9-10 óra körül is szépen araszolt a forgalom. Most folyamatosan lehet haladni.
Ezt a jelenséget nagyon jól mutatják a forgalom szimuláló programok is.
pl itt nagyon szépen látszik:
www.h2063376.stratoserver.net/movsim/#
Szóval az én véleményem az, hogy nem az a birka, aki folyamatosan szeretne haladni, hanem az, aki nem veszi észre, hogy miatta sok ember szív.
Szerintem.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Azzal teljesen egyetértek ami a podcastben is elhangzott, hogy az Amiga sokkal felhasználóbarátabb platform volt. Emlékszem voltak fejéesztései a platformnak, jelentek meg hozzá igen erős PowerPC procik is, de valahogy nálunk nem ezekkel voltak tele az árlisták.
Véleményem szerint a 486-os korszakig bőven vezette a multimédiás és grafikai mezőnyt otthoni területen.
Érdekesség még, hogy a 90-es években valamelyik magyar csatornán ment délutánonként videoklip kívánságműsor. Na az egy Amigáról futott (Talán egy A1200-ről). Onnan lehetett tudni, hogy az akkor Scala MultiMedia progi csak 2 perc 30 másodpercnyi (ha jól emlékszem) videót tudott lejátszani. Ha hosszabb volt a klip, akkor újraindult. :)
Pár éve leszedtem egy emulátort és találtam hozzá romot is. Érdemes összehasonlítani az akkori platformokat, mert egy Workbenchet még azért ma is lehetne használni ellentétben egy 3.11-el. :)