Adatok
Levegő Munkacsoport
341 bejegyzést írt és 306 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Levegő Munkacsoport blogja
Az agyonhallgatott módszer, ami a leginkább csökkenthetné a szén-dioxid-kibocsátást
2024.04.02 12:39:24
Hét kanadai tartomány lakóinak, az ország lakossága mintegy 60 százalékának háromhavonta jelentős összeg érkezik a bankszámlájára: tartománytól függően az egyedül élők 30-50 ezer forintnyi, a négyfős (kétgyerekes) háztartások 60-100 ezer forintnak megfelelő kanadai dollárt kapnak, és a vidéken élők…..
A Levegő Munkacsoport blogja
Gyermekeink egészségét veszélyezteti a műfű és a gumiburkolat
2024.03.24 18:48:47
Az utóbbi 20 évben Európa-szerte, így Magyarországon is elterjedtté váltak a műfüves, illetve gumiburkolatú felületek a sportpályákon, futókörökön, játszótereken, sőt bölcsődék, óvodák, iskolák udvarán is. Ugyanakkor egyre több kutatás bizonyítja ezeknek az anyagoknak a komoly környezeti és…..
„A BKK-val összevont vármegye- és országbérlet sem fogja az autósokat vonatra és buszra átülteni” című G7 cikkben leírtaknál a valós helyzet még rosszabb is lehet: a túlzottan alacsony árú, illetve ingyenes tömegközlekedés esetenként még ronthat a környezet, illetve a lakosság egészségi…..
A Levegő Munkacsoport blogja
Autópálya vagy park: miként döntöttek a valenciaiak
2024.02.06 20:48:44
Bár a várost átszelő folyó áradása a világ számos helyén ismert probléma, különböző települések más-más megoldásokkal próbálnak védekezni ellene. Míg a hollandiai Nijmegenben a helyi ártér megnagyobbítására, addig Szentendrén a mobil gátra esett a választás. A spanyolországi Valencia azonban egy…..
Sehogy ne épüljön meg a Rákosrendező területére tervezett nagyberuházás, sőt már semmi ne épüljön az országban, ami nem létfontosságú. Minden építkezést, amit csak lehet, haladéktalanul le kell állítani...
A Levegő Munkacsoport blogja
Lehetett volna sokkal jobb is a magyar REPowerEU terv
2024.01.09 08:04:08
Az Európai Bizottság után a Tanács is jóváhagyta Magyarország REPowerEU tervét, amely keretében 2026-ig 2346 milliárd forintot fordítanánk a szén-dioxid-kibocsátás, a primerenergia-felhasználás és az orosz energiahordozóktól való függőség csökkentésére. Ennek az összegnek a 11 százalékát uniós…..
A 30 km/órás sebességkorlátozás a településeken nemcsak a halálos és súlyos balesetek számát, hanem a légszennyezést is jelentősen csökkentené. Ez utóbbit bizonyítja egy nemrég nyilvánosságra hozott kutatási eredmény, mely a hagyományos számításokkal ellentétben figyelembe veszi a városi forgalom…..
Esélylatolgatás az országspecifikus ajánlások tükrében
Európai Unió országainak kormányait tömörítő Európai Tanács az Európai Bizottság javaslata alapján minden évben országspecifikus ajánlásokat fogad el. Ezek az Ajánlások hosszú évekig – elnevezésükhöz híven – inkább csak udvariasan vázoltak…..
Közterülethasználat a józsefvárosi Mária utcában (A szerző fotója)
..
A Levegő Munkacsoport blogja
A lényegről kellene beszélni akkor is, amikor a közlekedésről beszélünk
2023.10.08 14:40:29
A városi közlekedés sem kivétel az alól, hogy szinte mindenki úgy beszél és ír róla, mintha nem történnének napjainkban az emberi történelem során soha nem tapasztalt nagyságrendű, emberi léptékben iszonyúan gyors változások a mindannyiunk létfeltételeit biztosító természetben...
A Levegő Munkacsoport blogja
Komoly buktatókat rejtenek az új EU-s szabályok a klímacélokra, ha nem jól hajtják végre őket
2023.09.29 18:29:52
A szén-dioxid (CO2) árának emelése nélkülözhetetlen ezen éghajlatkárosító anyag kibocsátásának érdemi csökkentéséhez. Ezért is fontos lépés az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2023/959 irányelvének elfogadása, amely többek között létrehozta a közúti közlekedés és az épületek szén-dioxid-piacát…..
A közösségi oldalakhoz készítsünk felhasználási feltételeket, melyben a legalapvetőbb játékszabályokat leírjuk. Ezt a névjegy részhez töltsük is fel. A felhasználási feltételekbe bele lehet írni a nem kívánatos magatartásformákat vagy az obszcén szavak használatának tilalmát. A Levegő…..
Korábbi írásunkban javasoltuk a különösen szennyező robogók* fokozatos kitiltását Budapestről. Már régóta komoly gondot jelent viszont, hogy nemcsak környezetvédelmi, hanem számos egyéb okokból is aggályos a robogók használatának jelenlegi gyakorlata: a robogósok rengeteg szabálytalanságot követnek…..
A Levegő Munkacsoport blogja
A közös, illetve időben változó közterülethasználat formái
2023.07.12 10:56:59
Gondolatok az integrált közterülethasználatról (2. rész)
Molnár László Árpád
Időben egybeeső, vegyes közterülethasználat
A korábbi rutin – szigorúan elkülönített gyalogos, kerékpáros és autós felületek vagy éppen monofunkciós gyalogos utcák – helyett azonos útfelülethasználat, amely a…..
Gondolatok az integrált közterülethasználatról (1. rész)
Molnár László Árpád
A helyes arányok megtalálása
A piactér mint közterület anno a városok közéletének egyik legfontosabb terepe volt. A korok, a kereskedelem és a technológiák változásait követve aztán a közterületek, főterek szerepe,…..
A Levegő Munkacsoport blogja
Fenntartható növekedés nem létezik, a technológia pedig nem mindenható!
2023.06.15 18:00:19
A vágy veszélyes fegyver, és ha nem tanuljuk meg kezelni, kíméletlenül ellenünk fordul. Vágyaink végigkísérik egész életünket: az első játékautótól a LEGO-készleten át a tengerparti utazásig megannyi teljesítendő, elérendő célt tűzünk ki, melyben a társadalmi elvárások és szokások is erősen…..
A Levegő Munkacsoport blogja
A Lánchíd forgalomcsillapításának egyes közlekedési hatásai
2023.06.07 10:21:05
Az elmúlt időszakban több érv is elhangozott az autóforgalom Lánchídról kitiltása ellen (például itt). Az Ezen érvek lényege, hogy az autósok jelentős kerülőutat kénytelenek majd megtenni, így összességében növekszik a megtett kilométerek száma, több lesz a torlódás, és tovább romlik a levegő…..
A Levegő Munkacsoport blogja
A megújult Lánchíd mint a közlekedés zöldítésének szimbóluma
2023.05.27 20:52:34
A megújult Lánchídon kizárólag a gyalogosok, két- és háromkerekűek, buszok, taxik, valamint a megkülönböztető jelzést használó járművek közlekedését szabad engedélyezni.
A főváros közlekedését érintő minden intézkedésnél elengedhetetlen (kellene, hogy legyen) a klímaválság következményeinek…..
Több helyen is emelkedtek a parkolási díjak Budapesten az elmúlt időszakban, és elemezve ennek hatását, kiváló adalékot kaphatunk a régóta folyó vitához, miszerint csökkentik-e a parkolási problémákat a magasabb parkolási díjak.
A Budapest, VIII. kerületi Mária utca 2023 áprilisában..
A Levegő Munkacsoport blogja
Hamarosan eldőlhet, milyen lesz Európa levegője a következő évtizedekben
2023.03.16 07:22:59
Az Európai Bizottság október végén nyilvánosságra hozta a levegőminőségről szóló uniós irányelv módosításának tervezetét. A tervek szerint 2030-ra a jelenleginél szigorúbb határértékeket kell betartani, és hatékonyabb lesz a szabályok végrehajtása is. Az viszont kérdéses, hogy pontosan mikor lesz…..
A Levegő Munkacsoport blogja
Biológiai sokféleség, élelmiszerbiztonság és … akkumulátorgyárak
2023.03.01 06:53:05
VENDÉGPOSZT
Az írásom címében említett három fogalom egy cikkben való említése talán elsőre furcsának hat, de a tájhasználat és a termőföld révén összekapcsolódnak. Magyarország, úgy tűnik, Janus-arcú viselkedést követ a biodiverzitás védelmével kapcsolatban, hiszen míg a nemzetközi egyezmények…..
A Levegő Munkacsoport blogja
Zöld homlokzatokkal az élhetőbb városi környezetért
2023.02.23 10:49:26
VENDÉGPOSZT
Közkincseink egyik különösen értékes darabja a tiszta városi levegő, amelyet gyakran olyan magától értetődőnek veszünk, hogy sajnos el is felejtjük személyesen magunkénak érezni védelmének fontosságát. Itt is látványosan érvényesül az ismert példázat, a közlegelők tragédiája.…..
A Levegő Munkacsoport blogja
Akkumulátoros kamionok vehetik át az uralmat a távolsági áruszállításban
2023.02.19 15:06:51
Klímavédelmi szempontból 2022 eddig legfontosabb magyarországi logisztikai bejelentése az volt, hogy a Metrans vasúti árufuvarozó és partnere, a Win Capital munkába állított egy konténerszállító villanykamiont. A városi áruszállításban már zajlik pár éve Magyarországon is a villamosítás, de a…..
Azt, hogy érdemes-e új utat építeni vagy egy meglévőt kiszélesíteni, alapos elemzés után kell eldönteni. Ennek érdekében ajánlott a közúti beruházásokról előzetes költség-haszon elemzést végezni. Az ilyen elemzések általában az Európai Bizottság vonatkozó útmutatói alapján készülnek. A Levegő…..
Válaszolva a Fővárosi Önkormányzat felkérésére, javasolta a Levegő Munkacsoport, hogy vegye napirendre a Fővárosi Közgyűlés a belső égésű motorral hajtott, szennyező robogók kitiltását Budapest Belvárosából. Ezt a javaslatot már évek óta rendszeresen megteszi, egyúttal rámutatva arra, hogy a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz